Raskaaksi 2025

IMG_7569.jpeg

tommonen eilen, tänään aamulla nega 😭

Tuntuu että monen gynekologin suusta kuuluu että paras olisi, että olisi harrastanut seksiä päivää ennen ovulaatiota. Joten ollaan yritetty ajoittaa siihen, mutta aika vaikeaa toisinaan, kun ovulaation ajankohta tuntuu vaihtelevan joka kierto. Ja tietty siis muutenki pari kertaa ennen ovista.
Siittiöiden elossa pysymiseen ei varmaan oikein voi sanoa muuta kuin arvoita, kun siihen varmasti vaikuttaa niin moni asia, kuten esim ikä ja siten niitten laatu..

En ole varma kuin luotettava töä on, mutta netissä pyörii tämänkaltaisia kaavioita. Prosentit vaihtelee, mutta kaikissa ovulaatiota edeltävät kaksi päivää ovat ne parhaimmat päivät talletella.

Löysin kans jonkun englantilaisen tutkimuksen vuodelta 1995 (:D), jonka mukaan raskauksia esiintyi kun oltiin kuusi päivää ennen ovulaatiota talleteltu. Heillä oli tämmöinen mustavalkoinen kaavio. Tuossakin korostuu noi ovulaatiota edeltävät pari päivää. En nyt linkkaa tutkimusta, kun varmaan aika paljon vanhetunuttakin tietoa. Sperman laatukin ollut ihan eri tuolloin vuonna 1995.

Liitteet

• 3_31928193-0a6e-4d63-901c-eb53e3106ef0_1024x1024.png
    3_31928193-0a6e-4d63-901c-eb53e3106ef0_1024x1024.png
    109.4 KB · Katsottu: 121
  • nejm199512073332301_f2.jpg
    nejm199512073332301_f2.jpg
    12.8 KB · Katsottu: 118
Muokattu viimeksi:
Heips! Täällä alkais toisen lapsen yritys olla ajankohtaista, mutta kierukan poisto ei onnistunut terveyskeskuksessa. Lähete tehdään poistoon, mutta aika voi mennä kuukausien päähän. Mietinkin, että mitenhän yksityisellä, jos langat ei ole näkyvillä, niin voiko yksityisellä kuitenkin onnistua poisto? Se on varmaan suht hintavaa, niin mietin, et mitäs jos ei onnistu. Onko kellään kokemusta tai vastausta, että pitääkö nyt vaan malttaa odottaa julkiselle?

Kyllä vaan minäkin tänne ketjuun nyt lyöttäydyn ihan toden teolla! Nyt on asiat mitä on odoteltu hoituvaksi, hoituneet. Ja nyt alkaa kolmannen ja meidän perheen viimeisen lapsen yritys.

Aiemmat 2 on tulleet nopeasti mutta esikoinen on jo 13 vuotias, eli minä en ole enää kovin nuori vaikka en missään nimessä kyllä vanhakaan, olen 33-vuotias. Syy miksi kolmeen jää meidän lapsiluku on jo kaksi sektiota takana, ja kolmaskin tulisi sektiolla. Olen siis 98% varma että kolmeen jäädään. 😄💜

Nyt ollaan puolivälissä kiertoa, eli ensi kierrosta aloitellaan. Tämän kierron ovis on jo mennyt. Tunnistan tosi selkeästi sen, mutta aion silti tikutella koska olen kokenut sen hyvin koukuttavaksi. 😂

Heips! Täällä alkais toisen lapsen yritys olla ajankohtaista, mutta kierukan poisto ei onnistunut terveyskeskuksessa. Lähete tehdään poistoon, mutta aika voi mennä kuukausien päähän. Mietinkin, että mitenhän yksityisellä, jos langat ei ole näkyvillä, niin voiko yksityisellä kuitenkin onnistua poisto? Se on varmaan suht hintavaa, niin mietin, et mitäs jos ei onnistu. Onko kellään kokemusta tai vastausta, että pitääkö nyt vaan malttaa odottaa julkiselle?
Mä poistatin kierukan yksityisellä, 141€ maksoi mutta sain ajan jo seuraavalle päivälle ja toimenpide kesti ehkä 2 minuuttia. Se gyne oli kokenut kierukoiden laittaja ja poistaja. Ei sattunut yhtään, olin varautunut kauheuksiin sen asennuksen jälkeen mutta poistaminen olikin helppoa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Poistaessa gyne sanoi että voi 3kk kestää ennen kuin kierto palaa ja mulla kesti kierukan poiston jälkeen nimenomaan tasan 3kk ennen kuin tuli eka ovulaatio. Mutta näähän on yksilöllisiä!

Mä poistatin kierukan yksityisellä, 141€ maksoi mutta sain ajan jo seuraavalle päivälle ja toimenpide kesti ehkä 2 minuuttia. Se gyne oli kokenut kierukoiden laittaja ja poistaja. Ei sattunut yhtään, olin varautunut kauheuksiin sen asennuksen jälkeen mutta poistaminen olikin helppoa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Poistaessa gyne sanoi että voi 3kk kestää ennen kuin kierto palaa ja mulla kesti kierukan poiston jälkeen nimenomaan tasan 3kk ennen kuin tuli eka ovulaatio. Mutta näähän on yksilöllisiä!

Siis mä en saanut julkiselle aikaa millään aikoinaan niin mähän näppäränä likkana vedin ite kuparikierukkani veks langoista nyppäämällä. 🙈😅 hyvin lähti eikä sattunut. Tosin multa oli aiemmin gynellä poistettu ja tiesin et se tosiaan vaan pihdeillä nypätään sieltä.

Minä oon ymmärtänyt, että vaikka siittiöt voivat elää viikonkin niin hedelmöityskykyisinä säilyvät yleensä sen pari päivää.
Jep varsinkin nykyään siittiöiden laatu ja määrä heikentynyt vuosien saatossa miehillä huolestuttavan paljon. Ni hedelmöituskykyisenä ei välttämättä kaikilla ainakaan paria päivää pidempään pysy. Ajattelisin et riittää oviksen ympärillä parin päivän välein. Tosin ite kyl koittanu ainakin ovisplussa, ovispäivä ja vielä seuraavana jos munasolu ei irtoakaan ihan heti ja kuitenkin se siellä killuu 24h irrottuaan ennen ku surkastuu. Ja siittiöiden matka kestää muistaakseni tunnin pari kohtuun.

Ahaa, voi löytää noin edullisenki paikan! Täytyy tutkia, en kyl millää haluu odottaa julkisen aikaa, kun kierron palautuminenki voi ottaa aikaa. 😩

Miekin googlettelin nyt noita tärppipäivien todennäköisyyksiä ja siittiöiden etenemisvauhtia, kun meillä kävi silleen, että ei onnistunut ovis+:n päivänä talletella ja sitä ennen oli 2 päivää sitten. Oletettuna ovispäivänä eli eilen onnistui kyllä, niin toivottavasti se riittäisi 🤷‍♀️

Käsittääkseni ne siittiöt ehtii kyllä nopeesti perille jos on hyvin liikkuvia, google kertoi, että oviksen aikaan jopa muutamassa minuutissa ehtis munanjohtimeen, mut vaikka menis se 1-2 h, niin jospa siinä jotain mahista ois kuitenkin. Ens kierrossa pitää sit kyllä yrittää se ovisplussapäivä hyödyntää. Ennustaminen onnistuu ehkä paremmin, ku tietää, mihin aikaan nuo Letrot nyt tässä kierrossa kypsytti 👍 kun ovis tuli vasta kp 19 ja aloitettiin tallettelu 12., niin ehti iskee vähän turnausväsymys 🙈

Ahaa, voi löytää noin edullisenki paikan! Täytyy tutkia, en kyl millää haluu odottaa julkisen aikaa, kun kierron palautuminenki voi ottaa aikaa. 😩
Kyllä sanoisin, että kannattaa kaivaa kuvetta ja mennä yksityiselle, jos suinkin mahdollista! Kyllä siellä ottaannutaan asioihin ihan eri aikataululla. Sama koskee esim. apuja epäsäännölliseen kiertoon! 😊

Miekin lyöttäydyn nyt seuraan kuumeilemaan. On tullu taas seurattua enempi keskusteluja ja nyt tarve vertaisille kuumeilijoille. Meillä siis -19 ja -23 (ICSI) lapset ja kolmas toiveissa. Luomusti on nyt taas yritetty jo vuosi (esikoisen jälkeen kaksi vuotta ja yhden kekskenmenon jälkeen lapsettomuushoitoihin joista kuopus tuoresiirtona ja nappasi). Alkion siirtoon ois tarkoitus ilmoittautua, ja toivottavasti ehditään ennen kesäsulkuja. Vaikka luomusti raskautumisen tn aika pieni niin joka kuukausi sitä uskoo ja toivoo ja sitten pettyy. Plussatuulia kaikille 🧡
Talletteluja meillä tehdään joka päivä/ joka toinen päivä oletetun oviksen tienoilla. Meillä nyt kaksi plussaa tullu testiin tällä tavalla tässä kolmen vuoden aikana että mene ja tiedä mikä hyvä 🤣

Me ollaan yritetty flon sinisinä päivinä joka toinen päivä mutta välillä elämä tulee tielle. Nyt oon yrittänyt vielä painottaa eggisten aikaan ja varsinkin siihen lopulle.

Omanapailen sen verran että kp1 tuli pitkäperjantaina eli päivä negatestin jälkeen, tänään kp12 on eggikset alkaneet eli aika samoissa mennään kun viime kierrossa. Metformiini hyvin näyttää toimivan, siirsin koko annoksen ottamisen illalle kun tuntui että iskee sivuvaikutukset pahasti päälle.

Laskeskelin että meillä LA ois 23.1. tässä kierrossa.

Täällä alkoi piinaviikot siinä mielessä, että odotan koska vuoto alkaa ja voisin varata sen aukkarin taas, kun viimeksi meni tosiaan pieleen. Uskoa raskautumiseen luomuna ei kyllä enää ole. Nyt dpo2 ja normaali oviksen jälkeinen alho. Pitäisi varmaan lähteä vähän liikkumaan niin helpottaisi.

Meillä oli kans tullu ny kirjaus näkyviin kantaan ja siellä lukikin, että jos spermanäyte parempi, harkitaan inseminaatiota. Ja että suositellaan sitä ennen aukkaria. Sanoi ensin et koska oon just synnyttänyt ja raskautunut niin ei tarvetta, mutta meinaskin et synnytyksen jälkeisen kohtutulehduksen takia aukkari vois olla paikallaan. Katsellaan. Ens vkolla miehen näyte ja vastaus tulee ens pe. Kesäsulku alkaa 16.6.

Tsempit sinne 🩷 niin pieleen meni kyllä toi aukkarihomma terveydenhuollon puolelta et sapettaa puolestasi!

Meillä oli kans tullu ny kirjaus näkyviin kantaan ja siellä lukikin, että jos spermanäyte parempi, harkitaan inseminaatiota. Ja että suositellaan sitä ennen aukkaria. Sanoi ensin et koska oon just synnyttänyt ja raskautunut niin ei tarvetta, mutta meinaskin et synnytyksen jälkeisen kohtutulehduksen takia aukkari vois olla paikallaan. Katsellaan. Ens vkolla miehen näyte ja vastaus tulee ens pe. Kesäsulku alkaa 16.6.

Tsempit sinne 🩷 niin pieleen meni kyllä toi aukkarihomma terveydenhuollon puolelta et sapettaa puolestasi!
Miulla oli synnytyksessä kohtutulehdus (liekö syy sille, että alkoi vähän etusessa) ja endometrioosi on todettu jo joskus 15 vuotta sitten. Eli aukkari kai hyvä tehdä, vaikka tosiaan olen raskautunut viime vuosina. On kuitenkin ihan mahdollista, että röörit on tukossa. Kiitos tsempeistä! Laitoin osastolle ja laskutukseen viestiä, että tuntuu väärältä, kun pitää maksaa se käynti tuossa tilanteessa.

Toivottavasti pääsette pian hoitoihin! Tässä itsekin jo odottaa, että millä lähdetään liikenteeseen.

Ja muista käyttää Kela-korvaus! Toi siis oli kai hinnaltaan 171€ käynti - 30€ Kelakorvaus = 141€.

Takaisin