Raskaaksi 2025

Joo toivottavasti tää kierto ois tärppi kierto oikeesti molemmille! ☺️

Aloitin tänään vehnäalkioöljyn ottamisen kun muuten en ole muuta kuin foolihappoa ottanut päivittäin helmikuusta lähtien. Aika hirveän tuntuista suussa se vehnäalkioöljy kun oikeasti ihan öljyä vaan, onneksi maku ei ollut mitenkään vahva tai oikeastaan ollenkaan mitään maistanut. 😆

Laskettu aika olis ilmeisesti mulla jos tämä nyt se kierto jossa onnistuu olisi 28 tammikuuta. 😅 Että ihan lopussa mutta mulla sillä nyt ei sinänsä väliä ole mikä se päivä tai kuukausi on kunhan tärppäis ja raskaus sujuisi oikeasti hyvin ihan loppuun asti. 😔 Luulen että itsellä enemmän tulisi stressattua alussa että jos tulen raskaaksi että pysyykö matkassa loppuun asti maaliskuun ekan päivän kesken menneen jälkeen.
Joo varmasti sillä lasketulla ajalla ei ole tosiaan väliä, kunhan tärppäisi ja kaikki menisi koko raskauden alusta loppuun saakka 🥹💕
Mulla ois 25.1. laskettu aika jos tärppäis ja oishan se aika siistiä, sit esim Joulua viettää ison mahan kanssa 😍😂
Ja tiedän ite myös, että jos plussa tulee, nii pelkään hulluna keskenmenoa, kun niitä se pari jo ollu elämän aikana, mutta enempää en haluaisi kokea 😭 Ja toivon, että sunkaan ei tarvitse enää keskenmenoja kokea, vaan seuraava positiivinen kantaa maaliin saakka 🥳

🩷 kyllähän se sattuu, kun syytä ei ole ja terve vauva kuoli "turhaan", se on itsellä ollut vaikeinta hyväksyä, et vauva oli jo jokusen viikon täysin valmis elämään täällä maan päällä ja sit kävi näin, ja kauheita itsesyytöksiä käynyt läpi, et mitä olisi pitänyt tehdä toisin tai miksen mennyt sairaalaan kun supistukset alkoi, mut eihän ne olis mua sinne ees ottanut kun kotona pärjäilin hyvin vielä. Ja miksi tein sitä ja tätä, esim kävin talviuinnissa tai käytin Tensiä tai mitä kaikkea.. pikkuhiljaa ymmärtänyt etten mitään olisi voinut tehdä asialle enkä ole sitä aiheuttanut mutta ihmismieli on tällainen.

Ja nimenomaan, pakko koittaa ajatella niin, et tilastot on meidän puolella, että ei toista kertaa voi käydä näin huono tuuri. 💔 Tutkittiinko teillä ettei ollut mitään perinnöllistä sairautta? Että onko kohonnutta riskiä että kävisi uudestaan niin?
Niin väärin ja niin epäreilua, sydän särkyy ajatuksesta 💔 Vaikka meillä eri tilanteet, ymmärrän tuon syyllisyyden, itsehän mietin myös sellaisia, että join juuri ennen plussaa yhtenä päivänä tavallista enemmän kofeiinia... Meillä oli jälkikeskustelu tällä viikolla ja lääkäri vakuutteli, että kyse juurikin paskasta tuurista, meistä ei löytynyt mitään.

Päivittelenpä tännekin vähän. Meillä tulossa ensikäynti lapsettomuuspolille Tilkkaan. Meen huomenna labroihin ja sit odotellaan aikaa. Kierto ei ole käynnistynyt itsestään ja teroluteilla katkaissut aina välillä. Nyt odottelen taas menkkoja. Viimeisen Teron otin toissapäivänä. Ovulaatiota ei oo tapahtunut positiivisista ovistesteistä huolimatta.

Niin väärin ja niin epäreilua, sydän särkyy ajatuksesta 💔 Vaikka meillä eri tilanteet, ymmärrän tuon syyllisyyden, itsehän mietin myös sellaisia, että join juuri ennen plussaa yhtenä päivänä tavallista enemmän kofeiinia... Meillä oli jälkikeskustelu tällä viikolla ja lääkäri vakuutteli, että kyse juurikin paskasta tuurista, meistä ei löytynyt mitään.

🩷 hienoa et ei löytynyt mitään! Samoin meille silloin lääkäri ja kätilöt sanoi et meille kävi vaan ihan helvetin paska tuuri, suoraan näillä sanoilla!

Tämä on niin turhauttavaa, kuukautiset loppui tai siis vuoto loppui jo eilen aamulla, koko päivänä tai illalla ei vuotanut tai niin luulin ainakin mutta tänään se vuoto jatkui. Joka outoa koska ei näin ole koskaan ennen käynyt että loppuisi melkein vuorokaudeksi ja jatkuisi sitten seuraavana päivänä. 😳 Pitäisikö olla huolissaan?

Ja sekin outoa että turhauttavaa kun oli jo eilen parempi fiilis kaiken yrittämisen yms suhteen. Tänään sitten taas ihan maassa ja tuntuu epätoivoiselta. 😔

Tämä on niin turhauttavaa, kuukautiset loppui tai siis vuoto loppui jo eilen aamulla, koko päivänä tai illalla ei vuotanut tai niin luulin ainakin mutta tänään se vuoto jatkui. Joka outoa koska ei näin ole koskaan ennen käynyt että loppuisi melkein vuorokaudeksi ja jatkuisi sitten seuraavana päivänä. 😳 Pitäisikö olla huolissaan?

Ja sekin outoa että turhauttavaa kun oli jo eilen parempi fiilis kaiken yrittämisen yms suhteen. Tänään sitten taas ihan maassa ja tuntuu epätoivoiselta. 😔
Ootko tehnyt uudestaan raskaustestiä sen jälkeen kun vuoto alkoi?

En usko että huolissaan pitäisi olla. Esimerkiksi stressi voi jo tehdä tepposia kuukautisiin aikalailla. Mutta ymmärrän että ärsyttää 😐

Ootko tehnyt uudestaan raskaustestiä sen jälkeen kun vuoto alkoi?

En usko että huolissaan pitäisi olla. Esimerkiksi stressi voi jo tehdä tepposia kuukautisiin aikalailla. Mutta ymmärrän että ärsyttää 😐
Itseasiassa en ole tehnyt, aivan unohtanut tehdä. Ehkä voisin asian huomenna varmistaa.

Mutta juu ärsyttää kyllä kun luulin että olisin voinut ovulaatiota alkaa tänään muuten testaamaan mutta verensekaista vuotoa vieläkin. 😵‍💫

Itseasiassa en ole tehnyt, aivan unohtanut tehdä. Ehkä voisin asian huomenna varmistaa.

Mutta juu ärsyttää kyllä kun luulin että olisin voinut ovulaatiota alkaa tänään muuten testaamaan mutta verensekaista vuotoa vieläkin. 😵‍💫
Kannattaa tehdä varmistukseksi. 👍🏻 Mä oon yleensä aina tehnyt jos vuoto on ollut jotenkin poikkeuksellista. Eipä sitä voi koskaan tietää. Itsellä kerran vähäinen vuoto ja positiiviset raskaustestit oli lopulta merkki kohdunulkoisesta. Mutta jos en olisi testannut niin en olisi tiennyt vaan luullut että on vaan oudot menkat.

No on kyllä erikoista! Onko sulla @aamusade yleensä kuinka pitkä kierto, tai minä kiertopäivänä on ovulaatio? Toivottavasti menkat loppuu selkeästi pian, ja pääsee kunnolla uuteen kiertoon :Smiling Face With Smiling Eyes:

No on kyllä erikoista! Onko sulla @aamusade yleensä kuinka pitkä kierto, tai minä kiertopäivänä on ovulaatio? Toivottavasti menkat loppuu selkeästi pian, ja pääsee kunnolla uuteen kiertoon :Smiling Face With Smiling Eyes:
Yleensä kierto ollut tarkalleen 28 päivää ehkä päivällä heittänyt suuntaan tai toiseen. Nyt oli 25 päivää niin siksikin outoa. 🤔 Ja mitä ovulaatiota testaillut niin kp 14 tai 15 ovulaatio ollut.

siis sekoanko kohta vai alanko nauraa…

Dpo6-7 Nukuin viimeyönä kahdella peitolla? Untuva ja normi, aamulla nännit kovat ja jollain tapaa herkät, kun makaa paikallaan niin alavatsalla painetta ja tuntemuksia. Haistoin parkkipaikalta asti että äitini on käynyt tupakalla. Leipä haisi aamulla homeiselle ja alavatsalla liplatusta. Väsyttänyt koko päivän. Nukuin 10h ja silti 4h päästä teki mieli nukkua.

Ja lopputulemana se että kaikki voi kieliä saapuvista menkoista🤣 tosin menkkoihin vielä 7pv

On kyllä @Stiinaliina tosi lupaavia oireita! Mulla nyt dpo 8 menossa, ja tänään on ekaa kertaa ollut vähän lupaavan oloista: etovaa oloa, väsymystä, ja pientä palelua. Ei noin voimakasta kuitenkaan kun sulla, mutta yleisesti vaan sellainen olo että nyt ei oo 100%. Tässä kyllä lähtee ajatukset ja toiveet niin nopeasti laukalle! Ite aloin tänään jo miettiä että ottaisko varhaisultraa ja mille viikolle, ja millä viikolla on sovittu mitäkin tapaamisia, että milloin kertoo raskaudesta ja kenelle :rolling: Todella järkevää ajankäyttöä :rolling::rolling:

On kyllä @Stiinaliina tosi lupaavia oireita! Mulla nyt dpo 8 menossa, ja tänään on ekaa kertaa ollut vähän lupaavan oloista: etovaa oloa, väsymystä, ja pientä palelua. Ei noin voimakasta kuitenkaan kun sulla, mutta yleisesti vaan sellainen olo että nyt ei oo 100%. Tässä kyllä lähtee ajatukset ja toiveet niin nopeasti laukalle! Ite aloin tänään jo miettiä että ottaisko varhaisultraa ja mille viikolle, ja millä viikolla on sovittu mitäkin tapaamisia, että milloin kertoo raskaudesta ja kenelle :rolling: Todella järkevää ajankäyttöä :rolling::rolling:
Niin perus 🤣 ”millos se laskettu nyt sit ois” ja ” millohan pitää jäädä äityslomalle”….
Sillee et hei…. Sulla voi olla pieru jumissa neiti alavatsatuntemus 🤣

Minäkin lasken aina potentiaalista laskettua aikaa ja katson mihin kohtaan vuotta pahimmat pahoinvoinnit osuisivat. 😁
Kirjoitinkin tänne, että mun menkkojen sijasta alkoi vain tiputteluvuoto ja tällä hetkellä tilanne on se, että olen 2 viikkoa tiputellut ja eilen alkoi runsaampi vuoto. Täysin epänormaalia mulle ja jätin nyt soittopyynnön terveysasemalle, kuinka kauan tätä voi vaan seurailla. Mitään ehkäisyvalmisteita mulla ei ole ollut käytössä ja kierto on ollut melko säännöllinen. Tiedättekö miten paljon harmittaa, kun nyt kun raskaudelle ja vauvalle annettu lupa, niin keho alkaa sekoilla 😭
Ollaan kuukausi ulkomailla syksyllä ja joudutaan laittamaan yritys tauolle heinäkuussa, ettei missata kumpaakaan seulaultraa, jos plussa heinäkuun jälkeen tulisi. 😔 Tuntuu että homma vaan venyy eteenpäin ja mitäs sitten jos ei onnistu ollenkaan enää..

No tein tänään varmistukseksi kaksi raskaustestiä, herkän ja vähemmän herkän. Ei mitään näkynyt joten kai sitten kaikki hyvin vaikka oudot kuukautiset olivatkin. 🤔

Ja voisi ovulaatiota alkaa tikuttaa myös tänään kun ainakin toistaiseksi vuoto taas loppunut. 😆 Toivittavasti ei ala taas uudestaan mutta epäilen kun vatsaankaan ei enään satu.

Mitä "testaa varhain" raskaustestiä suosittelisitte tai olette kokeneet hyväksi? Rfsu:n testeistä olen kuullut huonoa. Ja kuinka monta päivää ennen oletettuja menkkoja olette tuollaisella varhaisella testillä mahdollisesti plussanneet?

Mulla sellainen tilanne, että seuraavat menkat näyttäisi osuvan just etelän reissun ajalle, ja haluaisin siirtää menkkoja. Mutta ensin toki olisi poissuljettua raskauden mahdollisuus. Vai onko liikaa riskejä?

Täällä mennään ekaa Letrozol-kiertoa nyt kp 18 ja ovistesti plussa tänään! 😍 on se siis aika hyvin aikaistunut, kun aiemmissa kierrossa tullut joskus kp26-27 👍 selkeästi vasemmalta irtoo nyt tällä kertaa, nippailee ja vähän kirvelee sille puolelle välillä. Toivottavasti ei kauheen kipeä ois kuitenkaan 😬

1000037733.jpg

Ja perinteiseen palstan tyyliin: Laskettu ois 20.1. 😄😄

Takaisin