Raskaaksi 2024

Kesti suunnilleen yhtä pitkään kuin normaalisti, mutta oli aika tarkkaan tuplat runsaampi (laittelin muistiin kun kiinnosti tietää). Myös kivuliaampi. Normaalisti itsellä on yhtenä päivänä menkkakipuja, kemiallisen kanssa kesti neljä päivää ja krampit alkoi jo ennen vuotoa. Ei kuitenkaan ollut fyysisesti mikään ihan painajainen, vaan särkylääkkeillä selvittiin. Henkisesti se tuntui pahemmalta ja suututti kaikki sivustot joissa väitetään, että ihan normaalit kuukautiset tulee kemiallisen jälkeen, tai ehkä maksimissaan vähän vain runsaammat...
Mulla oli neljä peräkläistä kemiallista vuonna 2020 kierukan poiston jälkeen ennenku syntyi toi taapero.
Parissa niistä vuoto ollu melko menkkamaista, Parissa ehkä niukempaaa. Mut mulla on monsteri menkat. Ainoo mistä nyt tietää et tuskin on kemiallinen meneillään on se, et testi viivat ei koskaan päätyneet kovin vahvoiksi

Ja alkoi aina aivan pienellä tihrulla, joka sit viimeistään seuraavana päivänä vuosi pois

Tuleeko näihin cb aina tällanen? Samasta pissasta pc liuska ihan vitivalkoinen 😂
Dpo14

Liitteet

• IMG_7419.jpeg
    IMG_7419.jpeg
    505.5 KB · Katsottu: 135
Onko täällä ketään kellä toimisi vain toinen munasarja? Eli tarkoitan että joka toinen kierto ovulaatio tapahtuu ja jokatoinen taas ehkä ei?
...
En ole vielä ollut yhteydessä gyneen tai mihinkään kun olen "vasta" heinäkuussa lopettanut pillerit. Heräisiköhän mun toinenkin munasarja pian:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Laskennallisesti se menee niin että joka toinen kierto irtoaisi toisesta ja sitten toisesta, mutta ei välttämättä siis aina mene niin..
Hemmetin hyvä kysymys, kiitos siitä ja vastauksista! Ehkä tää selittäisi mullakin hassuja epäsäännöllisyys-kiertoja tavallisempien välissä, edellisen tavallista pidemmän kierron päätteeksi tuli superniukka ja lyhyt vuoto mutta aika näyttää miten tämä jatkuu.

Kiva saada muutakin seurailtavaa kuin se raskautumisen odotus niin yritysaika kuluu nopsempaan. (Näin siis uskottelen itselleni nyt, mutta ootahan seuraavaa epäsäännöllistä kiertoa niin oon taas ihan hermorauniona asian kanssa :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:)

Kertokaa muuten aloittelijalle, mitä tarkottaa lyhenne pcos munasarjoista puhuttaessa?

Hemmetin hyvä kysymys, kiitos siitä ja vastauksista! Ehkä tää selittäisi mullakin hassuja epäsäännöllisyys-kiertoja tavallisempien välissä, edellisen tavallista pidemmän kierron päätteeksi tuli superniukka ja lyhyt vuoto mutta aika näyttää miten tämä jatkuu.

Kiva saada muutakin seurailtavaa kuin se raskautumisen odotus niin yritysaika kuluu nopsempaan. (Näin siis uskottelen itselleni nyt, mutta ootahan seuraavaa epäsäännöllistä kiertoa niin oon taas ihan hermorauniona asian kanssa :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:)

Kertokaa muuten aloittelijalle, mitä tarkottaa lyhenne pcos munasarjoista puhuttaessa?
Munasarjojen monirakkulaoireyhtymä (polycystic ovary syndrome) on PCOS. Hormonihäiriö siis. Munasarjoissa on helminauhamaisesti paljon enemmän munasoluja kun normaalisti.. se ei välttämättä tiiä mitä alkaa kypsyttämään ja irrottamaan… voi tulla kystia.. epäsäännölliset menkat.. raskautuminen vaikeutuu.. 🥴

Kemiallisen raskauden kokeneet, onko teillä vuoto ollut sillon voimakkaampaa? Kestikö pitempään?
Mulla oli just viime kuussa kemiallinen. Menkat alkoi 2 vai 3pv myöhässä ja vuodon määrä oli tosi paljon voimakkaampi kuin normaalisti ja kaksi päivää tuli hyytymiä kellon ympäri. Kesto oli neljä päivää, normisti 3-4pv mutta toi vuodon määrä oli ihan järkyttävä.

Täällä kp13/27-28, ovistestit näyttää hyvältä. Eilen oli talletteluja, tänään ei kummallakaan riittänyt energia, joten sovittiin että huomenna uudestaan.
Viimeinen kokonainen kierto ennen lapsettomuushoitojen ekaa käyntiä, seuraavan kierron ovis on ~viikkoa ennen käyntiä, eli ~8.5. ja käynti on 15.5....
Letrot on vissiin se ensimmäinen millä aina aloitetaan, mielenkiinnolla ja jännityksellä odotan käyntiä kyllä.

Liitteet

• IMG_20240409_233810.jpg
    IMG_20240409_233810.jpg
    1.9 MB · Katsottu: 103
Miten te määrittelette kemiallisen raskauden? Rfsu ei vieläkään anna leffaa, vaikka jo 4+4
Toisaalta, heräsin taas Kuudelta ja kävin läpi kaikki merkinnät mitä mulla on raskautumisista ollu ja neljän vkm jälkeen vuonna 21 en saanu leffoja ku vasta kp 35.

Viime syksynä sain heti kp 28. Myös digiin räpsähti sillon 3+
Siitä tuli kkm viikolla 12

Tänään kp 24 lyhyessä kierrossa. Odotin menkkoja eiliselle, mutta ei ole vielä ainakaan näkynyt. Tänään viivanpaikka testiin, mutta onestepit vissiin kuuluisia niistä. Loppuviikosta tuhlaan digin jos ei menkat ala.

Miten te määrittelette kemiallisen raskauden? Rfsu ei vieläkään anna leffaa, vaikka jo 4+4
Toisaalta, heräsin taas Kuudelta ja kävin läpi kaikki merkinnät mitä mulla on raskautumisista ollu ja neljän vkm jälkeen vuonna 21 en saanu leffoja ku vasta kp 35.

Ainakin terveydenhuollossa kaikki keskenmenot, jotka tulevat ennen rv6+0, luokitellaan kemiallisiksi.

Tänään kp 24 lyhyessä kierrossa. Odotin menkkoja eiliselle, mutta ei ole vielä ainakaan näkynyt. Tänään viivanpaikka testiin, mutta onestepit vissiin kuuluisia niistä. Loppuviikosta tuhlaan digin jos ei menkat ala.
Täällä myös menkat myöhässä kaks päivää, tänään kp30 (tosin vasta dpo10 kun ovis tuli niib myöhään) eli ehdottomasti pisin kierto mitä syksyn keskenmenon jälkeen on tullut. Testasin toiveikkaana aamulla, että jos oisin saanut synttäriyllärin, mutta negaa näytti testi 😔 Eipä kai auta kuin odotella menkkoja alkavaksi… Voi toki olla että oli ovuloimaton kiertokin taas, en saanut ovistesteihin ihan 100% selkeää plussaa.

Ootko testannut muiden merkkien testeillä esim. Pregcheck? 😊 Jos tuo Rfsu vain vammaa jotakin...

Mä tuun taas päivittämään, että viivanpaikkaa näyttää testi tänäänkin. Tosin hiukan selkeämpi viivanpaikka kuin eilen, mutta en oo varma näkyykö väriä eli ei voi haamuksikaan sanoa. Kuvaan sitä ei saa näkyviin 😅

Mun mielestä viikkodigin ei tartte näyttää tuossa vaiheessa ees vielä noin paljon? Kun laskee kuitenkin hedelmöitymisestä sen. Eli vasta raskausviikolla 5+ yleensä. Mutta toki riippuu sun oviksen ajankohdasta ym. ☺️ ja ymmärrän että huolettaa jos on paljon menetyksiä takana, mutta silti en liikaa vetäis johtopäätöksiä viivan vahvuudesta. Ainoa varmempi on verikoe ja jos sulla on useampi keskenmeno takana, kysyisin sinuna neuvolasta siihen pääsyä.

Takaisin