Raskaaksi 2021

Tein tänä aamuna vielä huvikseni ovistestin, ja oli kyllä niin kirkuvanpunainen testiviiva, että harvoinpa olen sellaista nähnyt. Eilen oli jo tasavahvat viivat. Tuli myös tänään sellaiset kananmunalimat, että huh huh. No, kaipa se eilisilta oli aika hyvä talletteluaika, että tuskin nyt ainakaan siitä jää kiinni. :rolleyes:

Nyt sitten pitää ainakin 10 päivää muistutella itseään, että mikään oire ei tarkoita mitään. :hilarious:

Tein tänä aamuna vielä huvikseni ovistestin, ja oli kyllä niin kirkuvanpunainen testiviiva, että harvoinpa olen sellaista nähnyt. Eilen oli jo tasavahvat viivat. Tuli myös tänään sellaiset kananmunalimat, että huh huh. No, kaipa se eilisilta oli aika hyvä talletteluaika, että tuskin nyt ainakaan siitä jää kiinni. :rolleyes:

Nyt sitten pitää ainakin 10 päivää muistutella itseään, että mikään oire ei tarkoita mitään. :hilarious:

Me mennään melkein samoissa päivissä :greet025 Tai no mulla oli vasta tänään ovistesti plussa. Saattaa huomennakin olla, en tiedä :confused005 Ajateltiin tänään kuitenkin vielä talletella. Huomenna ei ehkä enää jaksa.

Lisäys: olen miettinyt sitä, kun inseminaatio tehdään vasta ovisplussan jälkeisenä päivänä. Silloin on tuon diagrammin mukaan pienemmät mahdollisuudet. Toki siittiöt viedään inssissä suoraan kohtuun asti, se varmaan kompensoi. Olen miettinyt, että onko se vain ajanvarauskäytännön vuoksi niin, mutta haluan luottaa, että terveydenhuollon henkilökunta kyllä tietää mitä tekee.
Ovis tapahtuu vasta noin 36 tunnin kuluttua ovisplussasta, eli seuraavana päivänä inseminaatiossa ollaan vielä liikkeellä ennen ovista. Lisäksi inseminaatiossa siittiöt on kapasitoitu jo valmiiksi jotta ne ovat heti valmiita hedelmöitykseen, kun taas luomuna siittiö tarvitsee vähintään 10 tunnin oleskelun munanjohtimissa ennen kuin se on kapasitoitunut ja valmis hedelmöittämään munasolun. Eli inseminaatiossa siittiöt voivat hedelmöittää munasolun saman tien inseminaation jälkeen (eli ovat hollilla kun munasolu irtoaa siinä 36 tunnin kuluttua ovisplussasta), luomuna aikaisintaan vasta puolen vuorokauden jälkeen yhdynnästä (eli ovisplussasta vuorokauden kuluttua suoritetun yhdynnän jälkeen munasolu saattaa ehtiä irrota ennen kuin yksikään siittiö on ehtinyt kapasitoitua.)

Saman käsittelyn takia inseminaatiossa käytetyt siittiöt eivät elä kohdussa/munanjohtimissa kuin 6-12 tuntia (joskus jopa 24 tai 48 tuntia), kun taas luomusiittiöt voivat notkua munanjohtimissa 2-5 päivää ongelmitta.

Oletettu esimerkkiaikajana:
Päivä 1:
4.00 LH-huippu (36 tuntia aikaa ovikseen)

Päivä 2:
10.00 Siittiöiden pesu (siittiöiden elinaika 6-12 tuntia)
11.00 Inseminaatio
16.00 Ovis (tässä kohtaa pestyt siittiöt ovat vielä hengissä, ajoitus täydellinen)

Me mennään melkein samoissa päivissä :greet025 Tai no mulla oli vasta tänään ovistesti plussa. Saattaa huomennakin olla, en tiedä :confused005 Ajateltiin tänään kuitenkin vielä talletella. Huomenna ei ehkä enää jaksa.

Päästään yhdessä jännäilemään. :) Toivottavasti tämä plussa-aalto jatkuu meillekin!

Ovis tapahtuu vasta noin 36 tunnin kuluttua ovisplussasta, eli seuraavana päivänä inseminaatiossa ollaan vielä liikkeellä ennen ovista. Lisäksi inseminaatiossa siittiöt on kapasitoitu jo valmiiksi jotta ne ovat heti valmiita hedelmöitykseen, kun taas luomuna siittiö tarvitsee vähintään 10 tunnin oleskelun munanjohtimissa ennen kuin se on kapasitoitunut ja valmis hedelmöittämään munasolun. Eli inseminaatiossa siittiöt voivat hedelmöittää munasolun saman tien inseminaation jälkeen (eli ovat hollilla kun munasolu irtoaa siinä 36 tunnin kuluttua ovisplussasta), luomuna aikaisintaan vasta puolen vuorokauden jälkeen yhdynnästä (eli ovisplussasta vuorokauden kuluttua suoritetun yhdynnän jälkeen munasolu saattaa ehtiä irrota ennen kuin yksikään siittiö on ehtinyt kapasitoitua.)

Saman käsittelyn takia inseminaatiossa käytetyt siittiöt eivät elä kohdussa/munanjohtimissa kuin 6-12 tuntia (joskus jopa 24 tai 48 tuntia), kun taas luomusiittiöt voivat notkua munanjohtimissa 2-5 päivää ongelmitta.

Päivä 1:

Päivä 2:
11.00 Inseminaatio
16.00 Ovis (tässä kohtaa pestyt siittiöt ovat vielä hengissä, ajoitus täydellinen)

Vau, tätä en tiennyt ollenkaan. Kiitos, kun kerroit!

Päivä 1:

Päivä 2:
11.00 Inseminaatio

On kyllä tosi mielenkiintoista! Ilmankos raskauden mahdollisuus laskeekin niin nopeasti oviksen jälkeen, vaikka munasolu säilyykin jonkin aikaa hengissä. Miksi näitä asioita ei opeteta missään? Okei, ei ehkä kuulu ihan peruskoulun oppimäärään, miksi siittiöt käyttäytyvät eri tavalla inseminaatiossa kuin luomuna, mutta silti. :hilarious:

Raskauteen ja raskautumiseen liittyy kyllä tosi mielenkiintoisia prosesseja kehossa. Kuuntelin tässä tällä viikolla podcastia, jonka aiheena oli istukka. Enpä ollut tiennyt, että istukka on nimenomaan osa vauvaa eikä äitiä (myös geneettisesti). Ihan loogista kyllä sinänsä, kun asiaa ajattelee, mutta enpä ollut koskaan ajatellut.

Olen ollut täällä vähän aikaa hiljaa kun on ollut muita raskaita asioita. Tässä kierrossa tuntu että talletus oli liian aikaisin ja olin viikon todella pahassa flunssassa. Olin aivan varma että ei tärpännyt, mutta aattelin että tehdään nyt testi varmuuden vuoksi. Mulla ei edes ollut kuin yksi digitesti. Yleensä olen ollut aikamoinen testiaddikti. Sieltä se plussa kuitenkin pärähti :Heartbigred

Todella varovainen fiilis kahden varhaisen keskenmenon jälkeen, joten liikaa ei uskalla vielä juhlia.

Onnea! :hello2:Heartred

Kyllä se vaan vahvistuu! :Heartpink On se totta tänäänkin :love017
Kiitos kaikille onnitteluista :Heartred Tää foorumi on ollut kyllä aivan mieletön tuki koko vuoden, kiitos jokaiselle.:Heartpink

upload_2021-9-6_6-34-40.jpeg

Tämänkin päivän ovistesti oli aika kirkas plussa. Onkohan se ovis nyt sitten tänään vai huomenna o_O Minulla kun on se terojen aloitus dpo 3, niin pitäisi vähän tietää milloin aloittaa :angelic:

Liitteet

• IMG_20210906_080153.jpg
    IMG_20210906_080153.jpg
    922.1 KB · Katsottu: 175
Tämänkin päivän ovistesti oli aika kirkas plussa. Onkohan se ovis nyt sitten tänään vai huomenna o_O Minulla kun on se terojen aloitus dpo 3, niin pitäisi vähän tietää milloin aloittaa :angelic:

Eilenkin oli kirkas plussa? Mää menisin nyt sillä et testaaminen kantsii lopettaa ja laskee nyt niin että alottelee terot viimestään 4 päivän päästä. Mä oon ite laskenu tässäkin kierrossa se eka O+ Jonka jälkeen lopetin ovistestit ja pistin pregnylin ja siitä seuraavaan päivään ovis, terojen alotus dpo3-4 tais olla. :smug:

Eilenkin oli kirkas plussa? Mää menisin nyt sillä et testaaminen kantsii lopettaa ja laskee nyt niin että alottelee terot viimestään 4 päivän päästä. Mä oon ite laskenu tässäkin kierrossa se eka O+ Jonka jälkeen lopetin ovistestit ja pistin pregnylin ja siitä seuraavaan päivään ovis, terojen alotus dpo3-4 tais olla. :smug:
Joo eilenkin oli plussa :grin Joo voisihan sitä jo malttaa lopettaa testailut. Menen tuon eilisen plussan mukaan, että tänään on ovis.

Miten pitkään teillä oli yritystä takana ennen tuota plussaa? Antaa itsellekin toivoa :rolleyes:

Joo eilenkin oli plussa :grin Joo voisihan sitä jo malttaa lopettaa testailut. Menen tuon eilisen plussan mukaan, että tänään on ovis.

Miten pitkään teillä oli yritystä takana ennen tuota plussaa? Antaa itsellekin toivoa :rolleyes:

Yleensähän O+ antaa sen et 1-2 päivän päästä ovis, ja sen mukaan laskin ite et nyt esim. On dpo14-15 ja alotin terot sen 3-4. Meillä oli nyt yk13 ja 4-5 hoitokierto. En pysynyt ihan kärryillä kun yks taukokierto oli kesällä, ja sekään ei täysin lääkkeetön sit ollut :hilarious:
Ja tosiaan ei ollut kun se kaks talletusta ovista edeltävästi pe&la kun ovis su-ma. :shy:

Nyt ite jatkan teroja ja huomenna soittaa gyne et miten jatkot sen osalta :happy:

Onnittelut Tammenterho91 ja Aurinkoinenilta :Heartred:Heartred

Oon vissiin jotenki herkillä nyt koko ajan. Uusi kierto alussa ja voiskohan vaikuttaa mielialalääkkeiden tauotus tässä kohtaa kiertoa, kun menkat alkoi... Ja kohta ne lääkkeet pitää taaaas alottaa kun ovis on ohi. :sorry:

Vaikka olen valtavan iloinen muiden onnistumisten puolesta ja toivon koko sydämestäni kaikkea hyvää odotusaikaan, niin itku tuli omasta puolesta.
Voi miksi tämä on näin tuskallista ja tunteiden vuoristorataa, enemmän surua kuin iloa :sad010

Yleensähän O+ antaa sen et 1-2 päivän päästä ovis, ja sen mukaan laskin ite et nyt esim. On dpo14-15 ja alotin terot sen 3-4. Meillä oli nyt yk13 ja 4-5 hoitokierto. En pysynyt ihan kärryillä kun yks taukokierto oli kesällä, ja sekään ei täysin lääkkeetön sit ollut :hilarious:
Ja tosiaan ei ollut kun se kaks talletusta ovista edeltävästi pe&la kun ovis su-ma. :shy:

Nyt ite jatkan teroja ja huomenna soittaa gyne et miten jatkot sen osalta :happy:

Hienoa :gen014

Onnittelut Tammenterho91 ja Aurinkoinenilta :Heartred:Heartred
Oon vissiin jotenki herkillä nyt koko ajan. Uusi kierto alussa ja voiskohan vaikuttaa mielialalääkkeiden tauotus tässä kohtaa kiertoa, kun menkat alkoi... Ja kohta ne lääkkeet pitää taaaas alottaa kun ovis on ohi. :sorry:

Vaikka olen valtavan iloinen muiden onnistumisten puolesta ja toivon koko sydämestäni kaikkea hyvää odotusaikaan, niin itku tuli omasta puolesta.
Voi miksi tämä on näin tuskallista ja tunteiden vuoristorataa, enemmän surua kuin iloa :sad010

Voin kyllä samaistua noihin tuntemuksiin. Mulla on tässä kierrossa ollut vähän positiivisemmat ajatukset, kun olin muutaman kuukauden välissä jo ihan rikki. Eilen sitten iloitsin ovisplussasta niin mies sitten tokaisi että älä nyt liikaa intoile. Ehkä onkin oikeassa ja tipun sitten korkeammalta, kun menkat taas alkaa. Tämä vuosi on mennyt kyllä ihan pelkästään tämän raskautumisen yrityksessä.

Heippa pitkästä aikaa, jotenkin jäänyt tänne kirjoittelu taas kun ollu hääjärjestelyitä ja koulua ja toisen lapsen neuvolapsykologi käyntejä.

Mutta, kuulumisia lauantaina minusta tuli rouva. Yli 8vuotta yhdessä oltu ja nyt menimme naimisiin, oli aivan ihana ja rakkaudentäyteinen päivä!

Hääyö ja siitä seuraava yö vietettiin hotellissa. Nyt menossa hakemaa lapsia isomummolasta.

Lisäksi kotiin kun päästään, niin testailen ovulaatiotestillä onko mahdollisesti ovis lähellä kun kipuilee munasarjat.

Mutta palaan kuvalla viellä lauantai päivään. :Heartpink:Heartpink
IMG-20210905-WA0140.jpg

Takaisin