Raskaaksi 2022

Ovis on tikutettu, eikä sen perusteella kyllä voi olla enempää :No Evil Monkey:
Ovis oli kp15. Tai tikutin kp14 eli sit siitä se seuraava pvä. Et sen mukaan kyllä dpo10.
Ja siis edellispäivänä ei edes rfsu:n testaa aiemmin -testillä tullut oikeastaan mitään, paitsi roskishaamu lopulta. Cb digi näytti et raskaana.
Ja tuo edellinen kuva eli pc liuska, otettu ihan just hetki sitten, päiväpissa, ehkä max parin tunnin pidätys.
Tuo päiväpissa voi selittää myös miksi viiva noin vahva. 👍🏻
 
Noni, mennään sillä

:thumbs-up:
Oli tosin päiväpissoja ne testaa aikaisin -testitkin. Jos siis merkitystä. Mutta ehken keksi asioita enempää ja maltan odottaa, ja katsoa pysyykö hän edes matkassa

Sulla on varmaan ollut ovis samana päivänä ekan plussan kanssa.
 
Tähän mennessä tummin ovistesti. Eihän tää vielä plussa ole, mut josko kohta 🥺
Edit. Ja siis kuva on jotenki taas vähä haaleempi kun oikeessa elämässä.
 

Liitteet

  • IMG_20220910_113342.jpg
    IMG_20220910_113342.jpg
    3 MB · Katsottu: 72
Muokattu viimeksi:
Mulla lähti tänään ovistesti vähän tummenemaan, veikkaan siis ovista ma-ti tienoille. Eilen oli talletteluja, mutta se ei hirveesti auta alkuviikon ovikseen 😂 Noh, eiköhän huomenna/alkuviikosta ehdi lisää talletella.
 
Mun tikkutestit vaan haalenee haalenemistaan. Hyvä et näky tänään mitään haamuja. Toivon että mullakin vaan heittelisi noi koska muutoin en osaa selittää 🤔voiko ovis jättää tulematta tai tulla heti menkkojen jälkeen?
 
Hei täällähän on keskustelua paljon kiinnittymisestä, mutta entä hedelmöittyminen? Missä vaiheessa se yleensä tapahtuu? Voiko hedelmöittynyttä munasolua matkalla kohtuun tuntea? Saattaako se osua esim johonkin matkalla vai oliko se niin että ennen kiinnittymistä kaikki mitä voi tuntea niin olisi keltarauhasesta?

Mietin vaan. Tänään tuntunut jotain kohdun seudulla en osaa oikein sanoa mitä, mutta jotain. Vasta dpo2.
 
Hei täällähän on keskustelua paljon kiinnittymisestä, mutta entä hedelmöittyminen? Missä vaiheessa se yleensä tapahtuu? Voiko hedelmöittynyttä munasolua matkalla kohtuun tuntea? Saattaako se osua esim johonkin matkalla vai oliko se niin että ennen kiinnittymistä kaikki mitä voi tuntea niin olisi keltarauhasesta?

Mietin vaan. Tänään tuntunut jotain kohdun seudulla en osaa oikein sanoa mitä, mutta jotain. Vasta dpo2.

Munasolun irrottua, syntyy keltarauhanen joka voi monella aihuttaa luteaalivaiheen oireiluja. Puhjennut munarakkula saattaa tuntua vihlaisuna tai paineen tunteena munasarjojen kohdalla. Hedelmöitymistä ei voi tuntea ja hyvin harva tuntee kiinnittymistäkään. Kiinnittyminen (keskimäärin noin viikko hedelmöitymisestä) voi joillakin aiheuttaa pienen verenvuodon. Keltarauhanen valmistelee kohtua kiinnittymistä ja raskauden alkua varten.
Mikäli kierrossa kaikki menee nappiin ja hedelmöittynyt munasolu pääsee kiinnittymään, voi alkaa pikkuhiljaa raskausoireiluja ilmaantua kun raskaushormonia hcg alkaa erittymään. Niin moneen kertaan on tullut todettua, että oireet voivat olla hyvin saman tyyppisiä kuin normaalit loppukierron tuntemukset. Eli jäitä hattuun.

Täällä tylsistellään vielä menkkojen loppua, ovista saa odotella vielä tovin piinapäivistä puhumattakaan.. syksyn kalenteri alkaa täyttyä kaikenlaisista karkeloista ja menoista, aikas tympeää sommitella sattuuko mikä kierron vaihe milloinkin.. ja että mites firman pikkujoulut, kuinka kasata kootut selitykset jos plussa saapuu juuri silloin. Noh, päivä kerrallaan 😊
 
Munasolun irrottua, syntyy keltarauhanen joka voi monella aihuttaa luteaalivaiheen oireiluja. Puhjennut munarakkula saattaa tuntua vihlaisuna tai paineen tunteena munasarjojen kohdalla. Hedelmöitymistä ei voi tuntea ja hyvin harva tuntee kiinnittymistäkään. Kiinnittyminen (keskimäärin noin viikko hedelmöitymisestä) voi joillakin aiheuttaa pienen verenvuodon. Keltarauhanen valmistelee kohtua kiinnittymistä ja raskauden alkua varten.
Mikäli kierrossa kaikki menee nappiin ja hedelmöittynyt munasolu pääsee kiinnittymään, voi alkaa pikkuhiljaa raskausoireiluja ilmaantua kun raskaushormonia hcg alkaa erittymään. Niin moneen kertaan on tullut todettua, että oireet voivat olla hyvin saman tyyppisiä kuin normaalit loppukierron tuntemukset. Eli jäitä hattuun.

Täällä tylsistellään vielä menkkojen loppua, ovista saa odotella vielä tovin piinapäivistä puhumattakaan.. syksyn kalenteri alkaa täyttyä kaikenlaisista karkeloista ja menoista, aikas tympeää sommitella sattuuko mikä kierron vaihe milloinkin.. ja että mites firman pikkujoulut, kuinka kasata kootut selitykset jos plussa saapuu juuri silloin. Noh, päivä kerrallaan 😊
Joo luteaalivaiheessa tullut kaikenmaailman oireita ja hyvin selviä, mutta vasta dpo7 jälkeen. Pahoinvointi vain puuttuu 🙊
 
syksyn kalenteri alkaa täyttyä kaikenlaisista karkeloista ja menoista, aikas tympeää sommitella sattuuko mikä kierron vaihe milloinkin.. ja että mites firman pikkujoulut, kuinka kasata kootut selitykset jos plussa saapuu juuri silloin.

Siis tämä juu, kalenteri aivan piukassa jos jonkinmoista virkkaria, synttäriä ja pikkujoulua 🥴😵🙈 Olin tossa vuodenvaihteessa 3kk ilman alkoholia ihan muuten vaan kun urheilin ja söin terveellisemmin ja siis voi hitto sitä alkoholin tuputtamisen määrää 🙈 Varsinkin miehen perhe on oikein ruualla ja juomalla nautiskelijoita ja kaikilla monen ruokalajin dinnereillä hirveä tuputtaminen moneen kertaan tyyliin "ota nyt lasi viiniä, maista miten hyvä samppanja, ottaisit nyt, tässä ois just sulle lasillinen, oletko varma ettet halua.." jne ihan kyllästymiseen saakka. 🤯 En siis tarkoita, että juomattomuus olis vaikeaa vaan se kun alussa haluais kuitenkin pitää odotuksen vielä salaisuutena, mut omat hermot tuntien on vaikeeta pitää tollasta salaisuutena jos nyt sattuis tärppäämään. 😁
 
No sehän tummeni nopeesti! Tänään jos sais tallettelut niin ois aika hyvä aikataulu. Huomenna vielä pitää testata ainakin, mutta veikkaan tummimpia viivoja ihan viimeistään huomiselle.
Oon tän kierron menny siis kerran päivässä ~aamupäivällä testaamalla, kun täällä puhuttiin siitä ettei ihan aamupissasta kannata testata.

IMG_20220911_160939.jpg
 
Menin sitten tänään tuhlaamaan ovistestin dpo9 kovasti toivoen, että se antaisi ensi viikon tuloksesta osviittaa 🫣 ja tuli vaan tosi hailuraviiva testiajan jälkeen. Mitään oiretta ei ole, kuin vaan että vasen rinta kipuilee.

Eiköhän ne menkat sieltä sit kurvaa paikalle loppuviikosta.
 
Ovistestit vaan haalenee taas. Tiedän että se viivan vahvuus ei kerro mitään muuta tässä tapauksessa, kun sen, että testi on negatiivinen eikä positiivinen. Turhauttaa vaan, kun mennään kuitenkin jo kp27 ja ellen ovuloinut viime vkl kun olin reissussa enkä testannut, niin tuntuu taas siltä, että tästä tulee joku tuhannen päivän kierto. Sorruin tilaamaan niitä clearbluen ovistestejä jotka antaa sen vilkkuvan hymynaaman jos ollaan lähellä hedelmällisiä päiviä, ja tyhjän ympyrän jos ei olla lähelläkään. Saa ainaki hetken rauhaa tästä viivojen arvailusta.

Tiedättekö sen tunteen, kun turhauttaa jos ei tee mitään ja sittenkin kun tekee niin se turhattaa silti? 😅 Voi olla, että seuraava kierto on taas tikuton kierto.
 
Meidän vuoristoratojen vuoristorata viikko. Tosiaankin maanantain VU toi mukaan huonot uutiset, keskiviikon kontrollissa sydän oli alkanut lyömään ja perjantaina, päivää ennen häitä alkoi vuoto jolle ei ole näkynyt vielä loppua. Vuoto on kuitenkin ollut hallinnassa, ja sain nauttia aivan täydellä sydämellä häistä. Eilinen tsemppattiin miehen kanssa ajatuksella että me itkettiin tää jo alkuviikolla ja nyt kun kaikki on hiljentyneet, se ikävä hiipuu taas pintaan. Ens viikon siemaillen cocktaileja ja toivon tän vuodon loppuvan että pääsen nauttimaan altaista ja merestä. Eilen olin selvinpäin kaikesta huolimatta häissä ja toki raskaudesta udeltiin ja silti mä sain hymyilytä koko päivän. Kyllä niillä läheisille ihmisillä oli ihan valtava voimaa antava vaikutus.
 
Tosi paljon voimia kuuttituutti 💗 myös keskenmenon kokeneena tiedän mitä se on 😔

Mä varasin ensi viikolle gynen ajan. Ultrataan alakautta munasarjat ym pientä hedelmällisyyskartoitusta. Toivon, että saisin mielenrauhaa. Olen 34v ja ennestään kaksi lasta.. uuden miehen kaa kuumeillaan. Hänellä ei lapsia ennestään. Vielä ei olla varmoja, aloitetaanko yritys tämän vuoden puolella vai ensi vuonna.. uskon että viimeistään kesällä. Halutaan vielä nauttia näin toisistamme. Ja kuitenkin mulla kuume vaan kasvaa ja samalla huolettaa, kun olen jo tämän ikäinen..

Muutetaan pian isompaan kotiin.. Olen ostanut jo muutaman vauvan vaatteen kirppikseltä..

Paljon plussaonnea kaikille :)
 
Täälläkin pohdittu, että pitäisikö sitä lähteä omakustanteisesti tutkimaan mahdollisuuksia.

Täällä varmasti paaaaaaaljon pidempään yrittäneitä niin tuntuu väärältä ajatella näin jo nyt, mutta tuntuu niin lohduttomalta ettei tämän vuoden puolella ole edes mitään yritystä raskautumisen suuntaan tapahtunut.

Molemmilla kuitenkin aikaisemmasta suhteesta lapsi niin ihmetyttää, että mikä mättää. Ja itse ainakin ajattelee syyn kaikkeen olevan aina itsessään eikä miehessä...

Kun vaan rohkaistuisi, eikä pelkäisi niitä huonoja tuloksia liikaa.. Sekä tietäisi mistä kannattaisi aloittaa yms..
 
Tein nyt illalla vielä yhden ovistestin, vähän tummu viivat vielä päivän testistä. Puhuttiin päivällä että tänään ois talletteluja illalla mutta mies ei jaksanutkaan... Lupas että huomenna sitten, mutta saas nähdä onko se sitten jo myöhäistä. Ei noi perjantai-illan tallettelut nyt välttämättä riitä... Kyllä harmittaa vähän taas😔

Muoks: kai se huominenkin tallettelu periaatteessa vielä ehtii, koska jos tänään oli vahvin viiva, niin siitähän menee 24-48h varsinaiseen ovikseen? Noh, toivottavasti mies tosiaan huomenna jaksaa..
 
Muokattu viimeksi:
Täälläkin pohdittu, että pitäisikö sitä lähteä omakustanteisesti tutkimaan mahdollisuuksia.

Täällä varmasti paaaaaaaljon pidempään yrittäneitä niin tuntuu väärältä ajatella näin jo nyt, mutta tuntuu niin lohduttomalta ettei tämän vuoden puolella ole edes mitään yritystä raskautumisen suuntaan tapahtunut.

Molemmilla kuitenkin aikaisemmasta suhteesta lapsi niin ihmetyttää, että mikä mättää. Ja itse ainakin ajattelee syyn kaikkeen olevan aina itsessään eikä miehessä...

Kun vaan rohkaistuisi, eikä pelkäisi niitä huonoja tuloksia liikaa.. Sekä tietäisi mistä kannattaisi aloittaa yms..
Mä kävin myös omakustanteisesti hedelmällisyyskartoituksessa jo 7 kuukauden yrittämisen jälkeen. Oon niin sellainen kaikki-mulle-heti-nyt ja halusin tietää heti alkuun, että onko edes mahdollisuuksia raskautua. Se käynti oli kyllä mielenkiintoinen ja toi mielenrauhaa. Ja korvasi samalla hei vuosittaisen gynekäynnin! :D
 
Siiiis mun niin tekis mieli testata! Torstaina pitäis Flon mukaan alkaa menkat ja mies antanut luvan testata vasta lauantaina :Grimacing Face: Toisaalta voisin hyvin odottaa menkat, mutta jos luvassa on pettymys, niin voisin kärsiä sen nyt jo ennen muutenkin kamalia PMS-oireita pois alta.
 
Takaisin
Top