Raskaaksi 2025

No tänään tuli sitten tehtyä testi, menossa joko dpo 8 tai dpo 5, vähän luulen että tuo dpo 5 todennäköisempi. 😅Mutta siis eihän testissä mitään näkynyt, ehkä jos oikein tarkkaan katsoi niin se viivanpaikka, oli joku halppis testi raskauskeijusta joita tilasin että voin "tuhlata" pahimpaan testailun haluun. Rintoja tänään kyllä jomottaa aika pahasti, varsinkin nännien alueelta. En rintaliivejäkään laittanut vaikka yleensä pidän aina jonkinlaisia urheiluliivejä ainakin. Sen verran isot rinnat etten ilman oikein kotona edes viitsi olla. Josta johtuen vähän jännittää, että jos raskaaksi tulen että miten isoiksi ne sitten paisuu. Kun nytkin koko jotain 85 E tai F... 😆 Mutta se kyllä pieni haitta vain on. Ja siis onneksi pian perjantai niin pääsee pois kotoa muutamaksi päivää muuta tekemään kun kuumeilemaan.

Ughhhh unohdin käydä eilen ostamassa testejä niin ei päässyt tänään aamulla testaamaan. Pitänee siis nyt päivällä tai mökillä testata…

Mutta mullakin ällö olo ja otin mama vitamiinin aamulla, siitä yleensä ei sen kummempia oloja tule mutta nyt todella ällöttävä olo. Tänään kp30 ja oisko jotain dpo10 luokkaa. Flo ennustelee huomiselle kp1, mutta näillä pcos kierroilla en kyllä luota näihin ennusteisiin ollenkaan :tears: .

Elän semmosessa uskomuksessa että alkuraskauden oireet olisi samat kuin esikoisen raskaudessa vaikka todellisuushan voi olla ihan eri :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:.

Voikohan rautalisä vaikuttaa niin, että kuukautiskierto lyhenee? En ole mitään muuta muuttanut kun alkanut rautaa syömään (lähes) säännöllisesti ja aiemmin kierrot oli lyhimmillään 35-36 päivää mutta pääsääntöisesti +40 päivöä ja nyt edelliset kaksi kiertoa on olleet 30-31 päivää😅 oletettavasti myös tämä kierto, sillä ovulaatioplussan sain poikkeuksellisen aikaisin, jo kp16.

Täällä käynyt lukemassa muiden kuulumisia, muutoin jostain syystä tässä kierrossa ei oo pahemmin jaksanut keskittyä tähän asiaan, vaan kaikkeen muuhun; valmistautunut tenttiin, tehnyt pihatöitä ym.. Jotenkin sellanen fiilis, et nyt ei jaksa panostaa. En oo tilannu lisää geleitä tms, meen noilla mitä on eli ubikinoni ja inositoli ja vitskut ja näin. Ovistikkua oon parina aamuna muistanu huljutella. En tie johtuuko siitä et mieli on jo niin varautunut että syksyllä hoidot kutsuu, en oo oikeastaan ees kovin toiveikas ton keltarauhastuen suhteenkaan 🤣 se ekaa kertaa tässä kierrossa tukena luteaalissa, kunhan se ovis sieltä tulis, nyt taitaa olla kp 13. Mut katellaan, josko se into taas löytyy kun ovis tulee.😊

Tsempit piinailijoille ja nauttikaahan näistä ihanista kevätkeleistä naiset 🥰

Täällä tulee valkovuotoa niin paljon että piti sitä varten side laittaa 😫 Kai ne menkatkin kohta tulee.

@Blueberr
Mulla ainakin vuoto oli niukempaa viimeksi ja syön kans rautaa 🤔
Mulla ollut vuoto tosi paljon niukempaa synnytyksen jälkeen, en tie johtuuko raskaudesta ja synnytyksestä tää muutos, vai siitä et kerrankin mun rauta-arvot on hyvät, koska sain infuusion loppuraskaudessa ja tankannut rautaa sen jälkeenkin. Ennen oli ihan jäätävät ja nykyään tosi niukat.

Kp29 ei oo vielä menkkoja näkynyt. Välillä juilii alavatsaa. Aiemmissa kierroissa yleensä ennen menkkoja tulee nännien arkuus, nyt ei oo tuntunut. Välillä oon ihan varma että menkat tulee hetkenä minä hyvänsä, ja välillä löytyy toivoa että ehkei ne tuliskaan.

Testejäki oon kyllä tehny eikä niissä kummempia. Toki ne on noita mulle surkeita onestepin testejä, esikoisenkin ajalta muistan että ei näyttänyt yhtä hyvin kuin esim rfsu. Joten ehkäpä haen vielä niitä paketin, voi olla että ne menkatkin tulee sitten heti kun sen saa ostettua. 😁

En sitten tiedä johtuuko rinta kipu kun olen ollut ilman rintaliivejä tän kuluneen viikon vai sattuuko niihin sen takia koska alkais jo oireilee että olisikin tärpännyt. 😆 Muutenkin lisä syynä miksi rintoihin voinee sattua on että olen tökkinyt muutamaan otteeseen ja testannuy sattuuko se normia enemmän ja joo sattuu kyllä mutta vähän epäilen ensimmäistä vaihtoehtoa silti enemmän... Jotenkin tosi epäileväinen olo että olisin raskaana. Kun keksin kumminkin kaikelle oireilulle muunkin syyn kuin raskaus. 😅 Esim vähän aikaisemmin kuvotti niin huomasin että maidossa parasta ennen päiväys mennyt kaksi päivää sitten niin sen piikkiin sen kuvotuksen laitoin.

Täällä alkoi ne menkat sitten ihan kunnolla. Dpo12. Miulla kyllä vaikuttaa nuo lisäravinteet tuohon luteaaliin, kun inositoli, geleet yms käytössä alkaa vuoto yleensä dpo14, mutta tässä kierrossa en jotenkin jaksanut panostaa niin alkoi sitten näköjään aiemmin.

Täällä alkoi ne menkat sitten ihan kunnolla. Dpo12. Miulla kyllä vaikuttaa nuo lisäravinteet tuohon luteaaliin, kun inositoli, geleet yms käytössä alkaa vuoto yleensä dpo14, mutta tässä kierrossa en jotenkin jaksanut panostaa niin alkoi sitten näköjään aiemmin.
Mulla loppu geleet jo ennen viime ovista enkä oo tilannu lisää. Pari kiertoa söin. Nyt inositolin aloitin joku viikko sitten.

Onko teillä kellään kokemusta siitä, että miehenne olisi syönyt gelee royaleita? Pitänee perehtyä tähän itsekin vielä tarkemmin, mutta mitä nopeasti google scholarista miehen kanssa googlattiin, niin royaleista oli positiivisia tuloksia miesten spermanlaatuun, mutta naisille ei välttämättä niinkään? Mies oli kyllä alustavasti ainakin myöntyväinen että voisi ehkä näitä kokeillakin :Smiling Face With Smiling Eyes:

Onko teillä kellään kokemusta siitä, että miehenne olisi syönyt gelee royaleita? Pitänee perehtyä tähän itsekin vielä tarkemmin, mutta mitä nopeasti google scholarista miehen kanssa googlattiin, niin royaleista oli positiivisia tuloksia miesten spermanlaatuun, mutta naisille ei välttämättä niinkään? Mies oli kyllä alustavasti ainakin myöntyväinen että voisi ehkä näitä kokeillakin :Smiling Face With Smiling Eyes:
Ei voi kyllä tietää onko mitään vaikutusta, mutta puoliväkisin syötin kyllä miehellekin jonkun kierron, mutta meni sitten hermo, kun ei tuo niitä itse muistanut ottaa. 🙈 Hällä oli kyllä tutkimuksissa ihan priimaa tavaraa niin sen puolestakaan tietty ei paineita syöttää niitä hälle.

Meillä mies syö gelee royalea mutta itse en kun juuri luin tuon että miehille hyötyä siitä olisi, ainakin enemmän kuin naisille. 😁 Ajattelin kyllä itsekin aluksi alkaa syömään mutta sitten en uskaltanutkaan kun paha ampiais allergia niin epäilytti vähän tulisiko jotain haittoja. Mutta en osaa sanoa onko auttanut mitään kun n. kuukauden syönyt vasta niitä hän on. 🤔

@-KT- kiitti, hyvä tietää jos rautaa ja D-vitamiinia ei kannata napata samalla kertaa! Mihinköhän ajankohtaan mun pitäisi toinen näistä siirtää? Mä oon ottanut nämä ja foolihapon samalla kertaa illalla hampaita harjatessa ja kilpparilääkkeen (jonka jälkeen pitää odottaa 30 min ennen syömistä) aamulla heti herättyä ennen hampaidenharjausta ja aamupalaa. Onnistuisinkohan muistamaan vielä yhden pillerihetken aamupäivälle puuronsyönnin/lounaan yhteyteen, jos esim. D-vitamiinin ottaisikin siinä? Onneksi on kesä tulossa niin että ei ole ihan niin justiinsa jos D unohtuu kun ulkona tulee kuitenkin oltua vaikka aurinko ei näillä leveyksillä kovin korkealta paistakaan.

Tai sit mun pitää lisätä aamulämpöjen mittaus-/torkutusaikaa niin että aamuharjaus tulee aina vähintään 30 min kilpparilääkkeen jälkeen ja siirtää joko rauta tai D siihen kun silloin on niin kätevästi pilleripurkit silmien alla että ainakin muistaa...

Muokattu viimeksi:
@Yrttiteetä tekisi mieli minä otin alkuun erilleen niin, että osan pillereistä otin aamulla ja osan lounaalla. Kävin mittauttamassa arvot ja koska ne oli kaikki erinomaiset, oon nyt vaan ottanut kaikki samassa... Niin pieni määrä menee rautaa, että en ole huolehtinut kovasti sen osalta. Raudan kanssa tärkein on se C-vitamiini, ja jos maha kestää niin suositushan on ottaa rauta tyhjään mahaan imeytymisen takia. Mutta siitä voi tulla kyllä vatsaoireita sitten.

Testasin illalla vielä pc liuskalla. Tekis mieli sanoa että joku haalea hailura näkyi. Kuivuneena erottui selvemmin. Ja joo ei sais testiajan jälkeen kattoa, mutta yleensä ei näy mitään sillonkaan. 😁 No tuleva näyttää oliko kuitenkin vain viivanpaikka. Tänään oletettu dpo11, että luulis jo viivan rupeavan näkymään jos on näkyäkseen.

Mitäköhän tämä nyt on, yleensä ruskean vuodon alkaessa menkat pärähtää päälle vrk sisällä. Nyt jo kaksi päivää vaan pientä ruskeaa vuotoa, punaisesta ei tietoakaan. Hentoa menkkakipua kylläkin on, joten ehkä vaan antaa odotuttaa. Vai voisiko sittenkin olla super myöhäinen ovulaatio ja joku kiinnittymisvuoto? 😬 2pv sitten raskaustesti puhdas negatiivinen, joten hyvin epätodennäköistä, mutta toivossa on hyvä elää? 😅 Pitäisi nyt unohtaa koko juttu, mutta jostain syystä tää on aihe joka kovasti pyörii mielessä, vaikka elämässä olisi muutakin mietittävää.

Täällä uusi kierto menossa. Viime kierrossa tosiaan testasin jo kaks negaa ja kierronpituudeksi tuli lopulta 32 päivää. Siitä sisuuntuneena varasin samantien ajan ensikäynnille lapsettomuushoitoihin. Kun tuota ikää alkaa jo olla ja ollaan oltu ilman ehkäisyä kohta vuosi. No ens viikolla olis eka käynti sinne tutkimuksiin.

Mulla löytyi labroista matalahko kortisoli ja oon miettinyt et voiko se vaikuttaa jotenkin hedelmällisyyteen? Tuota nyt tutkitaan lisää tk:n puolella mut tietty heti pohtinut eri vaihtoehtoja mikä selittäisi sitä et raskaus ei oo onnistunut.

Tänään siis kp 9 ja tekis jo mieli tehdä ovistesti mut ohjeessa oli et jos ei tiedä kierronpituutta niin pitäis aloittaa kp 11. Malttaako sitä oottaa sinne saakka 😂

Ihmettelen kovasti kun paha siitepölyallergia ja nyt ei ole ollut mitään vaikka katsoin että koivu ja leppä punaisella jossain vaiheessa olleet ja nyt ainakin toinen punaisella tasolla. Ja huvittavinta että ihan tukkoinen olo oli kun olin raskaana helmikuussa joka meni kesken ja mitään siitepölyjä ei ollut. Sen kyllä luin että saattaa olla ollut raskausoire. Voiko tosin olla että päinvastanen vaikutus että allergiaoireet katoavatkin jos on raskaana? 🤔Vai onko kaukaa haettua? Luin jotain että kyllä periaatteessa mahdollistakin kai... 😆 Mutta ihmetyttää lähinnä vain kun ei mitään allergiaoireita ole ollut nyt ja se että allergialääkkeitäkään ei ole tarvinnut syödä. Ja aina ennen keväisin hirveä tukkonen olo ja pakko ollut syödä allergialääkkeitä jotta jotenkin selviää..

Takaisin