Raskaaksi 2025

Mä oon käynyt gynekologilla yksityisella ekaksi kesäkuussa jossa ultrattiin kohtu ja munasarjat ja kaikki oli kunnossa. Ja samalla otettiin verikokeet ja ferritiini alhainen ja kilpirauhas lääkettä piti lisätä muuten ok. No sitten elokuussa pääsin julkisen puolen jossa verikokeet otettiin vaan ja niissä oli kaikki tällä kertaa kunnossa kunnossa.

Miestä tosin ei ole tutkittu että en tiedä pitäisikö hänen käydä jossain siemennesteanalyysissa kuten täällä kehotettiin. 🤔
Onko siis joku syy miksi ette hakeutuisi julkiselle missä nuo kaikki testattaisiin joka tapauksessa? Siellä saisitte kokonaiskuvan tilanteesta vs nyt yksittäisiä testejä siellä täällä.

Meillä ainakin meni suht nopeasti, ensin käynti neuvolassa, labrat ja n. 2kk neuvolan ajasta oltiin jo taysissä ensikäynnillä.

Onko siis joku syy miksi ette hakeutuisi julkiselle missä nuo kaikki testattaisiin joka tapauksessa? Siellä saisitte kokonaiskuvan tilanteesta vs nyt yksittäisiä testejä siellä täällä.

Meillä ainakin meni suht nopeasti, ensin käynti neuvolassa, labrat ja n. 2kk neuvolan ajasta oltiin jo taysissä ensikäynnillä.
Ei kun ei me päästy julkisella enempiin testeihin/tutkimuksiin. 😫 Sanottiin mun tutkimuksen jälkeen vaan jos vielä neljäs menee kesken niin sitten päästään johonkin kromosomitutkimuksiin. 🤷‍♀️

Ei kun ei me päästy julkisella enempiin testeihin/tutkimuksiin. 😫 Sanottiin mun tutkimuksen jälkeen vaan jos vielä neljäs menee kesken niin sitten päästään johonkin kromosomitutkimuksiin. 🤷‍♀️
Mikä kaupunki? Ehkä soittaisin ja kyselisin vielä jos on vaan sattunut joku tietämätön joka noin on sanonut.

Paljon onnea plussanneille 😍😍

Täällä menossa yk2, viime kierrossa oli kemiallinen ☹️.

Nyt on talletettu 7krt. Ovulaation ympärillä joten siitä se ei ainakaan kiinni jäänyt. Tänään dpo2 tai 3. Kovasti pää meinaa jo hajota mutta yritän pitää positiivista henkeä yllä ja hokea itselleni " tää on se kierto josta tärppää ja ensi toukokuussa vauvuja työntelen" ♥️ manifestoin siis kovasti 🤞🏻

Kovasti onnea jokaiselle tällä tiellä ♥️
Pahoittelut kemiallisesta, jospa tässä kierrossa olis parempi onni☺️

Nyt menossa dpo7 noin ja mielikuvat toukokuisista vaunulenkeistä käytössä täälläkin🌸 Muutenkin on ”hyvä fiilis” toukokuisesta. Vaikea selittää. Edellinen raskaus joka tm, niin en missään vaiheessa osannut samaistua ajatukseen masliskuisesta. Ehkäpä, ehkäpä🤞🏻🤞🏻

Ymmärrän @Kali niin tuon turhautumisen, vaikka yritystä ei olekaan vielä vuosikausia takana, teillä kun keskenmenojakin jo monta taustalla ❤️ keskenmenot syö niin paljon ja on ihan mielettömän raskaita!
Kyllä mie teinä sen miehen siemennesteen kävisin vaikka yksityisellä tarkastuttaa, jopa puolella lasten saannin vaikeuksista kärsivistä takana miehen puolelta se tekijä. Jotenkin sitä vaan ajatellaan aina ensin et se ongelma olisi silti naisessa 😔 ja se miehen osuus voi olla helppo myös korjata, kuten meillä oli.
Päälle toki varmasti tekisi hyvää pitää taukoa ainakin aktiivisesta yrittämisestä. Itelläkin tätä matkaa kaikkineen vuosi takana, eikä se todellakaan tunnu mitenkään ”vasta vuosi”- ajalta. Järkyttävän raskas matka ollut, kesän tauko hoidoissa oli ihan välttämätön päälle keskenmenon ja epäonnistuneen siirron päälle. Oon miettinyt miten jotkut jaksaa tätä limboa vuosi toisensa jälkeen, oon lukenut kun jotkut olleet hoidoissa jo 7 vuotta, siihen alle vielä luomuna yrittämisen aika. Hatunnosto heille, ei ois miusta siihen.

@Kali, ymmärrän kanssa tosi hyvin noi tämänhetkiset fiilikset. Toivottavasti pääsette miehen kanssa hyvään yhteisymmärrrykseen siitä, miten seuraavaksi toimitte. Joskus aikaisemmin ainakin mielestäni kolmen km:n jälkeen lähdettiin tutkimaan syitä mutta en tosiaan tiedä että onko käytännöt muuttuneet viime vuosien aikana...

@Kristiina87 ja @Evannu Voi, mäkin oon niin haaveillut, että toukokuinen olisi kyllä unelma. :Two-hearts: Mulla aikaisemmat kaksi lasta on olleet talven tai aikaisen kevään vauvoja, niin olisipa ihanaa, ettei heti tarvitsisi toppahaalaria vauvalle pukea ja saisi nauttia kesäisistä vaunulenkeistä. Toivottavasti saataisiin mahdollisimman monta plussaa nyt vielä toukokuisille. :smiling face with heart-eyes:

Mäkin liityn teidän haaveilijoiden ryhmään @Lissu @Kristiina87 @Evannu

Toukokuu on mun suosikki kuukausi. Oon käynyt jo vakoilee toukokuisten keskusteluita haaveilevasti… 😅 kaikkien vuodenaikojen vauvat on tietty mahtavia, mutta olisi extra ihanaa olla pieni nyytti loppu keväästä.

Edit plus aattelen ainakin itse että varmaan helpompi olla raskaana talvella. En siedä kuumaa juuri varsinkaan jos voin pahoin niin lämpöään on helpompi säätää vaatetuksella talvisin.

Kovasti onnea plussanneille. 💜🍁⭐

Täällä yk5. Ovis todennäköisesti tulossa illalla.
Ahdistaa jo nyt tulevat 2 piinaviikkoa, tuntuu että plussaa ei tule ikinä. Hätähousu luonteelleni tämä yritys on kyllä pahinta myrkkyä. Kuukaudesta toiseen odottelua. Ihan karseaa.

Viime kierrossa oli taas niin paha valeraskaus että ahdistaa vähän vieläkin. Nyt taas tässä kierrossa pidettävä pää kasassa, sillä mikään vatsan nippailu, painon tunne, turvotus tai muu tuskin tarkoittaa mun kohdalla yhtään mitään. 😭

Anteeksi ankeuteni, sitä lisää nyt myös se että tallettelut ei ole ihan optimit edes tässä kierrossa koska perheessä paha tautisuma päällä.

Taidan itse siirtyä pitämään taukoa täältä, blokkaan sivuston yhdellä lisäyksellä nettiin, puhelimen ja tietokoneen, ainakin nyt viikoksi tai kahdeksi. 🥴 En kestä nyt yhtään taas raskausjuttuja tai vauva juttuja, yritän taas välttää katsomastakaan mitään sellaisia ohjelmia missä vauvoja usein tai yms. Itkin tänäänkin moneen otteeseen kun mietin kaikkea että kuinka ei onnistu ja kuinka pitkällä keskenmenojen raskaudet olisi. Ja muutenkin luulen että mun synkkyys tällä hetkellä ei ole muutenkaan mukavaa luettavaa kun muut intoilee täällä... 😔

Kiitos kuitenkin kaikille sympatioista. 🩷

Tässä ne ihanat sanat tuli tälle aamulle 🩷 Toivotaan et pc vahvistuu huomiseksi kun nyt tässä valossa ei ole vahvistunut eiliseen kun en saa oikein kuvaan. Toki ei päivä oo valjennut vielä. Vertailen sitten kun kunnon valaistus.

Liitteet

• IMG_6888.jpeg
    IMG_6888.jpeg
    1.9 MB · Katsottu: 143
Tässä ne ihanat sanat tuli tälle aamulle 🩷 Toivotaan et pc vahvistuu huomiseksi kun nyt tässä valossa ei ole vahvistunut eiliseen kun en saa oikein kuvaan. Toki ei päivä oo valjennut vielä. Vertailen sitten kun kunnon valaistus.
Onnea!😍

Paljon onnea! 😍🥳

Onnea @Mamiksx5🫶🏻

Random ON heti aamuun: Heräsin joku 30 min ennen kelloa outoon särkyyn/jomotukseen lantio-reisi-alavatsa/selkä-akselilla. Haarovälistäkin jomotteli. Lisäksi hiipi sellainen etovuuden tunne mitä mulla on aamuisin vain siinä tapauksessa, jos olen jättänyt iltapalan väliin. En jättänyt. Eilen oli kyllä hassuja ”oireita” muutenkin. Olen alkanut haistaa oman hien ihan eri tavalla kuin ennen. Mies ei kuulemma haista mitään, vaikka tungin hänen päänsä mun kainaloon kiinni😅 mut tämä nyt voi olla tätä ”naisten hiki ei kunnon hienhajusta tiedä mitään jne” Illalla oli myös samanlaista lievää etovaa oloa, ja mikä oudointa, niin se alkoi syömisen jälkeen.

Sellainen olo kyllä että menkat olis JUST tuloillaan. Tiedättekö, se raskas, vetämätön ja vaan kaikin puolin ällöttävä olo. Tänään lienee dpo8 mut voi olla enemmänkin. En oikein haluaisi testaa, vaan odottelen mieluummin jos ne menkat sieltä lopulta tuleekin. Klinikalta sanottiin, että ensimmäiset kuukautiset tyhjennysvuodon jälkeen voivat olla tavanomaista kivuliaammat/runsaammat, joten oletan näiden tuntemustenkin olevan vain voimakkaampia pms oireita.🤷🏼‍♀️ Mutta pienoinen toivon kipinä, että jospa tässä onkin jotain super varhaisia r-oireita käsillä. Esikoisesta en oireillut sitten mitenkään. Km oli alaselän jomotusta/särkyä alusta saakka, ei muuta (ja siitä epäilin, ettei kaikki ok.)

Sellaista. pitänee kyllä varata siteitä työreppuun🫡

Kivaa päivää kaikille 🤗

Onnea @Mamiksx5! ❤️

Meillä ei yhtä kiva aamu, PC samaa kuin eilen, RFSU antoi edelleen testiajan sisään hyvin haalean viivan mut miusta haaleampi kuin eilen. Herkkä CB:n digi oli negatiivinen, mikä oli kyllä täysi järkytys.
Oon nyt itkenyt silmät päästäni, et näinkö tässä nyt kävi. Toki ”vasta” dpo11 ja dpt7, mut kyllähän tää nyt jo vähän huonolta alkaa näyttää.

Paljon onnea @Mamiksx5! :smiling face with heart-eyes:

Oon niin pahoillani negatiivisesta digistä @Toiveikas86! :red-heart: Outoa kyllä, että se RFSU kuitenkin näytti selkeetä haamua eilen, jos oikein muistan.

Täällä eilisen pc:n minihaamulaisen innostamana testasin aamulla apteekin herkällä, joka oli valkoinen kuin lakana. Nyt on dpo 12, niin eiköhän siinä jo jotain näkyisi, jos olisi jotain tapahtuakseen tässä kierrossa. Nyt tuli jonkinlainen henkinen luovutus tästä kierrosta. Toivottavasti vaan pääsisi sitten nopeasti uuteen kiertoon ja uutta yritystä kohti.

Tosi ikävää että nega tuli @Toiveikas86

Onnea @Mamiksx5 ja pidä hauskaa Toukokuisten(?) kanssa!

Itse sahaan vuoronperään toiveikasta ja pessimistiä. Kiinnittyminen voisi tapahtua noin ylihuomenna, mutta tänään on kans kp23 ja edellinen kierto oli 25 päivää… alkanut stressi iskeä että ehtiikö kuukautiset iskeä ennen kiinnittymistä… mutta toivottavasti kuukautistenkin alku olisi siirtynyt kerta mahdollinen ovulaatio oli kans myöhässä. Aamulämmöt oli korkeammalla kuin aiemmin oon mitannut niin se lisäsi toiveikkuutta. Veikkaan että tää kierto tulee olee henkisesti tavallista raskaampi mulle jos/kun/ehkä kuukautiset alkaa. Tullut kaikkea sekavia uniakin verestä.

Tosi ikävää että nega tuli @Toiveikas86

Onnea @Mamiksx5 ja pidä hauskaa Toukokuisten(?) kanssa!

Itse sahaan vuoronperään toiveikasta ja pessimistiä. Kiinnittyminen voisi tapahtua noin ylihuomenna, mutta tänään on kans kp23 ja edellinen kierto oli 25 päivää… alkanut stressi iskeä että ehtiikö kuukautiset iskeä ennen kiinnittymistä… mutta toivottavasti kuukautistenkin alku olisi siirtynyt kerta mahdollinen ovulaatio oli kans myöhässä. Aamulämmöt oli korkeammalla kuin aiemmin oon mitannut niin se lisäsi toiveikkuutta. Veikkaan että tää kierto tulee olee henkisesti tavallista raskaampi mulle jos/kun/ehkä kuukautiset alkaa. Tullut kaikkea sekavia uniakin verestä.
Luteaalivaihe tietääkseni on useimmiten tosi samanmittainen kierrosta toiseen, eli jos ovulaatio oli myöhään niin ois todennäköistä, että menkat on kans myöhemmin 🤔

Luteaalivaihe tietääkseni on useimmiten tosi samanmittainen kierrosta toiseen, eli jos ovulaatio oli myöhään niin ois todennäköistä, että menkat on kans myöhemmin 🤔
Toivon tätä hartaasti.

Ja sitä ennen harhautan ajatuksiani viemällä esikoisen kylpylään ja pelaan uutta peli päivitystä joka tuli just sopivasti tänään 😂

Nyt vain mahdollisimman paljon tekemistä seuraavalle parille viikolle niin en ehtisi liikaa analysoimaan jokaista pierun kierähdystä suolessa 🫠

Takaisin