Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mysteeri täällä jatkuu: Tein tänä aamuna raskaustesti, sanoi digitaalisesti Not pregnant. Hieman yllättynyt, mutta samalla en ole... mieheni sanoi että ehkä se on liian aikaista vielä näkyä, mutta jos näin on niin milloin se ovis oli oikein? (en tikuttanut ovista koska se oli luultavasti kun olimme lomamatkalla) Ainoa ajatus oli, että pissa oli liian laimea (huomasin ettei ollut mitään kovin tummaa) mutta hmm...Vuotoja ei ole alkanut, vaaleanpunaista näkyy pyyhkiessä välillä mutta muuten ei oikeastaan mitään tuntemuksia tänään edes, aika rauhassa saa vatsakin olla pieniä jomotuksia lukuunottamatta. Kai ensi viikolla uusi testi jos ei kohta ala...Stellamom: Mikä on tilanne? Täällä jännitetty sun puolestaKiva kuulla vanhoista tutuista
![]()
Ja omaa napaa: Täällä 24/29 dpo 9 ja testasin parjatulla rfsu testillä ja siihen piirtyi selvä viivaKun saan isot kouluun niin lähden ostamaan muun merkkistä testiä. Kaiken lisäksi mulla on puhelimen kamera rikki joten en saa edes hyviä kuvia
![]()

ON: Menkat eivät ole vieläkään kunnolla alkaneet, vähän tiputtelua vain, ja yön aikana menkkakivutkin olivat hävinneet. Testasin siksi vielä tänä aamuna, ja testissä näkyi... varmaan joku viivanpaikan varjo. Ei siis väriä yhtään eli pitäisi olla nega, mutta en ole noilla testeillä (Onestep) ikinä saanut näkymään yhtään mitään, joten pakostakin heräsi pieni toivo, että mitä jos sittenkin... Tuntuu kyllä jotenkin julmalta tämä epätietoisuus. Alkaisi nyt ne menkat vaan kunnolla, kuten tänään pitäisikin alkaa. Jos ei päivän aikana ala, teen kyllä vielä illalla uuden testin.

Oo jännittävää!
Mulla onestep 10herkkä oli täysin nega (dpo12), kun apteekin omalla sain jo selkeän haamun.
Samalla, kun rfsu:ssa oli jo selkeä viiva (dpo14) niin onestepissa alkoi vasta näkyä haalea viiva.
(Laitan vanhan kuvan liitteeksi).
Oletko muulla kun onestepillä testannut?![]()

Moikka!
Yrityksen pitkittyessä olen alkanut kaivata vertaistukea. Mahtuuko tähän porukkaan vielä?
En ole ihan varma, ahdistaako yleinen yritysryhmä, jossa onnistumisia tulee muille nopeammin, mutta toisaalta haluaisin pitää hyvää fiilistä ja tsemppiä itselläkin vielä yllä.
Aloitettiin yrittäminen kesällä 2020 ja raskauduttiin yk5. Valitettavasti tuo raskaus meni kesken rv9 ja kohtu tyhjennettiin lääkkeellisesti. Fyysinen toipuminen oli nopeampaa, mutta henkinen puoli kesti huomattavasti pidempään (ja osittain edelleenkin olen rikki). Yhden välikierron ajan pidettiin taukoa ja sitten jatkettiin yritystä. Keväällä ahdistuin yrittämisestä aika paljonkin ja pari kuukautta meni todella epätoivoisissa tunnelmissa. Käytiin huhtikuussa perustutkimuksissa (aukkari, labrat, sperma) ja niissä oli kaikki kunnossa. Tämä helpotti hetkeksi ja olin varma, että pian tärppää.
Nyt käynnissä yhteensä yk13, yk 9 keskenmenon jälkeen. Kesällä lopetin oviksen testaamisen, koska minulla on selkeät ovisoireet. Haluaisin myös kyetä ottamaan vähän rennommin, enkä yrittää pakonomaisesti.
Varsinaisiin lapsettomuustutkimuksiin ja hoitoihin meitä ei vielä "huolita", koska välissä on tuo onnistunut raskautuminen, joten vuoden tulokseton yrittäminen tulee täyteen vasta loppuvuodesta. Toisaalta, kun noissa (yksityisellä tehdyissä) perustutkimuksissa ei mitään ongelmaa selvinnyt ja kiertokin on tasainen, en oikein tiedä, minkälaisesta lääketieteellisestä avusta olisi hyötyä?
Nyt haluaisin yrittää purkaa ajatuksiani ryhmässä anonyymina, josko siitä olisi apua mielelle, ei tarvitsisi yksinään oman pään sisällä näitä pitää.
Joten, vieläkö mahtuisi mukaan? :)

Moikka!
Yrityksen pitkittyessä olen alkanut kaivata vertaistukea. Mahtuuko tähän porukkaan vielä?
En ole ihan varma, ahdistaako yleinen yritysryhmä, jossa onnistumisia tulee muille nopeammin, mutta toisaalta haluaisin pitää hyvää fiilistä ja tsemppiä itselläkin vielä yllä.
Aloitettiin yrittäminen kesällä 2020 ja raskauduttiin yk5. Valitettavasti tuo raskaus meni kesken rv9 ja kohtu tyhjennettiin lääkkeellisesti. Fyysinen toipuminen oli nopeampaa, mutta henkinen puoli kesti huomattavasti pidempään (ja osittain edelleenkin olen rikki). Yhden välikierron ajan pidettiin taukoa ja sitten jatkettiin yritystä. Keväällä ahdistuin yrittämisestä aika paljonkin ja pari kuukautta meni todella epätoivoisissa tunnelmissa. Käytiin huhtikuussa perustutkimuksissa (aukkari, labrat, sperma) ja niissä oli kaikki kunnossa. Tämä helpotti hetkeksi ja olin varma, että pian tärppää.
Nyt käynnissä yhteensä yk13, yk 9 keskenmenon jälkeen. Kesällä lopetin oviksen testaamisen, koska minulla on selkeät ovisoireet. Haluaisin myös kyetä ottamaan vähän rennommin, enkä yrittää pakonomaisesti.
Varsinaisiin lapsettomuustutkimuksiin ja hoitoihin meitä ei vielä "huolita", koska välissä on tuo onnistunut raskautuminen, joten vuoden tulokseton yrittäminen tulee täyteen vasta loppuvuodesta. Toisaalta, kun noissa (yksityisellä tehdyissä) perustutkimuksissa ei mitään ongelmaa selvinnyt ja kiertokin on tasainen, en oikein tiedä, minkälaisesta lääketieteellisestä avusta olisi hyötyä?
Nyt haluaisin yrittää purkaa ajatuksiani ryhmässä anonyymina, josko siitä olisi apua mielelle, ei tarvitsisi yksinään oman pään sisällä näitä pitää.
Ja tsemppiä teille yritykseen!Oijoi! Meillä on jännät ajat menossa. Laitahan kuvaa uusista testeistä tulee![]()
mutta tässä siisEhdottomasti mahtuu! Sun tarina kuulostaa samalta kuin meidän toki 2 km tässä koettu 3 vuoden aikana, eli vähän pidemmän aikaa yritetty. Lapsettomuuslääkärillä käyty myös tänä keväänä joss oli vähän tylympi kohtalo minulla, toinen munajohdin on luutavasti kiinni ja AMH-arvo harmaalla alueella jo. Pyydettiin laihduttamaan ja sitten suositus hoitoihin loppu vuodesta/alkuvuodesta jos paino saatu haluttuun määrään. Eli semmosta! Samalla tässä pohditaan onko luomuna onnistuttu kun kuukautiset ovat myöhässä...Moikka!
No joo! Milloin ajattelit testata seuraavaksi?

Kävin ostamassa lähikaupan ainoan testin ja lisäksi testasin toisen jäljellä olevan rfsu:n ja molemmissa viivat ja todella vahvat dpo 9 päiväksi
vitsit kun kamera on rikki niin en saa kunnon kuviamutta tässä siis
voiko 3 testiä näyttää ns väärää positiivista ?

Kävin ostamassa lähikaupan ainoan testin ja lisäksi testasin toisen jäljellä olevan rfsu:n ja molemmissa viivat ja todella vahvat dpo 9 päiväksi
vitsit kun kamera on rikki niin en saa kunnon kuviamutta tässä siis
voiko 3 testiä näyttää ns väärää positiivista ?
Rfsu:n haamusta en vielä uskaltanut onnitella, mutta kun kerran muillakin testeillä näkyy, niin kyllä se plussa on!Huomenna pitää taas kokeilla. Dpo8 on silloin. Hurjaa kun antaa haamuviivaa jo näin aikaseen. Eilenkin testasin ja tarkastin et tekeekö viivanpaikkaa testi niin oli kyllä ihan blanco.. eli ei näkynyt mitään, ei edes viivanpaikkaa. Eli jonkinlaista lohtua tuo että edes jotain näkyy.. toki voi kääntyä kemialliseksi tmv.kun niin aikaseen testaa..mut tää on vaan niin jännää... IIKS!!![]()
tuli muuten mieleen millainen AMH-arvo sulla on (ja ikä) kun sanoit että harmaalla alueella? lääkäreillä tuntuu olevan aika erilaisia mielipiteitä näistä...Ehdottomasti mahtuu! Sun tarina kuulostaa samalta kuin meidän toki 2 km tässä koettu 3 vuoden aikana, eli vähän pidemmän aikaa yritetty. Lapsettomuuslääkärillä käyty myös tänä keväänä joss oli vähän tylympi kohtalo minulla, toinen munajohdin on luutavasti kiinni ja AMH-arvo harmaalla alueella jo. Pyydettiin laihduttamaan ja sitten suositus hoitoihin loppu vuodesta/alkuvuodesta jos paino saatu haluttuun määrään. Eli semmosta! Samalla tässä pohditaan onko luomuna onnistuttu kun kuukautiset ovat myöhässä...