Raskaaksi 2025

Mulla on laskelmieni mukaan menossa dpo7. Ja taas ihan flunssanen olo. 😆 Kuten helmikuussa ennen kuin plussasin. Ja ihottuma näyttää tulleen käsivarteen takaisin. Joka kuten taisin jo sanoa että hävisi lähes heti kun kesken meni 1 päivä maaliskuuta.

Voihan se kyllä olla että elättelen liikoja toivoja ja nyt olen oikeasti vain flunssassa. Hirveän kylmä koko ajan ja kumppanikin ihmetteli eilen että miten mulla kylmä on ja vilunväreitä vaikka asunnossa lämmin. Ja ärsyynnyn nyt itselleni lähinnä kaikesta normaalia helpommin vielä. Samoin tuo päänsärky takas tullut.

En haluaisi liikoja ajatella kaikkia oireita mutta suoraan sanoen olen aika toiveikas. Kunhan en sitten liikaa pettyisi jos en olekkaan raskaana. 🤞Ensi viikolla ajattelin aloittaa testaamaan kun on dpo10 eli maanantaina.
Täällä ihan samanlaisia oireita ja fiiliksiä (ja sama dpo). Eilen illalla oli lämmöt pompsahtaneet melkeen asteen verran korkeammalle kuin normaalisti (samoin kävi esikoisen kohdalla paria päivää ennen plussaamista). Tosi vaikea yrittää pitää pää kylmänä, kun samat oireet on päällä mitä viimeksikin. On tosi vahva tunne, että nyt on tärpännyt, joten pettymys on varmasti suunnaton jos/kun niin ei nyt kävisikään…🥹

@aamusade ja @Edenn oireet ja fiilikset ainakin kuulostaa lupaavilta siellä, plussatuulia sinne 😍

ON;
Kp 17 ja Clearblue Dual näyttää 7. päivää vilkkuvaa hymynaamaa ja Pregcheckin liuskat tähän päivään asti ihan negaa, tänään alkanu viivat vähän vahvistua. Uskoisin ovisplussan tulevan testiin huomenna. Oireita ollut jännästi jo kolmisen päivää ainakin, limoja, kohdunsuu pehmeä ja "auki" jo toista päivää ja lämmötkin laski eilen, olin varma et en vaan bongannut testiin ovista. Mut näköjään vasta tulossa, kai. No talleteltu on 3 päivää peräkkäin ja jatketaan 😁 tässä kierrossa vanhat konstit eli geleet (3.kierto) ja ubikinoni käytössä, ja uusina myös macajauhe pitkästä aikaa sekä vehnänalkioöljy. Kaikki vippaskonstit käyttöön ku vika kierto ennen lapsettomuuspolin käyntiä 😊

Hyvää viikonloppua kaikille! 😊

Näkeekö kukaan mitään? Kp21/24-27
Tuntuu, että itse näkee viivoja kaikkialla. Meinaa itsellä usko loppua raskautumiseen.😓
View attachment 142484
Valitettavasti nään häivähdyksen mut mun mielestä viivanpaikka, toivotaan et olis haamujen haamu ja lähtis vahvistumaan. 🩷 onko tää rfsu herkkä? Saan niillä aina viivanpaikan jota joutuu arpomaan onko haamu, en ees käytä rfsu testejä enää mielelläni sen takia 🥺 tässä pregcheckin viivanpaikka jonka sain viime kierrossa ja hetken jo elättelin toiveita kun nää ei yleensä anna mulle viivanpaikkoja. Mut niin tää vaan oli.

ON;
Täällä tuli ovisplussa, pregcheckin liuska eilen illalla tosi vahva jo ja aamulla vielä vahvempi ja dual pysyvä hymynaama. Jännä kyllä, sofin halppistesti illalla vahvempi ja aamulla jo haaleampi, liekö huippu sit ollut yöllä en tiiä 😊 talleteltu on ja tänään vielä 💪

Nyt mulla tullu ihan uusi vaiva jota mietin voiko olla oire et sais pian positiivisen testituloksen. Siis mun rintoja, etenkin nännejä kutittaa ihan hirveesti. 😆 Vähän arat on mut ei hirveen lähinnä vaan pitää raapia mutta yritän olla tekemättä niin vaikka kutittaa paljon. Netistä luin että saattaa tämäkin olla oire...

Ja luulen että laskin väärin että onkin nyt dpo 8 vasta menossa eikä dpo 9...

Te jotka ootte käynyt lapsettomuuspolilla, niin onko teidän paino tarkistettu siellä?
Mulle iski hirvee stressi ensikäynnistä ja stressatessa paino aina nousee j anyt alkaa oleen sit BMI siinä just eikä melkein mitä saisi olla. Toki nyt tän asian stressaaminen ei auta yhtään painon laskussa
Mä mietin tätä ihan samaa. Reilu viikon päästä käynti julkiselle lapsettomuustutkimuksiin ja oma paino ois kiloa vaille sen vaaditun. Meillä päin julkisella niin miehelle kuin naisellekin on bmi rajat.

Raudasta vielä; mulla oli ferritiini huimat 152 🤩😍 Aivan mahtavaa!!! Oireet ovat kyllä kadonneet/lievittyneet eli miksei tulokseen olisi uskominen. Toki olen tietoinen, että crp olisi hyvä mittauttaa ferrin kanssa koska tulehdus, infektio, jopa syöpä - voivat nostaa ferriä "valheellisesti".
Omasta mielestäni olen yhtä terve kuin ennenkin. Kuukausi sitten mulla oli oikeasti eräs tulehdus jolloin crp oli sekin hyvin maltillinen 4.1. En siis kanna huolta siitä, että joku tulehdus olisi nostanut ferrin vaan uskon että kuuri auttoi 😇

Tuo Ferrion on ollut tosi vatsaystävällinen (oon kokeillut monia eri valmisteita) ja on vieläpä edullinen. Julkisen puolen (lapsettomuushoitojen) työntekijä sitä mulle suositteli 😊 YA-apteekit myy. Aion jatkaa joka toinen yö tuota 200mg ainakin jonkin aikaa sit sitten vaikka 100mg joka toinen yö. Sitten vois vähentää taas ja katella jonkin aikaa ja mennä taas mittauttaa ferrin. Eipä se ollut kuin 30€. Mä en voi ottaa minään muuna ajankohtana kuin yötä vasten koska muuten se tulee pian ripulina ulos eikä siitä silloin ole hyötyä kun ei ehdi imeytymään kunnolla.

Sitten itse raskausjuttuihin: oon tällä hetkellä todellisessa piinavaiheessa. Dpo12 ja testiä en ole tehnyt. Rinnat on turvonneet ja hiukan kipeät. Eilen oli aamusta olo että nyt ne menkat alkaa ja laitoin suojan mut eipä sieltä tullutkaan muuta kuin valkosta voidemaista 🫢 Ne menkkajomot meni sitten ohi. Muuten ei oikein mitään tuntemuksia. Pitäiskö tehdä testi huomenna ellei menkat ala?

@gooseberry ihmeessä tee testi jos ei ala, itse ainakin malttamattomana oisin jo tehnyt 😁🤭 toki myös se, että tekee testin on aika varma keino saada menkat alkamaan (ainakin omalla kohdalla) 🙄

Täällä ovis antaa odotuttaa itseään 😤 Nyt kp 14 menossa ja kovin on testit olleet haaleita 🙄 Mutta tosiaan kp 11 kävin lääkärissä ultrassa ja silloin lääkäri sanoi ettei ihan muutamaan päivään ole ovis tulossa, mutta jospa huomenna olisi plussa 🤞 Miehen kanssa on tällä viikolla innostuttu normaalia enemmmän touhuamaan vällyjen välissä, niin ois ollu ihan suotavaa jos oviskin olisi ollut vaikka vähän aikaisemmassa 😅

Te jotka ootte käynyt lapsettomuuspolilla, niin onko teidän paino tarkistettu siellä?
Mulle iski hirvee stressi ensikäynnistä ja stressatessa paino aina nousee j anyt alkaa oleen sit BMI siinä just eikä melkein mitä saisi olla. Toki nyt tän asian stressaaminen ei auta yhtään painon laskussa
Heippa!
Mulla ainakin TYKS:ssä tarkastettiin paino ensikäynnillä. Ja sanoivat et se on heillä aina käytäntönä 😊

Päivitän tiistaina, mitä Tilkan ensikäynnillä tehtiin! Jännittää hirveästi. 😅

Ymmärrän että painossa pitää johonkin raja vetää, mutta kuulostaisi aika hullulta nipottaa jostain kilosta. Tuommoinen painohan tippuu kun tyhjentää suolen ja leikkaa hiukset lyhyiksi!

Itse laskin tässä yksi päivä että olen neljän kilon päässä siitä, että BMI olisi 24,9. Olen aika innoissani, sillä en ole vuosiin ollut normaalialueella. En usko nykyisen painoni olevan lapsettomuuden syynä, mutta onpahan jotain parannettavaa ja tulee illuusio siitä että edistäisi omaa raskautumista. 😂

@gooseberry ihmeessä tee testi jos ei ala, itse ainakin malttamattomana oisin jo tehnyt 😁🤭 toki myös se, että tekee testin on aika varma keino saada menkat alkamaan (ainakin omalla kohdalla) 🙄

Täällä ovis antaa odotuttaa itseään 😤 Nyt kp 14 menossa ja kovin on testit olleet haaleita 🙄 Mutta tosiaan kp 11 kävin lääkärissä ultrassa ja silloin lääkäri sanoi ettei ihan muutamaan päivään ole ovis tulossa, mutta jospa huomenna olisi plussa 🤞 Miehen kanssa on tällä viikolla innostuttu normaalia enemmmän touhuamaan vällyjen välissä, niin ois ollu ihan suotavaa jos oviskin olisi ollut vaikka vähän aikaisemmassa 😅
Minäpä testasin ja negahan se oli 😑 No.. onneksi 10 päivän päästä meillä on se aika lapsettomuustutkimuksiin 😊 jos positiivista haluaa hakea.

Minäkin olen hetken pitänyt taukoa täältä, koska kierrot on ollut niin sekaisin. Edelliskierrossa kävin kp 9 ultrassa ja johtofollikkelia ei näkynyt, eli en ilmeisesti ovuloi. Lisäksi löytyi monirakkulaiset munasarjat. Sain letrot käyttöön, nyt uusi kierto menossa ja letrot aloitettu. Perjantaina on kp 10 ja ultra-aika. Jännän äärellä, josko nyt olisi jotain tapahtunut ja pääsisi tosissaan yrittämään! Onneksi siinä on sopivasti vapaa viikonloppu :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mulla on nyt dpo 16 ja mulla eilen alkoi menkkamaista vuotoa, mutta todella niukkaa. Mulla yleensä runsaat menkat. Ajattelin että tänään sitten alkaisi menkat kunnolla. No tänään ollut myös ihan ihmeellistä niukkaa vuotoa ja alavatsan juilimista sekä järkyttävää tunnekuohua. Tein sitten raskaustestin äsken iltapissasta eli olin tunnin noin pidättänyt ja olenko hullu ja näen viivan vai mitä ihmettä??? Pitääkö huolestua, että on mennyt nyt raskaus kesken kun tulee sitä verta vaihtelevasti…
IMG_3747.jpeg

Mulla on nyt dpo 16 ja mulla eilen alkoi menkkamaista vuotoa, mutta todella niukkaa. Mulla yleensä runsaat menkat. Ajattelin että tänään sitten alkaisi menkat kunnolla. No tänään ollut myös ihan ihmeellistä niukkaa vuotoa ja alavatsan juilimista sekä järkyttävää tunnekuohua. Tein sitten raskaustestin äsken iltapissasta eli olin tunnin noin pidättänyt ja olenko hullu ja näen viivan vai mitä ihmettä??? Pitääkö huolestua, että on mennyt nyt raskaus kesken kun tulee sitä verta vaihtelevasti… View attachment 142518
Viivalta se kovasti näyttää ❤️ vuoto ei yleensä tarkoita mitään, mutta joskus toki voi tarkoittaa, joten ei valitettavasti auta kuin odotella, ja testailla myöhemmin, vieläkö viiva näkyy. Peukut pystyyn!

Mulla on nyt dpo 16 ja mulla eilen alkoi menkkamaista vuotoa, mutta todella niukkaa. Mulla yleensä runsaat menkat. Ajattelin että tänään sitten alkaisi menkat kunnolla. No tänään ollut myös ihan ihmeellistä niukkaa vuotoa ja alavatsan juilimista sekä järkyttävää tunnekuohua. Tein sitten raskaustestin äsken iltapissasta eli olin tunnin noin pidättänyt ja olenko hullu ja näen viivan vai mitä ihmettä??? Pitääkö huolestua, että on mennyt nyt raskaus kesken kun tulee sitä verta vaihtelevasti… View attachment 142518
Vuotoa voi joskus tulla vaikka olisi raskaana. Kannattaa jatkaa testailua, että vahvistuuko viiva vai ei, niin se kertoo ehkä sitten enempi onko vuoto haitallisista vai ei. Toki jos se kovaksi yltyy, niin voi olla, että on kemiallinen tai varhainen km. 🥺 Mutta toivottavasti ei ole siitä kyse vaan viiva vahvistuisi 😍

Takaisin