Raskaaksi 2022

omia oviksia täällä vielä pohdin. Aiemmassa raskaudessa (tai sitä yrittäessä), en kiinnittänyt mitään huomiota mihinkään ovislimoihin.
Nyt tässä tätä pähkäillessä, parina päivänä (eli siis apaut samoihin aikoihin, mitä ovistestit näytti jotain värimuutosta) on vuoto ollut runsasta. Siis, että alushousut kastuu :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: et onkohan tää normaalia :Grinning Face With Smiling Eyes:

On normaalia. Hedelmällisin lima on sellaista vähän kuin kananmunanvalkuaista, ja sitä voi tulla ovulaation aikaan paljon. Se lima on myös tosi tärkeää, sillä ilman hedelmällistä limaa siittiöt kuolevat aika nopeasti.

Suosittelen hankkiin yhen pakkauksen niitä Clearblue digitaalisia ovulaatiotestejä. Sitten kun ovisliuskoista alkaa epäillä, et jokohan on positiivinen nii tehä samasta pissasta vielä digitesti perään, se kertoo! Ei tartte arvailla:smiling-eyes: mulla ei joka ovulaatio oo ollu kovin tummat ne viivat, kerran oli tummempi kuin kontrolliviiva. Ja vielä pieni omanapailu, alavatsa on ollu tänää "tiukka" ja aivastaessa tuntui vihlaisu. Heti herää pieni toive että joko olis oireita:rolling:

Juuri tehty Digi pysy nyt kyydissä pikkuinen:folded::Two-hearts:

Tämä on kolmas alkanut raskaus kaksi edellistä keskeytynyt ennen RV 8 toivottavasti sanonta kolmas kerta toden sanoo pitää tässä paikkansa. Aijon jatkaa testailua kunnes tasavahvat viivat testissä :Grinning Face:

Onnittelut ja onnea tulevaan! Toivottavasti kaikki etenisi tällä kertaa hyvin :Two-hearts::smiling-eyes:

Missä vaiheesa ootte tehny ekoja raskaustestejä?

Mulla pitäs ensviikon lopulla alkaa menkat niin mietin millon sitä uskaltais testata:tears:

Ja millon voi alkaa tuntea ensimmäisiä raskausoireet?

Mulla pitäs ensviikon lopulla alkaa menkat niin mietin millon sitä uskaltais testata:tears:

Yleensä liian aikasin :rolling: dpo 10 oon yleensä aloittanut.

Edelleen lämmöt pysyy korkeella, tänään aamulla 37.1. Sit tossa kun lapsia komensin siivoomaan, niin ei lausetta saanu loppuun kun hengästyttää ihan hirveesti. Samaa oli jo eilen, mutta ohitin ajatuksen mahdollisesta raskausoireesta. :No Evil Monkey:
Huomenna ajattelin vielä testata, sillon ois mahdollisesti dpo 13.

Täältä
voi katsoa, miten suuri osa saa minäkin päivänä positiivisen testin (siis niistä, jotka ovat raskaana). Esimerkiksi dpo10 (eli 10 päivää ovulaation jälkeen) 66% raskaana olevista naisisista saa positiivisen raskaustestin, mutta 34 prosentilla testi näyttää vielä negaa. Itse testaan ensimmäistä kertaa juurikin dpo10, kun se on tuon tilaston mukaan ensimmäinen päivä, kun suurin osa raskaana olevista saa jo plussan (ja olen myös kahdessa raskaudessa saanut testiin haalean haamun dpo10). Ensimmäiset oireet alkavat samoihin aikoihin kuin raskaus alkaa näkyä testissäkin tai korkeintaan pari päivää aiemmin. Oikeastaan kaikki sitä aiemmat oireet johtuvat muista syistä, esim. keltarauhashormonista. Alkiohan kiinnittyy kohdun seinämään vasta noin 6-12 päivää ovulaation jälkeen, ja sitä ennen keho ei voi tietää raskauden alkaneen.

Täällä viimeiset tallettelut tähän kiertoon tänään kp22/32-34?.
Oviksesta ei tietoa, laskuri näytti sen eiliseksi mut musta tuntuu että oli jo aiemmin:Eyes:
Eli äitienpäivänä testaan, silloin kp31 ja ainakin se dpo10 ellei enemmän :smiling-eyes::folded:

Aika lähellä plussaa jo... Kp14.

IMG_20220429_161723.jpg

Mikäs toi ylin cb on. Tuleeko siihen hymynaama sit kun huippu? Näyttääkö aina ympyrää vaikkei olis lähelläkään?

olis kiva joskus testaa digitaalisia.

Se on Clearbluen dual (violetti) ovistesti, mittaa sekä LH-hormonin että estrogeenitasoja. Kun hedelmällinen aika alkaa (estrogeeni nousee), se alkaa näyttää vilkkuvaa hymynaamaa. Sitä ennen näyttää tyhjää ympyrää. Kun LH - piikki tulee, testi näyttää pysyvää hymynaamaa. Että se vilkkuva hymynaama - toiminto toimii, testaaminen täytyy aloittaa jo hyvissä ajoin estrogeenitasojen ollessa vielä alhaalla. Ohjeessa on taulukko, minä kiertopäivänä minkäkin pituisessa kierrossa pitää aloittaa. Tämä testi siis poikkeaa muista testeistä siten, että se muistaa edelliset mittaustulokset ja vertailee niitä. Violettia käytetään kerran vuorokaudessa aamupissasta, kunnes vilkkuva hymynaama tulee. Sen jälkeen voi testata myös muulloin, mutta täytyy pidättää ensin 4 tuntia. Minulle tämä on hieman haasteellista, joten tykkään testata yleensä aamuisin. Nyt tuo kuva oli iltapäivätä 3 tunnin pidätyksellä.

Minulla tämä vilkutti hymynaamaa sunnuntaina ja maanantaina, mutta sitten iski piheys ja halusin säästää testipäitä. Olen mitannut halvemmilla tikuilla välissä. Kolmen päivän käyttämättömyyden kuluttua testi unohtaa edelliset mittaustulokset, siksi tämä ei nyt enää vilkuttanut. Mutta se näyttää kyllä LH-piikin pysyvällä hymynaamalla, jos sellainen tulee, vaikka aiempina päivinä ei olisi testannutkaan.

Clearbluen vaaleanpunaisella ovistestillä mitataan kuitenkin vain LH-piikkiä, siinä ei ole vilkkuva hymynaama -toimintoa. Ennen hymyä se näyttää tyhjää ympyrää. Muuten se näyttää samalta, mutta väri on eri. Vaaleanpunaista on helppo käyttää siten, että käyttää ensin halvempia tikkuja ja kun alkaa viiva vahvistua, siirtyy käyttämään digiä. Vaaleanpunainen testi on tietysti halvempi, mutta meidän apteekista löytyy ilman erillistä tilaamista vain noita liloja.

Näissä digitesteissä on se hyvä puoli, että jos unohtaa katsoa tuloksen muutaman minuutin aikana ja näyttö on sammunut, voi vain irrottaa testipään ja tulos tulee näytölle uudestaan. Lilassa testissä pysyvä hymy pysyy näytöllä 2 vrk, vaaleanpunaisella ei.

Muokattu viimeksi:
Mikäs toi ylin cb on. Tuleeko siihen hymynaama sit kun huippu? Näyttääkö aina ympyrää vaikkei olis lähelläkään?

olis kiva joskus testaa digitaalisia.

Joo mun muistini mukaan on aina ympyrä. Sit kun hymyilee, on lh huippu. Vilkkuva hymynaama meinaa että lähestytään h-hetkeä.
Mutta olikos niin, että on cb:llä kahdenlaisia digiovistestejä? Toisissa vilkkuva hymynaama ennen pysyvää naamaa ja osassa vain hymynaama?

Edit, just ehti tietävämpi vastaamaan, kiitos :smiling-eyes::thumbs-up:

Ja lisäys, tuossa kuvassa keskimmäinen on siis testipää tuosta ylimmästä digitestistä. Ohjeen mukaan noita viivoja ei saisi tulkita, mutta kyllä minä niitä olen jo oppinut kahden vuoden aikana katsomaan, milloin on ovis tulossa ja kuinka pian. Mutta en tulkitse kuitenkaan noita tasavahvoja o+:ksi, koska näytöllä ei ole vielä hymyä.

Ja Apteekin tikussa testiviiva on aavistuksen vaaleampi kuin kontrolliviiva.

Muokattu viimeksi:
Juuri tehty Digi pysy nyt kyydissä pikkuinen:folded::Two-hearts:

Tämä on kolmas alkanut raskaus kaksi edellistä keskeytynyt ennen RV 8 toivottavasti sanonta kolmas kerta toden sanoo pitää tässä paikkansa. Aijon jatkaa testailua kunnes tasavahvat viivat testissä :Grinning Face:
Paljon onnea!! Ihanat uutiset! Paljon tarrasukkia❤️

Iinamarikalle plussaonnittelut! :red-heart:

Mulla on ollut tänään päänsärkypäivä. Saldovapaa töistä meni nyt vähän hukkaan, mutta onpahan toisaalta saanut löhöillä, ja saldoja oli pakko joka tapauksessa lyhentää. Parveketta sain sentään vähän laitettua, niin ei ihan hukkaan mennyt koko päivä. Tästä aasinsiltana: miten tarkkoina olette olleet tulehduskipulääkkeen kanssa yritysaikana? Mä sorruin nyt yhteen 400 mg ibuprofeenin, kun ovulaatioon on vielä 8 päivää. Parasetamolia otin heti aamusta 1 g, mutta en saanut sillä kipua katkaistua.

Mulla on ollut tänään päänsärkypäivä. Saldovapaa töistä meni nyt vähän hukkaan, mutta onpahan toisaalta saanut löhöillä, ja saldoja oli pakko joka tapauksessa lyhentää. Parveketta sain sentään vähän laitettua, niin ei ihan hukkaan mennyt koko päivä. Tästä aasinsiltana: miten tarkkoina olette olleet tulehduskipulääkkeen kanssa yritysaikana? Mä sorruin nyt yhteen 400 mg ibuprofeenin, kun ovulaatioon on vielä 8 päivää. Parasetamolia otin heti aamusta 1 g, mutta en saanut sillä kipua katkaistua.
Luulisi että ibuprofeenilla ei olisi vaikutusta jos ovulaatioon on vielä noin pitkä aika. Mä en vielä kuopusta yrittäessä edes tiennyt että sillä olisi ovulaation jälkeenkään merkitystä ja popsin sitä kipuihin huoletta. Olin silloin eräässä äitiryhmässä ja avauduin siellä mun kemiallisista raskauksista, niin joku tiesi sitten kertoa että saattaa vaikuttaa kiinnittymiseen. Oli kauheat itsesyytökset siinä vaiheessa mutta en tosiaan ollut tiennyt :loudlycrying: Toivottavasti asiasta tiedotettaisiin enemmän ihan yleisesti, ehkä nykyään jo onkin niin.

Sinulla kyllä on mielestäni turvallinen väli ovikseen ibuprofeenia ajatellen.

Vältän ibuprofeenia viimeiseen asti, mutta usein parasetamoli ei auta minulla migreeniin. Joskus on pakko ottaa oviksen lähelläkin ibuprofeenia, mutta mihinkään pikkuvaivaan en ota oviksen lähellä. Ikävä kyllä ibuprofeeni auttaa minulla migreeniin jopa paremmin kuin itse migreenilääkkeet. Uskon kuitenkin ovuloineeni myös sellaisissa kierrossa,joissa olen joutunut Buranaa käyttämään. Menkkakipuihin käytän. Yritän myös välttää migreeniä muilla keinoilla, kuten tasaisella vuorokausirytmillä, niska-hartia-jumpalla, ei liikaa puhelinta jne.

Viime aikoina olen kuitenkin yrittänyt rentoutua kaikkien näiden juttujen kanssa. Mitä näitä nyt on, ei ibuprofeenia, ei sokeria, ei saa olla ientulehdusta jne, että tulisin raskaaksi. Kun lukee sellaisia juttuja netistä, täältäkin vau.fi-sivuilta, tulee jotenkin sellainen mielikuva, että ibuprofeeni tai ientulehdus tai sokeri suorastaan varmasti estää raskauden. Vaikka ne voivat
sen tehdä, mikä on todennäköisyys? Ja niinhän niissä jutuissa sanotaan, että niin voi käydä. Mutta tulee se tunne, että nyt tässä käy niin... Läheiseni sai kolme lasta, jonka jälkeen sattumalta hän kysyi hammaslääkärissä pienestä näppylästä ikenessä. Sen alla oli valtava mätäpaise ja siitä seurasi juurihoito. Hän muisti, mistä asti se näppylä oli hänellä ollut, joten tiedämme että sen mätäpaiseen kanssa hän tuli kolme kertaa raskaaksi ja ei yhtään keskenmenoa sinä aikana. Se siitä ientulehduksen vaikutuksesta raskaaksi tulemiseen. Ainakin hänen kohdallaan. Ja äitini joi kuulemma pari litraa kahvia päivässä, kun meitä sisaruksia odotti....

Tietysti hoidan hampaani ja olen vähentänyt kahvia ja vältän ibuprofeenia. Mutta olen vähän rennompi, tai ainakin yritän, kuin vuosi sitten, hahmotan että ei se yhteen kuppiin kahvia enemmän silloin tällöin kaadu, eikä siihen yhteen Buranaankaan... Ja välillä kyllä pelkään, että kaatuu. Tässä kierrossa olen herkutellut tavallista enemmän ja ihan rennosti.

Minä tein aasinsillan vähän eteenpäin aloittamastasi jutusta. Tämä siis oli sellaista pohdintaa, ei kenenkään neuvomista. Välillä harmittaa, että olen lukenut niin paljon. Tieto lisää tuskaa.

Muokattu viimeksi:
Takaisin