Raskaaksi 2025

Oletettu dpo6 ja alavatsan juilinnat taas nostattamassa toiveita. Toki taitaa olla joka kierto sama juttu samoihin aikoihin, mutta jostain se toivo tärpistä aina nostaa päätään pariksi päiväksi. 😅 Sovellus kylläkin ennustelee menkkoja jo tiistaille. 😳 Täytyy kyllä varmaan alkaa tikuttelemaan taas ovista, niin selviää todellinen luteaalivaiheen pituus.

Osaako joku täällä kertoa millainen jonotilanne TYKSissä on tällä hetkellä lapsettomuushoitoihin? Entä jonottaako kaikki samalla lailla vai onko mahdollista päästä ns. välistä jos ikä tulis muuten vastaan ja on esim. endo?
Kannattaa varmaan kysyä tuolla Lapsettomuus-osiossa? Veikkaisin, että siellä tästä aiheesta parhaimmat tiedot

Liitteet

• Näyttökuva 2025-04-13 074054.jpg
    Näyttökuva 2025-04-13 074054.jpg
    23.3 KB · Katsottu: 10
Osaako joku täällä kertoa millainen jonotilanne TYKSissä on tällä hetkellä lapsettomuushoitoihin? Entä jonottaako kaikki samalla lailla vai onko mahdollista päästä ns. välistä jos ikä tulis muuten vastaan ja on esim. endo?
Itse sain lähetteen lapsettomuushoitoihin 3kk yrityksen jälkeen, kun endo alkoi kipuilemaan niin pahasti. Ensiaika meni noin 2kk päähän lähetteestä. Tämä HUS alueella, että varmasti vaihtelee käytänteet. Mutta lääkäri joka lähetteen laittoi, sanoi että endometrioosi potilaat tilanteesta riippuen pääsevät helpommin hoitoihin.

Tämän aamun ovistesti on eilistäkin tummempi. En ole varmaan koskaan saanut näin selvää plussaa 😵 Täytyy ehkä lähteä ostamaan raskaustestejä jos nämä nyt enteilisikin sitä…😅 Muutoin on kyllä todella myöhäinen ovis tässä kierrossa.

IMG_0590.jpeg

@Edenn jos sulla ovis tuleekin myöhään? Testaa vielä huomenna niin näet tummuuko vielä vai lähteekö vaalenemaan.. silloin näet varmaksi milloin huippu oli, eli miten tummat viivat sulle tulee. Itselläkin sama tilanne menossa eilen oli melkein yhtä tummat viivat.. testaan vielä ainakin tänään, ehkä myös huomenna. 🤔

@Edenn jos sulla ovis tuleekin myöhään? Testaa vielä huomenna niin näet tummuuko vielä vai lähteekö vaalenemaan.. silloin näet varmaksi milloin huippu oli, eli miten tummat viivat sulle tulee. Itselläkin sama tilanne menossa eilen oli melkein yhtä tummat viivat.. testaan vielä ainakin tänään, ehkä myös huomenna. 🤔
Juu niin ajattelinkin että täytyy seurata. Eilen oli tasavahvat viivat.

Voi hyvin olla että ovis on vasta nyt. Mutta se todennäköisesti tarkoittaa sitä että millekään kiinnittymiselle ei jää tarpeeksi aikaa, varsinkin jos kierto pysyy myöhäisestä oviksesta huolimatta ennallaan. Joka tapauksessa mielenkiintoinen löytö tämä 😅 Ja ajattelin tehdä rtestinkin, koska on myös mahdollista että ovis olisi ollut paljon aiemmin kuin alunperin ajattelin.

@Edenn mulla ainakin luteaali pysynyt vakiona olipa ovis sitten kp 14 tai kp 19 🙂 Aika tietysti näyttää miten sulla, mutta onhan se mahdollisuus että kierto vain venyy.
Okei, no kiva kuulla! Koska en kyllä haluaisi että kierto venyisi. Mulle tää on (tietääkseni) eka kerta kun ovis tulisi vasta nyt, tänään siis kp 20. Lyhyimmillään mun kierto on ollut 26 päivää ja pisimmillään sen 28, siksi en nyt ole kovin luottavaisin mielin jos/kun tämä osottautuukin vain myöhäiseksi ovikseksi. Mutta eipä auta kun odotella ja katsoa miten käy.

@Edenn mikä sulla on yleensä luteaalivaiheen pituus, oletko pistänyt merkille? 🙂 Jos ovis ois esim. kp 14 ja kierto 28, niin silloinhan luteaali 14pv on hyvä 🙂 itse oon lukenut että 11-17 päivän luteaali olisi normaali.

Tai jos kierto on 26, niin voisi olettaa että ovis on ollut kp 12.

@Edenn mikä sulla on yleensä luteaalivaiheen pituus, oletko pistänyt merkille? 🙂 Jos ovis ois esim. kp 14 ja kierto 28, niin silloinhan luteaali 14pv on hyvä 🙂 itse oon lukenut että 11-17 päivän luteaali olisi normaali.

Tai jos kierto on 26, niin voisi olettaa että ovis on ollut kp 12.
Ei mitään hajua. 😅 Mulla on vaan aina ollut suht säännöllinen kierto, ja jos ovista olen tikuttanut niin aikalailla kierron puoliväliin se on aina osunut. Nythän en saanut ovista tikutettua tavalliseen aikaan, eli siinä mielessä ovis voisi tosiaan olla vasta nyt

Tää on vähän tylsä, että tämmöistä tutkittu ja uutisoitu ja kyseistä listaa en ite ainakaan löytänyt pika googlettelulla. 🙈
Se löytyy sieltä ainesosaluettelosta, jonka ainakin itse olen tottunut tsekkaamaan niiden tuotteiden osalta, jotka eivät ole pelkkiä raaka-aineita(ihan muistakin syistä kuin vain raskauden takia). Eikä se glykyrritsiini kuulemma pieninä määrinä ole niin vaarallista. Sanoivat viime raskaudessa neuvolasta, että edes lakritsijäätelö silloin tällöin ei olisi haitallista. 😊

Okei, no kiva kuulla! Koska en kyllä haluaisi että kierto venyisi. Mulle tää on (tietääkseni) eka kerta kun ovis tulisi vasta nyt, tänään siis kp 20. Lyhyimmillään mun kierto on ollut 26 päivää ja pisimmillään sen 28, siksi en nyt ole kovin luottavaisin mielin jos/kun tämä osottautuukin vain myöhäiseksi ovikseksi. Mutta eipä auta kun odotella ja katsoa miten käy.
Kyllä se kierto varmaan pakostikin nyt venyy, kun menkat tulee sen 11-17 pv (luteaalivaihe) ovulaation jälkeen. Jos on aikainen ovulaatio, kierto on kokonaisuudessaan lyhyempi, jos myöhäinen ovulaatio, kierto on sitten yhteensä pidempi, kun ei ne menkat voi jo 5 pv ovulaation jälkeen alkaa (tai ainakin olisi tosi huono paikka, jos luteaalivaihe jäisi niin lyhyeksi).

Mut ymmärrän hyvin sen turhautumisen kierron pitenemiseen, mua ärsytti jo syksyllä se 35 pv kierto (ovis KP26) niin voit kuvitella kuinka "onneissani" olin kun nyt tässä edellisessä kehossa keho onnistui ovuloimaan vasta KP34. 😅 Eipä sille oikeen mitään voi. En tiedä onko siihen syynä että se eka ovulointi ei mennyt putkeen, niin keho yritti sitten uudestaan.

Toivon mukaan ens kierto on sulla taas helpommin ennalta-arvattavissa! 😊 Tai vielä parempaa, että nyt tärppää eikä tule vähään aikaan seuraavaa kiertoa! 😉

Kyllä se kierto varmaan pakostikin nyt venyy, kun menkat tulee sen 11-17 pv (luteaalivaihe) ovulaation jälkeen. Jos on aikainen ovulaatio, kierto on kokonaisuudessaan lyhyempi, jos myöhäinen ovulaatio, kierto on sitten yhteensä pidempi, kun ei ne menkat voi jo 5 pv ovulaation jälkeen alkaa (tai ainakin olisi tosi huono paikka, jos luteaalivaihe jäisi niin lyhyeksi).

Mut ymmärrän hyvin sen turhautumisen kierron pitenemiseen, mua ärsytti jo syksyllä se 35 pv kierto (ovis KP26) niin voit kuvitella kuinka "onneissani" olin kun nyt tässä edellisessä kehossa keho onnistui ovuloimaan vasta KP34. 😅 Eipä sille oikeen mitään voi. En tiedä onko siihen syynä että se eka ovulointi ei mennyt putkeen, niin keho yritti sitten uudestaan.

Toivon mukaan ens kierto on sulla taas helpommin ennalta-arvattavissa! 😊 Tai vielä parempaa, että nyt tärppää eikä tule vähään aikaan seuraavaa kiertoa! 😉
Joo lähinnä ärsyttää sen takia, ettei tällaista ole ennen käynyt eikä mun kierto ole pidentynyt muuta kuin raskauksien aikana. 😅 Ja juuri kun vaikutti siltä, että kierto olisi palautunut normaaliksi synnytyksen jälkeen. Mutta eipä sille tosiaan mitään voi 😊 Eikä vielä tietysti edes tiedä kuinka tässä nyt käy.

Jos lasken ekasta ovis plussasta niin on dpo 5 jos taas toisesta joka todennäköisemmin plussa oikeasti niin dpo2. Tuntuu silti että oireita olisi jo. 😆 Tiedän kyllä ettei mahdollista vielä että kuvittelen oikeastaan vaan tai ylianalysoin kaikki nippailut vatsassa ja rintojen kipeytymisen. Ja tää siitepöly ei yhtään auta kun nenä tukossa kun kesken menneessä oli just tämmönen nenän tukkoisuus yksi oire. Silloin tiesin ettei voi tosin siitepölystä johtua.

Hirveen väsynytkin olo esimerkiksi heräsin kahdeksalta ja nukahdin sen jälkeen vielä pariksi tuntia. Ja eilenkin tuli parin tunnin päiväunet otettuu iltapäivällä. 😂 Ja taas tuntuu että väsyttää. Ja sekin outoa että jo kymmenen aikaan illalla alkaa väsyttää kun normaalisti valvon lähemmäs keskiyötä. Haluaisin niiiiin kovasti uskoa että tärppäsi tällä kierrolla. Ja se että pysyisi matkassa tietenkin loppuun asti.

Joo lähinnä ärsyttää sen takia, ettei tällaista ole ennen käynyt eikä mun kierto ole pidentynyt muuta kuin raskauksien aikana. 😅 Ja juuri kun vaikutti siltä, että kierto olisi palautunut normaaliksi synnytyksen jälkeen. Mutta eipä sille tosiaan mitään voi 😊 Eikä vielä tietysti edes tiedä kuinka tässä nyt käy.

Huomasin ny vasta, et oot kans marraskuisissa, onko sulla ollut jo monta kiertoa/ovulaatiota synnytyksen jälkeen? Ja onko niissä luteaalit ollut suht saman pituisia? Mulla ainakin yhä heittelee luteaalin pituus kovastikin, kun marraskuussa synnytin, vaikka en toki edes ole imettänyt kohtukuoleman vuoksi.

Huomasin ny vasta, et oot kans marraskuisissa, onko sulla ollut jo monta kiertoa/ovulaatiota synnytyksen jälkeen? Ja onko niissä luteaalit ollut suht saman pituisia? Mulla ainakin yhä heittelee luteaalin pituus kovastikin, kun marraskuussa synnytin, vaikka en toki edes ole imettänyt kohtukuoleman vuoksi.
No oikeastaan on ollut vasta kaksi normi kiertoa synnytyksen jälkeen, tämä nykyinen kierto olisi kolmas. Kahdessa viimeisimmässä on menty tuolla 28 päivän kierrolla ja ovisplussat puolivälissä. Sitä ennen en ole varma, koska en tikuttanut ovista. Olisikohan tämä nyt viides kierto kaikenkaikkiaan. Tiedostan kyllä senkin, että edelleen voi kierto hakea paikkaansa. Ehkä liian aikaisin ehdin jo tuudittautua siihen, että kierto palautui normaaliksi, koska siltä se jo vahvasti alkoi näyttää. 😁

Täällä ei menkkaoireita. Flunssa sen sijaan iski päälle 🙈 Jokohan sitä huomenna testailisi 🤔
Mulla vähän eilen yöllä nipisteli, tänäänkin vähän. Ei ole niin epäuskoinen olo menkkojen mahdollisen tulon suhteen. 😅

Muokattu viimeksi:
Enpä olisi uskonut että täällä taas ollaan lukemassa ketjua ja haaveilemassa🙈
Moi kaikki, haaveillaan viidennestä ja lapsiluvun piti olla täysi jo kolmannen kohdalla. Nelonen on syntynyt 3/24 ja nyt sovittiin, että vitonen saisi tulla jos tulee. Aiemmin olen raskautunut nopeasti, tässä välissä sain kuitenkin kohtutulehduksen, joka johti imukaavintaan ja mietin vaikuttaako se raskautumiseen.

Tässä kierrossa en tunnistanut kovia ovulaatiokipuja, mutta joistain oireista päätellen voisi olla dpo9. Rsfun herkkä testi oli tänään negatiivinen. Onko kokemuksia tästä testistä? Pitäisikö jo näyttää positiivista jos on näyttääkseen? Aiemmin luotin pc:n testeihin, yksi sellainen on odottamassa ehkä huomista tai ylihuomista.
Olen mestari kuvittelemaan raskausoireita, iltaväsymys nyt tässä kierrossa ihan normaalista tosi poikkeavaa.

Takaisin