Raskaaksi 2025

Moikka! Täältä varmaan löytyy paljon letroja syöneitä joten tulen häiritsemään teitä kysymyksilläni.

Mulla alkoi eilen eka letrokuuri ja tänä aamuna iski hirveät vatsakivut, maha meni sekaisin ja kuvottava olo. En pystynyt mennä töihin ja sanoin olevani vatsataudissa vaikka todennäköisesti kyse on vain letrojen sivuvaikutuksista. Olo ei ole juuri helpottanut päivän aikana ja lisäksi on tullut jomotus alavatsalle ja hirveä tuskanhiki.

Onko teillä muilla tullut voimakkaita oireita ja jos on, niin onko ne menneet ohitse? Ja saako lääkkeiden sivuvaikutusten vuoksi olla sairaslomalla vai pitäisikö siinä tapauksessa lääkkeet lopettaa sopimattomana? Tuntuu moraalisesti väärältä jäädä kotiin kun kyse ei kuitenkaan ole mistään pakollisesta lääkkeestä, mutta työkuntoinen en todellakaan ole.

Olen todella kiitollinen jos joku jaksaa vastata:)

Moikka! Olen uusivanha täällä! Osaankohan enää edes käyttää tätä? Lähdin vuosia sitten pois. En vain enää pystynyt seuraamaan, kun muut onnistuivat.
Alunperin olin raskaaksi 2021 -ryhmässä. En raskautunut sinä vuonna. En raskautunut vuonna 2022, en 2023, en 2024.. 😭

Lapsettomuus ollut suruna kuusi vuotta. Mutta tänään... Testissä luki RASKAANA!!! 😭 Olen niin sekaisin onnesta etten pysty nyt nukkumaan! Tapahtuuko tämä todella?!

Tänään tehty apteekin oma, onko siellä tosiaan haamujen haamu😭
1000002991.jpg

Tässä testi jo kuivuttua😭 antaako nämä apteekin raskaustesti viivanpaikkoja?
View attachment 144088
Omasta kokemuksesta en kyllä ole saanut viivanpaikkoja noihin mihinkään apteekin testeihin. 🤔 Vaikka muutamia eri tullut testailtua. Toivottavasti lähtis vahvistumaan! 🤞

Itsellä rinnat vielä kipeät ja flunssainen olo joka voinee johtua jälkimmäinen että olen oikeasti flunssassa. Mutta en tiedä mitä tästä tulee vai tuleeko mitään, no ainakin unessa sain positiivisen raskaustestin. 😅 Ja tein sitten äsken ja negahan se siellä. Tosin voihan se plussaks muuttua koska dpo8 vasta. Mutta usko ei ole korkealla...

Moikka! Olen uusivanha täällä! Osaankohan enää edes käyttää tätä? Lähdin vuosia sitten pois. En vain enää pystynyt seuraamaan, kun muut onnistuivat.
Alunperin olin raskaaksi 2021 -ryhmässä. En raskautunut sinä vuonna. En raskautunut vuonna 2022, en 2023, en 2024.. 😭

Lapsettomuus ollut suruna kuusi vuotta. Mutta tänään... Testissä luki RASKAANA!!! 😭 Olen niin sekaisin onnesta etten pysty nyt nukkumaan! Tapahtuuko tämä todella?!
Valtavasti onnea sinne! 🥰

Täällä dpo7 ja nyt aamusta ensimmäisiä vähän menkkajomotuksen oloisia kipuja ja heti huomasin alkavani asennoitua, että sieltä ne menkat on tulossa 🙈 Vaikka kai näitä tuntemuksia voi olla vaikka tärppi olisikin käynyt. Rinnat on kipeät edelleen ja eilen tuntui alavatsalla pientä paineen tunnetta. Onneksi tänään taas pitkä harkka päivä niin ei ehdi näiden oireidensa kanssa velloa koko päivää 😅

Moikka! Täältä varmaan löytyy paljon letroja syöneitä joten tulen häiritsemään teitä kysymyksilläni.

Mulla alkoi eilen eka letrokuuri ja tänä aamuna iski hirveät vatsakivut, maha meni sekaisin ja kuvottava olo. En pystynyt mennä töihin ja sanoin olevani vatsataudissa vaikka todennäköisesti kyse on vain letrojen sivuvaikutuksista. Olo ei ole juuri helpottanut päivän aikana ja lisäksi on tullut jomotus alavatsalle ja hirveä tuskanhiki.

Onko teillä muilla tullut voimakkaita oireita ja jos on, niin onko ne menneet ohitse? Ja saako lääkkeiden sivuvaikutusten vuoksi olla sairaslomalla vai pitäisikö siinä tapauksessa lääkkeet lopettaa sopimattomana? Tuntuu moraalisesti väärältä jäädä kotiin kun kyse ei kuitenkaan ole mistään pakollisesta lääkkeestä, mutta työkuntoinen en todellakaan ole.

Olen todella kiitollinen jos joku jaksaa vastata:)

Ei ole kyllä tullut noin voimakkaita oireita, mulla tekee lähinnä päänsärkyä ja hikoilua (etenkin öisin). Voitko olla yhteydessä hoitotahoon ja kysyä sieltä neuvoja? Mutta älä tunne huonoa omatuntoa sairaslomasta. Ethän olisi voinut tietää, että lääke tuo sinulle noin voimakkaat oireet. Etkä tietysti työkuntoinen ole! Toivottavasti hoitotaholta osaavat kertoa, kannattaako hoitoa jatkaa vai kuulostaako nuo sivuvaikutukset normaaleille. 🤔

Mulla jo menkkamaista jomotusta, mutta vuotoa ei näy. Toivottavasti alkaisi nyt asap, että saan varata ajan aukkariin. Ensi kierrossa pudotetaan letrojen annostusta myös, koska kohdun limakalvo on niin ohut ja letrot voi kuulemma ohentaa sitä entisestään. Vaikka ohut se toki oli ennen letrojakin.

Apua tein aamulla pregcheckin ja siihen tuli haalean punainen toinen viiva 😍🥹 Jopa mies näkee sen viivan, joten ei ole vain omien silmien temppu 😅
Tänään on siis dpo10 vasta, että pelottaa vahvistuuko viiva yms, mutta kyllähän tuo haamulainen sai jo hymyn huulille 🥳 Jos huomenna tekisi sen varhaisen cb digi testin, nii voisi nähdä ihan tekstin RASKAANA, että uskoo varmasti 🤗

P.s. Kuva ei ole kauhean hyvä tai hukkaa värit vähän, mutta ehkä se siitä näkyy. 💕

Liitteet

• IMG_20250514_093421.jpg
    IMG_20250514_093421.jpg
    636.7 KB · Katsottu: 151
Apua tein aamulla pregcheckin ja siihen tuli haalean punainen toinen viiva 😍🥹 Jopa mies näkee sen viivan, joten ei ole vain omien silmien temppu 😅
Tänään on siis dpo10 vasta, että pelottaa vahvistuuko viiva yms, mutta kyllähän tuo haamulainen sai jo hymyn huulille 🥳 Jos huomenna tekisi sen varhaisen cb digi testin, nii voisi nähdä ihan tekstin RASKAANA, että uskoo varmasti 🤗

P.s. Kuva ei ole kauhean hyvä tai hukkaa värit vähän, mutta ehkä se siitä näkyy. 💕
Juu kyllä mä tossa jotain nään myös!! ☺️

Hirveän väsynyt olo juuri heräsin kun pakko oli vielä vähän nukkua vaikka yöllä tuli ihan hyvin nukuttua ja nukahdin jo ennen kymmentä joka minulle aikaisin. Toki tämäkin oire voi flunssasta johtua.

Juu kyllä mä tossa jotain nään myös!! ☺️

Hirveän väsynyt olo juuri heräsin kun pakko oli vielä vähän nukkua vaikka yöllä tuli ihan hyvin nukuttua ja nukahdin jo ennen kymmentä joka minulle aikaisin. Toki tämäkin oire voi flunssasta johtua.
Voikun sullakin tulisi plussa! Ja flunssan oireet voi olla myös raskausoireita eli eihän sitä tiedä 🤗🥹

Itellä verrattuna edelliseen kiertoon missä oli kans oireita on sata kertaa kamalampi tissikipu, kuukautiskipuja/polttelua jo tässä vaiheessa kiertoa ja sit tulee sellasia närästysröyhtäyksiä ihan hulluna. 😅 Mutta täytyy sanoa, että on kyllä ärsyttävää miten samanlaisia oireita voi olla menkkojen takia ja raskauden, että koita siinä sit miettiä kumpi oireilee 😮‍💨

Voikun sullakin tulisi plussa! Ja flunssan oireet voi olla myös raskausoireita eli eihän sitä tiedä 🤗🥹

Itellä verrattuna edelliseen kiertoon missä oli kans oireita on sata kertaa kamalampi tissikipu, kuukautiskipuja/polttelua jo tässä vaiheessa kiertoa ja sit tulee sellasia närästysröyhtäyksiä ihan hulluna. 😅 Mutta täytyy sanoa, että on kyllä ärsyttävää miten samanlaisia oireita voi olla menkkojen takia ja raskauden, että koita siinä sit miettiä kumpi oireilee 😮‍💨
Juu no itsellä myös nuo kuukautismaiset oireet alkoivat eilen illalla. Sellaista vihlontaa ja kipua alavatsassa ja alapäässäkin vähän jotain outoa tunnetta sellaista joka ehkä vähän muistuttaa kuukautisten aikana silloin kun vuotoa on niin sellaista kipuilua. Ja rinnat kyllä kipeät tai no enemmän arat ehkä, rintaliivejä en jaksa pitää kun tuntuu että kaikki kiristää. 😅 Tiedä sitten mistä johtuu mulla. Toivottavasti tietenkin siitä mitä haluaisin toivoa. 😭

Lukenut juuri noista kuukautiskipujen ja alkuraskauden oireista varmaan liikaakin, niin suurimmassa osassa sanotaan että niin samankaltaisia että testi sen aluksi kertoo tai se että kuukautisia ei tule. 🤣Niin en tiedä sitten tosiaan kumpia nämä oireilut itsellä ovat.

Juu no itsellä myös nuo kuukautismaiset oireet alkoivat eilen illalla. Sellaista vihlontaa ja kipua alavatsassa ja alapäässäkin vähän jotain outoa tunnetta sellaista joka ehkä vähän muistuttaa kuukautisten aikana silloin kun vuotoa on niin sellaista kipuilua. Ja rinnat kyllä kipeät tai no enemmän arat ehkä, rintaliivejä en jaksa pitää kun tuntuu että kaikki kiristää. 😅 Tiedä sitten mistä johtuu mulla. Toivottavasti tietenkin siitä mitä haluaisin toivoa. 😭

Lukenut juuri noista kuukautiskipujen ja alkuraskauden oireista varmaan liikaakin, niin suurimmassa osassa sanotaan että niin samankaltaisia että testi sen aluksi kertoo tai se että kuukautisia ei tule. 🤣Niin en tiedä sitten tosiaan kumpia nämä oireilut itsellä ovat.
Oireet kuullostaa hyvältä joten toivotaan parasta!!! 🥳🤗

Mutta joo onhan näitä oireita vaikea erottaa toisistaan, joten kyllä sen plussan siihen testiin tarvii, että voi tietää varmasti olevansa raskaana! 🫣😂

Jännityksellä lueskelen teidän piinailijoiden tuntemuksista ja testituloksista. Toivottavasti haamut vahvistuvat.

Mulla kuopuksen raskaudessa oireet ennen plussaa olivat juurikin tuollaiset flunssamaiset. Muistan vielä kun olin varma ettei nyt ainakaan tärpännyt ja ajattelin että flunssa varmaan tuloillaan ja pam. Selkeä plussa. Mut joo vaikea noista on välillä ottaa selvää, kun on samankaltaisuutta pms-oireisiin.🙈

Täällä vasta kp7 menossa ja mietin että mikä kp kannattais lähtee testailee ovista, kun kierrosta ei tarkkaa tietoa vielä. Ennen kierukan laittoa vuosia sitten kierto oli noin 29 päivää.

Onko suosituksia hyväksi havaituista ja selkeistä ovistesteistä?🤔

Jännityksellä lueskelen teidän piinailijoiden tuntemuksista ja testituloksista. Toivottavasti haamut vahvistuvat.

Mulla kuopuksen raskaudessa oireet ennen plussaa olivat juurikin tuollaiset flunssamaiset. Muistan vielä kun olin varma ettei nyt ainakaan tärpännyt ja ajattelin että flunssa varmaan tuloillaan ja pam. Selkeä plussa. Mut joo vaikea noista on välillä ottaa selvää, kun on samankaltaisuutta pms-oireisiin.🙈

Täällä vasta kp7 menossa ja mietin että mikä kp kannattais lähtee testailee ovista, kun kierrosta ei tarkkaa tietoa vielä. Ennen kierukan laittoa vuosia sitten kierto oli noin 29 päivää.

Onko suosituksia hyväksi havaituista ja selkeistä ovistesteistä?🤔
Ostanut itse jotain apteekin ovistestejä. Sellaisia missä 7 kpl. Oisko ollut apteekkarin ovulaatiotesti nimellä, sellainen vaaleanpunainen paketti. Ja ne oon todennut että ainakin mulla toimii parhaiten. Kun nähny selkeesti kun viiva alkaa vahvistumaan. 🤔

Tsemppiä piinailijoille! Toivottavasti negat kääntyy plussiksi ja haamut vahvistuu.

Täällä kp12 ja ei oikein mitään tuntemuksia. Mietityttää ehtikö ovis jo mennä ohi, kun heti menkkojen perään nousi halut ja oli limoja, myös sitä valkuaislimaa, ja nyt kumpikin on vähän kadonnut.. No, katsellaan.

Täällä oli ollut ferritiinistä puhetta. Itsellä ei ole koskaan ferritiiniä mitattu, vaikka anemiasta oon kärsinyt ainakin teini-iästä lähtien ja siihen syönyt monta kertaa rautakuureja. Nytkin menossa rautakuuri, kun todennäköisesti se on taas laskenut.
Mutta ystävälläni oli joitain vuosia sitten haasteita raskautumisen kanssa ja häneltä löytyi tosi matala ferritiini, minkä takia pääsi infuusioon. Heti infuusion jälkeisestä kierrosta onnistui raskautuminen. Sitä edeltävästi yritystä oli ollut noin 1½ vuoden ajan. Hän ainakin uskoo tolla ferritiinillä olleen vaikutusta.

hei ihanaa täällä on plussatuulia ☀️💛 toivotaan @Tipsi89 huomiseksi digistä Raskaana ☀️🥰 ja muillakin niin hyvän kuuloisia oireita 💛 toivotaan et me piinailijat päästään Tipsi89 mukana plussanneisiin

Itellä ei oikeen oireita, tai siis ei mitään eroa ku nega kierroissa 🫠 oireita: närästää tosi herkästi, paineen tunne alavatsalla, armoton väsymys iltasin, palelee ja leposykkeet korkeella 🧐 MUTTA ihan normi ”oireita” jotka itellä liittyy varmaan vaan luteaaliin 😫😂

Takaisin