Kuulostaa hyvältä paketilta, paljon tietoa! Kilppareista tosiaan suositus on alle 2,5 vähintään raskautta yrittäessä. Ehkä siitä joutuu lääkärin kanssa keskustelemaan että lähtevätkö lääkitsemään jos ei oireitaMe käytiin eilen miehen kanssa yksityisellä mittauttamassa naisen hedelmällisyysarvot ja mieskuntoarvot ja suurin osa tuloksista tuli jo eilen!
Mulla oli sanomista D-vitamiinissa 47 nmol/l (Viitearvot: > 50 nmol/l) ja kilpirauhasarvossa 3.9 mU/l (Viitearvot: 0.5 - 3.6 mU/l) .. tuo d-vitsku ei kauheen yllättävä näin pitkän talven jälkeen ja on helppo ruveta tankkaamaan vaan stydmimpää lisää. Toi kilppariarvo on mulle ihan uusi juttu. Ei ole mitään lievän vajaatoiminnan oireita, mutta lueskelin netistä, että raskautta suunnittelevalla sen pitäisi olla <2.5 (mielellään alle 2) ja ollessaan suurempi voisi vaikuttaa hedelmällisyyteen.
Mun ferritiini, B12 ja folaatti oli kuitenkin kaikki viitearvoissavielä odotellaan anti-muller hormonin ja Desialotransferriinin tuloksia.
Miehellä oli testosteronit viitearvojen ulkopuolella, eli liian alhaiset. Hänellä siis elämäntapamuutos lienee se ainoa tapa buustata noita arvoja (painoa pois, lisää urheilua, parempaa ruokaa ja vähemmän stressiä.
Nää testit kyllä herättivät vain lisää kysymyksiätäytyy varmaan varta ensikäynti Ovumialle tms, niin voivat suositella lisätestejä tai muita toimenpiteitä jatkoon. Meillä yk8 starttaa, joten vielä pitää odotella julkisen apuja.
Pitäs itekin muistaa toi d-vitamiini taas, lapsille kyllä syötän vaan omat unohtuu