Raskaaksi 2024

Juu olen. Tosi haamu viiva näkyi.. mutta en saanut ottaa hyvän kuvan testistä.. ajattelin tehdä uudestaan ylihuomenna pe
Oi, miten jännittävää😍 lupaavalta kuulostaa mun korvaan mutta noista ovistesteistä kokemus on täysi nolla niin en tiiä miten niitä pitäisi tulkita! Kerro sit miltä näyttää seuraavassa testissä!
 
Ootko tehnyt raskaustestiä?

Yritin ottaa kuvan... Viiva tosi vaalea (epäselvä)... Siksi ajattelin tehdä pe uudestaan..
 

Liitteet

  • IMG_20240529_172613.jpg
    IMG_20240529_172613.jpg
    211.9 KB · Katsottu: 132
Tänään pärähti ovisplussa testiin🎉 kp 25 joten pitkä kierto tulossa, varmaan kaikkien aikojen ennätys.. eipä olekaan nelosella ennen alkanut. Mies reissussa huomiseen iltaan asti, sitä ennen talleteltu sunnuntaina, joten toivotaan et huomisen tallettelu riittäisi. Eipä tässä kauheen suuria odotuksia kuitenkaan ole 😅
 
Pikkuhiljaa kun kiertopäivät etenee ja Flon ennustama ovulaatioaika lähestyy, niin mielikin piristyy ja toiveikkuus taas nostaa päätään, ei kuitenkaan ihan samalle tasolle kuin aiemmin.

Flo ennustaa oviksen vklp/ensi viikon alkuun ja haimpa nyt sitten kuitenkin eilen kaupasta niitä ovistestejä, saapahan vähintääkin sitten lisää dataa sinne lapsettomuustutkimuksien ensikäynnille.

Ja innostuin myös käymään kurkkimassa joko helmikuiset 2024 ryhmä oli tehty niin siellähän oli jo plussanneita! Tuntuu niin erikoiselta jotenkin kun itse vielä odottelee ovulaatiota ja osa helmikuisista on jo plussannut! Helmikuun loppupuolelle menisi mulla laskettuaika jos tärppäisi.
Mä kävin siellä kanssa kurkkimassa ja toivomassa josko meillekin helmikuinen tulisi 🤭
Mut aikamoinen arpaonni pitää osua 😣
 
Tänään pärähti ovisplussa testiin🎉 kp 25 joten pitkä kierto tulossa, varmaan kaikkien aikojen ennätys.. eipä olekaan nelosella ennen alkanut. Mies reissussa huomiseen iltaan asti, sitä ennen talleteltu sunnuntaina, joten toivotaan et huomisen tallettelu riittäisi. Eipä tässä kauheen suuria odotuksia kuitenkaan ole 😅
Jipii, eli peräkanaa mennään! Meillä oli kyllä tallettelut kohdillaan tässä kierrossa, toivotaan taas parasta. 🌈

Sit ku sais ajan kulumaan nopeammin, tuntuu ihan puhtaalta mahdottomuudelta odotella se parisen viikkoa. Oon niiiin malttamaton, lähipiirissä yks kerrallaan putkahtelee vauvauutisia ja oma kaipuu kasvaa päivä päivältä. ❤️‍🩹
 
Tässä kierrossa on erikoisen vaivattomasti päästy dpo9 eikä testivimmaa ole. Usko on vähäinen kun talletuksia oli vaan 2 ja ekan tavara ehkä melko vanhaa. Jäipä myös niiden cyclogestien aloitus ku ei jotenki tässä kiekkohuumassa kyenny muistaan..

Kuin tarkasti porukka syynää kosmetiikkatuotteiden tms sisällykset? Epätoivossa oon ettinyt kesäkuumalle sopivaa kevyttä meikkituotetta kasvoille (mitä näitä nyt on bb, cc, dd..) ku ilman en osaisi olla ja sit löydän joidenkin tuotteiden ylistyksiä netistä, mutta huomauttavat, että siinä on jotain hirveetä myrkkyä, (hormonihäirikkö? ja jotkut ovat estrogeenin kaltaisia?) ja siitä sitten aihe eteni airinkosuojien vaaroihin ja nyt on sellanen tiedon ylikuormituksen romahdus 🤯😵‍💫 kaikki on myrkkyä ja parempi pysyy vaan kotona pimeessä nurkassa.

Mä oon ottanut käyttöön sovelluksen nimeltään INCI Beauty, joka näyttää tuotteen viivakoodin skannaamalla sen INCI:n eli ainesosalistauksen arvostelun, näyttää tuloksena x/20 pistettä. Käytän sitä kaikkiin kosmetiikkaosaston tuotteisiin (meikit, hiustuotteet, kasvojen pesu, rasvat ym) mitä ikinä se tunnistaakaan.
Mitä enemmän pisteitä sovellus tuotteelle antaa, sitä (tutkitusti) turvallisempia ainesosia se sisältää, ja mitä pienemmät pisteet sitä suuremmalla varmuudella tiedetään jo kyseisten ainesosien aiheuttavan jotain tutkittua haittaa. Sovellus listaa mitkä ainesosat se tulkitsee hyviksi, välttäviksi ja huonoiksi, ja näyttää syyn miksi esim. huono tulkitaan huonoksi. Yllättävän moni tuote saa jopa 0/20, mutta sanoisin että suurin osa on 0-10/20 välillä. Ihanasti löytyy kyllä myös 10-20/20, kun jaksaa katsella ja skannailla eri tuotteita.

Tuota sovellusta kun olen nyt pari vuotta käyttänyt, niin osaan jo aika nopeasti etsiä ne parhaat merkit ja tuotteet, joilla parhaat INCI listat. Yleensä niissä toistuu sanat organic, bio (luomu), natural, hajusteeton (tai sis. jotain luonnollista mietoa hajustetta) jne.

Viimeisimmät etsimäni tuotteet olivat kasvojen puhdistusvaahto, joista paras löytyi Urtekramilta, sai pisteeksi täydet 20/20, eikä hintakaan ollut paha, olisiko ollut Prismassa reilut 6e. Tuntuu hyvältä kasvoilla, ja puhdistaa ihan yhtä hyvin kuin edellinen putsari, levittyy jopa paremmin kasvoille. Luonnollisimmat aineet ei aina välttämättä ole kalleimpia, vaikka harmi kyllä välillä ovat.

Meikissä olen siirtynyt mineraalimeikkipohjiin ja luomiväreihin, ja jättänyt kaikki talkkia (asbestia) sisältävät pois. Näillä muutoksilla itse koen tehneeni paljon ylimääräisten kemikaalien välttämiseksi, ja henkilökohtaisesti uskon sen parantavat pitkässä juoksussa myös mm. hedelmällisyyttä. Nämä on kuitenkin semmosia asioita, joista jokaisella on oma mielipide, ja saa ollakin, kukin tekee kuinka itse kokee hyväksi ja tärkeäksi :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Ja lisään vielä, että tuossa sovelluksessa taisi kyllä olla myös jotain listoja, joissa kaikki parhaimmat pisteet saaneet tuotteet ihan listalla. Siellä kuitenkin myös tuotteita, joita ei Suomessa myynnissä, joten koen paremmaksi itse skannata ne tuotteet, joiden välillä puntaroin ostopäätöstäni.
 
Ovulaatiotesti raskustestinä..
Mitä sanoisitte? Menkat pitäis alkaa nyt viikon lauantaina.. 🫣

Hyppään uutena sivustaseuraajana kertomaan, että mulla ovistesti näytti raskauden just tuolla lailla. Dpo 7-8 lähti muistaakseni ovistestin viiva vahvistumaan, herkkä raskaustesti silloin nega. Mutta sain herkkään raskaustestiin haalean plussan sitten dpo9, tein digin heti perään ja raskaana 1-2. Ihan vain mielenkiinnosta seurasin, miten ovistestit reagoisi mahdolliseen alkuraskauteen :D
 
Tänään pärähti ovisplussa testiin🎉 kp 25 joten pitkä kierto tulossa, varmaan kaikkien aikojen ennätys.. eipä olekaan nelosella ennen alkanut. Mies reissussa huomiseen iltaan asti, sitä ennen talleteltu sunnuntaina, joten toivotaan et huomisen tallettelu riittäisi. Eipä tässä kauheen suuria odotuksia kuitenkaan ole 😅

Lohdutuksen sanoja sulle, mulla oli vähän sama tilanne, kun ovistestiin tuli plussa, niin seuraavana päivänä vasta joskus alkuillasta kerkes sitten tallettelemaan miehen reissutyön vuoksi. Olin heittänyt toivon jo menemään, mutta eihän se tosiaan tarvinut kun vaan sen yhden kerran ja yhden vikkelän kaverin hedelmöittämään irronneen munasolun ja nyttenhän sitä sitten raskaana ollaan XD
Tsemppiä sinne, toivottavasti teilläkin tärppää pian!
 
Ja lisään vielä, että tuossa sovelluksessa taisi kyllä olla myös jotain listoja, joissa kaikki parhaimmat pisteet saaneet tuotteet ihan listalla. Siellä kuitenkin myös tuotteita, joita ei Suomessa myynnissä, joten koen paremmaksi itse skannata ne tuotteet, joiden välillä puntaroin ostopäätöstäni.

Kiitti vinkistä, ompa kätevä 😃 Tätä vois testailla!
 
Kp 10 ja papaseulonnassa käyty. Vaaleanhailakkaa eritettä oli kohdunsuulla, eli ei kuulosta vielä vissiin niiltä kuuluisilta ovislimoilta? Tosin näytteenottaja arveli että voisi olla myös siemennestettä. Mutta muuten kaikki onneksi näytti hyvältä ja sanoi että ei pitäisi olla estettä talletteluille tänään 😁

Yritin eilen itsekin noita limoja tutkia mutta en tiedä osasinko... pitäskö se jostain ihan sieltä kohdunsuulta osata ronkkia?
 
Kp 10 ja papaseulonnassa käyty. Vaaleanhailakkaa eritettä oli kohdunsuulla, eli ei kuulosta vielä vissiin niiltä kuuluisilta ovislimoilta? Tosin näytteenottaja arveli että voisi olla myös siemennestettä. Mutta muuten kaikki onneksi näytti hyvältä ja sanoi että ei pitäisi olla estettä talletteluille tänään 😁

Yritin eilen itsekin noita limoja tutkia mutta en tiedä osasinko... pitäskö se jostain ihan sieltä kohdunsuulta osata ronkkia?
En kyllä itse alkaisi ronkkimaan 😅 Mutta itse ainakin huomaan ovulaation lähestymisen siitä kun limaa alkaa tulla reippaammin ja sen huomaa esim. pyyhittäessä tai alushousuissa 🤣
 
Kp 10 ja papaseulonnassa käyty. Vaaleanhailakkaa eritettä oli kohdunsuulla, eli ei kuulosta vielä vissiin niiltä kuuluisilta ovislimoilta? Tosin näytteenottaja arveli että voisi olla myös siemennestettä. Mutta muuten kaikki onneksi näytti hyvältä ja sanoi että ei pitäisi olla estettä talletteluille tänään 😁

Yritin eilen itsekin noita limoja tutkia mutta en tiedä osasinko... pitäskö se jostain ihan sieltä kohdunsuulta osata ronkkia?
Oon myös kuullut tästä ronkkimisesta, mutta omalla kohdalla ei ole koskaan ollut tarpeellista, vaan limat on kyllä ihan pyyhkiessä nähnyt paperista😊 ja muutenkin on sellaista liukkaan oloista 😂
 
Joo, jostain luin (Flosta?) että voisi just tutkia puhtain sormin kaappaamalla sieltä syvempää jotain, mulla ainakaan ei oo oikein pöksyihin asti hirveemmin tullut nyt ainakaan (enkä muista edellisistäkään kierroista), mutta ehkä ne ois sieltä tulollaan😅
 
Takaisin
Top