Raskaaksi 2022

Täällä ovulaatio ohitettu eilen! Maaliskuun lopulla jätetty pillerit pois ja aloitettu yrittämään, pari ekaa kiertoa meni niin että mietin jo ovuloinko ollenkaan. Tähän kiertoon otin Geleet mukaan, ja voin sanoa, että tässä kierrossa ei ovulaatiosta voi erehtyä. Ovulaatiota myös tikutin ekaa kertaa! Nyt jännitetään pari viikkoa.:folded:

PCOS diagnoosin saaneilta, onko teille puhuttu insuliiniresistenssistä? Meisasin kysyä siitä nyt ylihuomenna lääkärissä. Hän kun pelotteli niin sillä suurenneella diabetesriskillä, mutta mietin, kuinka tarkalla dieetillä tässä pitää nyt loppuelämä olla... Meinaan toi insuliiniresistenssi ruokavalio on vähän turhan raskas (kun mulla on muutenkin hyvin niukka ruokavalio kaiken muun takia), jos sitä joutuu noudattamaan ns. turhaan. Ootteko kukaan käyny sokerirasitustestissä jo ennen raskautta?
Mulla on pcos ja ei kyl kukaan lääkäri varsinaisesti oo pelotellu diabeteksellä. On kyllä mainittu suurentuneesta riskistä sairastua. En oo muuttanu mitää ruokavaliossa. Varmaan ois hyvä jättää ainaki vaaleet viljat pois. 🙈

Kävin sokerirasituksessa lapsettomuushoitojen yhteydessä. Paastosokerii on otettu verikokeena ennenkin. Ei se nyt mikää super huono oo ollu, mut ei kovin hyväkään 😂 Jos sokerirasitus tulos ois ollu huono, niin mulle ois määrätty metformiinii tukemaan raskaustoivetta. Sokerirasitus oli kuitneki ihan normi niin ylimääräsiä lääkkeitä ei määrätty.

Raskausdibeteksen sain kuitneki. Sillonki oli sokerirasitus muuten hyvä, mutta paasto arvo oli rajalla. Ja itse asiassa se oli parempi arvo ku koskaan enne oli ollu 😅

En tiiä mitä mun kropassani taas tapahtuu.. Tein aamulla pcn ja tuommoisen cb super early digin. Pc näytti todella haaleaa haamua, haaleampi kuin eilen ja digi sanoi ei raskaana. Ihan perseestä jos nää pregcheckitkin alkaa näyttää tollasia toiveita nostattavia haamuja 🙄 Tuskin mitään vauvaa on tänne nyt tulossa.

En tiiä mitä mun kropassani taas tapahtuu.. Tein aamulla pcn ja tuommoisen cb super early digin. Pc näytti todella haaleaa haamua, haaleampi kuin eilen ja digi sanoi ei raskaana. Ihan perseestä jos nää pregcheckitkin alkaa näyttää tollasia toiveita nostattavia haamuja 🙄 Tuskin mitään vauvaa on tänne nyt tulossa.
Mulla ei välttämättä heti oo viikkodigikään reagoinut vaikka pc on näyttänyt jo haaleaa haamun. Älä menetä toivoa. ❤

Mäkin ehdin saada hyvin haamuja liuskoihin ennenkuin digi näytti plussaa. :smiling-eyes: Muistaakseni ekat selvät haamut oli jotain dpo 10-11 jolloin digi oli nega, sit dpo 12 digi oli plussa

Oon Jossu123 kanssa samaa mieltä, ettei vielä kannata heittää kirvestä kaivoon ! Toivotaan, että sullakin pärähtää plussa myös digiin :Two-hearts:

Mulla muuten nuo vehnänalkioöljy kapselit sitte teki just ne kamalat luteaali vaiheen oireet, pahoinvoinnista vaikka sun mihin.. Muuhun en osaa yhdistää ku vaan niiden aikana oli! Nyt kun en käytä ni ei mitään.

😒

Liitteet

• Screenshot_20220608-133311_Photo Editor.jpg
    Screenshot_20220608-133311_Photo Editor.jpg
    545.5 KB · Katsottu: 176
Viimeinenkin kaveri pyysi, että en enää puhu kanssaan lapsista ja raskauden yrittämisestä:Upside Down Face: ne joille "saisi" puhua ovat perheellisiä tai raskaana niin keskustelusta ei tule mitään, kun se on niin yksipuolista. Minä vain kuuntelen heidän vauva-arkeaan eikä heitä kiinnosta muu. Onneksi on tää foorumi:red-heart:vaikken joka päivä tänne kirjoita niin luen kyllä aktiivisesti teidän kirjoituksia:smiling-eyes:saan teistä voimaa:red-heart:

Viimeinenkin kaveri pyysi, että en enää puhu kanssaan lapsista ja raskauden yrittämisestä:Upside Down Face: ne joille "saisi" puhua ovat perheellisiä tai raskaana niin keskustelusta ei tule mitään, kun se on niin yksipuolista. Minä vain kuuntelen heidän vauva-arkeaan eikä heitä kiinnosta muu. Onneksi on tää foorumi:red-heart:vaikken joka päivä tänne kirjoita niin luen kyllä aktiivisesti teidän kirjoituksia:smiling-eyes:saan teistä voimaa:red-heart:
No onpa harmillista! Onneks täällä saa höpöttää ❤️

Voi onpa kurjaa! 😞❤️ Mulla melkein kaikilla läheisimmillä kavereilla on pieniä lapsia/ovat itse raskaana ja heidän kanssa keskustelut menee yleensä aina just siihen vauva-arkeen ja raskauteen yms, se on kyllä raskasta! Saatikka sitten kun oot yksin vielä isommassa seurueessa jossa kaikilla muilla on samanikäisiä pieniä 🙃 Mutta onneksi on ne parit ihanat läheiset jotka muistavat mun tilanteen ja yrittävät siinä tukea ja siitä kyselevät aina välillä ❤️ ja onneksi lisäksi on tämä foorumi, josta myös mä saan voimaa vaikeina hetkinä! Vähemmän kirjoittelen (vähän enemmän bbt-ketjussa) mutta luen ja elän mukana kaikessa! ❤️

Monet kun täällä pohtivat pc:n nykyisiä viivanpaikkoja/virheellisiä haamuja, niin ajattelin tulla jakamaan omat kokemukset :) Yritysaikana sain vastaavia selviä viivanpaikkoja kuin monella täällä on ja itseäkin harmitti, kun ennen sellaisia ei ollut. Kun vihdoin tulin raskaaksi, ensimmäinen haamuviivani oli kuvanmukainen: todella vahva! (Edellisenä päivänä ei näkynyt mitään). Eli nyt näin jälkikäteen luotan näihin: näyttävät raskauden mielestäni selkeästi, kun raskaudesta on varmuudella kyse. Nämä vain omia havaintojani 😊

Tsemppiä kaikille yrittäjille, toivottavasti pian tärppää <3

Liitteet

• 0C003E56-45A0-4A75-A9D0-B1BD33893FD1.jpeg
    0C003E56-45A0-4A75-A9D0-B1BD33893FD1.jpeg
    1.2 MB · Katsottu: 130
Tänään oli vihdoin gynen käynti! Pyysin sitä kahden peräkkäisen aikaisen keskenmenon vuoksi ja omaksi mielenrauhaksi. Oli mitä mahtavin lääkäri ja ison liudan määräsi verikokeita. Ultralla kaikki näytti hyvältä. Onpa huojentavaa ja vieläpä kunnallisella 😊

Tänään alkoi sitten myös piinapäivät eilisen ovulaation jälkeen!

Jahas, tänään dpo 7 ja lieviä menkkamaisia jomotuksia! Mut onneks oon rapsaillu aiempia kiertoja tuonne yhteen toiseen ketjuun, ni nyt kävin kattoo että useammassa kierrossa on aiemminkin ollu dpo 7 menkkajomoja :D jotenkin tää kyl liittyy luonnolliseen kiertoon, koska viime kierrossa (jossa luteaali tehtiin keinotekosesti primoluteilla) ei tätä ollu. Tuskin vielä kuitenkaan mitään menkkojen alkua oikeesti, kun mulla yleensä luteaali 14 päivää.

Monet kun täällä pohtivat pc:n nykyisiä viivanpaikkoja/virheellisiä haamuja, niin ajattelin tulla jakamaan omat kokemukset :) Yritysaikana sain vastaavia selviä viivanpaikkoja kuin monella täällä on ja itseäkin harmitti, kun ennen sellaisia ei ollut. Kun vihdoin tulin raskaaksi, ensimmäinen haamuviivani oli kuvanmukainen: todella vahva! (Edellisenä päivänä ei näkynyt mitään). Eli nyt näin jälkikäteen luotan näihin: näyttävät raskauden mielestäni selkeästi, kun raskaudesta on varmuudella kyse. Nämä vain omia havaintojani 😊

Tsemppiä kaikille yrittäjille, toivottavasti pian tärppää :Heartred
Mun eka molemmissa raskauksissa oli semmonen tihrustettava et hycä kun kuvaan sai 🙈 mut oon aina ollu tosi aikaisin testaamassa.. Siks nykyään ottaa päähän ku näyttää omiaan ku ennen tiesi et oli haamu jos mitä näkyi

Mun eka molemmissa raskauksissa oli semmonen tihrustettava et hycä kun kuvaan sai 🙈 mut oon aina ollu tosi aikaisin testaamassa.. Siks nykyään ottaa päähän ku näyttää omiaan ku ennen tiesi et oli haamu jos mitä näkyi
Minusta kyllä tuntuu (mitä nyt olen sun haamuiluja pidempään seurannut) että sulla on tosi usein ainakin kiinnittymisyrityksiä. Ainakin silloin kun useammat eri merkkiset haamuttaa. Mulla kun vielä testailin (jokunen kuukausi sitten näilläkin), saattoi olla satunnainen haamu vain yksittäisissä testeissä jolloin tulkitsin vialliseksi testiksi.

Takaisin