Raskaaksi 2025

@marik91 en itse seuraillut kiertoa noin tarkkaan silloin aluksi, kun olin vielä ihan rikki edellisestä raskaudesta ja synnytyksestä. Miut siis lähetettiin sieltä jälkitarkastuksestakin kaiken maailman tutkimuksiin ja niistäkin tuli lisäshowta. Vasta vuoden päästä oli lupa edes yrittää raskautua. Mutta muistelisin, että alkuun ne menkat oli vähän epäsäännölliset, vaikka alkoivatkin pian jälkivuodon perään. Imetin niin sekin saattoi vaikuttaa siihen. Siulla on vasta muutama kuukausi synnytyksestä niin eihän kroppa ole vielä edes toipunut edellisestä raskaudesta/synnytyksestä. Eli ei kannata huolestua, jos kierto ei ole vielä palautunut normaaliksi. 😊

Dpo11 ja onestep (raskauskeiju) nega, tuskin enää voi posiksi muuttua? Normaalisti kierto 28pv menkkojen pitäis alkaa to tai pe. Ovulaatio tikutettu niin dpo aikas varma.

Tässä mielenkiintoinen sivusto millä päivillä näkyy positiivinen, itse paljon yrityksen aikana tutkaillut tätä. Mä sain raskaudessa ekan haalean plussan kp 13 ja kp 17 leffaviivat 😁 ja digi 1-2 viikkoa.

Paljon onnea @Imppuli!😍😍
Onko sulla ollu mitään oireita, ja jos on niin millon oireet alkaneet?😊
Kiitos! ❤️ mulla alkoi noin kp 20/28 hirveä v*tutus. Siis ärsytti ihan kaikki 😅 ja aloin kärsimään unettomuudesta. pistin tiestysti pms-oireiden piikkiin. Pikku hiljaa tosta alkoi myös rinnat kipuilee vähän enemmän, mutta tosiaan vasta eilen alkoi silleen kunnolla kipuilee, kun menkat jo sen muutaman päivän myöhässä. Sit kp 27 tuli vähän ruskeaa vuotoa ja alkoi menkkakivut mutta siitä sit alkoi vaan valkovuoto lisääntymään, silti vaan oottelin menkkoja alkavaksi 😅

@Pönni oli tuossa parina päivänä oletetun oviksen aikoihin eli on joo mahdollisuuksia, mutta enemmän tässä ärsyttää, kun arvon, että miten pääsen käymään labrassa oikeaan aikaan, kun täällä meillä pitäisi varata aika ja nuo lapsettomuistutkimuksien labrat piti ottaa tiettyinä kiertopäivinä. Nyt on vielä vaikeampaa arvella milloin vuoto alkaa, kun en tiedä ovispäivää. 🙈 Oma vika toisaalta. 😅 Ja on kuitenkin vaihtoehtona ajaa kauemmas missä on labra mihin voi vaan jonottaa.

@Imppuli hurjasti onnea! 🤗
Mie uskon kyllä itselläkin ovulaation tapahtuvan vaikken sitä aina kiinni saa. Vahvat oireet ja on yksityisellä ultrassakin todettu tapahtuvan niin eiköhän se tapahdu. Jostain muusta syystä meillä ei vain homma pelitä.
Kiitos! ❤️ joo jännä juttu että ei sitä tikkuun kiinni saa! Mutta oireet mullakin aina voimakkaat.

@marik91 en itse seuraillut kiertoa noin tarkkaan silloin aluksi, kun olin vielä ihan rikki edellisestä raskaudesta ja synnytyksestä. Miut siis lähetettiin sieltä jälkitarkastuksestakin kaiken maailman tutkimuksiin ja niistäkin tuli lisäshowta. Vasta vuoden päästä oli lupa edes yrittää raskautua. Mutta muistelisin, että alkuun ne menkat oli vähän epäsäännölliset, vaikka alkoivatkin pian jälkivuodon perään. Imetin niin sekin saattoi vaikuttaa siihen. Siulla on vasta muutama kuukausi synnytyksestä niin eihän kroppa ole vielä edes toipunut edellisestä raskaudesta/synnytyksestä. Eli ei kannata huolestua, jos kierto ei ole vielä palautunut normaaliksi. 😊

Ai sulla oli jotai sellaista sitten ettei suositeltu heti yritystä uusiksi? Toki imetys vaikuttanut varmasti joo. Mä olin positiivisesti yllättynyt että jälkitarkastuksessa oli mukana lapsettomuushoitaja, en tiennyt etukäteen, ja kun lääkäri oli kysynyt multa, halutaanko vielä yrittää, niin he alkoivat tohinalla varailla lapsettomuuspolille aikaa ym. Toki varmaan tausta vaikuttaa kun esikoista yritettiin 1,5v ja tosiaan kohtukuolema rv 40+3 💔

Ai sulla oli jotai sellaista sitten ettei suositeltu heti yritystä uusiksi? Toki imetys vaikuttanut varmasti joo. Mä olin positiivisesti yllättynyt että jälkitarkastuksessa oli mukana lapsettomuushoitaja, en tiennyt etukäteen, ja kun lääkäri oli kysynyt multa, halutaanko vielä yrittää, niin he alkoivat tohinalla varailla lapsettomuuspolille aikaa ym. Toki varmaan tausta vaikuttaa kun esikoista yritettiin 1,5v ja tosiaan kohtukuolema rv 40+3 💔
Kiireellinen sektio missä tuli repeämiä. Kipuja oli pitkään ja haava parani vähän huonosti toisesta reunasta. Kohdunkaulalla oli myös solumuutoksia ja nyt tänä syksynä sain vasta puhtaat paperit kahden vuoden jälkeen.
Olen pahoillani tuosta kohtukuolemasta. Rohkeasti sinä jaksat puskea eteenpäin! Hyvä, että pääsitte kuitenkin heti tutkimuksiin. Olisi ollut aika rajua, jos olisi pitänyt tuohon päälle odottaa taas vuosi. 😬

Kiitos! ❤️ joo jännä juttu että ei sitä tikkuun kiinni saa! Mutta oireet mullakin aina voimakkaat.
Voihan se olla, että vaste on parempi niin ei tarvita niin voimakasta hormonipiikkiä. Vaikea sanoa. 🤷‍♀️ Tuossa on vaan se, että pitäisi useamman kerran päivässä tikuttaa aloittaen hyvissä ajoin, että näkyy se hormonipiikki, kun vertaa niitä testejä toisiinsa. Tässä kierrossa ei vaan rehellisesti sanottuna huvittanut yhtään. 😆

Kannatti näköjään avautua täällä ovulaation löytämisen vaikeudesta kun heti seuraavana päivänä eli tänään alkoi testiviiva vahvistumaan! 🤩😂 Toivottavasti löytyisi se huippukohtakin tässä kierrossa.

Onko muuten kokemuksia onnistuneesta luteaalivaiheen pidentämisestä? Miten onnistuit siinä?

Sunnuntaina tein sen fsh kotitestin ja nyt uusiksi. Sama tulos kummassakin eli positiivinen tulos. Pillereiden jättämisestä vajaa 2kk, mutta tänä aikana tullut ovulaatio ja kuukautiset. Ovulaation sain kiinni selkeästi myös tikkuun. Taustalla myös kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta tsh ja t4v ihan viitteissä tammikuussa. En sitten tiedä, mikä syynä, jäänee nyt ainakin toistaiseksi mysteeriksi ellei tarvitse hakeutua myöhemmin tarkempiin tutkimuksiin 🤔

Kannatti näköjään avautua täällä ovulaation löytämisen vaikeudesta kun heti seuraavana päivänä eli tänään alkoi testiviiva vahvistumaan! 🤩😂 Toivottavasti löytyisi se huippukohtakin tässä kierrossa.

Onko muuten kokemuksia onnistuneesta luteaalivaiheen pidentämisestä? Miten onnistuit siinä?
Geleet pidensivät ehkä päivällä/kahdella.

@Imppuli onnittelut plussasta! 😍 Tunnistitko ovisoireita, oliko millaiset?
Täällä tikutettu ovista pitkään tässä kierrossa eikä ole antanut mitenkään selkeää positiivista, vaan seilanneet hieman tummemmasta haaleaan 🥴 nyt siis menossa kp31 ja kierto pitkä, en oikein osaa sanoa miten pitkä. Viimeksi 44 🙄 FF sovellus kuitenkin nyt piirsi oviksen lämpöjen mukaan tuonne kp 24 jolloin yleensä ovis on ollut. Toki tämä nyt eka kierto synnytyksen jälkeen kun testailen /seurailen. Joten sun plussa antoi hieman toiveita itsellekin 🤩 🌈

@Imppuli onnittelut plussasta! 😍 Tunnistitko ovisoireita, oliko millaiset?
Täällä tikutettu ovista pitkään tässä kierrossa eikä ole antanut mitenkään selkeää positiivista, vaan seilanneet hieman tummemmasta haaleaan 🥴 nyt siis menossa kp31 ja kierto pitkä, en oikein osaa sanoa miten pitkä. Viimeksi 44 🙄 FF sovellus kuitenkin nyt piirsi oviksen lämpöjen mukaan tuonne kp 24 jolloin yleensä ovis on ollut. Toki tämä nyt eka kierto synnytyksen jälkeen kun testailen /seurailen. Joten sun plussa antoi hieman toiveita itsellekin 🤩 🌈
Kiitos! ❤️ Mulla oli ihan selkeät limat, jomotti vasenta puolta munasarjoista, rintoja aristi ja järkyttävät seksihimot 🙈😆

Mulla näyttää että tosiaan ihan oikeasti toiset menkat heti parin viikon jälkeen edellisistä x.x

Sisältövaroitus:
Sitten on joku ihmeellinen turvotus alapäässä, kävin eilen yleislääkärillä ja se ei uskaltanut diagnosoida, tälle illalle sain gyneajan.

Mut toivottavasti gyne osaisi auttaa. Tuntuu että koko ajan nyt juoksen jossakin.

Mietin et mikä tässä nyt sekoittaa kaiken. Huolestuttaa ja ahdistaa.

Mulla näyttää että tosiaan ihan oikeasti toiset menkat heti parin viikon jälkeen edellisistä x.x

Sisältövaroitus:
Sitten on joku ihmeellinen turvotus alapäässä, kävin eilen yleislääkärillä ja se ei uskaltanut diagnosoida, tälle illalle sain gyneajan.

Mut toivottavasti gyne osaisi auttaa. Tuntuu että koko ajan nyt juoksen jossakin.

Mietin et mikä tässä nyt sekoittaa kaiken. Huolestuttaa ja ahdistaa.
Hyvä että sait pian ajan erikoislääkärille, uskon kyllä että varmasti huolestuttaa mutta eiköhän ne asiat siellä selviä. Toivotaan ettei mitään vakavaa. Tsemppiä!❣️

Tänään tehty negatiivinen raskaustesti, vuoto loppui jo pari viikkoa sitten. Nyt voi taas mennä eteenpäin. Mulla ollu oviksen oireita, mutta en kyllä tiedä haluanko hyödyntää tätä kiertoa. Toki en välttämättä tulis ees raskaaksi uudelleen niin nopeasti. Jotenkin haluaisin olla hetken vaa ilman alkuraskauden oireita ja keskittyä muihin asioihin.. ikä vaan alkaa tulla vastaan ja se taitaa tässä enemmän pelottaa 🫣

Kävin muissa asioissa työterveyslääkärillä ja tuli puheeksi tämä kohonnut fsh. Kyseli onko ovulaatio ja kuukautiset tulleet, kerroin että ainakin tähän asti tulleet suht normaalisti ja niin että sai lh-huipunkin kiinni testiin. Ei ollut tämän asian asiantuntija, mutta sanoi, että jos ovulaatio tullut niin ei ole syytä huoleen tässä vaiheessa vielä. Voi olla, että lopetettu ehkäisy vielä sekoittaa hormonitoimintaa ja ovulaatio on hyvä merkki. Jos taas kierto muuttuisi hirveän epäsäännölliseksi eikä ovulaatiota tapahtuisi, olisi hyvä ottaa asia puheeksi. Huojentava tieto, että oli samalla ajatuksella kuin itsekin ajattelin.

Minä olen täälä taustalla seuraillut teidän juttuja ja pidellyt peukkuja!
Viimekuun kemiallisen jälkeen hiljennyin täälä hetkeksi kun tuntui ettei ole oikein mitään sanottavaa. 😬
Mieli on myllertänyt kyllä reilusti. Minä kun ajattelin että nyt pidän hieman taukoa kun omat fiiliksetki heittelee laidasta laitaan.
Noh minähän plussaisin sitten suoraan km/menkka vuodon jälkeen. 😅
Lähinnä nyt stressaa milloin vuoto alkaa ja muutenkin jostain syystä tunne etteihän tämä voi olla totta. Aika näyttää...

Kiitti tiedosta! Oliko sulla alunperin normaalin pituinen vai lyhyehkö?
Aika normaali, mutta ei pisimmästä päästä. Toki voi olla sattumaakin. Tässä on vuoden aikana tullut välillä mitä ihmeellisempiä kiertoja eikä sitä aina voi sanoa mikä johtuu mistäkin. 😅

Takaisin