Raskaaksi 2025

Tein juuri nyt illalla testin jossa omasta mielestä haalea viiva näkyisi jo. 😲 Outoa sinänsä että siinä näkyisi koska testasin jo aamulla herkällä testillä johon ei tullut haamua eikä viivanpaikkaakaan. Tämä oli sitten ei herkkä se 25mlu testi johon sain haalean viivan.

Pitänee varmaan aamulla uudestaan testata.

Jännästi sitä toteuttaa itteensä just niinkun ei tarttis. Eli ei pitäis yli aikaisia testejä mennä yhtään vilkuileen 😅 loppu tulos laittaa hämmentämään.
Mulla on ollu nyt muutaman päivän ihme juilimista ja polttelua alavatsassa ja tosiaan odottanut ensimmäistä veri pisaraa hetkenä minä hyvänsä. Huomenna pitäis menkkojen alkaa.
Sit siihen itse testiin. Aamulla tein testin ja olin näkevinäni siinä haalean viivan😁 Ihminen kun olen menin vielä n 20min jälkeen vielä vilkaisemaan ja herttileijaa täytyy varmaan yli huomenna pistää kans testaillen😅🤣
Vasen oli ajallaan tulkittu, miten te sen näätte😁🥹

Liitteet

• IMG_4361.jpeg
    IMG_4361.jpeg
    1.1 MB · Katsottu: 129
  • IMG_4364.jpeg
    IMG_4364.jpeg
    989.8 KB · Katsottu: 128
Jännästi sitä toteuttaa itteensä just niinkun ei tarttis. Eli ei pitäis yli aikaisia testejä mennä yhtään vilkuileen 😅 loppu tulos laittaa hämmentämään.
Mulla on ollu nyt muutaman päivän ihme juilimista ja polttelua alavatsassa ja tosiaan odottanut ensimmäistä veri pisaraa hetkenä minä hyvänsä. Huomenna pitäis menkkojen alkaa.
Sit siihen itse testiin. Aamulla tein testin ja olin näkevinäni siinä haalean viivan😁 Ihminen kun olen menin vielä n 20min jälkeen vielä vilkaisemaan ja herttileijaa täytyy varmaan yli huomenna pistää kans testaillen😅🤣
Kyllä tossa ajallaan tulkitussa testissä näkyy kanssa toinen viiva! Ja musta se näyttää siltä ettei oo väri viel kunnolla levinny muutenkaan, tai että on vielä ns märkä 😁 Oikeen lupaava tulos minusta 🌈

Näkyy hailuraa, joten toivottavasti menkat ei alakaan ja viiva vahvistuu tuosta! 😍🤗 Pregcheckillä voisi näkyä jo tummempikin viiva, kun ne tuntuu näyttävän usein paremmin, kuin tälläiset one stepit 😌

Mä tein aamusta ekan rtestin tässä kierrossa. Omaan silmään näkyi joku hailura, mutta voi hyvin olla myös viivanpaikka koska oli niin mitätön 😂 Tänään on (ehkä) dpo 10 ja kp 26, yleensä kierto ollut 27-28, joten ajattelin että yritän nyt vielä malttaa ja odotella menkkoja, ja tarvittaessa testailla uudestaan parin päivän päästä.

Jotenkin nyt alkanut tuntumaan enempi siltä, että kyllä sieltä vielä ne menkat tulee, mutta katsotaan (ja toivotaan että ei 🙈). Paljon on kyllä edelleen alkuraskauteen liittyviä oireita päällä, jotka vielä tuo toivoa mahdolliseen plussaan. 😊

Mä mietin tätä ihan samaa. Reilu viikon päästä käynti julkiselle lapsettomuustutkimuksiin ja oma paino ois kiloa vaille sen vaaditun. Meillä päin julkisella niin miehelle kuin naisellekin on bmi rajat.
Tsemppiä käyntiin.
Mä odotan vielä 4 viikkoa että olisi ensikäynti. Nopeasti saatiin aika, mutta silti tuntuu että olisi ikuisuus vielä aikaa. Mulla paino pyörii siinä juuri sen vaaditun alla ja jos vähänkään turvotusta, niin nousee yli 😬

Tsemppiä käyntiin.
Mä odotan vielä 4 viikkoa että olisi ensikäynti. Nopeasti saatiin aika, mutta silti tuntuu että olisi ikuisuus vielä aikaa. Mulla paino pyörii siinä juuri sen vaaditun alla ja jos vähänkään turvotusta, niin nousee yli 😬
Saunot edellisenä iltana pari tuntia ja jätät aamupalan väliin. 😁

Tuskin se niin kilon päälle on se painoraja. 🤔

Meillä alle 3 viikkoa ensikäyntiin. Miun einiinmairittelevat🙃 verikoetulokset on jo saatu, mutta miehen näytteistä ei ole tullut vielä tuloksia näkyviin.

@Pilkki24 meidän alueella ollaan kyllä kilolleen tarkkoja tuosta painosta ja BMI:n pitää olla alle 35,0 eli ei riitä jos olisi vaikka 35,2.
Okei. No toisaalta raja on raja. Miulla onneksi ei ole painon puolesta mitenkään hollilla, vaikka ylipainoa on eikä paino putoa oikein mitenkään. Luulen, että puuttuvat kuitenkin noihin miun huonoihin kilpirauhasarvoihin ennenkuin muut jutut etenevät.

Meillä alle 3 viikkoa ensikäyntiin. Miun einiinmairittelevat🙃 verikoetulokset on jo saatu, mutta miehen näytteistä ei ole tullut vielä tuloksia näkyviin.
No mutta ainakin tiedetään, mitä lähteä korjaamaan! Mun verikoetulokset olivat ferritiiniä lukuunottamatta priimaa, mutta minua sen sijaan ahdistaa että syy on jokin jota ei pystytä labroilla löytämään. 🤣

@Kuuttituutti Aika järkkyä että on oikeasti noin tiukkaa. Ihan niin kuin oikeasti olisi eroa hedelmällisyydessä bmi 35 vs. bmi 35,2. 🙄 Potilailta vaaditaan tiukkaa kuria, mutta itse sitten vedetään vähän toisella kädellä.

Täällä kp8 eli ovista kohti mennään. Mulla huomenna ensikäynti aika yksityiselle. Varmasti sielläkin punnitaan, mutta käsittääkseni yksityisellä ei olla niin tarkkoja tuosta BMI rajasta. Painoa on kyllä tavoitteena pudottaa. Todennäköisesti nyt vaan käydään katsomassa onko kaikki muuten ok, mahdollisesti jotkut verikokeet otetaan, mieheltä siemennestenäyte ja katsotaan onko näissä kaikki ok. Jos ok, jatketaan varmaan yrittämistä kesään asti ja jos ei tärppää niin sitten mietitään hoitoja tmv.

No mutta ainakin tiedetään, mitä lähteä korjaamaan! Mun verikoetulokset olivat ferritiiniä lukuunottamatta priimaa, mutta minua sen sijaan ahdistaa että syy on jokin jota ei pystytä labroilla löytämään. 🤣

@Kuuttituutti Aika järkkyä että on oikeasti noin tiukkaa. Ihan niin kuin oikeasti olisi eroa hedelmällisyydessä bmi 35 vs. bmi 35,2. 🙄 Potilailta vaaditaan tiukkaa kuria, mutta itse sitten vedetään vähän toisella kädellä.
Amh oli kilppariarvojen lisäksi heikko. Enkä tiedä miten endo on levinnyt, kun pari vuotta ollut ilman hormoneja. 😬 Eli syitä voi olla useampia.

Mutta kai sen painon suhteen pitää vain raja vetää johonkin. Kun kyllä se kai ihan reilusti vaikuttaa siihen hedelmällisyyteen, kun rasvakudos muuttaa hormonitoimintaa. Onhan se toki harmi, jos pienestä jää kiinni, mutta lähtee se bussikin joskus nenän edestä. Mieluummin myöhästyisi kunnolla. 😅

Jos otat tämän kuukauden sillain, että tsemppaat oikein kunnolla josko saisit pari kiloa pois? 😊 Ainakin hyvä motivaattori on tuo hoitoihin pääsy. 🤩

NYT on käyty ensikäynnillä Tilkassa. Paino katsottiin. Kohtu ja munasarjat ultrattiin. Mieheltä kivesten palpointi. Ei tullut mitään lisälabroja, mistä vähän yllätyin. Miehen pitää uusia oma näytteensä, mutta saa nähdä milloin. Saatiin jo aika seuraavalle lääkärille, hieman hirvittää kun tuntuu menevän nopeasti asiat. Lääkäri ja kätilö olivat todella mukavia 😌

NYT on käyty ensikäynnillä Tilkassa. Paino katsottiin. Kohtu ja munasarjat ultrattiin. Mieheltä kivesten palpointi. Ei tullut mitään lisälabroja, mistä vähän yllätyin. Miehen pitää uusia oma näytteensä, mutta saa nähdä milloin. Saatiin jo aika seuraavalle lääkärille, hieman hirvittää kun tuntuu menevän nopeasti asiat. Lääkäri ja kätilö olivat todella mukavia 😌
Hei kiva, että kaikki meni hyvin!
Oliko tuo seuraava lääkäri sitten sen takia, kun miehen näyte oli huono vai?

Vastasin muuten vahingossa tuosta painohommasta aiemmin siulle, kun piti laittaa @Hanzkis .🤦🏼‍♀️

Hei kiva, että kaikki meni hyvin!
Oliko tuo seuraava lääkäri sitten sen takia, kun miehen näyte oli huono vai?

Vastasin muuten vahingossa tuosta painohommasta aiemmin siulle, kun piti laittaa @Hanzkis .🤦🏼‍♀️
Ymmärsin että se seuraava lääkäri sitten suunnittelee hoitoja jo. Tässä on vähän vaikeaa vissiin niillekin edetä, kun näyte pitäisi uusia MUTTA siellä myös vaikuttaa olevan oikeastikin asiat vähän huonosti (0% menee eteenpäin...) niin näköjään skippasivat kontrollinäytteen ja laittoivat ajan suoraan seuraavalle lääkärille.

Ei haittaa, näin ajattelin. 🤣

Mulla näkyi verikoe tulokset samana päivänä. Ja mies kävi sama päivänä myös ottamassa kokeet, mutta hällä ei näy myöskään tulokset vielä. Meillä kokeista nyt reilu viikko.

Mulla näkyi verikoe tulokset samana päivänä. Ja mies kävi sama päivänä myös ottamassa kokeet, mutta hällä ei näy myöskään tulokset vielä. Meillä kokeista nyt reilu viikko.
Miulla tuli perusverenkuva ja kilpparit nopeasti, mutta muut tipottain. Ilmeisesti nuo hiv- ja hepatiittiseulat ja amh sellaisia, että ne pitää lääkärin tai jonkin muun vapauttaa potilaalle näkyviin. Amh tuloksen saamisessa meni useampi viikko.

Miehen jutuista en tiedä kuinka pitkään menee, mutta hälläkään ei näy vielä mitään tuloksia omakannassa, vaikka hälläkin monta viikkoa siitä näytteenannosta.

Takaisin