Raskaaksi 2025

Kopioin oman tekstini toisesta ketjusta:

Eipä tehty tutkimusta. Eivät olleet ohjeistaneet ettei saisi harrastaa seksiä ja ovulaatio on liian lähellä/tapahtunut. Mitähän tekivät tiedolla minun kierrosta, jos sitä ei edes käytetä hoidon suunnittelussa. Armollisesti peruivat miehen vastaanottoajan, mutta minä saan muiden tulonmenetysten, bensojen ja parkkimaksun lisäksi maksaa tyhjästä. Lisäksi kaikki henkinen valmistautuminen ja lyhyeksi jääneet yöunet, kun tulin viime yönä vasta yöllä kotiin töistä.

Olo on nyt aika pettynyt ja harmittaa, kun menee taas kuukausi ylimääräistä käytännössä turhan takia.

Voi ei, ei oo totta! 😔 miten on mahdollista että eivät ole itse kunnolla ohjeistaneet ja sitten joudut vielä maksamaan siitä että käyt siellä kuulemassa sen? Todella turhauttavaa varmasti 😣

Voi ei, ei oo totta! 😔 miten on mahdollista että eivät ole itse kunnolla ohjeistaneet ja sitten joudut vielä maksamaan siitä että käyt siellä kuulemassa sen? Todella turhauttavaa varmasti 😣
Juuri näin.

Turhaa ulista ettei ole resursseja, jos niitä käytetään näin surkeasti. Tässäkin tuhlattiin aika monen ihmisen työpanos (paikalla oli pari lääkäriä ja hoitaja) eikä se käyntimaksu heidän tuntipalkkaansa kata. Tätä ennen myös kaikki ajanvaraukset, se laskutus yms turha työ vain sen takia "ettei meillä ole tällaista rutiiniohjeistusta, kun yleensä ovulaatio ei ole näin aikaisin". Minulla siis kp10 meneillään. Olen kuitenkin antanut tiedon kierrostani heille niin miksi sitten eivät soveltaneet ja antaneet ohjeistusta olla harrastamatta seksiä tai vastaavasti varanneet aikaa aiemmille päiville. Käytännössä jos tämä homma toimisi eettisesti niin minulle pitäisi maksaa eikä miun heille.

Sanoin kyllä suoraan, että on minusta käsittämätöntä, että minun pitää maksaa tästä, kun he eivät ole ohjeistaneet kunnolla. Silloin sanottiin tuo ettei ole rutiiniohjeistusta, kun yleensä ei ovulaatio tule niin aikaisin. Ilmeisesti siis minussa vika, kun kehtaan ovuloida keskivertoa aiemmin.

Ei kai auta kuin koittaa päästä yli asiasta, mutta tänään aion kyllä mököttää.

Kopioin oman tekstini toisesta ketjusta:

Eipä tehty tutkimusta. Eivät olleet ohjeistaneet ettei saisi harrastaa seksiä ja ovulaatio on liian lähellä/tapahtunut. Mitähän tekivät tiedolla minun kierrosta, jos sitä ei edes käytetä hoidon suunnittelussa. Armollisesti peruivat miehen vastaanottoajan, mutta minä saan muiden tulonmenetysten, bensojen ja parkkimaksun lisäksi maksaa tyhjästä. Lisäksi kaikki henkinen valmistautuminen ja lyhyeksi jääneet yöunet, kun tulin viime yönä vasta yöllä kotiin töistä.

Olo on nyt aika pettynyt ja harmittaa, kun menee taas kuukausi ylimääräistä käytännössä turhan takia.
Hitto miten surkeaa! Terveydenhuollossa on ihan liikaa tuota, ettei ohjeisteta kunnolla tutkimuksia varten ja sitten potilaalle tulee turhaa ravaamista. 🤬

Täällä tänään kp 15, eilen tikutettu aika räikeä ovisplussa ja tänään jopa ehkä hieman vahvempi viiva. Mutta turhauttaa taas niin pirusti 😩 Miehellä nyt iltavuoroja ja mulla aamuvuoroja, enkä jaksa odottaa klo 23 asti että tulee kotiin. Kun itsellä on aikaisia herätyksiä niin sitä haluaisi ajallaan nukkumaan. Tämä on nyt seitsemäs kierto ilman ehkäisyä, mutta monesko varsinainen yrityskierto lie kun tuntuu että moni kierto mennyt ”hukkaan” näiden ristiin menevien työvuorojen takia 🙄 Hieman turhauttaa kun ajattelen asiaa. Yritän itse omat vuoroni jopa suunnitella niin, että mahdollisen oviksen aikaan ois hyvät tallettelumahdollisuudet mutta aina ei onnistu 🥲 Oon tässä ajatellut että tämä toisen lapsen yrittäminen ois pitänyt aloittaa paaaaljon aiemmin, kun eihän tässä ruuhkavuosien ja perhearjen ja oman kolmivuorotyön ja puolison kanssa ristiinmenevien työvuorojen sekamelskassa meinaa olla aikaa oviksen aikaisille talletteluille 😅 Minkä takia tää mahdollisuus pitää olla vaan kerran kuussa 😅 Viime viikonloppuna onnistuttiin sekstailemaan jopa kolmena päivänä peräkkäin, miksi ei silloin ois voinut olla jo ovis+ 😇 Tietty on hyvin pieni mahdollisuus on että nuokin tallettelut voisi riittää, mutta itse en usko moiseen.
Anteeksi pitkä ja sekava avautuminen 😇😄

Pakko kyllä sanoa että oudot kuukautiset. Vuoto jo vähenemään päin melkein näyttäysi olevan. 😅 Ja kestänyt n. 2 vuorokautta, itseasiassa vajaat 2. Kun alkoi keskiviikkona ennen klo 10 illalla. Outoa siksi että loppuuko ne ennen huomista kun huomenna olisi pitänyt vasta alkaa. Loppuu siis ennen kuin piti alkaa. Huvittava havainto lähinnä. 😅 No ainakin voi nopeasti alkaa testailemaan ovulaatiota...

Täällä tänään kp 15, eilen tikutettu aika räikeä ovisplussa ja tänään jopa ehkä hieman vahvempi viiva. Mutta turhauttaa taas niin pirusti 😩 Miehellä nyt iltavuoroja ja mulla aamuvuoroja, enkä jaksa odottaa klo 23 asti että tulee kotiin. Kun itsellä on aikaisia herätyksiä niin sitä haluaisi ajallaan nukkumaan. Tämä on nyt seitsemäs kierto ilman ehkäisyä, mutta monesko varsinainen yrityskierto lie kun tuntuu että moni kierto mennyt ”hukkaan” näiden ristiin menevien työvuorojen takia 🙄 Hieman turhauttaa kun ajattelen asiaa. Yritän itse omat vuoroni jopa suunnitella niin, että mahdollisen oviksen aikaan ois hyvät tallettelumahdollisuudet mutta aina ei onnistu 🥲 Oon tässä ajatellut että tämä toisen lapsen yrittäminen ois pitänyt aloittaa paaaaljon aiemmin, kun eihän tässä ruuhkavuosien ja perhearjen ja oman kolmivuorotyön ja puolison kanssa ristiinmenevien työvuorojen sekamelskassa meinaa olla aikaa oviksen aikaisille talletteluille 😅 Minkä takia tää mahdollisuus pitää olla vaan kerran kuussa 😅 Viime viikonloppuna onnistuttiin sekstailemaan jopa kolmena päivänä peräkkäin, miksi ei silloin ois voinut olla jo ovis+ 😇 Tietty on hyvin pieni mahdollisuus on että nuokin tallettelut voisi riittää, mutta itse en usko moiseen.
Ymmärrän ihan täysin! Meillä tänään tyttö nukahti poikkeuksellisesti päikkäreille niin käytettiin sitten tilaisuus hyödyksi (kerran siinä ultrassa näkyi iso follikkeli 🙃). Mutta välillä on ollut kiertoja ettei vaan mitenkään olla jaksettu ruveta hommiin, kun työt menneet ihan ristiin. Nyt toki, kun lähti tämä homma venymään niin ollaan vähän väkisinkin peuhattu, mutta silloin alkuun meni muutamia kiertoja ihan aikataulusyistä penkin alle.

Meillä on nyt tärpännyt kaksi kertaa niin, että talleteltiin vain kerran, sinä päivänä kun ovisplussan sain 😁 Molemmilla kerroilla olin samasta syystä varma siitä että ei niistä talletteluista edes ollut hyötyä, vaan toisin kävi. Sitten taas kun ollaan talleteltu kolme päivää ennen ja jälkeen oviksen niin ei ole tapahtunut mitään 😂 Mutta varmaan myös pitkälti tuurista kiinni nuo meidän tärpit.

Heippa kaikille! Meillä oli helmikuussa iso menetys, rakenneultrassa tuli murskaavat uutiset. Meidän pieni todettiin todella sairaaksi ja tehtiin geneettinen keskeytys helmikuun lopulla rv23. Toive uudesta raskaudesta suuri, eilen positiivinen ovulaatiotesti ja nyt jännitetään kovasti. Viime vuonna ei spontaanisti kierto toiminut ja 2 kertaa sain ovulaation kiinni, joten nyt ovulointi jo luo toivoa 🥹

Heippa kaikille! Meillä oli helmikuussa iso menetys, rakenneultrassa tuli murskaavat uutiset. Meidän pieni todettiin todella sairaaksi ja tehtiin geneettinen keskeytys helmikuun lopulla rv23. Toive uudesta raskaudesta suuri, eilen positiivinen ovulaatiotesti ja nyt jännitetään kovasti. Viime vuonna ei spontaanisti kierto toiminut ja 2 kertaa sain ovulaation kiinni, joten nyt ovulointi jo luo toivoa 🥹
Osanotto menetykseenne 💔🤍🕊 meitäkin kohtasi marraskuussa suuri suru, tyttäremme kuoli kohtuun rv 40+3 ja syy ei ikinä selvinnyt. 💔🤍 nämä on sellaisia menetyksiä, joita ei järki ymmärrä. Voimia surun käsittelyyn ja tsemppiä yritykseen, toivottavasti teille suodaan pian pikkuinen 🩷

Osanotto menetykseenne 💔🤍🕊 meitäkin kohtasi marraskuussa suuri suru, tyttäremme kuoli kohtuun rv 40+3 ja syy ei ikinä selvinnyt. 💔🤍 nämä on sellaisia menetyksiä, joita ei järki ymmärrä. Voimia surun käsittelyyn ja tsemppiä yritykseen, toivottavasti teille suodaan pian pikkuinen 🩷
Oon pahoillani ❤️ En osaa edes kuvitella surunne määrää, kun on tuonne asti päästy tai miltä tuntuu, kun vastauksia ei ole. Voimia sinullekin ja onnea uuteen ❤️ Ei auta kuin yrittää uskoa, ettei tällaisia harvinaisia kauheuksia vain voi sattua useampaan kertaan.

Oon pahoillani ❤️ En osaa edes kuvitella surunne määrää, kun on tuonne asti päästy tai miltä tuntuu, kun vastauksia ei ole. Voimia sinullekin ja onnea uuteen ❤️ Ei auta kuin yrittää uskoa, ettei tällaisia harvinaisia kauheuksia vain voi sattua useampaan kertaan.

🩷 kyllähän se sattuu, kun syytä ei ole ja terve vauva kuoli "turhaan", se on itsellä ollut vaikeinta hyväksyä, et vauva oli jo jokusen viikon täysin valmis elämään täällä maan päällä ja sit kävi näin, ja kauheita itsesyytöksiä käynyt läpi, et mitä olisi pitänyt tehdä toisin tai miksen mennyt sairaalaan kun supistukset alkoi, mut eihän ne olis mua sinne ees ottanut kun kotona pärjäilin hyvin vielä. Ja miksi tein sitä ja tätä, esim kävin talviuinnissa tai käytin Tensiä tai mitä kaikkea.. pikkuhiljaa ymmärtänyt etten mitään olisi voinut tehdä asialle enkä ole sitä aiheuttanut mutta ihmismieli on tällainen.

Ja nimenomaan, pakko koittaa ajatella niin, et tilastot on meidän puolella, että ei toista kertaa voi käydä näin huono tuuri. 💔 Tutkittiinko teillä ettei ollut mitään perinnöllistä sairautta? Että onko kohonnutta riskiä että kävisi uudestaan niin?

Laskeskelin jo että jos tässä kierrossa tärppäis että laskettu aika osuisi vielä tammikuulle, tosin loppupuolelle. Viimeinen mahdollisuus ennen syntymäpäivää. Muuten menee helmikuulle seuraavan yrityksen mahdollinen laskettu aika jos taas siinä onnistaisi ja nyt ei. Ja 33 vuotis syntymäpäivän jälkeen luultavemmin. Tai mikä huvittavinta lähelle omaa syntymäpäivää. 😆

Onneksi mieliala alkaa vähän parempaan päin kääntymään jo kun vuoto loppumassa jo.

Täällä laskettu aika olisi 21.1., mutten kyllä luomumahdolliksuuksiin enää usko 🤣😢 Ei millään malttaisi odottaa sitä Tilkan aikaa, vaan pakko. Olen perusteettoman vakuuttunut siitä että aloittavat inseminaatiot käyntiä seuraavasta käynnistä (koska monilla muillakin on, on kirjattu kantaankin!).

Palauttelen mieleeni ovulaation testaamista ja hermoilen kokoajan että olen missannut sen. Testasin aamulla hailuran testiviivan (eli neg), mutta tänään oli vatsakipuja ja nännien arkuutta ja olen nyt kuumotellut että mitä jos LH-piikki onkin nyt vaikka tiedän melko varmasti ettei ole koska nyt on vasta kp11. Tää on nyt tämmöinen kenraaliharjoitus ennen hoitokiertoa niin on "pakko" saada ovis kiinni. Viime kierto oli kans karsea kun kierto kesti 30 päivää ja tein useita neg-raskaustestejä, olisin välttänyt kaiken sen jos olisin tiennyt ovulaation ajankohdan.

Pakko kyllä sanoa että oudot kuukautiset. Vuoto jo vähenemään päin melkein näyttäysi olevan. 😅 Ja kestänyt n. 2 vuorokautta, itseasiassa vajaat 2. Kun alkoi keskiviikkona ennen klo 10 illalla. Outoa siksi että loppuuko ne ennen huomista kun huomenna olisi pitänyt vasta alkaa. Loppuu siis ennen kuin piti alkaa. Huvittava havainto lähinnä. 😅 No ainakin voi nopeasti alkaa testailemaan ovulaatiota...
Mulla oli hyvin samanlaiset kuukautiset, että kesti n pari vuorokautta ja sit vuoto alkoi hiipua ja loppui kyllä todella nopeasti verrattuna edelliseen kiertoon, eikä ollu perinteisiä pms oireita muutenkaan. 🤔😅 Meillä toki tuntu menevän muutenki hyvin samalla tavalla viime kierto, että oviksen jälkeen tuli kunnon raskausoireet, oltiin varmoja tärpistä ja sit alkokin menkat yllättäen, jotka oli hyvin laimeet 🫣😂
Noh nyt toivotaan meille parempaa onnea tähän kiertoon! 🥳

Mulla oli hyvin samanlaiset kuukautiset, että kesti n pari vuorokautta ja sit vuoto alkoi hiipua ja loppui kyllä todella nopeasti verrattuna edelliseen kiertoon, eikä ollu perinteisiä pms oireita muutenkaan. 🤔😅 Meillä toki tuntu menevän muutenki hyvin samalla tavalla viime kierto, että oviksen jälkeen tuli kunnon raskausoireet, oltiin varmoja tärpistä ja sit alkokin menkat yllättäen, jotka oli hyvin laimeet 🫣😂
Noh nyt toivotaan meille parempaa onnea tähän kiertoon! 🥳
Joo toivottavasti tää kierto ois tärppi kierto oikeesti molemmille! ☺️

Aloitin tänään vehnäalkioöljyn ottamisen kun muuten en ole muuta kuin foolihappoa ottanut päivittäin helmikuusta lähtien. Aika hirveän tuntuista suussa se vehnäalkioöljy kun oikeasti ihan öljyä vaan, onneksi maku ei ollut mitenkään vahva tai oikeastaan ollenkaan mitään maistanut. 😆

Laskettu aika olis ilmeisesti mulla jos tämä nyt se kierto jossa onnistuu olisi 28 tammikuuta. 😅 Että ihan lopussa mutta mulla sillä nyt ei sinänsä väliä ole mikä se päivä tai kuukausi on kunhan tärppäis ja raskaus sujuisi oikeasti hyvin ihan loppuun asti. 😔 Luulen että itsellä enemmän tulisi stressattua alussa että jos tulen raskaaksi että pysyykö matkassa loppuun asti maaliskuun ekan päivän kesken menneen jälkeen.

Takaisin