Raskaaksi 2025

NE ALKO😍😍 jos tästä kierrosta plussaisin ja ovis ois ajallaa ni la ois sama ku esikoisen ja plussaki näkyis suunnillee samana päivänä 🤣🤣🤣
Jos mä nyt plussaisin tästä kierrosta niin la ois menkoista laskettuna sama kuin nuorimmalla. Ja jos nyt tulis menkat ja ne alkais 31.1. niin la ois sama kuin nuoremmalla pojalla ja aikanaan mulla on ollut. Mieluummin ottaisin plussan nyt kuin reilun kuukauden päästä.

Meillä marraskuussa syntynyt ja oli se aika tuskallista olla ihan koko kesä raskaana😅
No joo se ois olla tuskaa jos kuuma kesä. Toisaalta eka raskaus alkoi tuntua vasta 7kk jälkeen niin jos ois sama ni ehtis kesä mennä hyvin vielä 😅

Meillä marraskuussa syntynyt ja oli se aika tuskallista olla ihan koko kesä raskaana😅

Meillä kans marraskuinen, mutta vasta vika kolmannes alkoi tuntua raskaalle joten meillä kesä meni tosi kivasti! 😊 Varmasti riippuu niin millainen raskaus kelläkin.. Itseä ehkä eniten harmitti alkutalven syntymässä se että piti tehdä pitkä talvi vaunulenkkejä auraamattomilla teillä, kun lapsi nukkui vain liikkuvissa vaunuissa. 😬

Meillä kans marraskuinen, mutta vasta vika kolmannes alkoi tuntua raskaalle joten meillä kesä meni tosi kivasti! 😊 Varmasti riippuu niin millainen raskaus kelläkin.. Itseä ehkä eniten harmitti alkutalven syntymässä se että piti tehdä pitkä talvi vaunulenkkejä auraamattomilla teillä, kun lapsi nukkui vain liikkuvissa vaunuissa. 😬
On niin tutun kuuloista! Toisaalta teki itselle ihan hyvää, vaikka ei joka päivä olisi se vauvan päikkärilenkki sohjossa napannutkaan! Miulla joulukuussa syntynyt.

Silloin alkuun toivoin, että menisi tammikuulle, mutta loppuraskaus oli niin tukalaa, että olin onnellinen ettei mennyt. 😆 Jokainen päivä alkoi olemaan infernaalista kidutusta siinä loppuvaiheessa ja odotin vain, että synnytys käynnistyisi. 😅

Seuraava on ihan sama missä kuussa syntyy, jos toinen vaan joskus saadaan. ❤️

On niin tutun kuuloista! Toisaalta teki itselle ihan hyvää, vaikka ei joka päivä olisi se vauvan päikkärilenkki sohjossa napannutkaan! Miulla joulukuussa syntynyt.

Silloin alkuun toivoin, että menisi tammikuulle, mutta loppuraskaus oli niin tukalaa, että olin onnellinen ettei mennyt. 😆 Jokainen päivä alkoi olemaan infernaalista kidutusta siinä loppuvaiheessa ja odotin vain, että synnytys käynnistyisi. 😅

Seuraava on ihan sama missä kuussa syntyy, jos toinen vaan joskus saadaan. ❤️

Meillä on paljon yhteistä sitten 😊 luin aiemman tämän päivän kirjoituksesi täällä ketjussa ja olkoon päätöksesi tulevan suhteen mikä tahansa, haluaisin vain sanoa että toivottavasti olet armollinen itsellesi. Olet ansainnut kaiken hyvän täällä maan päällä. ❤️ Tsemppiä, vuoden päästä ollaan jo varmasti viisaampia mitä tuleman pitää! 🍀

Meillä on paljon yhteistä sitten 😊 luin aiemman tämän päivän kirjoituksesi täällä ketjussa ja olkoon päätöksesi tulevan suhteen mikä tahansa, haluaisin vain sanoa että toivottavasti olet armollinen itsellesi. Olet ansainnut kaiken hyvän täällä maan päällä. ❤️ Tsemppiä, vuoden päästä ollaan jo varmasti viisaampia mitä tuleman pitää! 🍀
En tiedä siitä ansaitsemisesta tai onko sillä mitään tekemistä koko asian kanssa, mutta toivotaan parasta lopputulosta joka tapauksessa! Kiitos kauniista sanoista! 🤗

Miulla on aika brutaali etiikantaju etenkin itseni suhteen ja mieskin aina ihmettelee, kun en vaadi niinkään muilta niin miksi vaadin itseltäni. Olen tullut lopputulokseen, että se on tietynlaista egoismia ja moraalista ylemmyydentuntoa, jolla pidän itsetuntoni rautaisena. 😂😁 Vakavasti ottaen luulen sen vain liittyvän jääräpäiseen luonteeseen ja tarpeeseen yksinkertaistaa asioita, kun meinaan hukkua ajatuksiini. 💁🏼‍♀

Luulen, että helpottaa ainakin, jos saa tietää miksi nyt ei ole tapahtunut mitään. Olin vain vähän yllättynyt omista toimistani, kun en varsinaisesti ollut suunnitellut vielä ottavani asian tiimoilta terveydenhuoltoon yhteyttä niin kaikki ajatukset asian tiimoilta vain räjähtivät silmille. 😅

Kummallisen runsaat menkat on ollut ottaen huomioon, että alkoivat noin viikon etuajassa. 🤔

Jännittää ihan sikana hedelmällisimmän ajan lähestyminen. Latasin Flo-sovelluksen, koska olen kuullut siitä paljon hyvää.

On tää kummallista tällainen sykleissä eläminen ja jatkuva jonkun asian odottelu: eka kuukautisten loppumista, sitten ovulaatiota, sitten joko positiivista raskaustestiä tai pettymystä. 😅

Onko kellään käytössä WomanLog-äppiä? Moni puhuu Flosta, mutta se on maksullinen, tuo toinen ei ole.

Olen siis käyttänyt WomanLogia nyt muutaman kuukauden ja mietin onkohan siinä ja Flossa paljon eroja tai muuta huomioitavaa? Mietin esimerkiksi että ennustavatko molemmat äpit ovulaatiot samoin periaattein jne. Olen itsellä huomannut, että ovulaatio on pari päivää myöhemmin kuin äppi ennustaa ja luteaalivaihe taas pari päivää lyhyempi. Mietin myös mahtaako kumpikaan äppi osata käyttää tekoälyä analysoidakseen menneitä kiertoja, jos niihin on itse merkinnyt milloin ovuloi siten että äppi osaisi tämän huomioida ennusteessaan myöhemmin.

Onko kellään käytössä WomanLog-äppiä? Moni puhuu Flosta, mutta se on maksullinen, tuo toinen ei ole.

Olen siis käyttänyt WomanLogia nyt muutaman kuukauden ja mietin onkohan siinä ja Flossa paljon eroja tai muuta huomioitavaa? Mietin esimerkiksi että ennustavatko molemmat äpit ovulaatiot samoin periaattein jne. Olen itsellä huomannut, että ovulaatio on pari päivää myöhemmin kuin äppi ennustaa ja luteaalivaihe taas pari päivää lyhyempi. Mietin myös mahtaako kumpikaan äppi osata käyttää tekoälyä analysoidakseen menneitä kiertoja, jos niihin on itse merkinnyt milloin ovuloi siten että äppi osaisi tämän huomioida ennusteessaan myöhemmin.
Mulla on womanlog käytössä, mutta flowta en ole koskaan kokeillut, niin en osaa verrata. Mulla on kyllä mielestäni hyvin ennustanut ovulaatiopäivän. En ole siis tikuttanut mutta aika tarkkaan kaksi viikkoa ovulaatiosta on aina tullut menkat. Ja mulla on myös tosi selkeät ovisoireet, niin niidenkin mukaan on mennyt kohdilleen.

Mulla ollut Flo käytössä kohta kuusi vuotta. Itse olen siihen ollut tosi tyytyväinen. Mitä enemmän sovellukseen lisää tietoja ja oireita, sitä paremmin sovellus ennustaa jatkossa ovulaatiot ja menkkojen alkamiset. Mulla sovellus osaa ennustaa ne aika tarkalleen, saattaa kyllä joskus olla pöivän pari heittoja.

Mutta tuosta Flon maksullisuudesta kun moni siitä aina mainitsee. Eikö perusversio kuitenkin ole ilmainen? 🤔 Kun se Flo Premium on sitten maksullinen kyllä. Itse en nimittäin tietääkseni ole sovelluksesta maksanut kuin kerran vain sen Premium kun kokeilin sitä kuukauden ajan.

Mulla on kokemusta vain Cluesta (ilmainen versio) ja Garmin-älykellon kuukautiskalenterista (tämä ei tosin ennusta ovulaatiota, vain hedelmällisen ajan, mutta voi ite merkitä sen). Nyt kun Flossa merkkasin sinne taannehtivasti muutaman kiertoni, niin se laittoi ainakin joulukuun ovispäivän paria päivää aikaisemmaksi kuin se todistetusti oli testin mukaan, mutta sitä pystyi kyllä muokkaamaan testin tuloksen mukaiseksi - se ei tosin vaikuttanut nykyisen kierron ovispäivän ennusteeseen. Cluessa ovispäivä oli ennustettu hieman tarkemmin, päivää aikaisemmaksi. Hedelmällinen aika vaikuttaisi olevan pitempi Flossa kuin muissa kokeilemissani sovelluksissa. Flon käytössä on kyllä paljon opeteltavaa, mutta vaikuttaa kyllä tosi hyödylliseltä ja informatiiviselta! Mulla vuosihinta on vajaa 20 € vuodessa, koska siihen tuli joku tarjous (tai "tarjous"), mutta koska koen sen itselleni hyödylliseksi just tähän hetkeen, oli se mun mielestä ihan hyväksyttävä hinta. Rinnalla käytän kuitenkin vielä ilmaisia trackereita, ettei kaikki arvokas tieto katoa sitten kun joku päivä peruutan tilaukseni.

Oli jotenkin tosi helpottavaa saada vahvistus Flosta, että kiertoni on kuitenkin vielä säännöllinen (normaalin vaihteluvälin mukainen), vaikka tällaisia 21 päivän kiertoja sinne joskus väliin eksyy ulkoisista stressitekijöistä johtuen.

Mulla ollut Flo käytössä kohta kuusi vuotta. Itse olen siihen ollut tosi tyytyväinen. Mitä enemmän sovellukseen lisää tietoja ja oireita, sitä paremmin sovellus ennustaa jatkossa ovulaatiot ja menkkojen alkamiset. Mulla sovellus osaa ennustaa ne aika tarkalleen, saattaa kyllä joskus olla pöivän pari heittoja.

Mutta tuosta Flon maksullisuudesta kun moni siitä aina mainitsee. Eikö perusversio kuitenkin ole ilmainen? 🤔 Kun se Flo Premium on sitten maksullinen kyllä. Itse en nimittäin tietääkseni ole sovelluksesta maksanut kuin kerran vain sen Premium kun kokeilin sitä kuukauden ajan.
Aika jännä, kun mä latasin sovelluksen, se tarjosi pelkästään 2 viikon ilmaista kokeilujaksoa, muut oli maksullisia. Tulipa vähän huijattu olo, jos ihan käyvän version saisi myös ilmaiseksi.

Aika jännä, kun mä latasin sovelluksen, se tarjosi pelkästään 2 viikon ilmaista kokeilujaksoa, muut oli maksullisia. Tulipa vähän huijattu olo, jos ihan käyvän version saisi myös ilmaiseksi.
No siis sitä tässä mietin että onko sovellus siis ilmainen vai ei. Kun mulla on se tosiaan ollut kuusi vuotta käytössä eikä silloin siitä tarvinnut maksaa, enkä kyllä nytkään tietääkseni siitä maksa (tarkistin vielä kaikki tilaushistoriat sun muut sovelluskaupasta yms.) 🙈 eli onhan tuo maksullisuus siis hyvinkin voinut tulla uutena juttuna, mutta mun sovelluksesta löydän vaan tiedon että premium maksaa 🤔

No siis sitä tässä mietin että onko sovellus siis ilmainen vai ei. Kun mulla on se tosiaan ollut kuusi vuotta käytössä eikä silloin siitä tarvinnut maksaa, enkä kyllä nytkään tietääkseni siitä maksa (tarkistin vielä kaikki tilaushistoriat sun muut sovelluskaupasta yms.) 🙈 eli onhan tuo maksullisuus siis hyvinkin voinut tulla uutena juttuna, mutta mun sovelluksesta löydän vaan tiedon että premium maksaa 🤔
Ei maksa mullakaan mitään ja vuodesta 2019 alkaen oon käyttänyt. Edittiä: applen terveystietoihin voi muuten myös laittaa menkat, oon sitä myös joskus käyttänyt.

Tänään rinnoissa tuntunut siltä kuin heruisi maitoa???? ja ylipäätään turvotusta. Alavatsalla kans toisella puolella oli hetken pisto. Flo mulle ennustelee loppuviikolle ovulaatiota, mutta eipä tuosta tiedä. Parempi jatkaa joka toinen pvä talletteluja. Tuntuu että alkoi kyllä olojen ja kolotusten mittailu ja kuulostelu kun lopetti pillerit ja yritys alkoi. Ja takuulla jatkuu koko yrityksen ajan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Päätin etten tässä kierrossa tee testiä vaan kuinkas kävikään; miesystävä joutui lähtemään kauppaan hakemaan RFSUn herkkää huomisaamuksi että voin testata ennen reissua😂❤️ Voi johtua siitäkin kun rupesin matkastresseissä huutoparkumaan joidenkin rasvojen pakkaamisen takia. Myös Arttu Wiskarin kappaleille on vollotettu, mikä on ihan sairasta ja tarvisin varmaan pään TT-kuvauksen. 😅

Täällä tänään kp 1, yk 4 siis alkakoon. Kuukautissovellukset ennustaa tässä kierrosta ovista just mun yövuorojen ajalle, joten tallettelumahikset otollisimpina päivinä on olemattomat 🙄 Mutta täytynee koittaa talletella vaan ennakkoon 😁 Ajattelin tämän kierron loppupuolella olla yhteydessä Ovumiaan, josko sitä kautta saisin letrot taas köyttöön. Niiden avulla kun esikoinenkin aikanaan tärppäsi 🥰

Mulle kans tuli tossa Flossa vaan kahen viikon maksuton kokeilujakso tarjolle ni en sit sillon ladannukaan sitä. Voikohan se olla et on rekisteröitynyt sillon ku se on ollu ilmanen niin se on sitä edelleen mut jos ottaa uutena ni maksullinen?

Jos joku tietää jonkun vinkin miten Flon saa ilmaseks ni kertokaa toki! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Viimeisimmät menkat olivat tavanomaista niukemmat ja näiden menkkojen jälkeen en oo pystynyt aamulla juomaan kahvia ku se on aiheuttanut etovan olon

Takaisin