Raskaaksi 2022

Moikka! Onnea kaikille plussanneille ja paljon tsemppiä muille❤️ Oon nyt joka päivä lueskellut tätä foorumia ja nyt uskaltaudun kirjottaa itekin😀
Mä lopetin pillerit syyskuussa ja siitä kesti 55 päivää että kuukautiset alko, viikko pillereistä tuli ensin tyhjennysvuoto. Ovulaationkin tunnistin tossa ekassa kierrossa ja sain tikutettua sen. Nyt menossa yk2 ja kp 33, ovis ollut tässä kierrossa 19-20.11, vaikka en tässä kierrossa kyllä tuntenut mitään oviskipuja. Nyt jännäilen menkkoja, pari testiäkin jo tehnyt hätähousuna mut negaa ollut. Tämän viikon torstaina olin satavarma et menkat alkaa (kävin koko ajan tarkastamassa kun oli sellanen olo et jotain valahtaa) ja to ja pe tuli ruskeaa/vaaleenpunasta tuhrua pyyhkiessä vähäsen ja oli menkkamaisia alavatsa tuntemuksia, mutta siihen se sitten loppu ja nyt ei mitään tuhruja enää, ainoastaan vähän heikotusta, nännien kutinaa ja turvotus vatsalla😳 Voiskohan tää olla tärppi..en uskalla testata kun pelkään pettyväni..tallettelut kyllä osu aika oikeaan oviksen kanssa, eli täällä jännäillään😬

Muokattu viimeksi:
Heii.. Meinaako lämmön lasku aina sitä et ois kkm tuloillaan?? Mulla on kylmä ja lämpö 36,7...Kaikkea sitä tässä miettii ja seurailee.... Laimee päivä pissa ainakin posi apteekin omalla ja muuten oireet on läsnä vaihtelevasti.. Verenpaineet myös putosi alas, joka yksi raskauden oire ollut myös mulla....

Liitteet

• Screenshot_20221204_132827.jpg
    Screenshot_20221204_132827.jpg
    392 KB · Katsottu: 60
Antzeliina, testaa ihmeessä 😍😍😍

Pahabarbi, oi no ei ihme että ahdistaa.. kannattaa mennä varhaisultraan. Mä menin tokasta kun siinä aiemmin oli keskeytynyt keskenmeno.. niin kyllä se paljon huojensi mieltä, kun näki sykkeet siinä rv7 jo. Uskon että teillä menee kaikki hyvin nyt 🥰

Mä en saa tätä vauva-asiaa pois mielestä oikein yhtään..kaipaus on niin suuri!
Testasin eilen illasta ja negaa näytti.
Antzeliina, testaa ihmeessä 😍😍😍

Pahabarbi, oi no ei ihme että ahdistaa.. kannattaa mennä varhaisultraan. Mä menin tokasta kun siinä aiemmin oli keskeytynyt keskenmeno.. niin kyllä se paljon huojensi mieltä, kun näki sykkeet siinä rv7 jo. Uskon että teillä menee kaikki hyvin nyt 🥰

Mä en saa tätä vauva-asiaa pois mielestä oikein yhtään..kaipaus on niin suuri!
Testasin eilen illasta ja negaa näytti. Alla vielä kuva testistä. Tällä hetkellä 34 päivää kierukan poistosta. Illalla otin viiniä pari lasillista ja kauhee närästys tuli sänkyyn mennessä, piti ämpäri käydä hakemassa kun en tiennyt oksentaisinko.
IMG_20221203_151246.jpg

Heii.. Meinaako lämmön lasku aina sitä et ois kkm tuloillaan?? Mulla on kylmä ja lämpö 36,7...Kaikkea sitä tässä miettii ja seurailee.... Laimee päivä pissa ainakin posi apteekin omalla ja muuten oireet on läsnä vaihtelevasti.. Verenpaineet myös putosi alas, joka yksi raskauden oire ollut myös mulla....
Tuskimpa, koska niin kauan kun on raskausmateriaalia niin lämpö pitäs pysyy koholla. Ite mittaan edelleen aamulämpöjä melkein päivittäin mielenkiinnosta, käys kattoo BBT-ketjussa kuvaa lämpökäyrästä niin näät kui paljon lämmöt heittelee raskaudessa. Tai ainakin mun. Ja ainakin vielä oon todistettavasti raskaana :) Mittaatko lämpöjä säännöllisesti? Yksittäiset mittaukset ei kerro mitään. Mutta kannattaa lopettaa se ainakin aktiivinen aamulämpöjen mittailu ellei tietenkin epäile esim. kuumetta, yleensä aiheuttaa vain stressiä.

Tuskimpa, koska niin kauan kun on raskausmateriaalia niin lämpö pitäs pysyy koholla. Ite mittaan edelleen aamulämpöjä melkein päivittäin mielenkiinnosta, käys kattoo BBT-ketjussa kuvaa lämpökäyrästä niin näät kui paljon lämmöt heittelee raskaudessa. Tai ainakin mun. Ja ainakin vielä oon todistettavasti raskaana :) Mittaatko lämpöjä säännöllisesti? Yksittäiset mittaukset ei kerro mitään. Mutta kannattaa lopettaa se ainakin aktiivinen aamulämpöjen mittailu ellei tietenkin epäile esim. kuumetta, yleensä aiheuttaa vain stressiä.
Kiitos joo siis en oo kun satunnaisesti joskus mitannut ja iha keskellä päivää vielä, kuten nytkin tein.. Oli aina täs päälle 37 millon kokeilin ohimennen ja nyt Säikähdin sit ku alin lukema oli 36,6 ja suusta mittaan. Pitää joo lopettaa koska lisä stressiä tosiaan ja ihmettelen itsekin kui sitä kaikesta oikein saakin paniikin aikaiseksi... 🙈🙈🙈🙈

Jos kuin kuvaa oikein niin onko silti keskiarvo alle 37 raskauden aikana ollut tuo lukema? Sit ei pitäisi kai olla huolta.. 🙈❤️ Kiitos sulle paljon.

Jos kuin kuvaa oikein niin onko silti keskiarvo alle 37 raskauden aikana ollut tuo lukema? Sit ei pitäisi kai olla huolta.. 🙈❤️ Kiitos sulle paljon.
Hmm, siis jokaisellahan on oma peruslämpö (jonka saa selville kait vaan aamulämmön mittaamalla eli heti herättyään?) ja oma ovulaation jälkeinen lämpö (joillain nousee jopa asteen, mulla yleensä +0,2-0,5 astetta), eikä niitä voi vertailla keskenään. Mulla peruslämpö on +36,2-36,3 astetta (ennen keväistä keskenmenoa oli vain noin +36 astetta) ja mun lämmöt ei oo missään vaiheessa koskaan olleet yli +37 asteen edes raskaana. Ja koska ihmisen lämpö vaihtelee muutenkin pitkin päivää niin siks yksittäisillä mittauksilla ei tee yhtään mitään varsinkaan jos mittaa kainalosta. Ei sulla oo mitään huolia, unohda ihan suosiolla nuo lämmöt mitä mittasit.

Hmm, siis jokaisellahan on oma peruslämpö (jonka saa selville kait vaan aamulämmön mittaamalla eli heti herättyään?) ja oma ovulaation jälkeinen lämpö (joillain nousee jopa asteen, mulla yleensä +0,2-0,5 astetta), eikä niitä voi vertailla keskenään. Mulla peruslämpö on +36,2-36,3 astetta (ennen keväistä keskenmenoa oli vain noin +36 astetta) ja mun lämmöt ei oo missään vaiheessa koskaan olleet yli +37 asteen edes raskaana. Ja koska ihmisen lämpö vaihtelee muutenkin pitkin päivää niin siks yksittäisillä mittauksilla ei tee yhtään mitään varsinkaan jos mittaa kainalosta. Ei sulla oo mitään huolia, unohda ihan suosiolla nuo lämmöt mitä mittasit.
Kiitos paljon.💕 Kyllä taas tulee pöpi olo raskauden myötä.. Ai että... Oma perus lämpö on n 36,3

Ensi viikonloppuna on lähtö risteilylle, onneks siihen mennessä on ainakin dpo10, mahdollisesti enemmän? niin pystyy sitten varmistamaan että uskaltaako nauttia alkoholia. Lähtö risteilylle on perjantaina, ja menkkojen pitäis alkaa lauantaina.

Sain muuten tällä viikolla tietää että sain vakipaikan minkä hain!! Johan ois tapahtumantäytteinen vuosi jos kihlaus, vakiduuni jo tälle vuodelle ja sit vielä raskautuminen ehtisi tähän kiertoon 😂

Muokattu viimeksi:
Mamiksx4, toivon paljon, että teillä korjaantuu pian tilanne!

Katariina1234, sydämellisesti tervetuloa mukaan ja olispa jo tärpännyt!

Veve, oi onnea paljon vakiduunista! Onpa huippua..mäkin niin haluisin..voisi toiveilla turvallisemmin mielin.. mulla nyt tähän loppuvuoteen mahtui muutto ja uuden työn aloitus.. aikamoista jos vielä plussakin ehtisi 😍

Tissit edelleen hyvin kipeät. Tänään myös heräsin tuntia ennen herätystä ilman syytä, mutta toisaalta se ei kerro mitään. Uniongelmaisena kun viettänyt yli puolet elämästään, niin niistä ei voi päätellä mitään :DD

Jonkinnäköinen flunssa myös puskee päälle kun kurkku on kovin kipeä ja muutenkin vähän flunssainen olo.

Muokattu viimeksi:
Tissit edelleen hyvin kipeät. Tänään myös heräsin tuntia ennen herätystä ilman syytä, mutta toisaalta se ei kerro mitään. Uniongelmaisena kun viettänyt yli puolet elämästään, niin niistä ei voi päätellä mitään :DD

Jonkinnäköinen flunssa myös puskee päälle kun kurkku on kovin kipeä ja muutenkin vähän flunssainen olo.

Mä oon kans herännyt useampana päivänä ennen neljää aamuyöllä 😵‍💫 mutta sama juttu, että ennenkin kärsinyt tuosta aamuyön unettomuudesta, joten se ei yksinään kerro mitään 😄

Mutta sitten kun oon mennyt jonkun aikaa hereillä oltuani takasin nukkumaan, niin oon nyt kolmena päivänä näiltä jatkounilta herännyt ihan selvään pahoinvointiin. Nyt en millään enää usko että vaan kuvittelen sitä. Semmoinen olo kuin heräilisi krapulassa, ja mietit sängyssä että tuleeko tässä oksennus vai ei.

Mä oon kans herännyt useampana päivänä ennen neljää aamuyöllä 😵‍💫 mutta sama juttu, että ennenkin kärsinyt tuosta aamuyön unettomuudesta, joten se ei yksinään kerro mitään 😄

Mutta sitten kun oon mennyt jonkun aikaa hereillä oltuani takasin nukkumaan, niin oon nyt kolmena päivänä näiltä jatkounilta herännyt ihan selvään pahoinvointiin. Nyt en millään enää usko että vaan kuvittelen sitä. Semmoinen olo kuin heräilisi krapulassa, ja mietit sängyssä että tuleeko tässä oksennus vai ei.
Itse kun saan unta keskimäärin puolen yön jälkeen vasta, niin onneks en sentään ennen 4 herää... 😂

Dpo11 ja nega testattu.

Tänään soittaa taas lääkäri että mites tehdään sen letron kanssa. Tylsä vaihe kun odotan menkkoja ja sit taas odotellaan ovista, höh....mutta sit on jo melkein joulukin 😍

Mulla on syksyn aikana lepo syke noussu ihan hirvittäväksi myös. Sydän hakkaa illalla ku käyn nukkuu ja syke on joku 80-90 . Mut sit mulle selvisikin et on kilpirauhasen liiketoimintaa. Mikä kiihdyttää kehoa. Eli mun lepo syke sekoilu selittyy sillä
Lainasin itteeni. Siis luulin ensin et mun kymmenen markan Kiinan kello vaan sekoilee niiden sykkeiden kanssa. Mut olikin ihan oikeassa näköjään.

Hmmmh, nyt ei rinnat tunnu enää yhtä täysiltä/aroilta 🙄 nyt tuntuu tosi toivottomalta.. lauantaina pitäis alkaa, ja nyt on dpo 6-8? Jotain sinnepäin..

Muokattu viimeksi:
Tännekin unohtunut päivittää mutta siis kp3 täällä nyt meneillään, eli alkoihan ne menkat sieltä sitten🙄
No ens viikolla sitten oviksen metsästys ja toivo plussasta ennen vuoden vaihdetta 😊

Takaisin