Raskaaksi 2025

Itse googlasin koti-inseminaatio ja sieltä löytyi tosi kiva ohje. Kävin kopioimassa siitä tänne tärkeimmät:

KONKREETTINEN TOIMINTA
• Ovulaation ajankohta varmistetaan ovulaatiotesteillä, joita saa mm. apteekeista, isoimmista marketeista ja netistä. Hintahaitari on suuri noin eurosta pariin kymppiin.
• Ovulaatioajankohdan määrittämistä voi harjoitella jo muutaman kierron ennen ”tositoimiin ryhtymistä”
• Kannattaa aloittaa noin kierron kymmenentenä päivänä eli kymmenen päivää edellisten kuukautisten alkamisajankohdasta. Näin aloittaa tarpeeksi ajoissa ja huomaa muutokset testeissä.
• Kun ovulaatiotesti näyttää ovulaation olevan tulossa, kannattaa inseminaatio tehdä ainakin arvioituun ovulaatioajankohtaan, eli plussatestiä seuraavana päivänä. Hyvä ajankohta on myös pian testin tekemisen jälkeen.
• Siittiöt suihkutetaan puhtaaseen astiaan ja viedään emättimeen ruiskun, kuukautiskupin tai muun vastaavan välineen avulla
• Kannattaa olla makuulla tai nostaa jalat pystyyn esim. seinää vasten n. 10-15 minuutiksi
• 14 vuorokautta inseminaatiosta raskaustesti. Testi kannattaa tehdä, vaikka
kuukautis(tyyppinen)verenvuoto alkaisikin. Joskus vuotoa tulee, vaikka olisikin raskaana.

Ja sit tuohon suositeltiin vielä erikseen kuukuppia tai muuta muovista astiaa, koska lasi on vilpoinen ja listii siittiöitä nopeammin. Itse valitsin lasisen shottilasin kun oli niin passelin muotoinen ja kokoinen. Lämmitin sen vain ennen käyttöä pitämällä ihoa vasten 🤭
Me ollaan köytetty kuukuppia 🤞 ja on toiminut ja tuonut plussan todistetusti. Olen yöksi jättänyt jopa paikoilleen ja aamulla ottanut pois vasta.

Me ollaan köytetty kuukuppia 🤞 ja on toiminut ja tuonut plussan todistetusti. Olen yöksi jättänyt jopa paikoilleen ja aamulla ottanut pois vasta.
Ostan itsekin varmaan seuraavaan kiertoon kuukupin just tätä varten, jos nyt ei oo tärpännyt. Joskus mulla oli sellainen mutta unohdin sen kattilaan keittymään ja se, noh, kärähti… onneksi ei ollut pahempaa vahinkoa.

Tein äsken toisen ovistestin tähän kiertoon ja testiviiva lähes näkymätön. Eilen oli vähän voimakkaampi viiva. Joko mulla on edelleen kierto sekaisin keskenmenon jälkeen tai sit alan epäilemään iän tuomaa ovuloimattomuutta. Mulle on letrot keväällä kirjoitettu mut en ehtinyt aloittaa niitä kun plussasin ja nyt mietin et aloitan ne kyllä ens kiertoon jos vaan saan luvan jälkitarkastuksessa ne aloittaa. Ens viikolla on jälkitarkastus joten toivotaan että sieltä uutiset olis positiivisempia.

Onnea @Mamiksx5 :smiling face with heart-eyes: jospa tästä alkaisi nyt plussatuulet tänne ryhmään

On: kp27 ja tosi paljon kirkasta vuotoa, chatgpt:ltä kysyin niin joko ovulaatio (tai toinen yritys) tulossa, ovulaation jälkeinen estrogeenihuippu tai ihan vaan hormonivaihtelut :tears:. Ei vissiin ihan heti kannata raskautta alkaa testaamaan. Jos on taas 37 pv kierto niin vielä ois se päälle viikko uuteen kiertoon.

En tiedä pitäisikö kokeilla tuota kuppimenetelmää välistä, mieheltä kysyin vielä tälle päivälle talletteluja ja ei kauheaa innokkuutta ollut havaittavissa. Pari viikkoa ollaan nyt menty joka toinen päivä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:.

Mä tein tänään Clearbluen digitestin, joka antoi tulokseksi raskaana 2-3. Kävin vielä parin minuutin päästä katsomassa tätä samaa testiä uudestaan ja tulos olikin muuttunut raskaana 3+. Onko tämä normaalia näille digitesteille että tulos vielä muuttuu? 😳 mulla olisi nyt menossa rv 5+0 viimeisista kuukautisista laskettuna.

Liitteet

• IMG_2483.jpeg
    IMG_2483.jpeg
    1.2 MB · Katsottu: 113
Mä tein tänään Clearbluen digitestin, joka antoi tulokseksi raskaana 2-3. Kävin vielä parin minuutin päästä katsomassa tätä samaa testiä uudestaan ja tulos olikin muuttunut raskaana 3+. Onko tämä normaalia näille digitesteille että tulos vielä muuttuu? 😳 mulla olisi nyt menossa rv 5+0 viimeisista kuukautisista laskettuna.

Onnea ja onnea muillekin plussanneille! En oo koskaan kuullut moisesta, että vastaus muuttuu tossa digissä 😂 Tuleeko kaksoset?

No mä palaan tänne. Lääkkeellinen tyhjennys on suoritettu ja tällaista tää nyt vaan on. Uusi yritys alkaa sit kai jos mies vielä haluaa mua. Onneksi ei ollut kohdunulkoinen, hcg oli niin matala. Jospa tyhjennys onnistui.

Maanantaina sain Mifegynen ja eilen keskiviikkona otin Cytotecit. Vuoto alkoi jo tiistaina.

Mistä päivästä kierto lasketaan alkaneeksi? En tosin tiedä tuleeko sitä hiton ovulaatiota taaskaan. Myös 2kk päähän määrätty prolaktiini ja kilppariarvot mitattavaksi. Toivon että olen silloin jo uudestaan raskaana.

Tein äsken toisen ovistestin tähän kiertoon ja testiviiva lähes näkymätön. Eilen oli vähän voimakkaampi viiva. Joko mulla on edelleen kierto sekaisin keskenmenon jälkeen tai sit alan epäilemään iän tuomaa ovuloimattomuutta. Mulle on letrot keväällä kirjoitettu mut en ehtinyt aloittaa niitä kun plussasin ja nyt mietin et aloitan ne kyllä ens kiertoon jos vaan saan luvan jälkitarkastuksessa ne aloittaa. Ens viikolla on jälkitarkastus joten toivotaan että sieltä uutiset olis positiivisempia.
Mulla oli ihan samaa, hyvä että tuli viivaa mutta silti ultrassa näkyi että olin ovuloinut 😳

No mä palaan tänne. Lääkkeellinen tyhjennys on suoritettu ja tällaista tää nyt vaan on. Uusi yritys alkaa sit kai jos mies vielä haluaa mua. Onneksi ei ollut kohdunulkoinen, hcg oli niin matala. Jospa tyhjennys onnistui.

Maanantaina sain Mifegynen ja eilen keskiviikkona otin Cytotecit. Vuoto alkoi jo tiistaina.

Mistä päivästä kierto lasketaan alkaneeksi? En tosin tiedä tuleeko sitä hiton ovulaatiota taaskaan. Myös 2kk päähän määrätty prolaktiini ja kilppariarvot mitattavaksi. Toivon että olen silloin jo uudestaan raskaana.
Pahoittelut keskenmenosta 😓🫂 on tää vaan kurja homma.

En osaa sanoa miten kierto lasketaan alkaneeksi oikeaoppisesti. Mutta itse ajattelin sen alkaneen just siitä ekasta tyhjennysvuotopäivästä. Mulla tyhjennys 8.8. ja siitä vajaa 4 vkoa ovulaatio. Mutuilen kun en tikuttanut, mutta limailin 6 pvää ja nyt lasken kuin ovis olisi ollut vikoina limapäivinä. Eli odotan menkkoja (tai plussaa🤞🏻) noin viikon sisään.

Oo voiskohan olla tuplapullat uunissa🤭

Jep, tänään tuli ovisplussa. Oireetkin on selkeät. Mulla onkin näköjään aika nopea plussa kun jo nyt illasta lähtenyt haalistumaan. Tein plussatestin jo aiemmin päivällä. No vielä tänään hommailut. Vedetään nyt sitten varman päälle! 😆Kunhan lapset siis joskus nukahtaa..😅 Voi olla että tää onkin piinakierto itselle kun oon jotenkin niin innoissani nyt. Mikä lie muuttunut. Katsoin jo lasketunkin. Voisi tulla tuurilla juhannusvauva🤣.

@Freyja86 Mulla premomin mukaan viime kierrossa peak oli 1.1. Oli aika nopea nousu kun edellisenä iltana oli vielä 0.4 (low).

@Mamiii Pahoittelut keskenmenosta! :Broken Heart:

Täällä herättiin aamuyöllä menkkakipuihin eli tänään on kp1. Keskiviikon negatestin jälkeen luovutin jo tämän kierron suhteen, niin ei ollut niin kova pettymys vaikka toki harmittaa. :sad-face: Positiivista on se, että menkat tuli täsmälleen ajallaan eli ovulaatio tapahtui todennäköisesti silloin kun ounastelinkin. Koitan nyt lohduttaa itseäni lakuilla ja viikonloppuna taidan ottaa pari lasia viiniä. Odotan myös, että menkkojen jälkeen pääsee taas kunnon treenien pariin. Sitten suuntaan katseen uuteen yritykseen.

Millaisia ei-lääkkeellisiä keinoja teillä on ollut yrityksessä apuna? Mietin, että pitäisikö jotain uutta yrittää tähän kiertoon...

Hei onnea taas plussanneille! @Jnnktr voisiko olla, että se tulos on ollut siinä hilkulla ja on sitten muuttunut vielä sen takia?

ON: vaikkei letrot sopineetkaan niin positiivista on pitkä luteaali! Odotin kuukautisia jo eilen/toissapäivänä, eikä vieläkään ollut kuppiin holahtanut mitään. Myös perinteiset pms-oireet loistavat poissaolollaan. 😳

Ja siis juuri, kun pääsin sanomasta niin kevyttä tiputtelua alkoi heti. 😂 Mutta siis! Ei monen päivän ennakoivia menkkakramppeja, eikä mielialaoireita ja muuta ikävää. Toki lopputuloksen tietää vasta, kun vuoto kunnolla alkaa, mutta pitänee vähän selvittää pystyisikö hormonitasojani selvittämään vähän tarkemmin, jos vaikka keksisivät jonkun avun noihin vaikeisiin kiertoihin.

Takaisin