Komppaan tätä! Olen itse ollut raudanpuutteinen jo vuosia mutta vasta ihan viime aikoina kuulin juurikin tästä, miten se alhainen ferritiini voi vaikuttaa niin raskautumiseen kuin raskausaikaankin ja sikiöön

sanotaanko nyt näin että tieto lisää tuskaa.. Ollaan yritetty jo tosi pitkään (pian 2,5 vuotta) ja yksityisellä ollaan käyty minä gynellä kaikenlaisissa tutkimuksissa ja mies s-analyysissa mut kummastakaan ei "mitään vikaa joka selittäisi lapsettomuuden" löytynyt. Mä pyysin gyneä laittaa lähetteen julkiselle ja sinne meillä on pian aika. Julkinen vaatii joitain verikokeita ennen tutkimuksia ja yritin niiden yhteyteen saada ferritiinin mittauksen. No, tiedätte ehkä jo mikä oli vastaus. En sitä saanut.
MUTTA! Eipäs menetetä toivoa. Siitä on nyt 3 viikkoa, kun tähän ferritiinin vaikutukseen raskautua havahduin ja siltä seisomalta aloitin kunnon rautakuurin (Ferrion 200mg/vrk yötä vasten koska maha ei muuten tahdo kestää). Meillä päin on siitä kiva tilanne että amk-opiskelijat ottaa näytteitä edullisesti. Varasin ajan ja tänään kävin labrassa! Tuloksia odotellessa