Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mahtavaa että käynti meni noin hyvin ja sait avun.Kävin tänään nyt vaivojeni kanssa gynellä... Oli aivan ihana vanhempi gyne. Hän ensinnäkin suhtautui tosi empaattisesti ja varmisteli et miten pärjään endokipujen kanssa.
Katsoi että vuotohäiriö johtui siitä että kierto alkoi liian aikaisin. Kuulemma munasarjat näytti hyviltä ja aktiivisista kuitenkin. Sain lääkettä siihen että kierto asettuu koska lopetettu minipilleri saattoi sekoittaa kiertoa. Eli nyt 2 viikkoa keltarauhashormonia, sit pitäisi palautua kierto.
Tämä lääkäri nyt vahvisti sen että jotkut on herkempiä keltarauhaselle ja se aiheuttaa väsymystä ja pöhköä oloa. Sain siis näitä oireita minipilleristä. Varoitti et tää resettilääke voi tehdä semmosta oloa ja että kannattaa ottaa iltaisin.
(Turvotus oli semmonen inha kysta mitä epäilin x.x sain antibiootit...)
Ensimmäisessä raskaudessa lensin viikon 20 paikkeilla. Ekat supistukset ja liikkeet tunsin ulkomailla niin varsinkin ne supistukset sai kyllä jännittämään. Mutta hyvin meni reissu kaikin puolin. Puolenvälin jälkeen molemmissa raskauksissa mulla oli jo jonkin verran supistelua, niin mihinkään pitkään automatkaan en olisi varmaan pystynyt ainakaan myöhemmillä viikoilla. Mutta mahdotontahan se on toki etukäteen tietää, millainen vointi on ja miten raskaus sujuu.Pieni galluppi teille, jotka olette olleet aiemmin raskaana. Jos olette matkustelleet raskaana ollessa, niin kuinka myöhäisille raskausviikoille ja millaista reissua?
Tässä kun on saanut ruveta laittamaan kesälomatoiveita, niin kovasti mietityttää mihin niitä nyt laittaa jos vaikka pian tärppi kävisikin. Tässä kuussa ehkä toka inssi ja jos siitä tärppäisi niin la osuisi marraskuun puolen välin paikkeille. Uskaltaisiko siinä tapauksessa esim. syyskuussa lähteä vielä kotimaanmatkalle mikä sisältää pitkään autossa istumista, ajelua etelästä Lappiin.![]()

Ehkä sä missasit ovishuipun, mutta se on kuitenkin tullut? Ei ovistestitkään ihan 100 % luotettavia ole. Luottaisin pikemminkin omiin oireisiin.Ensimmäisessä raskaudessa lensin viikon 20 paikkeilla. Ekat supistukset ja liikkeet tunsin ulkomailla niin varsinkin ne supistukset sai kyllä jännittämään. Mutta hyvin meni reissu kaikin puolin. Puolenvälin jälkeen molemmissa raskauksissa mulla oli jo jonkin verran supistelua, niin mihinkään pitkään automatkaan en olisi varmaan pystynyt ainakaan myöhemmillä viikoilla. Mutta mahdotontahan se on toki etukäteen tietää, millainen vointi on ja miten raskaus sujuu.
Paljon onnea plussanneille!
Tervetuloa mukaan @AstarteDream! Mä oon kanssa 37 ja jännään kanssa, että onko mahdollista saada tärppiä yhtä nopeasti kuin aiemmin kun ikää oli silloin selkeästi vähemmän.
Täällä mennään nyt kp 37 ja menkkoja ei vieläkään näy. Mulla on kierrot yleensä 30pvä ja näin pitkää kiertoa ei ole ollut vuosikausiin. Mietin, että olisikohan ovulaatio ollut sittenkin myöhemmin kun luulin kun en selkeää ovisplussaa saanut vai onko sitten vaan ovuloimaton kierto. Kp 17 kieppeillä oli selkeät ovisoireet ja sitä ennen ovistestit tummentuivat mutta selkeää plussaa en saanut. Oisko kroppa yrittänyt ovuloida mutta ei onnistunut ja sen takia sitten kierto venyy..? Menkkajomotuksia on melkein joka päivä ollut jo pitkään mutta mitään ei vaan tapahdu. Turhauttaa, mutta eipä tässä muu auta kun vaan odottaa.
En osaa sanoa, meni (ehkä) koko käynti työterveyteen kun sain lähetteen.Mahtavaa että käynti meni noin hyvin ja sait avun.Saanko udella et paljonko tollanen käynti maksoi ja ultrasiko siis kohdun ja munasarjat?
Meilläkin toisen yritys kuukausi nro 2. Ekassa en ovista yrittänyt löytää. Nyt kaivoin kanssa yli 3v vanhat ovistikut kaapista esikoisen yritysajalta, joita oli vielä 8 paketissa, samoin 4 raskaustestiä. Edellispäivänä tikku näytti haamua, eilen jo selkeä,muttei vahva, tänää en oo ehtiny testaamaan, mutta talleteltiin , nyt on kp 16.Heippa! Mä tulen tänne esittäytymään, sillä miehen kanssa tällä viikolla päätettiin, että alamme yrittää toista yhteistä lasta. Mulla on ensi viikolla kierukan poisto, mutta siitäkin menee varmaan se reilu kuukausi ennen kuin voi ryhtyä tositoimiin. Meillä kävi silloin vielä niin älytön säkä, että tulin raskaaksi ensimmäisestä kierrosta. En jotenkin yhtään ollut osannut odottaa sitä tapahtuvaksi. Löysin tuossa just pinon ovistikkupaketteja siltä ajalta, koska olin varautunut kunnolla, ja nehän ovat menneet jo vanhoiksi.![]()
Nyt olemme toki vanhempia (minä 37 ja mies 41), joten ei voi olettaa, että homma menisi yhtä sujuvasti. Miehen kanssa ollaan haaveiltu kyllä toisesta yhteisestä ihan meidän tytön syntymästä asti, mutta nyt vasta on sellainen fiilis, että olisi jaksamista yrittää sitä.
Täällä olen lukenut teidän postauksia ja odotan jo malttamattomana maalis-huhtikuuta, jolloin eka ovis tulisi, jos vanhat merkit pitävät paikkansa.![]()
Joo, voi toki olla, että huippu meni vaan ohi. Näistä mun oireista en oo yhtään saanut nyt selvää. Oletetun oviksen tienoilla oli kyllä ovikseen viittaavia oireita mutta ei niin voimakkaita kun yleensä. Sitten kp 30 oli taas vahvat oviskipu -tuntemukset mutta silloin oletin, että liittyy vaan alkaviin menkkoihin. Eilen oli kyllä niin kova ketutus päällä, että oletin menkkojen alkavan tänään mutta mitään ei oo näkynyt.Ehkä sä missasit ovishuipun, mutta se on kuitenkin tullut? Ei ovistestitkään ihan 100 % luotettavia ole. Luottaisin pikemminkin omiin oireisiin.![]()
Tervetuloa @Tipsi89Moikka kaikille!
Mä liityn nyt tänne teidän kuumeilijoiden joukkoon ja toivon plussaa vuodelle 2025!
Vähän taustaa eli minulla on aiemmasta suhteesta kaksi tytärtä 12v ja 10v. Esikoista yritettiin 1,5 vuotta ennenkuin plussa tuli ja toista yritettiin melkein vuosi ja sainkin keskenmenon rv7+3, mutta heti perään tulin uudestaan raskaaksi ja sain toisen tyttären.
Nyt olen ollut nykyisessä suhteessa reilu 2 vuotta ja ei oltu puhuttu yhteisestä lapsesta, mutta tulin raskaaksi pillereiden läpi ja sain plussan testiin 28.12, mikä toki harmillisesti päättyi nopeasti ja 2.1. alkoi vuoto ja kivut jotka pahenivat ja 7.1. ei näkynyt ultrassa mitään.Km vuoto kesti kaksi viikkoa ja heti viikon päästä siitä 19.1. alkoi kuukautiset.
Noh tästä päästiin hyvin lapsi aiheeseen miehen kanssa, koska vaikka tämä oli yllätys ja meni nopeasti kesken oli suru todella kova ja tajusimme, että haluamme yhteisen lapsen!
Nyt ollaan sitten päätetty, että vauva saa tulla! Tänään on kp2 ja odotan, että pääsee metsästämään ovulaatiota ja jännittämään testien äärellä!![]()
KiitosTervetuloa @Tipsi89ja osanotot menetykseen
ja tsemppiä nyt ovulaation metsästykseen
Itsellä tosiaan piinapäivät menossa, kun ihan easkausoireita ollut, mutta ei vielä positiivista testiä tullut. Esikoinen nyt hiukan päälle 3kk ja ihmettelen, jos nyt jo olisin raskaana, kun ei ole kuukautisetkaan vielä startannut synnytyksen jälkeen![]()
Voi ei, voimiaMä hivuttaudun lokakuista tänne suuntaan takaisin..vuoto alkoi aamulla
Ja nyt mietin mitä seuraavaksi
Voi ei, suuret pahoittelut!Mä hivuttaudun lokakuista tänne suuntaan takaisin..vuoto alkoi aamulla
Ja nyt mietin mitä seuraavaksi