Raskaaksi 2025

Ihmettelen kovasti kun paha siitepölyallergia ja nyt ei ole ollut mitään vaikka katsoin että koivu ja leppä punaisella jossain vaiheessa olleet ja nyt ainakin toinen punaisella tasolla. Ja huvittavinta että ihan tukkoinen olo oli kun olin raskaana helmikuussa joka meni kesken ja mitään siitepölyjä ei ollut. Sen kyllä luin että saattaa olla ollut raskausoire. Voiko tosin olla että päinvastanen vaikutus että allergiaoireet katoavatkin jos on raskaana? 🤔Vai onko kaukaa haettua? Luin jotain että kyllä periaatteessa mahdollistakin kai... 😆 Mutta ihmetyttää lähinnä vain kun ei mitään allergiaoireita ole ollut nyt ja se että allergialääkkeitäkään ei ole tarvinnut syödä. Ja aina ennen keväisin hirveä tukkonen olo ja pakko ollut syödä allergialääkkeitä jotta jotenkin selviää..
Miulla ei pahemmin allergiat oireilleet raskaana ollessa, mutta nenä oli muutoin tukossa koko raskauden. 🙈 Miulla on muutenkin siellä ahtaat kanavat niin oli aika ärsyttävä oire se limakalvojen turpoaminen.

Miulla ei pahemmin allergiat oireilleet raskaana ollessa, mutta nenä oli muutoin tukossa koko raskauden. 🙈 Miulla on muutenkin siellä ahtaat kanavat niin oli aika ärsyttävä oire se limakalvojen turpoaminen.
Mulla ihan sama juttu oli!

Meille annettiin muuten lapsettomuuspolin ensikäynnillä miehelle jotain vitskuja, joita kuulemma saa netistä tilattua. Piti niistä tänne vinkata. Valmisteen nimi on Sermatrop Alfa ja perus vitskujen lisäks niissä näky olevan foolihappoa, lykopeeniä, valkosipulia, l-glutationia, Q10, N-asetyyli-L-kysteiiniä, ja L-karnitiinia.

Sovelluskin jo muistuttelee että menkat myöhässä. Mulla oli viime vuoden puolella samantyyppinen kierto, kun testeissä oli jotain just ja just nähtävää hailuraa ja menkatkin oli sitten lopulta viis päivää myöhässä. Että voiskohan kyse nyt sitten olla siitä että jotain yrittää tapahtua mutta ei ihan ota tuulta alleen..

Noh ajattelin nyt koittaa loppuviikoksi unohtaa koko homman ja jäädä odottelemaan niitä menkkoja.

Taitaa menkat alkaa ihan tässä kohta kun on ollut niin tunteellinen päivä ja menkkakipuja🥲 romahdin ihan totaalisesti kun surettaa niin se ajatus että jos tuo lapsi jää ainoaksi eikä ikinä saa sisarusta😭 tuntuu et hän siinä tilanteessa jäisi jostain paljon paitsi ja ne omat haaveet isommasta perheestä jäisi toteutumatta💔

Jotenkin tuli alavatsaan tänään sellainen menkkamainen tunne, samoin alapää kipeä ja menkkamaiset olot. Tai siis silleen vihloo ja tuntuu että joku repisi sieltä tai venyttelisi sieltä. Mutta ei kyllä onneksi kuin välillä tunnu, sellaisia muutaman minuutin jaksoja kerralla. Ettei siitä kyllä haittaakaan ole mutta tulee huomattua kaikki pienetkin erilaiset olotilat kehossa nyt. 😆

Mutta jos ne kuukautiset on niin niiden ei pitäisi kyllä vielä 9 päivään alkaa edes. Tosin kivut on ehkä vähän lievempiä kuin normaalisti kuukautisten aikana.

Jotenkin tuli alavatsaan tänään sellainen menkkamainen tunne, samoin alapää kipeä ja menkkamaiset olot. Tai siis silleen vihloo ja tuntuu että joku repisi sieltä tai venyttelisi sieltä. Mutta ei kyllä onneksi kuin välillä tunnu, sellaisia muutaman minuutin jaksoja kerralla. Ettei siitä kyllä haittaakaan ole mutta tulee huomattua kaikki pienetkin erilaiset olotilat kehossa nyt. 😆

Mutta jos ne kuukautiset on niin niiden ei pitäisi kyllä vielä 9 päivään alkaa edes. Tosin kivut on ehkä vähän lievempiä kuin normaalisti kuukautisten aikana.
Ehkä ne ois sit jotain parempia kipuja, ku menkkoihin liittyviä kuitenki 🤭🥳
Mulla on ollu itellä kans jo ainakin viikon menkkakipuja ja välillä tosi kovia, ja muutenki ihme vihlasuja mahassa ja flo ennustaa menkkoja vasta maanantaille 🫣 eli aika pitkään saa kärsiä menkkakivuista, jos ei tärpänny ja menkat alkaa 😮‍💨😅
Ja on kyllä kaikki maholliset raskausoireet päällä, että en tiiä onko vaan jotain kuviteltuja tai valeraskaus oireita 🙄🤣

Muokattu viimeksi:
Ihmettelen kovasti kun paha siitepölyallergia ja nyt ei ole ollut mitään vaikka katsoin että koivu ja leppä punaisella jossain vaiheessa olleet ja nyt ainakin toinen punaisella tasolla. Ja huvittavinta että ihan tukkoinen olo oli kun olin raskaana helmikuussa joka meni kesken ja mitään siitepölyjä ei ollut. Sen kyllä luin että saattaa olla ollut raskausoire. Voiko tosin olla että päinvastanen vaikutus että allergiaoireet katoavatkin jos on raskaana? 🤔Vai onko kaukaa haettua? Luin jotain että kyllä periaatteessa mahdollistakin kai... 😆 Mutta ihmetyttää lähinnä vain kun ei mitään allergiaoireita ole ollut nyt ja se että allergialääkkeitäkään ei ole tarvinnut syödä. Ja aina ennen keväisin hirveä tukkonen olo ja pakko ollut syödä allergialääkkeitä jotta jotenkin selviää..
En yhtään ihmettelisi jos raskaus tekisi tämmöstäkin oiretta, niin ihmeellisiä juttuja itselläkin ollut. Mä oon raskauden aikana saanut allergiaoireita joistain ruoka-aineista, mistä en normaalisti saa mitään oireita. Ja toisaalta kyllähän joissain kroonisissa sairauksissa oireet helpottaa raskausaikana, niin miksei allergiatkin voisi. 🤔
Mä oon edelleen ihmeissäni tästä kierron sekoilusta, edelleenkään ei näy kunnon menkkoja, vaan jotain pientä ruskeaa vuotoa. Menkkakipua kuitenkin jonkin verran, toivottavasti ei enteile mitään tulehdusta 😬

Jälleen ehdin tännekin lueskelemaan muiden kuulumisia. Toi Royal gelee alkoi kiinnostaa, jos se voisi mahdollisesti vähentää kuukautiskipuja. Täytyypä tutkia tarkemmin.

@aamusade mullakin on aivan järkyttävät siitepölyallergian oireet. Koskaan aiemmin ei ole ollut tällaista. 😩 Just miehen kanssa muisteltiin, et toissa keväänä, kun olin raskaana, niin hänellä taas oli kovat oireet ja mulla ei mitään. 😅

Mulla oli ovis viime viikonloppuna ja olin varannut meille lapsivapaata siihen, joten päästiin tallettelemaan just h-hetkenä ja vähän ennen sitä. 😁 Laskettu aika olisi 1.1. ja tässä just elellään piinapäiviä. Tänään on dpo 6 ja pohdin, että ehkä pääsiäisen jälkeen uskaltaisi tehdä testin.

Edellisessä raskaudessa mulla ei ollut mitään merkittäviä oireita ennen plussaa. Olin myös aivan varma, etten ollut raskaana, koska tallettelut jäi vähiin, joten en oireita erityisen tarkkaan edes seurannut. Nytkin olen vähän skeptinen, et näinköhän ekasta kunnon kierrosta taas tärppäisi. Tosin mitä täältä olen lukenut, että monelta on raskaudet lähteneet ekasta kierrosta useamman kerran, joten toki pieni toivonkipinäkin on. 😊

Pääsiäinen starttaa kiertopäivällä 1. Vihdoin. Nyt vaan pitäisi pitää pää kylmänä ja olla ottamatta letrozolia tähän kiertoon, vaikka mieli tekisi. Pelottaa, että ilman sitä tulee taas ihan sekava kierto eikä yhtään follia kehity. :( Mietin, että jos otan letrozolin kuitenkin, kun ultra sattuu kiertopäivälle 13, niin siellähän sen varmuuden saa, onko useampi folli... Yritän jotenkin selitellä tätä itselleni, mutta todellisuudessa en tiedä yhtään, mitä pitäisi tehdä. Gynekään ei viimeksi ollut varma ja pohti, että no ehkä ei kannata ottaa, jos ei meinaa käydä ultrassa. Mutta nyt kun ultra kuitenkin on, niin eikös se ole sama sillon ottaa? Apuaaaa. :tears:

No tänään ei alavatsaan eikä muualle satu enään. Rinnat tosin arat kyllä. Onneksi sain laitettua rintaliivit ongelmitta päälle kun lähdetään tänään hotelli reissuun. ☺️ Lähinnä nännialue arka ja muualle sattuu jos tökkii jota ei varmaan kannattaisi tehdä. 😆 Saa nähdä muuttuuko plussaksi viikonlopun aikana, tänään ei ainakaan vielä ollut. Tosin se dpo7 nyt niin ymmärrän että aika epätodennäköstä muutenkin että vaikka olisi tärpännyt että olisi vielä plussa. 🤭

Hei!
Oon varjoista seuraillut tätä keskustelua ja kuumeillut kaikkien teidän kanssa. Nyt päätin vihdoin sitten avata oman suuni :D

Tosiaan, yritetään miehen kanssa ensimmäistä lasta, ja tässä kuussa poistatutin kierukan. Kierukan poisto sattui kyllä suunnilleen keskelle omaa kiertoa ja nyt jännittelen, että milloin menkat alkaa. Oma kierto on aina ollut hieman epäsäännöllistä ja nyt tuo kierukan poisto päälle, niin saa nähä mitä tästä tulee. Kovin kärsimätön on olo. Haluisin vaan päästä jo seuraamaan kiertoa kunnolla ja metsästämään ovista.

Pientä toivoa oon salaa elätellyt, että ovulaatio sittenkin olisi tapahtunut vielä poiston jälkeen ja olisikin heti ollut mahikset tulla raskaaksi:Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Hyvät pääsiäiset kaikille!

Täällä kp 9 menossa ja talletus mahdollista vielä kp 12 illalla. Ovulaatio on ollut viime kuukausina kp 16, että aika pitkäksi jää väli taas. Ehkä mahdollista talletella myös kp 16 illalla, mutta onko silloin jo myöhäistä...🤔

Tänään sain kuulla samanikäisen tuttavani saaneen vauvan 🥰 Ilon lisäksi tunsin myös vähän kateutta (te ymmärrätte), kun 7-8 kuukauteen ei ole tapahtunut mitään. Lyhyt aika sinänsä, mutta kun esikoinen sai alkunsa ensimmäisestä yrittämästä, niin tuntuu pitkältä. Juuri ikä (40+) mietityttää eniten, mutta ehkä vielä on toivoa...

Ahh no pystyin mä ainakin 1,5 päivää olla testaamatta ja "unohtaa" koko jutun 😆 Tein äsken vielä onestepin liuskan. Tulikin haalea hailura näkyviin. En tiedä kuinka näkyy kuvassa. Ei ole ainakaan ennen näin vahvoja viivanpaikkoja mulla näihin tullut, ihankuin vähän punertaisikin.

Mutta toki vähän epäilyttää, kun dpot pitäisi olla jo sen verran että esikoisen kohdalla näinä päivinä oli jo selvät viivat. Luulin myös aamulla että menkat alkoi, kun tuli pienesti haaleaa verta paperiin. Epäilykset pysyy vielä kemiallisen puolella.

Liitteet

• IMG_20250419_020555.jpg
    IMG_20250419_020555.jpg
    318.8 KB · Katsottu: 182
Ite testailin vihdoin eilen ja puhdas negahan sieltä tuli ja illalla alkoi kuukautisetkin. Piti viettää vähän "suruaikaa", vaikka aika varmaksi viimeiset päivät taas sai siitä, ettei vieläkään tärpännyt. Ainakin tällä kertaa kierto oli inhimillinen 28pvää, tässä kierrossa jätin geleen pois, että olisikohan siinä syy 35+pvän kahteen edelliseen kiertoon. 🙈

Pitäisiköhän sitä itsekin harkita hakeutuvansa lääkäriin edes labroihin, Papa-kutsu joka tapauksessa odottelee toimenpiteitä..

Täällä menossa kp9, aamulla otin tähän kiertoon viimeisen Letrozolin 😊 ei oo oikein mitään oireita tehnyt se, ihan normi olo kaikin puolin, nyt sit varmaan kp12 alkaen aloittelen ovistikuttelua. Aattelin myös, josko ihan normilla kuumemittarilla ottais aamulämpöjä huvikseen, en ookaan niitä aiemmin seurannut.
Jännän äärellä siis, että alkaako viikon sisällä jo jotain tapahtua, talletteluiden osalta pitäis ainakin koittaa kunnostautua jo 😄

Takaisin