Raskaaksi 2024

Me käytiin eilen miehen kanssa yksityisellä mittauttamassa naisen hedelmällisyysarvot ja mieskuntoarvot ja suurin osa tuloksista tuli jo eilen!

Mulla oli sanomista D-vitamiinissa 47 nmol/l (Viitearvot: > 50 nmol/l) ja kilpirauhasarvossa 3.9 mU/l (Viitearvot: 0.5 - 3.6 mU/l) .. tuo d-vitsku ei kauheen yllättävä näin pitkän talven jälkeen ja on helppo ruveta tankkaamaan vaan stydmimpää lisää. Toi kilppariarvo on mulle ihan uusi juttu. Ei ole mitään lievän vajaatoiminnan oireita, mutta lueskelin netistä, että raskautta suunnittelevalla sen pitäisi olla <2.5 (mielellään alle 2) ja ollessaan suurempi voisi vaikuttaa hedelmällisyyteen.

Mun ferritiini, B12 ja folaatti oli kuitenkin kaikki viitearvoissa 🙏 vielä odotellaan anti-muller hormonin ja Desialotransferriinin tuloksia.

Miehellä oli testosteronit viitearvojen ulkopuolella, eli liian alhaiset. Hänellä siis elämäntapamuutos lienee se ainoa tapa buustata noita arvoja (painoa pois, lisää urheilua, parempaa ruokaa ja vähemmän stressiä.

Nää testit kyllä herättivät vain lisää kysymyksiä 😅 täytyy varmaan varta ensikäynti Ovumialle tms, niin voivat suositella lisätestejä tai muita toimenpiteitä jatkoon. Meillä yk8 starttaa, joten vielä pitää odotella julkisen apuja.
Kuulostaa hyvältä paketilta, paljon tietoa! Kilppareista tosiaan suositus on alle 2,5 vähintään raskautta yrittäessä. Ehkä siitä joutuu lääkärin kanssa keskustelemaan että lähtevätkö lääkitsemään jos ei oireita 🤔

Pitäs itekin muistaa toi d-vitamiini taas, lapsille kyllä syötän vaan omat unohtuu 🫣

Kuulostaa hyvältä paketilta, paljon tietoa! Kilppareista tosiaan suositus on alle 2,5 vähintään raskautta yrittäessä. Ehkä siitä joutuu lääkärin kanssa keskustelemaan että lähtevätkö lääkitsemään jos ei oireita 🤔

Pitäs itekin muistaa toi d-vitamiini taas, lapsille kyllä syötän vaan omat unohtuu 🫣
Joo, mä taidan mennä yksityisen kautta jollekin asiaan erikoistuneelle henkilölle juttelemaan tuosta kilpparista. Mitä ehdin nettiä selailla niin moni oli kommentoinut, että työterveydessä / julkiselta näin lievillä voi olla haaste saada lääkitystä, koska arvot ei tarpeeksi korkeat tms. Mut ihan ensiksi sitä D-vitskua lisää 😅

Okei, oon todella sekaisin nyt!
Juuri kirjoittelin siitä, että saatiin se lähete hoitoihin. Nyt täällä odottelin menkkoja alkavaksi ja koko viikon tuhrutellut, mikä on ollut tyypillistä mulle ennen menkkoja ja oon syönyt myös keltarauhastukea, jotta se loppuisi. No tässä kierrossa söin vain pari päivää ja koska tuttu tuhruttelu alkoi niin lopetin. Äskön tein kuitenkin testin (niinkuin joka kuukausi) ja se näyttikin tältä 🥺😮🫣😍 En oo ikinä saanut testiin yhtään mitään näkyviin. Nyt olis siis dpo13.
Oon niin hämmentynyt ja sekaisin, että voiko olla🤩 Toivon niin kovin vahvistumista.
Niin paljon onnea! Lisää tammikuisia täältä 😍

Kerrankin sai hyvän viestin oysin polilta. Miehen lääkityksellä on ollut hyvä vaste ja sitä jatketaan ja seuraava näyte tutkitaan elo/syyskuussa. Sain myös puhuttua itelle keltarauhaskuurin pidentämään luteaalia. Olin jotenki varma, että se pyyntö sivuutetaan, etten saa omilla äppitilastoilla lähtä heitä neuvomaan. Jospa näissä alkas oleen onnistumisen avaimia 🤩

Täällä on ollut kattavia koetuloksia ja etenemistä asioissa, huippua! Ja vilunväreitä.😂 kyllä nauroin nuille, samoissa fiiliksissä nimittäin mennyt täälläkin, ite puen toppatakkia päälle kun muut hiihtää t-paidassa.😂

Täällä dpo öö 7 menossa nyt, huomenna ois dpo8 ja mietin uskaltaisko tehdä herkän ennen töihin lähtöä äitienpäivän kunniaksi.🤔 jäätävät alavatsavihlonnat yllättivät dpo5 ja 6, meinasin polvilleni pudota töissä. Tänä aamuna jäi aamukahvi juomatta kun meinasi palata samaa reittiä eka kulauksesta kuin menikin ja nyt iltaa kohti rinnat on helkutin hellänä. Jäätävä väsymys ollu tänään, vaikka nukuin ihan pitkät yöunet, mut oon pistäny uusien työkuvioiden piikkiin. Turvotus ainakin on lupaava, nappi auki vähän väliä. Elätteleeköhän nyt liikaa toiveita sen Tero-kuurin takia.🙄 Tää jos muuttuu kp1 ens viikolla, saattaa pudota melko korkeelta.

Mulla tällä hetkellä liuta oireita mut kaikelle selitys 😅 Dpo6 ja vilu iltaisin (kylmä ulkoilma), menkkamaiset jomotukset ja alaselkäkipu (kuukautiskivut?), päänsärkyä, rintoja aristaa (tuntuu kuin maitonousisi, imetän n. 3-4 krt vuorokaudessa) ja sit ollut nippailua alapäässä. Mulla oli nuo samat oireet esikoisen alkuraskaudessa ja olinkin aivan varma et ne ois pms. Ai niin ja huono olo, mut söin ihan hyvin karkkia 😅😅😅 edit okei en niiiin paljoa mut kuitenkin et voisin niitä syyttää..

Hurjan paljon onnea kaikille plussanneille ja megatsemppiä kaikille yrittäville! 💐🥰

Ilmoittaudun jälleen tänne joukkoon, viimeisin vauva on 2,5kk ja päätimme yksimielisesti miehen kanssa tähän putkeen yrittää vitosta. 🍀 Otaksun että ensi vuoden puolelle menee raskautuminen kun täysimetän.

Joo, mä taidan mennä yksityisen kautta jollekin asiaan erikoistuneelle henkilölle juttelemaan tuosta kilpparista. Mitä ehdin nettiä selailla niin moni oli kommentoinut, että työterveydessä / julkiselta näin lievillä voi olla haaste saada lääkitystä, koska arvot ei tarpeeksi korkeat tms. Mut ihan ensiksi sitä D-vitskua lisää 😅
Mun työterveyslääkäri määräs mulle lääkkeet, koska mulla oli väsymystä ja uupumusta ja tsh 4.0. Nykyään menee paremmin ja arvo heitti jopa vähän alle sen 0.5, mutta tässä kohtaa sekin kuulemma hyvä. Kannattaa kysyä työterveydestä ainakin, jos sellainen on. :)

Täällä kp25/27-28. Ehkä vasta dpo8-9, tein testin, mutta eihän siihen vielä mitään varmaan tulisikaan… Muutamassa päivässä selviää. Sit jos alkaa kierto, sit alkaa ivf. 🤞

Tsemppiä kaikille!🩷

Täällä oletettavasti dpo1. Flunssa tai kunnon allergiaoireet päällä niin olotilat on olleet vähän vaihtelevia, mutta ainakin asiaa on edistetty näiden päivien aikana. 😄

Mun työterveyslääkäri määräs mulle lääkkeet, koska mulla oli väsymystä ja uupumusta ja tsh 4.0. Nykyään menee paremmin ja arvo heitti jopa vähän alle sen 0.5, mutta tässä kohtaa sekin kuulemma hyvä. Kannattaa kysyä työterveydestä ainakin, jos sellainen on. :)

Täällä kp25/27-28. Ehkä vasta dpo8-9, tein testin, mutta eihän siihen vielä mitään varmaan tulisikaan… Muutamassa päivässä selviää. Sit jos alkaa kierto, sit alkaa ivf. 🤞

Tsemppiä kaikille!🩷
Minäpä kysyn ihan ensin sieltä työterveydestä, sinne saa helposti vastaanottoajan vaikka netin yli .🙏

Tsemppiä kiertoon ja jos ei tästä tärppää niin onneksi hoidot tulossa 🙏🌈

Hienoinen tauko tullut itsellä palstalla olosta, mutta nyt alkaa varsinainen ensikäynti lähestymään, se on nyt keskiviikkona ,ja nyt alkaa puskemaan jännitys pintaan. Oletuksena sieltä ensimmäisenä tulee letrot, mutta joku pieni peikko pään sisällä huutelee että mitäs jos ne ei autakaan mitään 😔 tänään miehen äidille äitienpäivän viettoon lähtiessä törmättiin käytävällä naapuriin, toivotettiin tälle vanhalle rouvalle hyvää äitienpäivää, ja hän sitten kysy jotenkin "vietetäänkös teillä äitienpäivää?" Ja vähän se teki pahaa. Optimistisesti ajateltuna tää on vika äitienpäivä, jolloin mä en ole äiti, eiks vaan?

Okei, oon todella sekaisin nyt!
Juuri kirjoittelin siitä, että saatiin se lähete hoitoihin. Nyt täällä odottelin menkkoja alkavaksi ja koko viikon tuhrutellut, mikä on ollut tyypillistä mulle ennen menkkoja ja oon syönyt myös keltarauhastukea, jotta se loppuisi. No tässä kierrossa söin vain pari päivää ja koska tuttu tuhruttelu alkoi niin lopetin. Äskön tein kuitenkin testin (niinkuin joka kuukausi) ja se näyttikin tältä 🥺😮🫣😍 En oo ikinä saanut testiin yhtään mitään näkyviin. Nyt olis siis dpo13.
Oon niin hämmentynyt ja sekaisin, että voiko olla🤩 Toivon niin kovin vahvistumista.
Ooo ihanaaa😍 nyt sormet ristissä!’

Minä kirjoittelin aiemmin että tuli haamulaisia testeihin. Nyt ne on vahvistuneet ja menkat jo sen verran myöhässä että ehkä uskaltaisin soittaa huomenna neuvolaan🥹 nämä viiimeviikolta su-pe

Liitteet

• IMG_9018.jpeg
    IMG_9018.jpeg
    634.9 KB · Katsottu: 180
  • IMG_9015.jpeg
    IMG_9015.jpeg
    444.6 KB · Katsottu: 175
Takaisin