Raskaaksi 2025

Aloitin tässä kierrossa testaamaan ovista ihan huvikseen. Ostin clearbluen digital testejä, violetteja ja kp7-9 tuli tyhjä ja nyt yhtäkkiä kp10 tuli pysyvä hymynaama...
Flon mukaan viimeiset kaksi vuotta ovis on ollut kp15 tai kp16, muutama päivän parin pidempi kierto.
Mitään ovisoireita minulla ei nyt ole, yleensä aina kunnon limat useaa päivää ennen ja ovispäiväivänä kivut.
Täytyy myöhemmin vielä tehdä puikkotesti koska en kyllä usko, että ovuloisin 48h tunnin sisällä mitenkään.
Ja jos niin on, niin harmittaa pirusti kun mies vielä reissussa ja kotona vasta keskiviikkona, menee tämä kierto hukkaan sitten 😔
Mulla oli vastaava tilanne tässä kierrossa, tyhjien jälkeen tuli pysyvä hymynaama suoraan. Tosin mulla se tais olla jo kp 12. Seuraavana aamuna ultrassa näkyi, että olin juuri ovuloinut. Eli paikkansa piti testi. Harmi kyllä, jos menee kierto hukkaan nyt, mutta ei kait se ihan mahdotonta ole vielä keskiviikkonakin onnistua, jos huomenna olisi ovulaatio ja keskiviikkona dpo 1?

@Sartsukkas
Mulla on mennyt ajattelu nyt jotenkin siihen että "pidättelen" menkkoja ajatuksen tasolla ja onnittelen itseäni kun ne eivät alakaan. 🤣 Nyt esim yritän pidättää huomiseen kun huomenna on lapsettomuuslääkäri.

Mulla menee dpot hauskasti päivämäärän mukaan. Tänään on 12.5. ja mulla on dpo12. Mitään oireita ei ole vielä ollut muuta kuin perjantaista asti turvonnut imusolmuke ja hieman itkeskelyä eilen. Turvotusta on peräti ollut vähemmän kuin normaalisti, mikä ei varmaan lupaa hyvää progesteronitason kannalta (progesteroni turvottaa!). Testejä en ole tehnyt kun ne olisivat kiusaallaan negatiivisia kuitenkin.
Meillä on sama dpo menossa, helppo laskea kalenterin mukaan. :Face With Tears Of Joy: Millon sulla pitäisi menkat alkaa? Mulla ei ole nyt oireita suuntaan eikä toiseen, lauantain negan jälkeen en ole testannut. Kp 25 nyt menossa, mulle normaalisti jo pitkä kierto, mutta edellinen letrokierto oli 30 päivää, eli sen mukaan menkat alkaisi vasta viikonloppuna. Flo tosin ennustaa niitä torstaille. Ihan kauheeta tää piinailu kyllä. Aiemmin ajattelin, että oli kauheeta kun kierto oli kaikkea 9 päivän ja kolmen viikon välistä, eikä koskaan tiennyt milloin vuotaa, ovulaatiosta nyt puhumattakaan. Mutta silti tämä piinailu on pahempaa. :Face With Tears Of Joy:

Mulla oli vastaava tilanne tässä kierrossa, tyhjien jälkeen tuli pysyvä hymynaama suoraan. Tosin mulla se tais olla jo kp 12. Seuraavana aamuna ultrassa näkyi, että olin juuri ovuloinut. Eli paikkansa piti testi. Harmi kyllä, jos menee kierto hukkaan nyt, mutta ei kait se ihan mahdotonta ole vielä keskiviikkonakin onnistua, jos huomenna olisi ovulaatio ja keskiviikkona dpo 1?
Täytyy vaan toivoa että se ovis olisi mahdollisimman myöhään.

Tein äsken vielä tavallisen ovistestin ja selvä nega. Taidan nyt päivittäin testata noilla tavallisilla testeillä.

Liitteet

• IMG_20250512_123942.jpg
    IMG_20250512_123942.jpg
    2.6 MB · Katsottu: 88
Piinailu on täälläkin menossa ja siihen päälle vielä tutut pms oireet. Lauantaina testi jos ei oo menkat alkaneet siihen mennessä. Hyvin oon onnistunu pitämään pois mielestä piinailun kun oli esikoisen synttärijuhlat lauantaina.

Meillä on sama dpo menossa, helppo laskea kalenterin mukaan. :Face With Tears Of Joy: Millon sulla pitäisi menkat alkaa? Mulla ei ole nyt oireita suuntaan eikä toiseen, lauantain negan jälkeen en ole testannut. Kp 25 nyt menossa, mulle normaalisti jo pitkä kierto, mutta edellinen letrokierto oli 30 päivää, eli sen mukaan menkat alkaisi vasta viikonloppuna. Flo tosin ennustaa niitä torstaille. Ihan kauheeta tää piinailu kyllä. Aiemmin ajattelin, että oli kauheeta kun kierto oli kaikkea 9 päivän ja kolmen viikon välistä, eikä koskaan tiennyt milloin vuotaa, ovulaatiosta nyt puhumattakaan. Mutta silti tämä piinailu on pahempaa. :Face With Tears Of Joy:
Mä otan vikan terolutin lauantaina eli menkkojen pitäisi alkaa maanantaina tai tiistaina, siis ensi viikon! Tää odottaminen on ihan kamalaa🤣

• Tykkään
Reaktiot: iLa
@Maijjja
En tiedä yhtään milloin pitäisi alkaa, edellinen kierto oli 30 päivää ja sitä edellinen 26 päivää. Nyt on kp27 🥲. Flo ennustaa mulle taas 30 pvän kiertoa, ja neuvoo tekemään testin viiden päivän päästä. Varmaan sitten testaan viiden päivän päästä ellei menkkoja näy sitä ennen.

Huomenna onneksi lapsettomuuspolin ultra ja utelen sitten siellä että näyttääkö siltä että kohta alkaa. Nyt tosin vähän nippaillut, kunhan ei tänään tulisi niin ei tarvisi vuotavana siellä olla. 😅

Nyt dpo6 menossa ja jotenkin tosi ärtyisällä päällä koko päivän ollut aamusta saakka. 😭 Miehellekkin ärsyynnyin aamulla niin että sain hänet ärsyyntymään minuun itseeni ennen kuin töihin lähti. Nyt sitten väsynyt olo ja ärsytän itseänikin koko ajan siihen malliin etten saa mitään aikaseksi. 😵‍💫 En tiedä onko oire vai vain huono päivä meneillään...

Muuten kyllä rinnat vähän raskaat ja aran oloiset. Ja kahvikaan ei oikein maistu. Ja päätä särkee. Tiedä sitten onko oireita tärpistä vai onko päänsärky vain normi migreenin alkua. 😔 En tiedä jotenkin tänään ollut semmoinen olo etten kumminkaan plussaa saa muutaman päivän päästä kun raskaana tuskin ole. Että epäileväinen olo tosiaan..

Ehkä minäkin uskallan nyt liittyä mukaan keskusteluun🙈 Yritämme mieheni kanssa ensimmäistä. Nyt meillä menossa yk4 ja tässä kierrossa tikutettu ensimmäisen kerran ovulaatio. Tällä hetkellä menossa kp 25/31. Pieniä nippauluja / menkkamaista jomottelua ollut koko viikonlopun. Nyt taas tänään ei ole tuntunut mitään. Ajattelin odotella viikonloppuun testailujen kanssa ellei menkat ala ennenaikaisesti. Hyvin piinaavia päiviä siis tiedossa😬

@aamusade
Minullakin oli viime viikolla dpo 5-6 tosi ärtynyt olo ja tuntui, että kaikki ärsyttää, samalla olo oli tosi väsynyt. Pysyttelin omissa oloissa, kun mieheni läsnäolokin ärsytti. Voi toki olla, että minullakin sattui olemaan tuolloin vain huono päivä😅

@aamusade
Minullakin oli viime viikolla dpo 5-6 tosi ärtynyt olo ja tuntui, että kaikki ärsyttää, samalla olo oli tosi väsynyt. Pysyttelin omissa oloissa, kun mieheni läsnäolokin ärsytti. Voi toki olla, että minullakin sattui olemaan tuolloin vain huono päivä😅
Juu toivon kun mies tulee kotiin että osaan olla ihmisiksi. 😆 Kun onneks sain vähän purettua tunteita kun juttelin äsken oman äidin kanssa pitkään. Vielä kyllä tuntuu vähän ärsyyntyneeltä. Kun kissallekkin juuri hermostuin kun pyöri vain ympäriinsä joka kyllä ihan normaalia sille. 😅 Tekisi kyllä mieli ottaa päiväunet jospa se auttais tähän ärsytykseen.

Dpo 8 ja täälläkin tunteet heitelly laidasta laitaan viime päivinä 🫣 Eilen itketti vähän kaikki ja tänään sitten ketuttaa kaikki.
Tissikipu ja mahan vihlonta on myös tosi epämukavia, mutta toivon, että olisi merkki tärpistä niin sen voimalla jaksais kärsiä 😍😂 Ja kauhee himo ois alkaa testailee jo huomenna ja samaan aikaan pelottaa ees miettejä testejä, kun ahistaa negatiiviset. Ja alkaa itkettää heti kun mietin, että ei olisi tärpännyt vieläkään ja joka paikassa vaan näkyy raskaana olevia ja tulee vauvauutisia enkä kestä! 😭

Dpo 8 ja täälläkin tunteet heitelly laidasta laitaan viime päivinä 🫣 Eilen itketti vähän kaikki ja tänään sitten ketuttaa kaikki.
Tissikipu ja mahan vihlonta on myös tosi epämukavia, mutta toivon, että olisi merkki tärpistä niin sen voimalla jaksais kärsiä 😍😂 Ja kauhee himo ois alkaa testailee jo huomenna ja samaan aikaan pelottaa ees miettejä testejä, kun ahistaa negatiiviset. Ja alkaa itkettää heti kun mietin, että ei olisi tärpännyt vieläkään ja joka paikassa vaan näkyy raskaana olevia ja tulee vauvauutisia enkä kestä! 😭
Tiiän ton tunteen et kun kaikkialla näkyy raskaana olevia ja vauvauutisia... 😭 Tuntuu etten kestä! Ja kaiken lisäksi mun miehen sisko sai lapsen vähän aikaa sitten niin olisi parin viikon päästä ristiäiset. Saa nähdä kuinka kestän ne jos tulee pian negatiivisia uutisia itselle. Voi olla itkussa pidättelemistä. 😓

En tiedä sitten milloin itse alan testaamaan kun jotenkin sellainen olo että turhaa se testaaminen kun ei kumminkaan tärpännyt. Niin vähän tällä hetkellä kahden vaiheilla olen että testaanko vai en muutaman päivän päästä edes. Toki voi se mieli vielä muuttua, kun eilen olin ihan innoissani ja tänään sitten taas ihan maassa että turhaa se testaaminen. Tuntuu että tunteet heittelee ylös alas koko ajan muuttuu mitä mieltä olen että uskonko tärppiin vai en. 🤣 Toki toivoisin että tärppäsi mutta jotenkin tänään sellainen olo ollut että ei jaksa uskoa siihen...

Tiiän ton tunteen et kun kaikkialla näkyy raskaana olevia ja vauvauutisia... 😭 Tuntuu etten kestä! Ja kaiken lisäksi mun miehen sisko sai lapsen vähän aikaa sitten niin olisi parin viikon päästä ristiäiset. Saa nähdä kuinka kestän ne jos tulee pian negatiivisia uutisia itselle. Voi olla itkussa pidättelemistä. 😓

En tiedä sitten milloin itse alan testaamaan kun jotenkin sellainen olo että turhaa se testaaminen kun ei kumminkaan tärpännyt. Niin vähän tällä hetkellä kahden vaiheilla olen että testaanko vai en muutaman päivän päästä edes. Toki voi se mieli vielä muuttua, kun eilen olin ihan innoissani ja tänään sitten taas ihan maassa että turhaa se testaaminen. Tuntuu että tunteet heittelee ylös alas koko ajan muuttuu mitä mieltä olen että uskonko tärppiin vai en. 🤣 Toki toivoisin että tärppäsi mutta jotenkin tänään sellainen olo ollut että ei jaksa uskoa siihen...
On kyllä vaikeeta, kun tottakai on iloinen muiden puolesta, mutta toivoo vaan, että sais iteki hyviä uutisia pian 😭💕
Ja varmasti vois olla itkuherkkä ristiäisissä, jos ei olisi nyt tärpännyt nyt. 🥺

Ja ymmärrän ton, ku itellä vaihtelee kans olot, että välillä on toiveikas siitä, että olisi tärpännyt ja välillä usko ihan mennyt! Ja toisaalta haluais jo testailla ja toisaalta ei uskalla! 😮‍💨😅

Mutta toivon kovasti, että saatais plussia kehiin tänne pian! 😍🥳

Voiko alkuraskaudessa olla lämpöä? Kun mittasin lämmöt juuri äsken. Taitaa sittenkin olot johtua siitä että olen flunssassa. Kun kuumemittari näytti 37,5c. ☹️ Päätäkin särkee ihan hirveästi. Toki voihan sieltä plussa tulla vaikka flunssassa mutta luulen että olot johtuneet tästä flunssasta joka epäilen että minulla on. 😭

Eilen dpo 10 ja mullakin vähän kiristi pantaa kaikki asiat.

Itsekin tässä pohdin oudon olon syytä, jos olisin tulossa kipeäksi kuitenkin. Semmonen jännä polte kehossa ja ihan pientä etovaa oloa välillä ollut nyt pari päivää. Cyclogesteja mennyt noin viikko, niillä saattaa olla oma osuutensa.

Ja @aamusade lämmöt on tosiaan ylhäällä loppuvaiheessa kiertoa. Mulla on eka kierto missä oon mitannut aamulämpöjä. Mutta tuommoinen yksittäinen arvo ei vielä oikein kerro mitään tässä vaiheessa.

Mieli kuitenkin tekee vieläkin tepposet ja pieni toive luomuraskaudesta nostaa päätänsä😶‍🌫️ Mutta toki hulluudelta sais nopsaa katkottua siivet testaamalla😅

Mulla täällä dpo 10 ja vältellyt testiä vaikka poltteleekin tehdä 😄ei huvittaisi tulkita jotain epämääräistä viivaa kun muutamassa päivässä ehdin taas kuvitella asiat niin pitkälle että pettymys tulee sitten lopulta lujaa. Päätin etten anna enää yhtään huomiota oireille jotka kuitenkin taas enteilee menkkoja! Mutta sit eilen ekaa kertaa tuli pyyhkiessä muutama pisara verta vatsakramppien kera ja nyt pieni toivo heräsi..

Mä otan vikan terolutin lauantaina eli menkkojen pitäisi alkaa maanantaina tai tiistaina, siis ensi viikon! Tää odottaminen on ihan kamalaa🤣
Missä vaiheessa kiertoa oot aloittanut terolutit? Testasitko oviksen ennen vai aloititko vaan tiettynä päivänä? Muutkin terolutin käyttäjät voi vastata.

Mä kävin tänään gynellä mun lyhyiden luteaalien takia. Lääkäri ultras ja mulla näkyi yhteensä 4-5 munasolua kehittymässä. Samalla hän ihmetteli miten hyvässä kunnossa mulla on paikat vaikka onkin 7 onnistunutta raskautta takana. Laskeumasta ei tietoakaan. Sain lyhyen luteaalivaiheen korjaamiseen terolutit.

Takaisin