Raskaaksi 2025

Täällä mennään ekaa Letrozol-kiertoa nyt kp 18 ja ovistesti plussa tänään! 😍 on se siis aika hyvin aikaistunut, kun aiemmissa kierrossa tullut joskus kp26-27 👍 selkeästi vasemmalta irtoo nyt tällä kertaa, nippailee ja vähän kirvelee sille puolelle välillä. Toivottavasti ei kauheen kipeä ois kuitenkaan 😬

View attachment 143538

Ja perinteiseen palstan tyyliin: Laskettu ois 20.1. 😄😄
Jee! Hienoa 🤩

Joo ja tuttuun tyyliin; jos tästä kierrosta oliskin tärpännyt, la olis 11.1, mut meen kohdalla käynnisteltäis siinä joulun ja uuden vuoden tienoilla 🙈😁

Nopsasti omanapaa:
Dpo 10 tänään, en vielä uskalla juhlia mutta jotain siellä nyt yrittää tapahtua 🥹✨ (testeinä easy at home ja rfsu, molemmat herkkyydeltään 25 mlU/ml)

@Emri Apteekin herkästä oon kuullut hyvää, clearbluen varhaisilla voi sitten puolestaan heittää vesilintua -> antavat melko törkeitä viivanpaikkoja, varsinkin ne missä sininen merkkiväri 😐

Liitteet

• IMG_0521.jpeg
    IMG_0521.jpeg
    54.3 KB · Katsottu: 97
@Emri Apteekin herkkä on hyvä. Itse sain dpo 9 sillä jo selvän tuloksen. Samoin Pregcheckit näyttäneet itsellä jo aikaisin viivat, vaikka eivät varsinaisesti herkkiä olekaan 😊

ON: Täällä nyt dpo 15 ja hyvin on testit vahvistuneet. 🥹 Vielä en ole neuvolaan soitellut, ajattelin ehkä parin viikon päästä aikaisintaan. Varhaisultraan on kyllä pakko myös päästä, en vielä uskalla tästä ihan hirveästi iloita, kun ei ole varmuutta että onko tuolla edes mitään elävää.
IMG_0789.jpeg

Muokattu viimeksi:
Tänään oli Naistenpolilla tarkistus, kun tammikuussa löytyi n.5cm kysta minkä halusivat kontrolloida, mutta onneksi kysta oli poissa ja Gynekologi sanoi, että hyvin aktiiviset munasarjat on edelleen ja raskautumiselle ei pitäisi olla mitään estettä 😍 Vähän tietenki jännitti, kun ikää on jo aika paljon enempi, kun viimeksi lapsia yrittäessä. 🫣😅
Eilen oli jotenki muutenkin surullinen mieli, kun aloin miettiä, jos ei tammikuussa olisi keskenmenoa tullut, että miten olisi voinut jo isompi masu ja baby olla tutkimuksissa tai jos olisi viime kierrosta tärpännyt, niin olisi voinut jo jotain näkyä tänään 🥺😮‍💨
Mutta nyt on onneksi jo parempi mieli ja täytyykin tällä viikolla alottaa ovulaation metsästys. 🤗

Ihanaa Vappu viikkoa kaikille! 🥳☀️😎

Täällä mennään ekaa Letrozol-kiertoa nyt kp 18 ja ovistesti plussa tänään! 😍 on se siis aika hyvin aikaistunut, kun aiemmissa kierrossa tullut joskus kp26-27 👍 selkeästi vasemmalta irtoo nyt tällä kertaa, nippailee ja vähän kirvelee sille puolelle välillä. Toivottavasti ei kauheen kipeä ois kuitenkaan 😬

View attachment 143538

Ja perinteiseen palstan tyyliin: Laskettu ois 20.1. 😄😄
Oiii hyvältä näyttää!! Tsemppiä! 💪 Ja onnea matkaan! 😆

Aloitan letrot ensi kierrossa enkä malta odottaa, nyt menossa KP19 eikä oviksesta vielä tietoakaan, viime kuussa oli KP34 enkä jaksaisi odottaa niin pitkään.
Mä näin siis viime yönä ihan oikeesti unta että tuli ovislimaa 🤣 Enpä oo ennen nähnyt unia oviksesta, voisko tällä toiveunella aikaistaa sen tuloa 😂

Oiii hyvältä näyttää!! Tsemppiä! 💪 Ja onnea matkaan! 😆

Aloitan letrot ensi kierrossa enkä malta odottaa, nyt menossa KP19 eikä oviksesta vielä tietoakaan, viime kuussa oli KP34 enkä jaksaisi odottaa niin pitkään.
Mä näin siis viime yönä ihan oikeesti unta että tuli ovislimaa 🤣 Enpä oo ennen nähnyt unia oviksesta, voisko tällä toiveunella aikaistaa sen tuloa 😂
Heh, aika hyvä uni! Miulla tulee oviksen lähestyessä aina aika paljon painajaisia ja eläviä unia, nytkin viimeiset 3 yötä ollut semmosta ihme semipainajaista, limojen mukana alko ne! Voiskohan se liittyä jotenkin estrogeenitasoihin, että ne tuo mukanaan jotain muutoksia uniin 🤔

Tsemppiä kovasti tulevaan Letro-elämään, kyllä se koville ottaa nuo maratonkierrot ja jatkuva testailu ja viikkojen talletteluputket pahimmillaan 😅🙈

Täällä menossa kp20 ja dpo3. Sain siis kp15 illalla ja kp16 päivällä ovisplussan. Sattumalta lapsettomuushoitojen ensikäynti osui oletetulle ovispäivälle eli kp17. Mut gyne ei kyl nähnyt mitään ovikseen viittaavaa ultrassa. Tai no joku iso kysta/keltarauhanen siellä oli. Ei siis ollut ihan varma oliko keltarauhanen ja se pitäis jossain vaiheessa kontrolloida et onko hävinnyt. Jäi vaan vähän kummallinen fiilis koko käynnistä, kun tuntui et puhui vaan siitä kuinka ikää alkaa olla (täytän tänä vuonna 39v) ja kun on lievää ylipainoa niin kuulemma pitäis laihduttaa. Mies kävi antamassa oman näytteensä tänään ja tuloksia odotellaan. Sit kait selviää miten jatkossa edetään. Sain kyl letrozoli reseptin et sillä lähdetään liikkeelle.

Pieni toive kyl olis et luomuna vois tärpätä kun kerrankin tallettelut osui oikeaan ajankohtaan. Huvittavaa kun nyt jo kuulostelee nippailuja et voisko olla kiinnittymistä jne 😅

Innostuttaa niin kovin, että laitan tännekin saman kun tuonne esikoisketjuun:

Iiks, jaiks, sain ovistestiin ekaa kertaa plussan! Tai siis CB:n digitestiin pysyvän hymynaaman. Vilkkuvaa hymynaamaahan ei tullut ollenkaan, eli aika järkytys oli heti tämä täys plussa. :tears: Soitin ukolle, että nyt sitten suorinta tietä töistä kotiin. 🤭

Laitoin ovulaatiotestit tilaukseen. En tiedä mikä muhun tuli. Esikoisen yritysaikana testailin, mutta en koskaan saanut positiivista tulosta. Todistetusti kuitenkin ovuloin, kun takana on 6 raskautta. Nyt vaan tuntuu siltä, ettei mun keho toimi normaalisti.
Tilasin niitä Sofi-liuskatestejä, onko ne ihan kelpoja testejä vai tuliko nyt tilattua jotain sekundaa hätäpäissään? 😅

Onko jollain sellainen tilanne että olisi aiemmin raskautunut nopeasti tai helposti, mutta nyt yritystä kestänyt kauemmin?

Laitoin ovulaatiotestit tilaukseen. En tiedä mikä muhun tuli. Esikoisen yritysaikana testailin, mutta en koskaan saanut positiivista tulosta. Todistetusti kuitenkin ovuloin, kun takana on 6 raskautta. Nyt vaan tuntuu siltä, ettei mun keho toimi normaalisti.
Tilasin niitä Sofi-liuskatestejä, onko ne ihan kelpoja testejä vai tuliko nyt tilattua jotain sekundaa hätäpäissään? 😅

Onko jollain sellainen tilanne että olisi aiemmin raskautunut nopeasti tai helposti, mutta nyt yritystä kestänyt kauemmin?

Mä oon aiemmin tullut helposti raskaaksi, siis muutaman yrityskierron jälkeen, mut nyt jostain syystä yritystä takana jo reilun vuoden ja yksi tosi aikainen km/kemiallinen raskaus tuona aikana. Toki mulla on ikääkin tullut lisää (kuopus nyt 3,5v.) ja eri mies sekä lisäksi aika stressaavia vuosi kuopuksen syntymän jälkeen. Tosin menkat tulleet suht säännöllisesti tuonakin aikana. Mulla ei siis oo ollut hormonaalista ehkäisyä käytössä yli 10 vuoteen.

Miten tarkasti ajoitatte ovulaation yhteydessä? Mietin onko väliä jos menee tyylillä DPO -5, -3, ja -1 vai olisiko -4, -2 ja 0 parempi? Vai pitäisikö jaksaa vielä +1 -päivänäkin 🤔 Jotenki tuntuu että neljä kertaa kahen päivän välein on vähä liikaa ni mietin miten noi kolme ajoittais.

Miulla ei nuo sofin testit toimineet. Pc ainoa toimiva noista liuskoista.

Meillä tuli esikoinen pillereiden läpi ja nyt ollaan pari vuotta myöhemmin lapsettomuushoitopolulla tutkimuksissa. Miksi mikään menisi niinkuin suunnittelet. 😅

Miten tarkasti ajoitatte ovulaation yhteydessä? Mietin onko väliä jos menee tyylillä DPO -5, -3, ja -1 vai olisiko -4, -2 ja 0 parempi? Vai pitäisikö jaksaa vielä +1 -päivänäkin 🤔 Jotenki tuntuu että neljä kertaa kahen päivän välein on vähä liikaa ni mietin miten noi kolme ajoittais.
Kiitos epäsäännöllisten työaikojen ihan vaan sillon, kun ehtii. 😂 Joskus hyvillä vapailla riittää intoa rykiä useampi päivä peräkkäinkin, mutta useimmiten ajoitetaan joka toinen päivä siihen ovulaation ympärille.

Oon kans pähkäillyt tätä, etenkin kun positiivisen ovulaatiotestin jälkeen on se 12-36 tunnin haarukka milloin se ovulaatio tapahtuu niin sekin hankaloittaa ajoitusta. Oon lukenut myös ristiriitaista tietoa että onko se 5 vai 4 päivää mitä ne siittiöt siellä elelee, jossain oli ilmoitettu arvioksi että 2-4 päivää, niin ehkä näiden perusteella mä valitsisin ton -4, -2 ja 0.
Viimeksi ei tullut mitään varoitusta ennen KP34 ylläriovulaation suhteen niin ei keretty kuin kerran ja yritettiin sit vielä myös seuraavana päivänä varmuuden vuoksi, voi olla että oli jo liian myöhäistä silloin. Mut kyllä meillekin on vähän hankalaa ruveta hommiin joka päivä, melkeen pakosti pitää yksi taukopäivä pitää välissä 😅

Oon kans pähkäillyt tätä, etenkin kun positiivisen ovulaatiotestin jälkeen on se 12-36 tunnin haarukka milloin se ovulaatio tapahtuu niin sekin hankaloittaa ajoitusta. Oon lukenut myös ristiriitaista tietoa että onko se 5 vai 4 päivää mitä ne siittiöt siellä elelee, jossain oli ilmoitettu arvioksi että 2-4 päivää, niin ehkä näiden perusteella mä valitsisin ton -4, -2 ja 0.
Viimeksi ei tullut mitään varoitusta ennen KP34 ylläriovulaation suhteen niin ei keretty kuin kerran ja yritettiin sit vielä myös seuraavana päivänä varmuuden vuoksi, voi olla että oli jo liian myöhäistä silloin. Mut kyllä meillekin on vähän hankalaa ruveta hommiin joka päivä, melkeen pakosti pitää yksi taukopäivä pitää välissä 😅
Minä oon ymmärtänyt, että vaikka siittiöt voivat elää viikonkin niin hedelmöityskykyisinä säilyvät yleensä sen pari päivää.

Takaisin