Raskaaksi 2023

@Kuuttituutti aivan megaliikkis puoliso :smiling face with heart-eyes:

@Enniy kp7, viimeinen letrozol-päivä ekaa letrokiertoa ovulaation aikaansaamiseksi ja menkat tuli eilen taputeltua. Valitettavasti puoliso on sairastellut tosi pahasti tällä viikolla ja sain just toisessa langassa Nurpulta tietää että kuume vaikuttaa huonontavasti siittiöiden laatuun ja menee 3kk palautua :side_tear:

Tää viikonloppu menee sairastupaa pyörittäessä, puolison antibiootit ovat helpottaneet hänen oloaan onneksi, mutta bonuslapsi on kans meillä ja hän on kans aika rassukka kipeänä niin katotaan päästäänkö tekemään juuri mitään kodin ulkopuolella 😅 Mun on ainakin pakko käydä kävelyllä päätä tuulettamassa tai tästä hommasta ei tuu mitään.

Täällä dpo 4 vasta. Tässä kohin tuskin voi mitään oireita tuntea? Vai voiko? No joka tapauksessa rinnat arat ja ehkä hieman turvonneet. Vatsaa turvottanut, kipeillyt ja välillä ollut huonoa oloa. Toivottavasti ei ainakaan mikään vatsatauti tulossa 😬
Ei voi. Tuossa vaiheessa "oireet" johtuvat keltarauhasesta, joka toimii ihan riippumatta siitä, onko raskaus alkamassa vai ei. Hedelmöittyneeltä munasolulta menee ainakin viisi päivää matkata munanjohtimesta kohtuun. Kiinnittyminen voi tapahtua dpo6-dpo12, useimmiten kuitenkin dpo8-dpo10. Sitä ennen keho ei yksinkertaisesti voi vielä tietää raskauden alkamisesta mitään eli ei voi myöskään olla vielä raskausoireita. Itse olen tuntenut oireita dpo9 ja plussannut dpo10.

Tästä aina yritänkin muistuttaa itseäni, että ainakaan mikään ennen dpo8 tuleva oire ei tarkoita mitään.

@Enniy
Täällä flunssa & menkat, joten ei mitään erikoisia suunnitelmia. Lepäilyä, sen mitä pystyy lapsukaisten kanssa 😅

Kirpparitavaroita pitäisi kattella ja hinnoitella, tulossa myyntijakso. Josko sen puolesta sit aika kuluisi nopsaa ovikseen asti edes 😁

@Jadine Sullekin nyt toivottavasti tulee rentouttava viikonloppu! Maanantaina sitten testailemaan, jännää!

@Metu Voi ei, nyt on kyllä ollut paljon tauteja liikkeellä 🤐 Tsemppiä sinne! Käy ihmeessä välillä ulkona ottamassa raitista ilmaa ja omaa aikaa, niin jaksat sitten hoitaa muita ☀️

@Jefar Samoilla päivillä siis mennään! Tää on taatusti just sitä aikaa, mikä vaan matelee. Ja jos vielä odottelee kutsua, missä voi mennä viikkoja 😵‍💫 Pyydähän teiniä keksimään teille nyt jotain tekemistä ja katso, keksiikö se mitään 😁

Ei voi. Tuossa vaiheessa "oireet" johtuvat keltarauhasesta, joka toimii ihan riippumatta siitä, onko raskaus alkamassa vai ei. Hedelmöittyneeltä munasolulta menee ainakin viisi päivää matkata munanjohtimesta kohtuun. Kiinnittyminen voi tapahtua dpo6-dpo12, useimmiten kuitenkin dpo8-dpo10. Sitä ennen keho ei yksinkertaisesti voi vielä tietää raskauden alkamisesta mitään eli ei voi myöskään olla vielä raskausoireita. Itse olen tuntenut oireita dpo9 ja plussannut dpo10.

Tästä aina yritänkin muistuttaa itseäni, että ainakaan mikään ennen dpo8 tuleva oire ei tarkoita mitään.
Joo niin vähän ajattelinkin. No oli mitä oli. Vatsatautia ei onneksi iskenyt vaikka siltä eilen tuntui😅

Mä tein vielä viimoisen testin mikä multa löytyi kotoolta, se sama pc:n testi mitä tähän asti olen myös tehnyt. Yhä edelleen se näyttää vaaleanpunaista haamua minulle, mutta nyt noin 6 minuutin kohdalla se viiva hävisi. Toki testissä sanotaan, että ei saisi 5min jälkeen tulkita enään testiä ja positiivinen tulos ilmestyy 1 min päästä testin teosta ja sen varmistamiseksi pitää odottaa 3 minuuttia. Onko muilla vastaavaa?

Kuukautismainen vuoto vieläkin, nyt toista päivää. Veri rusehtavaa/tummanpunaista, mutta ei kipuja🙏🏻

Joo, pitää yrittää. 🤞 Harmittaa kun miehelläkin on nyt selvästi alkanut vauvakuume oikein kunnolla nousta ja kyseli jo viikko sitten että milloin on todennäköisesti tärkeimmät päivät edessä, ja silloin ajateltiin et tämä stressaava työreissu ehtii hyvin pois alta. Noh pitää yrittää vielä hyödyntää.

Jaksettiinpas! 😁 Jospa vielä huomennakin saataisiin aikaan.

Esikoista yrittäessä ei kyllä ollut tällaista ongelmaa ettei meinaa riittää aikaa ja/tai energiaa yritykseen. Vissiin taaperoarki ja molempien haastavammaksi työkuviot vievät veronsa...

Täällä 9 dpo mutta tuskin mitään on tapahtunut. Ostin eilen raskaustestin ja vähän sen jälkeen alkoi kuukautisia enteilevät tuntemukset mahassa ja on niin hirveä jurppiminen päällä, että pms taitaa painaa. Harmittaa aika tavalla. Jos ei keskiviikkoon mennessä mitään näy, niin teen sitten testin.

Mitä testejä te tykkäätte käyttää? Otin RFSU:n jonkin perustestin, jota käytin ensimmäisen raskauden toteamiseenkin. Siinä sanotaan, että jopa 6 päivää ennen kuukautisia voisi jo tehdä, onkohan totta. No, turha kyllä tehdä kun mahan menkkatuntemukset kertoo jo omaa stooriaan tilanteesta. Tosin tilanne oli ihan sama ekallakin kerralla...

Täällä 9 dpo mutta tuskin mitään on tapahtunut. Ostin eilen raskaustestin ja vähän sen jälkeen alkoi kuukautisia enteilevät tuntemukset mahassa ja on niin hirveä jurppiminen päällä, että pms taitaa painaa. Harmittaa aika tavalla. Jos ei keskiviikkoon mennessä mitään näy, niin teen sitten testin.

Mitä testejä te tykkäätte käyttää? Otin RFSU:n jonkin perustestin, jota käytin ensimmäisen raskauden toteamiseenkin. Siinä sanotaan, että jopa 6 päivää ennen kuukautisia voisi jo tehdä, onkohan totta. No, turha kyllä tehdä kun mahan menkkatuntemukset kertoo jo omaa stooriaan tilanteesta. Tosin tilanne oli ihan sama ekallakin kerralla..
Toivotaan, että enteilee raskautta, eikä menkkoja, täällä sormet ristissä sulle.🤞🏻❤️

Mä oon ollu sellane himotestaaja ja välillä nähnyt mukamas haamuja tehdessäni testejä ennen menkkojen alkua, mutta tullut siihen tulokseen, että varmin plussa tulee sitten menkkojen myöhästymisen jälkeen.❤️

Mitä testejä te tykkäätte käyttää? Otin RFSU:n jonkin perustestin, jota käytin ensimmäisen raskauden toteamiseenkin. Siinä sanotaan, että jopa 6 päivää ennen kuukautisia voisi jo tehdä, onkohan totta. No, turha kyllä tehdä kun mahan menkkatuntemukset kertoo jo omaa stooriaan tilanteesta. Tosin tilanne oli ihan sama ekallakin kerralla...
Pc on mun luottotesti ja täälläkin se taitaa olla se yksi suosituista 😊

Jaksettiinpas! 😁 Jospa vielä huomennakin saataisiin aikaan.

Esikoista yrittäessä ei kyllä ollut tällaista ongelmaa ettei meinaa riittää aikaa ja/tai energiaa yritykseen. Vissiin taaperoarki ja molempien haastavammaksi työkuviot vievät veronsa...
Ja tänäänkin jaksettiin. 😁 Eli ihan oikea piinailu taas tulossa vaikka huonolta jo näytti. 😅

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneet ja tsemppiä piinailijoille. :red-heart: @Lilja35 lla testailut huomenaamulla edessä?

@RadioGaGa Mulle PC on kans luottotesti. RFSUhun en enää koske. :-)

Mitäs @IiJa-99 lle kuuluu? Entäs @Nyyti2 ? :Hugging Face:

Otin pientä taukoa täältä. Nyt on kp11 ja olo on semilannistunut kemiallisen jälkeen: lämmöt sahaa ja alakerta on todella kuivana. Halukkuutta on nolla, mikä on tietty perseestä. Jos kierto ois normi, niin ovis olisi nyt kp14-15. Mutta valkovuodon poissaolo epäilyttää, että onkohan anovulatorinen kierto. :rolleyes:

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneet ja tsemppiä piinailijoille. :red-heart: @Lilja35 lla testailut huomenaamulla edessä?

Otin pientä taukoa täältä. Nyt on kp11 ja olo on semilannistunut kemiallisen jälkeen: lämmöt sahaa ja alakerta on todella kuivana. Halukkuutta on nolla, mikä on tietty perseestä. Jos kierto ois normi, niin ovis olisi nyt kp14-15. Mutta valkovuodon poissaolo epäilyttää, että onkohan anovulatorinen kierto. :rolleyes:
Mun testailut menee varmaan pitkälle iltapäivään, kun oon yövuoroissa niin aamusta en viitti testailla😊
Tai jos tässä ilmaantuu jotain menkkaoireita niin en välttämättä testaa ollenkaan. Oon päässyt tässä vuosien yrityksen aikana aika hyvin eroon siitä himotestailusta, johan tähän projektiin on palanut rahaa satoja euroja😅

Tsemppiä, toi on kyl niin hanurista alkaa keräilee itteään taas uuteen yritykseen kemiallisen jälkeen😕 ja varsinkin jos kropalla kestää kauankin palautua. Mut ainakin jotain siellä on yrittänyt tapahtua, joten positiivista sekin. Kyllä se pysyvä plussa vielä tulee🥰 ja eiköhän ne ovisoireilutkin sieltä vielä ala.

Minulla on luottotestinä OneStep, joka on joka kerta näyttänyt raskauden dpo10, muttei ole antanut mitään viivanpaikoja, kuten tuolla RFSU:lla on valitettavasti tapana. Ja testaan sen verran paljon, että halvat liuskatestit ovat sopivimpia siihen hommaan.

Nuo "6 päivää ennen kuukautisia" -mainoslauseet ovat vähän harhaanjohtavia, koska se riippuu ihan siitä, kuinka pitkä luteaalivaihe (=aika ovulaatiosta kuukautisten alkuun) on. Luteaalivaiheen pituus vaihtelee eri naisilla, mutta on yleensä kierosta toiseen yhtä pitkä. Luteaalivaihe voi olla esimerkiksi 11-16 päivää (tai lyhempikin, mutta alle 10 päivän luteaalivaiheella on jo vaikea raskautua). Jos on vaikka 11 päivän luteaalivaihe, niin 6 päivää ennen kuukautisia olisi dpo6, jolloin ei todellakaan vielä raskaustestissä näy mitään, vaikka olisi kuinka tarkka testi, koska alkion pitää ensin ehtiä kiinnittyä, että kehossa voi olla raskaushormonia. 16 päivän luteaalivaiheella taas on hyvinkin mahdollista plussata jo 6 päivää ennen kuukautisia.

Täällä on dpo8 ja tällä hetkellä jännitän eniten sitä, alkaako vuoto taas tosi aikaisin, kun viimeksi alkoi jo dpo9 (yleensä dpo13). Ei onneksi ole vielä mitään merkkejä vuodosta, kun taas viimeksi tuli jo aiemmin pientä vaaleanpunertavaa tiputtelua. Tänään oli ihan kuin olisi ollut repäisykipuja, mutta kuvittelin niitä myös viime kierrossa, joten en nyt halua vielä toivoa liikoja.

Hmmm täällä dpo4 eikä tuntemuksia suuntaan eikä toiseen. Jokseenki tuntuu ettei tää tärpänny vieläkään🥺

Voimia tähän uuteen kiertoon ja yritykseen, varsinki jos kroppa ei taho pelata❤️ Toivon, että sun kohalla käy hyvin ja nyt kemiallisen jälkeen kroppa handlaa homman ja raskaus menee loppuun asti🥰

Metu, mä "kidutan" just itseäni näin 😅 että katson synnytysvideoita ja seuraan perhevlogeja joissa ollaan raskaana tai vauvoja tai pieniä lapsia.. On myös semmoista henkistä valmistautumista ❤ Tulee tosiaan välillä vaan turhankin malttamaton olo..

@IiJa-99 ei hätää, oireita tulee vasta kiinnittymisen jälkeen dpo6-12, yleensä dpo8-10 tienoilla, eikä kaikille tule mitään oireita ❤️

@Valora joo, sama! Kaikista kamalinta/ihaninta on kun joku seuraama tulee raskaaksi, häntä seuraa sen koko ajan, ja lopulta lapsi syntyy 🥲 olisipa jo oma vuoro!

Mun eka oire kaikissa aiemmissa raskauksissa on ollut vaan kuukautisten poisjääminen. Vasta rv5+ alkanut väsymys, etova olo ja rinnat turvota. Ja olen testannut vasta pari päivää siitä kun kuukautisten olisi kuulunut alkaa ja saanut vahvan plussan. En tiedä miten olenkin malttanut niin hyvin odottaa sitä testausta.

Takaisin