Raskaaksi 2025

Mäkin uskaltaudun tänne kirjottelemaan, aiemmin plussa vai ei ketjussa olen ollut läsnä😇 Me ollaan 25v pariskunta ja haaveillaan esikoisesta eli kaikki täysin tuntematonta🥰 Yhden kemiallisen olen kokenut joka alkoi pillereiden läpi. Pillerit lopetettu syyskuussa.

Alkuun olin jotenkin ihan överi olotilan tulkitsemisessa se oli kauhean kuluttavaa kun toivoi että kaikki kävisi helposti eikä pääsisi stressaamaan esimerkiksi oman kehon toimintaa, sittemmin olen rauhoittunut kun vähän uutena asiana tajunnut ettei kaikki olekaan.. no.. yksinkertaista.
Kuten sanottu yritän olla yli tulkitsematta itseäni, parina päivänä olen kuitenkin itseni yllätykseksi huomannut äkillistä huonovointisuutta mitä ei muissa kierrossa ole ollut havaittavissa joten vähänkö tässä nyt jännätään😅🤞🏼
Onnea jo plussanneille ja pahoittelut heille kenellä luonto on tullut onnen tielle❤️‍🩹

Mäkin taidan hiljalleen tulla tänne seurailemaan keskustelua.☺️

Meillä on ensi kuussa 1v esikoinen, ja mulla on ollut vauvakuume jo muutaman kk, mutta mies jarruttelee. Hänkin kyllä tahtoo toisen, mutta haluaa ensin nähdä, että elämä esikoisen kanssa helpottuu (mm. yöheräilyt loppuisi/vähenisi selvästi). Itseäkin kyllä mietityttää, että onko 2v ikäeron tavoittelu ihan hullua, mutta toisaalta tuntuu myös oikealta tehdä pienellä ikäerolla niin ei tarvitse aloittaa vaipparallia alusta heti kun ensimmäinen on oppinut kuivaksi jne.

Osa musta haluaisi uskoa että olisi vaan jotain ohi menevää vuotoa mut osa musta haluaa vaa heittää hanskat tiskiin 😞
Tosi kurja juttu ja paljon voimia sinne! 🥺💔
Onko sulla tulossa mitään tutkimusta raskauden jatkumisesta vuodosta huolimatta vai pitääkö vaan seurata ja tehdä kotona testejä, että haalistuuko ne?

• Tykkään
Reaktiot: iLa

Meillä on ensi kuussa 1v esikoinen, ja mulla on ollut vauvakuume jo muutaman kk, mutta mies jarruttelee. Hänkin kyllä tahtoo toisen, mutta haluaa ensin nähdä, että elämä esikoisen kanssa helpottuu (mm. yöheräilyt loppuisi/vähenisi selvästi). Itseäkin kyllä mietityttää, että onko 2v ikäeron tavoittelu ihan hullua, mutta toisaalta tuntuu myös oikealta tehdä pienellä ikäerolla niin ei tarvitse aloittaa vaipparallia alusta heti kun ensimmäinen on oppinut kuivaksi jne.
Mulla tuli aikoinaan vauvakuume kans nopeasti esikoisen jälkeen ja aloitettiinkin toisen yrittäminen, kun oli tytöllä ikää 8kk. Mutta lopulta raskaaksi tuleminen kesti ja ikäeroa tuli 2v4kk. 😊 Mikä toisaalta oli kiva ikäero, kun esikoinen oli sitten jo omatoimisempi ja vaippaa käytettiin vain öisin. Toki monella ystävällä on tullut toinen, kun esikoinen ollut vasta reilu 1v ikäinen ja todella hyvin mennyt ja ihanaa, ku pienistä tulee hyvät kaverit! 🤗 Eli ymmärrän molemmat puolet hyvin. 🙏😌
Toivottavasti pian pääsette yrittämään toista vaavia! 😍

Meillä viisi lasta ja ikäerot 1v9kk - 2v6kk. Kaikkeen tottuu ja sopeutuu 😁

Ikäero kysymys on hyvin perheen kokonaistilanne kohtainen, ja luulis minkä tahansa ikäeron toimivan jos kokonaisuus toimii ☺️ omalla kohdalla eniten painaa jaksaminen, en todellakaan olisi pystynyt ennen tätä edes miettimään toista (nyt eka 2v9kk), koska on ollut niin intensiivinen lapsi. Lisäksi ei pää kestäisi jos olisin vuosia pois töistä, nyt parissa vuodessa saanut myös palkkaa nousemaan monta satasta niin tulis sit tuetkin isompina. Haluan myös et tää eka lapsi on tarpeeksi vanha ymmärtämään sen sisaruksen syntymän ja olemaan apuna, eli josko 2-3v uhma menis sopivasti ohi 😅

Tervetuloa uusille kuumeilijoille mukaan 🤗 ja osanotot kaikille vaikeita menetyksiä kokeneille. ❤️ Onneksi tällä palstalla kaikki tunteet ovat sallittuja.❣️

Tänään käyty lapsettomuushoitajan juttusilla ja sepä kevensi mieltä. Lähete labroihin ensi viikolle ja kuukauden parin sisään pitäisi päästä polille ensi käynnille miettimään vaihtoehtoja. Ovistestit kehotti jättämään tauolle stressihormonien kurissa pitämiseksi, kun ovis kuitenkin selvästi tulee joka kuukausi. Onneksi tällaisia apuja on saatavilla! 🥰 Sain huomiselle vieläpä peruutuspaikan gynelle ultraan tiputteluvuodon takia, eli ei tarvitsekaan marssia tutkimuksiin yksityiselle jee! 😍 Nyt tietysti jännittää, mitä ultrassa selviää, onko endo ehtinyt tehdä tuhojaan ja mistä tuo uudenlainen tiputteluvuoto johtuu.. toivottavasti ei mitään vakavaa!🤞

Tosi kurja juttu ja paljon voimia sinne! 🥺💔
Onko sulla tulossa mitään tutkimusta raskauden jatkumisesta vuodosta huolimatta vai pitääkö vaan seurata ja tehdä kotona testejä, että haalistuuko ne?
Viikkoja nii vähä ettei ultrata ja heillä linja ettei mittaa hcg arvoja.. jos haluan niitä mitata nii yksityiselle..

Loppu viikosta rt ja jos nega nii soittelen Tays ja jos posi nii ens viikolla uudestaan..

Kyllä hoitaja sanoi että voi olla runsastakin verenvuotoa ja silti jatkua mutta itse aloin asennoitumaan siihen että täs keväällä lähdetään uudestaan munasoluopunktioon

Viikkoja nii vähä ettei ultrata ja heillä linja ettei mittaa hcg arvoja.. jos haluan niitä mitata nii yksityiselle..

Loppu viikosta rt ja jos nega nii soittelen Tays ja jos posi nii ens viikolla uudestaan..

Kyllä hoitaja sanoi että voi olla runsastakin verenvuotoa ja silti jatkua mutta itse aloin asennoitumaan siihen että täs keväällä lähdetään uudestaan munasoluopunktioon
Toivotaan ettei olisi mitään ikävää. 🍀❤️

• Tykkään
Reaktiot: iLa

Taitaa aika monessa paikassa olla noin, jos vähän viikkoja 🥺

Itse pääsin ultraan, kun vuoto paheni 5pv kohdalla sellaiseksi, että tuli kuin hanasta valuttamalla ja kivut myös niin kamalia, että halusivat tarkistaa ja noh toisaalta hyvä, kun samalla löytyi iso kysta oikeasta munasarjasta mitä täytyy tarkkailla. 🫣

Tsemppiä sinne kovasti, tuo on todella kurja tilanne olla ja odotella! 🥺🩷

Miten te muuten laskette mistä lähtee KP1? Tai siis mulla tuli sunnuntaina päivällä verta paperiin ja pönttöön, mutta eilen ei tullut mitään eikä tänään aamulla, mutta nyt alko kivut ja vuoto kunnolla eli oisko tää kuitenki Kp1 eikä kp3? 🤔 Lähinnä mietin just sit miten lähtee tikuttaa ovista ja miten laskee millon seuraavien menkkojen pitäis alkaa. 😅 Mun kierto on 28-30pv ja sunnuntaina oli 28pv.

Tervetuloa uusille! :Smiling Face With Smiling Eyes:
@iLa Joo, kyllähän monilla on alkuraskaudesta vuotoja ja silti raskaudet on jatkuneet normaalisti mutta hyvin ymmärrän että huoli on suuri. Toivottavasti tilanne selkenee pian! :red-heart:
Miten te muuten laskette mistä lähtee KP1? Tai siis mulla tuli sunnuntaina päivällä verta paperiin ja pönttöön, mutta eilen ei tullut mitään eikä tänään aamulla, mutta nyt alko kivut ja vuoto kunnolla eli oisko tää kuitenki Kp1 eikä kp3? 🤔 Lähinnä mietin just sit miten lähtee tikuttaa ovista ja miten laskee millon seuraavien menkkojen pitäis alkaa. 😅 Mun kierto on 28-30pv ja sunnuntaina oli 28pv.
Mulla aika usein käy niin, että illalla tulee jotain pientä ja sitten aamulla aukeaa kunnolla hanat niin kyllä mä oon sen laskenut niin, että kp 1 on se aamu, kun kunnolla alkaa vuoto. Mutta ei oo kyllä tuommosta ollut että olisi kokonaan ollut vuodoton päivä välissä.

Täällä edelleen odotellaan menkkoja, kp 39. 🥱

Omanapailua vaihteeksi. Nyt kp12 ja limailut sellaisia, että varmaan huomenna tai ylihuomenna ovis. Nyt jo lähellä tikuttamalla, joten illalla tai huomenna varmaan sieltä ovisplussa. Ainaki toistaiseksi ei mitään infernaalisia kipuja verrattuna siihen ekaan ovikseen.

Joo silloin kp1, kun alkaa kunnolla vuotamaan. 👍

Takaisin