Raskaaksi 2025

Asiasta kukkaruukkuun, eikö Raskauskeijulta tilatessa tule enää kaupanpäällisraskaustestejä? 🙈 Nythän mä joudun ostamaan niitä, ja jos ne on ostettuja, ei voi sillä tavalla hehheh ihan huvin vuoksi vaan tässä testailla, vaan pitää olla joku oikea epäilys, terveisin pihi akka. 😅

Pakko itsekin kirjoittaa tänne, nyt kun noin kuukauden lukenut juttuja. Alkaa olemaan esikoisen 4/22 jäljiltä pikku hiljaa elävien kirjoissa ja siitähän sitten se ajatus lähti, että pitäisikö nyt vielä toinen yrittää, kun molemmat ollaan vielä muutaman vuoden alle 40v. Muuta ei ole vielä tehty kuin että aloitin 2pvä sitten vitamiinien popsimisen. Viimeksi meni 5kk että tuli eka plussa, joka päättyi km 7+0 ja siitä heti seuraavasta kierrosta tärppäs esikoinen.

Asiasta kukkaruukkuun, eikö Raskauskeijulta tilatessa tule enää kaupanpäällisraskaustestejä? 🙈 Nythän mä joudun ostamaan niitä, ja jos ne on ostettuja, ei voi sillä tavalla hehheh ihan huvin vuoksi vaan tässä testailla, vaan pitää olla joku oikea epäilys, terveisin pihi akka. 😅
Ainakin ne mainostaa jossain niiden sivuilla sitä edelleen 😊

Saako vähän avautua? Nyt kun alettais mun arvion mukaan lähestyä parhaita hetkiä kuukaudessa, mies pihtaa ja valittaa väsymystä.
Meillä oli kans viime viikko yhtä hullun myllyä ton väsymyksen yms kanssa, olin ihan varma ettei ehditä ajoissa ennen ovista talletella mut yhdet kunnon yöunet ja miehelle pikkasen vapaata aikaa niin johan alkoi hänkin toeta ja viime tingassa ehdittiin. 😁 Pointtina tässä ehkä se et peli ei oo vielä menetetty jos vasta ovis edessäpäin! 🤞

Saako vähän avautua? Nyt kun alettais mun arvion mukaan lähestyä parhaita hetkiä kuukaudessa, mies pihtaa ja valittaa väsymystä.
Et oikeasti ole ainut joka tuohon salaperäiseen "väsymysilmiöön" on yhteisesti päätetyssö lupatulla-vaiheessa yllättäen törmännyt.
Keskustelun paikkahan siitä saattaa syntyä etenkin sen toistuessa...
Tsemppiä hankalaan tilanteeseen!

Meillä mies ei alkuun tosissaan tajunnut, että se raskautuminen ei välttämättä tapahdu silmää räpäyttämällä. Toisaalta hän ei myöskään hösöttänyt siitä niin paljon vaan ajatteli enemmän "tulee kun tulee" -tyylillä. Nyt kun on vuosi yritetty niin hänkin on alkanut aktivoitumaan ovulaation lähestyessä. 😅

Meillä mies ei alkuun tosissaan tajunnut, että se raskautuminen ei välttämättä tapahdu silmää räpäyttämällä. Toisaalta hän ei myöskään hösöttänyt siitä niin paljon vaan ajatteli enemmän "tulee kun tulee" -tyylillä. Nyt kun on vuosi yritetty niin hänkin on alkanut aktivoitumaan ovulaation lähestyessä. 😅
Meillä osattiin laskea yhdeksään ja pelättiin sen myötä esim jouluvauvoja, erään hänen mahdollisen työprojektin ohimenoa ja unta riitti.
Olen kuullut mm metsästäjämiesten pelkäävän sorsakauden aloituspäivän menettäminen puolesta.

Meillä osattiin laskea yhdeksään ja pelättiin sen myötä esim jouluvauvoja, erään hänen mahdollisen työprojektin ohimenoa ja unta riitti.
Olen kuullut mm metsästäjämiesten pelkäävän sorsakauden aloituspäivän menettäminen puolesta.
🤦🏼‍♀️

Meillä mies oli ensiksi silleen "tulee jos tullakseen", sitten kun kuukaudet kuluivat ja aloin tekemään ovulaatiotestejä, niin seksi onnistuu niin että töksäytin joskus aamukahvilla "tänään olisi hyvä panna". Ei kovin romanttista, mutta toimii. Saatan kans vitsillä vältellä ikäviä kotitöitä toteamalla "mulla on nyt kiire ovuloida".

Tilasin viime kuussa raskauskeijulta ja tuli kaupanpäällisiä.

Jos tässä nyt ensi kiertoon joutuu, niin ostan kyllä sen digitaalisen ovistestin. En noilla liuskoilla ole ainakaan tähän mennessä saanut ovista kiinni. Jonkinlaisia oireita kyllä oviksesta/ sen lähestymisestä ollut, mutta haluaisin vielä testillä varmuuden siihen että mihin oireisiin se plussa sitten asettuisi.

Toki tietty taas tähän otolliseen aikaan molemmilla niin väsymystä, ettei nyt tallettelujakaan ole tullut ihan siihen tahtiin kuin toivoisi.

Päivittelen tännekkin kun kävin labroissa tänään ja hcg arvo oli 14 joten kemiallinen luulisin. . Nyt odotellaan sitten että vuodot alkaisi. Huomenna pitää soitella neuvolaan jatkoja. 😏

Täällä yksi kokemusasiantuntija 🙋🏼‍♀️ Puoliso kyseli yks ilta nukkumaan mennessä, että mikäs se laskettu aika siis olisikaan, ja kun sanoin että joku 21.-22.8. niin heti tuli "SE ON SORSAN ALOTUS 😩" 🙈

Meillä mies oli ensiksi silleen "tulee jos tullakseen", sitten kun kuukaudet kuluivat ja aloin tekemään ovulaatiotestejä, niin seksi onnistuu niin että töksäytin joskus aamukahvilla "tänään olisi hyvä panna". Ei kovin romanttista, mutta toimii. Saatan kans vitsillä vältellä ikäviä kotitöitä toteamalla "mulla on nyt kiire ovuloida".

Oon tehny samaa et töksäyttänyt suoraa että pannaanpa illalla🤣 kyllä on romantiikka kaukana välillä tästä yrityshommasta😄 onneksi mies on aina valmis uhrautumaan😂

Oon pitänyt vähän taukoa täältä ja käyny välillä vain lukemassa. Teki tiukkaa toipua tuosta kemiallisesta että ei oo ollut kyllä intoa sen kummemmin yrittää. Olenkin sairastellut koko vuodenvaihteen ja liekö sen syytä että nyr menossa kp 41 ilman mitään oireita alkavista menkoista🙃

Kp 29/31 ja dpo 10 oletettavasti. 3h pidätyksellä hätäpäissään tehty testi puhdas nega. Huomenna sitten uusi testi ja jos se nega niin jään odottamaan että menkat varmaan sunnuntaina alkaa.. Alkaa hiljalleen olla olo aika turhautunut kun ei plussaa kuulu. Varmaan varailen keväälle omalle gynelle aikaa ja mies saa käydä antamassa myös siemennestennäytteen.

Joo, mä harrastan myös tätä romanttista esileikkiä. Et aamulla viestiä miehelle, et tänään sit tarttis 🤣
Hän on kyl ollut ain valmis uhrautumaan, mut spontaanius on kyl tiettynä ajankohtana kuukaudesta turha toivo 🤣

Minä oon meistä se, joka aina on laskeskelevani, et joooo joulu-maaliskuussa ei sit kyl ees yritetä ku en haluu loppuvuoden lasta 🥲🥲🥲 en edes tiedä miksi ja mistä se kumpuaa (mies ja minä ollaan molemmat loppu vuodesta syntyneitä), mutta aina se kuitenkin kummasti unohtuu, kun tuleekin se joulukuu vastaan.. ja sit tammikuu jnejne 😂 ja siis hyvä niin, ihan tyhmäähän noin on ajatella. Meillä on siis yritystä takana neljä vuotta, et varaa nirsoiluun ei edes oo 😆

Täältä hyppään mukaan. Eli 34v ollaan kummatkin miehen kanssa. -20 esikoinen on ennestään. Juupas eipäs -pohdintaa oli itselläni jo pari vuotta ja luulin, että mies ei lämpene ollenkaan. Nyt sitten itselläni alkoi kuumeilu loppuvuodesta ja hyvin pitkään keräsin rohkeutta ottaa asian puheeksi. Mies totesi, ettei hänellä ollut sellaisia ajatuksia, mutta ei pitänyt mahdottomana. Tässä sitä ollaan, että pari päivää sitten lopetin minipillerit. Nyt sitten malttamattomana odotan ensimmäistä kiertoa. Esikoinen sai alkunsa jo toisesta kierrosta ja kierto silloinkin minipillerien jälkeen tasoittui nopeasti. Noin viikko ennen nyt lopettamista alkoi ihmeellinen vuoto, jota ei aiemmin ole ollut. Tilasin uusia ovistestejä, mutta oli pakko korkata vanhat testit, joissa näkyi eiliseltä suht vahvat viivat, mutta tänään taas jo hailakampi. Jäämme siis odottelemaan 😊
Täällä aika samantapaisesta ”lähtötilanteesta” aloitettu toisen lapsen yritys (yk3 nyt meneillään) 😁 Itse olen myös 34v, ja esikoinen -19 syntynyt. Samantapaista pohdintaa olen itsekin käynyt läpi viime vuodet: toisaalta haluaisin toisen lapsen, ja itsekkäästi kokea vielä kerran raskauden ja vauva-ajan, mutta toisaalta tuon esikoisen kanssa alkaa olla nyt jo niin helppoa etten tiedä haluaisinko enää palata vauva-aikaan ja etenkään siihen unettomuuteen 🙈 Koska meidän esikoinen oli meidän mielestä (tällä meidän vähällä kokemuksella) tosi helppo vauva, niin hieman pelottaa se että jos toinen lapsi onkin vaativampi. Kun näin erityisherkän piirteitä omaavana introverttinä tulee itse väkisinkin pohdittua tätä omaa jaksamista. Esikoinen on maailman rakkain ja äitiydestä en luopuisi mistään hinnasta, mutta sitä ei käy kieltäminen etteikö vauva-vuosi olisi ollut rankka univajeen vuoksi 😅 Niin en tiiä miten selviäisin esim koliikkivauvan kanssa..
Meilläkään ei mies osoittanut pitkään aikaan suurta kaipuuta tai kiinnostusta toista lasta kohtaan, johtuen pääasiassa nykymaailman tilanteesta ja talousasioista. Toki meillä ollutkin toive isommasta ikäerosta lapsien välillä. Lapsiluvusta on kuitenkin puhuttu, ja viime vuoden puolella tultiin siihen tulokseen että jätetään ehkäisy pois ja yritetään, ajateltiin että tulee jos on tullakseen, onpahan sitten ainakin yritetty 😁 Esikoisen kanssa tosiaan kesti vuoden ennenkuin tärppäsi Letrozol kierrosta. Ja jos ei ala toista kuulua vuoden-parin sisään (ehkä? 🤷‍♀️) niin sit annetaan olla ja jatketaan kolmihenkisenä perheenä. Toki voi olla helpommin sanottu kuin tehty jos siihen pisteeseen mennään.

Mutta huh, tulipa pitkä teksti 😅

Mulla alkoi nyt menkat lähes saman tien minipillereiden pois jättämisen jälkeen eli kroppa toimii ns. kuten pitääkin. Nyt kp1.

Olen vähän pelännyt endokipujen pahenemista, mutta vielä on ihan ok. Sain miranaxia lääkäriltä kun suoraan pyysin ja se tuntuu nyt auttavan hyvin.

On kyllä jännä kun kysytään että paljonko otin särkylääkettä ja että auttoiko niin kun sanoo että jotenkuten kykeni olemaan niin se lasketaan että särkylääke auttaa x.x olen kahdesti synnyttänyt ja kyllä noi endomenkkakivut on olleet ihan synnytyskipujen luokkaa välillä jos ei pahemmat.

Ajattelin nyt sitten selvitellä heti ovulaatiot ja muut koska luulen että oli ennen minipillereitä kierto jossa ovulaatiota ei ikinä tullut ja jäi lyhyeksi niin haluan nyt tietää miten kroppa toimii. Yleensä ollut aina n. 24 +/-2 pvä kierto.

sivuhuomiona, että aivot ja olo on huomattavasti paremmat nyt kun on muutama päivä mennyt pillerit lopetuksesta. Ne aiheutti mulle jotain aivosumua ja sitten olo oli kropassa tosi turpea koko ajan. Mulla tuli pari kg lisää painoakin. Nyt toivon että ne kilot tässä lähtis pikaseen.

Takaisin