Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla myös kuparikierukan kanssa vain 4pv kuukautiset, ja niistä vain kaksi ekaa päivää vähän enempi vuotoa (pienimmän kuukupin riittää kun tyhjentää aamulla kerran ja illalla kerran). Yht. ehkä n. 6-7pv ajan tulee jotain, mutta kolmannesta päivästä lähtien pientä tiputtelua vain, ja pärjää hyvin pikkuhousunsuojalla. Katsotaan kuinka käy kun poistan tämän kierukan. En kyllä ainakaan huomannut mitään muutosta vuodon määrään tai pituuteen kierukan asennuksen jälkeen. Mulla aina ollut matala hemoglobiini (ferritiiniä tuskin koskaan mitattukaan), niin tämä mun vuodon niukkuus oli se syy miks lääkäri suostui kuparikierukan asentamaankaan, pelkäsi että vuotaisin muuten rautavarastoni ihan nollille.Mulla on ollut tosi niukat kuukautiset nyt verrattuna siihen, mitä oli kuparikierukan kanssa. Nytkin vuosi vähän reilummin oikeastaan vaan yhden päivän. Kp4 oli jo vuoto käytännössä lakannut kokonaan, pärjää pikkuhousulla. Tänään kp 5. Miten teillä muilla? Aloin pohtia, onko tämä huono juttu.. koska kyllähän kohdun limakalvon tarvis olla riittävän paksu, jotta munasolu voi kiinnittyä ja alkio saa hyvän alun.. mietityttää myös nyt tuo kierron heittely, aiemmin 23-29 ja nyt ykskaks 33.. että mistä johtuuteen kaikkeni etten stressais liikaa! Meillä on miehen kaa varattuna heinäkuussa kahdenkeskinen lyhyt mökkiloma just ovisaikaan
![]()
Saa kysyäLilja35, jos saa kysyä niin miksette ole halunneet mennä tutkimuksiin/hoitoihin?
Mai-, huh, kiitos paljon kun kerroit, ettei teillä ainakaan vaikuttanut negatiivisesti raskautumiseen niukat kk ja kierron heittelyt![]()
Ymmärtääkseni kierron pituudella ei niinkään ole väliä, tärkeämpää on kysymys siitä kuinka pitkä luteaalivaihe on (eli vaihe ovulaatiosta kuukautisten alkuun). Jotta raskautuminen olisi mahdollista, tulisi luteaalin olla vähintään 10 päivää pitkä, mielellään pitempi. Luteaalin pituus on tosi yksilökohtainen, mutta usein aika säännöllinen. Mulla on 10-11 päivää ja sitä on kommentoitu ”aika lyhyeksi muttei mahdottomaksi”. Stressi vaikuttanee tuohon pituuteen myös :)Mulla myös kuparikierukan kanssa vain 4pv kuukautiset, ja niistä vain kaksi ekaa päivää vähän enempi vuotoa (pienimmän kuukupin riittää kun tyhjentää aamulla kerran ja illalla kerran). Yht. ehkä n. 6-7pv ajan tulee jotain, mutta kolmannesta päivästä lähtien pientä tiputtelua vain, ja pärjää hyvin pikkuhousunsuojalla. Katsotaan kuinka käy kun poistan tämän kierukan. En kyllä ainakaan huomannut mitään muutosta vuodon määrään tai pituuteen kierukan asennuksen jälkeen. Mulla aina ollut matala hemoglobiini (ferritiiniä tuskin koskaan mitattukaan), niin tämä mun vuodon niukkuus oli se syy miks lääkäri suostui kuparikierukan asentamaankaan, pelkäsi että vuotaisin muuten rautavarastoni ihan nollille.
Jos jollain on tietoa siitä kuinka lyhyet kuukautiset vaikuttaa raskautumiseen, niin minäkin mieluusti kuulisin aiheesta.
Siitä kierukan poistosta tosiaan oon nyt lukenut monesta paikkaa, ja ei tosiaan mitään estettä poistaa koska vaan. Ainoastaan mun nyk. gynen sanojen vuoksi oletin että opiston pitää tapahtua kuukautisten aikaan. Mut gyne vaan taitaa olla unohtanu päivittää tietojaan tai jotain, on kyllä oikeastikin kohta eläkeikäinen tyyppi, että voi olla ettei ollut tietoinen että koska vaan voisi poistella..
Yritin tänään soittaa aikaa, mutta sain vaan luuria korvaan useeman kerran. Noh, ehkä huomenna paremmalla tuurilla.
Ahaa, kiitos selvennyksestä! Sitten mulla ei pitäis olla ongelmaa tuon suhteen, koska kierto on melko säännöllisesti 32-35pv, ja ovulaatiosta kierron alkuun yleensä n. 15pv, +-3pv. Toki en oo tikuttanut ovulaatiota, mutta melko selkeät oireet on + Flo, joiden perusteella yleensä luulen tietäväni koska tapahtuu.Ymmärtääkseni kierron pituudella ei niinkään ole väliä, tärkeämpää on kysymys siitä kuinka pitkä luteaalivaihe on (eli vaihe ovulaatiosta kuukautisten alkuun). Jotta raskautuminen olisi mahdollista, tulisi luteaalin olla vähintään 10 päivää pitkä, mielellään pitempi. Luteaalin pituus on tosi yksilökohtainen, mutta usein aika säännöllinen. Mulla on 10-11 päivää ja sitä on kommentoitu ”aika lyhyeksi muttei mahdottomaksi”. Stressi vaikuttanee tuohon pituuteen myös :)
Esikoisen yrityksessä oli ihan sama, sain oviksen kiinni vain niillä digitaalisilla "hymynaamatesteillä". Tässä alla siis tummin viiva mitä näillä ovistikuilla sain, tän jälkeen lähti viiva haalemaan. Kyllä näistä siis jälkikäteen pystyy vähän päättelemään, milloin ovis oli, mutta ei siinä hetkessä, kun jää vielä odottamaan olisiko seuraavana päivänä tummempi viiva... No, käytän nää loppuun ja ehkä sitten investoin digeihin, jos tarve vaatii.
Olo ei ole kyllä mitenkään superluottavainen tähän kiertoon, kun yritystä oli kp15 ja kp18 (ovis oli kp 17-18). Buranastakin oli tuossa muutama viesti aiemmin puhetta, niin jouduin semmoisenkin ottamaan juuri ovista ennen.
Mutta katsotaan, eihän sitä koskaan tiedä...Onneksi olkoon!Kääk, dpo12 ja mä ajattelin että jos plussa tulee niin se on joku ihan tosi haalea haamu jota sitten epätietoisena tiirailen. No tämä ei kyllä mikään kovin haalea ooTässä siis sama testi eri valoissa. View attachment 122852
Samoilla päivillä mennään, päästään siis yhdessä jännittämäänTäällä kans tallettelut eilen aloitettu, kp10 tänään. Ovisplussaa odotellaan![]()