Raskaaksi 2025

Tulen tänne vähän höpöttelemään vaikkakin ajatus olis raskautua vasta loppuvuodesta tai ehkä vasta -26 alkuvuodesta, kun tuo meidän esikoinen tosiaan täytti vasta 2kk😅 mutta kova vauvakuume jo nyt ja ikävä raskausaikaa🙈 Nautin kyllä todella tästä vauva-ajasta esikoisen kanssa, mutta toive olisi sisaruksesta mahd. pienellä ikäerolla niin ehkä yritystä sitten hiukan ennen kun esikoinen täyttää 1v marraskuussa😇

Muokattu viimeksi:
Mulla ajatukset pyörii ja hyörii kun viime päivinä ollut outoa pahoinvointia sekä huimausta ja jotku hajut haistan tosi voimakkaasti ja esikoisen raskaudesta eka oire oli jo ennen plussaa etova olo ja hajut kuvotti. Toki mä oon muutenki tosi herkkä voimaan pahoin et voi olla ihan mitä vaan muutakin tai sit kuvittelen🙈 ens viikolla tulee kuukaus kierukan poistosta eikä menkkoja oo näkynyt

Ja kaiken lisäksi mies sanoki että haluaa nyt hetken pitää taukoa yrittämisestä vaikkei varsinaisesti olla yritetty mut kuitenkin. Toki tiedostaa ja ymmärtää et on voinu tärppää jo ja on asian kanssa ok mut jos ei oo tärpänny ni haluaaki vielä hetken odotella ennenku aletaan yrittämään. On paljon asioita mielessä ja menossa niin ymmärrän kyllä. Toki kiva sit että kun joskus aletaan taas yrittämään niin ois oma kierto palautunu niin helpompi sit lähtee yrittämään.

Pohdin myös tässä et millonkoha sitä viittis ja uskaltais tehä taas uudestaan raskaustestin. Viikko sitten tein sen negatiivisen testin.

Täällä ärsyttää. Niin hienosti olevinaan mietin, että aiemmissa kierroissa ehkä ollaan missattu ovis, kun se onkin usein ollut (kivuista päätellen) myöhemmin kuin oon luullut eikä sit ajoitukset oo ihan menneet kohdillaan. Yritettiin sit oikeen panostaa, että koko arvioitu hedelmällinen aika tulis tällä kertaa hyödynnettyä 😄 ihmettelin, kun ei vaan kipuja tullut, mutta sit tuli mielealanvaihtelut ja kaikki vuoto loppui, niin oletin et ovis meni jo (siis alkuviikosta) ja keskityttiin makkarin puolella nukkumiseen 😄 Nyt sit eilen iski krampit alavatsaan ja osittain selkeästi myös toispuoleisesti eli viittais ovikseen 🤦‍♀️periaatteessa mennään tjot, mutta oishan se vauva kuitenkin toiveissa ja koko ajan tässä itsekin vanhenee..

Täällä ärsyttää. Niin hienosti olevinaan mietin, että aiemmissa kierroissa ehkä ollaan missattu ovis, kun se onkin usein ollut (kivuista päätellen) myöhemmin kuin oon luullut eikä sit ajoitukset oo ihan menneet kohdillaan. Yritettiin sit oikeen panostaa, että koko arvioitu hedelmällinen aika tulis tällä kertaa hyödynnettyä 😄 ihmettelin, kun ei vaan kipuja tullut, mutta sit tuli mielealanvaihtelut ja kaikki vuoto loppui, niin oletin et ovis meni jo (siis alkuviikosta) ja keskityttiin makkarin puolella nukkumiseen 😄 Nyt sit eilen iski krampit alavatsaan ja osittain selkeästi myös toispuoleisesti eli viittais ovikseen 🤦‍♀️periaatteessa mennään tjot, mutta oishan se vauva kuitenkin toiveissa ja koko ajan tässä itsekin vanhenee..
Tiedän tunteen 😁 tallettelitteko eilen sit kuitenkin? Tai tänään jos viä kerkeis 😎

Meillä osu tallettelut luultavasti hyvin kohilleen, mut on ne osunu ennenkii ni en haluu ees yrittää miettiä et tärppäsköhän 😤 yritin kirjottaa tonne piinailijoiden ketjuun, mut se jotenkin loi ressiä ja yliajattelua ni oli pakko lopettaa 🫣

Mä totesin miehelle suoraan että nyt tarvittais siimahäntiä niin ihme kyllä hän tajusi sen. Täytyy yrittää saada vielä sen aikaa että on ovis ohitettu. Vielä ei limoja kummempia merkkejä ole ollut ja testit näyttää negaa. Lämmötkään ei ole vielä kohonnut eli ovista ei ole ohitettu.

Täytyy myöntää itsekin ajatelleeni, että laskettu aika saisi mieluiten osua viimeistään syyskuulle (vaikka itsekin olen ihan loppuvuodesta syntynyt). Mutta kun on kohta neljä kiertoa mennyt tapahtumatta mitään ja elämän tullessa väliin, niin ei jaksa enää niin paljoa kiinnostaa. Hirvittää ajatella että vähiin käy mahdollisuudet ylipäätään vuoden 2025 vauvalle.

Tosiaan, ovis ohi eikä tainnut tälläkään kertaa osua tallettelut kohdilleen.🙄

Me aloitettiin esikoisen yritys niin, että eka mahdollisuus olisi ollut elokuun vauva. Koko ajan mulla oli ajatus, että mieluummin alku- kuin loppuvuoden lapsi. No, ekan plussan laskettu aika olisi ollut 23.12., ja siinä hetkessä ajatus jouluvauvasta oli pelkästään ihana eikä ajankohta aiheuttanut minkäänlaisia negatiivisia tunteita. Tuo raskaus päättyi hyvin varhaiseen keskenmenoon ja pian onneksi sitten maaliskuinen ilmoitti tulostaan. Mistään muusta ei ole kokemusta kuin maaliskuun vauvasta, mutta keksin helposti lukemattomia syitä, joiden vuoksi kevät on paras mahdollinen aika syntyä. Ja silti edelleen tervetuloa marras- tai joulukuiset, kunhan tulisi. ❤️

Meillä lapset on syntynyt tammi, helmi, maalis, kesä, heinä, syys ja marraskuussa. Mitenkään ei ole yritetty ajoittaa ja siksi onkin pitkin vuotta. Nyt menis la lokakuulle jos tästä kierrosta tärppäis eikä se mulle mikään ongelma ole. Kaikkein valmiimmat kouluun menijät on syntynyt kesä ja marraskuussa että ei se aina se syntymäaika niin paljon merkkaa.

Mullahan ei ole yhtään, mutta äidillä on kaikki syntyneet syys/lokakuun vaihteessa. Osittain siitäkin syystä odotukset turhan korkealla tän kierron suhteen, vaikka yritän niitä alemmas järkeillä. 🤣 Ei ole mitään järkevää syytä miksi jotkut hedelmöittyisi vain talvella.

Liityn uutena tähän keskusteluun, hei vaan kaikki. 👋😊 Olen siis kypsynyt vasta nyt, 36-vuotiaana, siihen ajatukseen, että haluan lapsen/lapsia. Yritys on alkanut 2024 marraskuussa, ja nämä 2 ei-tärpännyttä kiertoa ovat aiheuttaneet jo nyt paljon surua ja ahdistusta. Tuntuu, että kello vain tikittää, ja todennäköisyys koskaan raskautua ja saada lapsi vain heikkenevät. Mutta yritän silti pysyä positiivisena, vaikka koville tämä ottaa. Vielä kun olen tällä hetkellä flunssassa, ja mannertenvälisen lentomatkustamisen/aikaerorasituksen vuoksi kuukautiset ovat alkaneet ennätyksellisesti viikon etuajassa... Mulla tuppaa käymään noin aina pitkien lomamatkojen seurauksena, mutta tällä kertaa se tuntuu jotenkin aivan erityisen pahalta, varsinkin kun reissunkin aikana oli kova yritys päällä. No, ainakin uusi yritys pääsee alkamaan vähän nopeammin.

Onnistuin 11/24 ekassa yk:ssa tikuttamaan ovulaation, mulla on tunne, että viime kierrossa en ovuloinut ollenkaan tai sitten ovuloin, mutta munasolu ei ollut ihan priimaa matkastressin/sairastelujen vuoksi, minkä vuoksi kuukautisetkin alkoivat etuajassa. Ostin juuri ovulaatiotestejä, jotta voin sitten nyt alkaneessa kierrossa taas varmistaa, että sentään ovuloin.

Mutta toivotaan, että tämä vuosi olisi mahdollisimman monelle meistä se vuosi, jolloin tärppää ♥️

Muoks/ Katson tässä muuten flunssakoomassa Areenasta tanskalaista dokkarisarjaa "Kun haikara lentää ohi" (lapsettomuushoidoista kertoo). En tiedä onko kauhean hyvä idea, kun on muutenkin jo valmiiksi niin kurja olo. On vaan jotenkin niin käsittämätöntä ja epäreilua, miten vaikeaa raskautuminen on niin monelle. Silmiäavaavaa.

Muokattu viimeksi:
Mä tunnen pari tyyppiä, jolla lapset (molemmilla 2 lasta) tulleet vahingossa täysin yrittämättä ehkäsyn (pillerit) läpi. Toisella molemmat lapset syntyny heinäkuussa ja toisella lokakuussa. Molemmat parit varsin aktiivisia petipuuhissa ympäri vuoden 😂

Sit yhdel ystäväl kaks lasta, molemmat olleet 'kovan työn ja tuskan takana'. Toinen syntyny heinäkuun lopussa ja toinen elokuun alussa. Ikä eroa 4v 🫣

Nää on saanu mut uskomaan/ajattelemaam, et jotkut on hedelmällisempiä tiettynä aikana vuodesta 😁

En tiedä onko porukka hedelmällisenpää.. vai aktiivisempaa eri aikoina vuodesta.. mutta lähipiirissä on useampia, joilla lasten syntymäpäivät on lähellä, yhdessä perheessä keväällä maalis/huhtikuussa osa ja toiset joulukuussa... 🤷🏻‍♀️ Ja kaikkia on tehty useampi vuosi 2-3 vuotta... 🤔

Ja minulla ja sisaruksilla on syntymäpäivät samassa kuussa.. vaikka käsittääkseni siihen ei ole tietoisesti aikoinaan pyritty...

Ja sit jotkut hedelmälliset ovat tarkkaan laskeneet milloin haluavat lasten syntyvän ja städäm.. 1-2 kierroksella napsahti... 🤷🏻‍♀️
Olisihan se jännä jos olis tutkimus.. ja voihan olla, että onkin jossain.. että onko tietyt kuukaudet hedelmällisempiä...

Voihan olla että juhannussekoilut tai juhannusromantiikka aiheuttaa piikkiä kevät talven syntyvyystilastoihin ja joulun romantiikka, uusi vuosi ja tammi/helmikuun pakkset taas eri kohtaan vuotta... Kun on lämmitetty toisiaan vällyjen välissä 😅

Meillä ainakin vaikuttaa se, että helteellä...hiki, kuuma... Ei kyllä oikein pysty olleen tarpeeksi liki toista... 🙈🤣🙈 Noh yritetty kyllä on.. mutta ei oo kyllä tulosta tullut... 🤷🏻‍♀️

Liityn uutena tähän keskusteluun, hei vaan kaikki. 👋😊 Olen siis kypsynyt vasta nyt, 36-vuotiaana, siihen ajatukseen, että haluan lapsen/lapsia. Yritys on alkanut 2024 marraskuussa, ja nämä 2 ei-tärpännyttä kiertoa ovat aiheuttaneet jo nyt paljon surua ja ahdistusta. Tuntuu, että kello vain tikittää, ja todennäköisyys koskaan raskautua ja saada lapsi vain heikkenevät. Mutta yritän silti pysyä positiivisena, vaikka koville tämä ottaa. Vielä kun olen tällä hetkellä flunssassa, ja mannertenvälisen lentomatkustamisen/aikaerorasituksen vuoksi kuukautiset ovat alkaneet ennätyksellisesti viikon etuajassa... Mulla tuppaa käymään noin aina pitkien lomamatkojen seurauksena, mutta tällä kertaa se tuntuu jotenkin aivan erityisen pahalta, varsinkin kun reissunkin aikana oli kova yritys päällä. No, ainakin uusi yritys pääsee alkamaan vähän nopeammin.

Onnistuin 11/24 ekassa yk:ssa tikuttamaan ovulaation, mulla on tunne, että viime kierrossa en ovuloinut ollenkaan tai sitten ovuloin, mutta munasolu ei ollut ihan priimaa matkastressin/sairastelujen vuoksi, minkä vuoksi kuukautisetkin alkoivat etuajassa. Ostin juuri ovulaatiotestejä, jotta voin sitten nyt alkaneessa kierrossa taas varmistaa, että sentään ovuloin.

Mutta toivotaan, että tämä vuosi olisi mahdollisimman monelle meistä se vuosi, jolloin tärppää ♥️

Muoks/ Katson tässä muuten flunssakoomassa Areenasta tanskalaista dokkarisarjaa "Kun haikara lentää ohi" (lapsettomuushoidoista kertoo). En tiedä onko kauhean hyvä idea, kun on muutenkin jo valmiiksi niin kurja olo. On vaan jotenkin niin käsittämätöntä ja epäreilua, miten vaikeaa raskautuminen on niin monelle. Silmiäavaavaa.
Tervetuloa kerhoon ❤

Jos yhtään lohduttaa, niin 2 kiertoa on tooodella lyhyt yritysaika ja täysin normaalia, et ei heti tärppää. Me alotettiin syksyllä ja nyt takana n 5 oikeeta yrityskertaa, joissa ajotus ois voinu natsaa. Ovulaatiotestit alotettiin vast viimesimmäs kierros ja sillon onnistuinki raskautuu, mut se meni 5+2 kesken. Sen jälkee todellaki tuntunu, et onpa epäreilua. Mut tästäkin noustaan.

Matkat, etenki aikaerolliset, sotkee mulla kans kiertoo. Yks sellane matka oli kans ja eipä tärpänny sillä kierrolla, ylläri.

Täytän tänä vuonna 35 ni ymmärrän tuon kellon pelon. Mä lohduttaudun sillä, et saa jotkut vielä yli nelikymppisenäki lapsen jos toisenki. Vaikeempaa voi olla, mut kun jaksaa yrittää, niin voi onnistua ☺️

Tsemppiä! Toivottavasti saat pian tikutettua ovista 🤗

Jaaa meiän esikoinen sai alkunsa elokuun alussa, hyvä ilmastointi vissiin 😅 loppukevään vauvan kans oli kyl karmean hikinen ja valoisa eka kesä 🥴 ite olen elokuussa syntynyt (eli jouluna tehty) ja veli maaliskuussa (eli juhannuksena tehty), en osaa valita oisko joku lemppariaika vuodessa saada lapsi. Jostain syystä marraskuu tuntuis kivalta, ku en tunne montakaan silloin syntynyttä.

Muokattu viimeksi:
Kp 18, onkohan mulla nyt ovis vai keltarauhanen siellä jo innoissaan valmistautuu menkkoihin... Koko päivän toodella ärsyttävää menkkasärkyä alavatsassa. 😤 Jos ois kp 28 ni tietäsin tästä kivusta et vuoto alkaa ihan hetkenä minä hyvänsä. En muista et koskaan olis ovis tuntunu tältä saatika näin nopsaa oviksen jälkeen olis alkanu menkkakivut. Kivat kaks viikkoa vissiin edessä 🤪

Ja just viel kehuin kuin osu tallettelut hyvin, mut jos tää on nyt ovis ni ei ne sit kyl niiin hyvin osunu. Viimesin tallettelu on meinaan perjantaina ja nyt kun tätä kirjotan on sunnuntai ilta 👹

Muoks. Ovistestit näytti tältä pe aamulla ja päivällä. Illalla viivat oli tasavahvat (samoin to illalla) ja siitä eteenpäin jatkanu haalistumistaan 🤔

Liitteet

• IMG_20250110_080011.jpg
    IMG_20250110_080011.jpg
    339.6 KB · Katsottu: 78
Muokattu viimeksi:
Musta olis aivan erityisen ihanaa saada syys- tai lokakuun vauva. 🥰 Menkat alkoi tänään, joten syyskuu meni siinä, mutta lokakuulle ois vielä mahkuja. Jos kaikki menee nyt hyvin niin eka inseminaatiokin voisi olla jo ensi viikolla! Toivottavasti ekasta hoitokerrasta tärppäisi. 🙏🏻 Jos laskettuaika on osunut joulukuulle niin sen olen tarkoituksella skipannut, vaikkei tässä nyt enää olisi varaa tehdä tuommoisia temppuja. 🙈

@Pönni
Ovishan tapahtuu 24-48 tuntia LH-piikin jälkeen, joten voi olla ovis sunnuntainakin. Siittiöiden kyllä olettaisi säilyvän perjantaista sunnuntaihin, mutta itse kyllä pistäisin miehen töihin tänäänkin!

Takaisin