Raskaaksi 2025

Täällä on niin asiantuntevaa porukkaa, että esitän kysymykseni teille! 😊
Oon keskutellut alku vuodesta tuola 35 kuumeilevissa ja sit menetyksen kokeneitten ryhmässä.
Multa on leikattu kohdunulkoinen raskaus 27.3. ja viikko sitten hcg oli 6. Lääkäri halusi vielä huomiselle kontrollin. Odottelen tässä siis että kierto käynnistyy. 😊
Lauantaina ja sunnuntaina tuli ovisliman tyyppistä ja kävinkin hakemassa ovistestejä, mutta vielä viikonloppuna oli nega. Tänään tällainen, miten tulkitsette, onks toi positiivinen? 😅

Meillä on haaveissa kolmas lapsi, aiemmat on jo teinejä.
En oo aiemmin ovislimaa tms oireita tikuttanut, et tää oli eka kerta kun yritin niitä yhdistää. Siksi hieman hämmentynyt et viikonloppuna oli limoja, mut negatiivinen testi.
Tammikuussa kun viimeksi tikutin oviksen ja siitä tulikin plussa myös raskaustestiin, niin ei ollut mitään limoja havaittavissa.. 🤔

Toki voihan olla että nyt kun kierto on taas käynnistymässä, niin ei välttämättä tuu ovista. En tiedä. Onko jollain omakohtaista kokemusta? 😊
1000078185.jpg

Muokattu viimeksi:
Onko kenelläkään tietoa että mikä dpo jälkikäteen ajateltuna varmaan ensimmäiset oireet ollut kun on saanut myöhemmin positiivisen testituloksen? Varmaan kyllä itsellä toiveajattelua koska dpo tosiaan on joko dpo 6 tai dpo 3. Kun en täysin varma ole ovulaatiosta.
Mä just muistelin et miten nopeasti mulla alkoi oireilut esikoisesta plussatessa. Kirjasin silloin kaikki oireet Flo -sovellukseen ylös koko kierron ajalta niin kävinpäs sieltä vielä tarkistamassa 🙈

Esikoisesta kävi niin, että ovisoireet ei helpottaneet oikeastaan missään vaiheessa. Sovellukseen olin merkannut että dpo 4 alkoi pahoinvointi, joka jatkuikin sitten päivittäin toiseen kolmannekseen saakka. Dpo 6-8 oli kamala päänsärky, ja rinnat oli todella arat. Dpo 9 olen plussannut esikoisesta ekan haamun, dpo 10 jo selvä plussa. 😊

Satuin tätä samaa oireasiaa pohtimaan siksi, että mulla on vieläkin oviksen jäljiltä alavatsa ja -selkä kipeä. Tänään alkoi myös pahoinvointi. Tiedän, ettei raskausoireet voi alkaa näin nopeasti, mutta ehkä mä oireilen vahvemmin silloin kun ovulaatio tapahtuu kunnolla/keho yrittää raskautua? Eipä sitä voi tietää. Joka tapauksessa joka kierrossa ei tällaista oireilua mulla yleensä ole ennen menkkoja. Nyt siis dpo 1 vasta meneillään, että hyvin alussa vasta ollaan. 😅 Eilen pomppasi aamulämmöt taas korkealle, eli uskon ovulaation nyt oikeasti tapahtuneen.

@vauvahaave36 Mulla itsellä tää ei olisi vielä positiivinen. Jatkaisin vielä testailua niin näkee että jatkaako tummumista 😊

Ja noihin limoihin: mä oon huomannut että mulle ovislimoja tulee ihan miten sattuu. Tässä kierrossa niitä tuli kahteen kertaan, ensiksi joskus kp 11 ja sitten kp 17, ovisplussan sain kp 20 😁 Joten en itse kyllä pysty limojen perusteella päättelemään oviksen ajankohtaa 🙈

Mä just muistelin et miten nopeasti mulla alkoi oireilut esikoisesta plussatessa. Kirjasin silloin kaikki oireet Flo -sovellukseen ylös koko kierron ajalta niin kävinpäs sieltä vielä tarkistamassa 🙈

Esikoisesta kävi niin, että ovisoireet ei helpottaneet oikeastaan missään vaiheessa. Sovellukseen olin merkannut että dpo 4 alkoi pahoinvointi, joka jatkuikin sitten päivittäin toiseen kolmannekseen saakka. Dpo 6-8 oli kamala päänsärky, ja rinnat oli todella arat. Dpo 9 olen plussannut esikoisesta ekan haamun, dpo 10 jo selvä plussa. 😊

Satuin tätä samaa oireasiaa pohtimaan siksi, että mulla on vieläkin oviksen jäljiltä alavatsa ja -selkä kipeä. Tänään alkoi myös pahoinvointi. Tiedän, ettei raskausoireet voi alkaa näin nopeasti, mutta ehkä mä oireilen vahvemmin silloin kun ovulaatio tapahtuu kunnolla/keho yrittää raskautua? Eipä sitä voi tietää. Joka tapauksessa joka kierrossa ei tällaista oireilua mulla yleensä ole ennen menkkoja. Nyt siis dpo 1 vasta meneillään, että hyvin alussa vasta ollaan. 😅 Eilen pomppasi aamulämmöt taas korkealle, eli uskon ovulaation nyt oikeasti tapahtuneen.
Okei! Itsellä kanssa tuo alaselkä kipeä. Ja tuntuu melkeinpä siltä kuin kuukautiset ois alkamassa vaikka jos ne nyt alkaa niin siihenkin on n. 10 päivää. 😅 Eli ei kyllä voi sitäkään olla. Ja juu voihan se olla että tuo olisi noin että tuollaiset oireet on kun ovulaatio tapahtuu kunnolla. Itsellä ei ainakaan tälläisiä oireita ole ollut muuta kuin parina kertana ja nekin kumpikin kerta vielä tänä vuonna kun on raskautta yritetty ja ehkäisyä ei ole käytetty. 😁 Mutta nähtäväksi jää miten tässä käy.

@vauvahaave36 Mulla itsellä tää ei olisi vielä positiivinen. Jatkaisin vielä testailua niin näkee että jatkaako tummumista 😊

Ja noihin limoihin: mä oon huomannut että mulle ovislimoja tulee ihan miten sattuu. Tässä kierrossa niitä tuli kahteen kertaan, ensiksi joskus kp 11 ja sitten kp 17, ovisplussan sain kp 20 😁 Joten en itse kyllä pysty limojen perusteella päättelemään oviksen ajankohtaa 🙈
No näin kans itse tulkitsen ettei oo vielä positiivinen. Toki on tummunut paljon sunnuntaista. 😊
Mut noi limat mitkä bongasin niin pisti myös testaileen. 😅 Vaikka tässä kierrossa ei nyt olis edes tarvetta kun ohje on odottaa yhdet kuukautiset. Toisaalta nyt ehkä antaa vähä osviittaa et ne vois parin viikon päästä alkaa. 🤔

Mut hyvä tietää kokemuksia myös noista limoista ja plussasta. 😅 Ajattelin jotenkin et limat= plussa. Ei oo aiemmin tullu edes seurattua. 😆
Mut sillon tammikuussa tosiaan plussasin oviksen ilman oireita ja siitä tulikin sit tää ku plussa.

Täällä on niin asiantuntevaa porukkaa, että esitän kysymykseni teille! 😊
Oon keskutellut alku vuodesta tuola 35 kuumeilevissa ja sit menetyksen kokeneitten ryhmässä.
Multa on leikattu kohdunulkoinen raskaus 27.3. ja viikko sitten hcg oli 6. Lääkäri halusi vielä huomiselle kontrollin. Odottelen tässä siis että kierto käynnistyy. 😊
Lauantaina ja sunnuntaina tuli ovisliman tyyppistä ja kävinkin hakemassa ovistestejä, mutta vielä viikonloppuna oli nega. Tänään tällainen, miten tulkitsette, onks toi positiivinen? 😅

Meillä on haaveissa kolmas lapsi, aiemmat on jo teinejä.
En oo aiemmin ovislimaa tms oireita tikuttanut, et tää oli eka kerta kun yritin niitä yhdistää. Siksi hieman hämmentynyt et viikonloppuna oli limoja, mut negatiivinen testi.
Tammikuussa kun viimeksi tikutin oviksen ja siitä tulikin plussa myös raskaustestiin, niin ei ollut mitään limoja havaittavissa.. 🤔

Toki voihan olla että nyt kun kierto on taas käynnistymässä, niin ei välttämättä tuu ovista. En tiedä. Onko jollain omakohtaista kokemusta? 😊View attachment 143153
Oon lueskellut että sitä limaisaa vuotoa voi tulla jopa 1-4 päivää ennen ovulaatiota sekä ovulaatiopäivänä eli sitä limaa voi käyttää myös "ennakkovaroituksena" siitä, että ovulaatio voi olla tulossa! Mutta itsekseen se ei mustakaan ole riittävän tarkka merkki, mulla tulee läpi kierron yllätyksiä ties milloin 😂

Hyvä kun sait testin tikutettua, kyllä toi musta aika vahvalta näyttää! 😍 Tekisin vielä uudestaan illalla ja sitten vielä toisen huomenna ja vertailisin niihin että tummeniko vielä lisää, niin saa vielä tarkemmin ajankohdan kiinni. Luulis että on aika varma ovulaation paikka jos on esiintynyt sekä limaa että tullut positiivinen testi! 🤞 Mä lopetan yleensä sitten kun selkeesti haalistuu testi.
Muoks: mulla kävi viimeksi niin että limainen vuoto alkoi päivä ennen kuin sain tikutettua plussan!

Oon lueskellut että sitä limaisaa vuotoa voi tulla jopa 1-4 päivää ennen ovulaatiota sekä ovulaatiopäivänä eli sitä limaa voi käyttää myös "ennakkovaroituksena" siitä, että ovulaatio voi olla tulossa! Mutta itsekseen se ei mustakaan ole riittävän tarkka merkki, mulla tulee läpi kierron yllätyksiä ties milloin 😂

Hyvä kun sait testin tikutettua, kyllä toi musta aika vahvalta näyttää! 😍 Tekisin vielä uudestaan illalla ja sitten vielä toisen huomenna ja vertailisin niihin että tummeniko vielä lisää, niin saa vielä tarkemmin ajankohdan kiinni. Luulis että on aika varma ovulaation paikka jos on esiintynyt sekä limaa että tullut positiivinen testi! 🤞 Mä lopetan yleensä sitten kun selkeesti haalistuu testi.
Muoks: mulla kävi viimeksi niin että limainen vuoto alkoi päivä ennen kuin sain tikutettua plussan!
Kaikkee sitä kans oppii. 😅 Oon oikeesti aina kuvitellut et limat=ovis, mutta tosiaan ku eipä oo aiemmin tullut sen kummemmin seurattua tilannetta. 😅 Lähinnä vaan pyyhkässyt ja todennut et limoja on, mutta koska ei oo ollu tarvetta hyödyntää niin ne on menny ohi. 😂
Testailen varmaan vielä sen verran jos sais oviksen kii ja sit odotella menkkoja alkavaksi. Siitä sit uuteen kiertoon. Tuskastuttavan pitkä odotella et koska menkat alkaa, koska ekat on lusittu ja koska tulee se ovis mistä vois taas yrittää. 🫠 Omien laskujen mukaan saatetaan elää sit kesäkuuta. 🙄

Mulla esikoisesta oli pitkään semmonen ”menkat alkaa ihan just” -olo ja sitten kevyet nippailut alavatsalla. Dpo8 nega ja dpo 14 plussa. Dpo11 oli itellä tärppifiilis, mutta en oo halunnut testata koska en vaan voinut uskoa luomuplussaan. Dpo 11-13 oon merkannut flo ummetuksen :tears:. Ja pcoslaisena vielä mainittava että ovulaatio ollut kp27 :Grimacing Face:.

Mulla oli tässä kierrossa selkeät ovislimat neljänä päivänä putkeen! Jos niiden loppumisesta laskee niin nyt olisi dpo9. Huomiselle ajattelin testiä kun ollaan mökille iltapäivällä lähdössä ja ei huvita siellä testata. Mieluiten kyllä odottaisin pidemmälle, jos ostaisi kaksi testiä ja tekisi toisen tyyliin perjantaina :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:.

Ekat negat testailtu alta pois kp28/dpo9. Toki elättelen toiveita että menkat ei tänään ala ja huomenna oliskin jo haamulainen testissä. 😆
Täällä herkällä nega dpo11. Ei tullut yllätyksenä. Ei mitään uskoa tähän kiertoon, mutta toivottavasti pääsisin aukkariin heti ensi kierrossa. Toivottavasti siulla kävisi paremmin ja muuttuisi plussaksi!

Taas voi hetkeksi aktivoitua, kun kp12. Täytyy mennä ostamaan tuoreita ovistikkuja, kun esikoisen jäljiltä olleet sai käytettyä viime kuussa. Jos nyt yrittäisi tikuttaa kunnolla, jotenkin se aina loppuu ennen vahvoja viivoja ja sit menee vaa mututuntumalla 😅

Nyt alkaa vähän menkkajuilimista tuntua! Mites @Sinertävää ja @suvie96 ? Jos torstaina ois eka kunnon vuotopäivä, niin se ensikäynnin ultra ois kp 14 eli aika hyvä follikkelien arviointia ajatellen!

Tilasin myös paketin Clearbuen digitaalisia ovulaatiotestejä. Ens kierrossa aion saada tarkalleen selvää, milloin se ovulaatio oikeen on, prkl. :tears: Toki nyt arvon vielä noiden letrojen kanssa, että ottaisko puolikasta annosta kuitenkin, jos sillä kerta saa tämän kierron näin hyvin "normalisoitumaan"... Ja kun ultra on joka tapauksessa, niin näkeehän sen sitten, onko siellä monta follikkelia. 🤔

@Maijjja
Jotain nipistelyitä tuntui eilen! Itse aion säästää cb:t hoitoja varten, mutta todellakin tikuttelen ovista ensikierrossa! 😫 Voisi edes tietää varmemmin milloin menkat alkavat. Toisaalta kun luin tän kierron muistiinpanoja, niin mulla on useana eri päivinä ollut erilaisia ovisoireita (tuttuja kipuja, verta, nännikivut) joten voi olla että ovulaatiota on yritetty moneen kertaan. Toivottavasti nää yöheräilytkin loppuvat kun uusi kierto alkaa.

@maijjtäällä varmaan nyt tää flunssa sekoittaa tätä loppukiertoa. Yleensäkin jos olen ollut kipeänä niin kierrot venyneet. Eli eiköhän sieltä ala ne menkat kun tauti helpottaa..

Täällä kp32/32, viime kuukausina kierto on ollut melko täsmällinen. Testit on olleet negatiivisia. Eiliset oireet oli oudot, kivut oli kuin ovulaatiokipuja ja pieni määrä tuli rusehtavaa vuotoa. Toivottavasti kierto ei nyt ala sekoilla ja ovulaatio oliskin ollut vasta nyt. 🙄 Tulis vaan nyt ne menkat, niin pääsisi odottamaan sitä seuraavaa ovista 😅 Harkitsen ovulaatiotestien hankintaa ihan mielenkiinnosta ensi kuuksi, minkä merkkisiä suosittelisitte?

Testin uittelut taas käynnissä heti aamusta. Yllättäen negaa näyttää, korkeintaan joku viivanpaikka pilkistää kun oikein tiirailee. Nyt myös alavatsaa juilii joten eiköhän menkkoja enteile.

Kantsii muuten muistaa että rautaa ja vaikka kalsiumia ja d-vitamiinia ei kannattaisi ottakaa samaan aikaan.

Ite bongasin nyt pitkästä aikaa varman ovulaation. Uskon, että sillä että oon syönyt rautaa on jotain merkitystä.

Ei kuitenkaan nyt käytetty tilaisuutta koska mulla on nyt edelleen raudanpuutetta ja siihen liittyvää uupumusta jotka haluan korjata ennen mahdollista raskautumista.

Tuli vaan hyvä mieli kun huomasi että kroppa taas oikeesti toimii.

Ajattelin tossa että ehkä toukokuussa käydä uudestaan mittaan ferritiinit (voi käyttää työsuhde-etua siihen kun ostaa puhdin kautta!).

Dpo 10 ja aamun testit oli negatiivisia 😮‍💨 Oireet senkun voimistuu, rintsikoiden pitäminen on ihan tuskaa, mahaa juilii ja on todella ällö olo koko ajan 🤢🫣😅 Ja toki ei oo yhtään sellanen olo, että menkat alkais, mutta mistäs sitä tietää tuleeko se pettymys vielä vai muuttuuko testit loppuviikkoa kohden positiivisiksi! 🥳😂

Tsemppiä kaikille piinailijoille! 😍

Takaisin