Raskaaksi 2021

Voi ei, pahoittelut negasta. :sorry: Mutta niinku muutkin jo sanoneet, niin varhaisessa vaiheessa mennään ja raskaudet tosiaan on kaikki erilaisia.:shy:

Viinisuunnitelma kuulostaa kyllä hyvälle! :joyful: Mäkin oon jo etukäteen miettinyt, että mitä kaikkea sitten teen, jos en olekaan raskaana. Viiniä ja sushia nyt ainakin. :happy: Tänään käyn ehkä ostamassa testin, mutta koitan malttaa vielä testauksen kanssa. Katsotaan fiiliksia sitten huomenna aamulla.. :excited001

Paras tapa toipua negasta ja uuden kierron alusta on nauttia kaikesta siitä, mitä ei sitten raskaana saa, oli se sitten viini, sushi, salmiakki, medium-pihvi tai sinihomejuusto. :cool:

Plussatuulia sinulle testailuun! :)

Minäpä tulen takaisin huutelemaan tänne. Eilen illalla alkoi vuoto, tänä aamuna Digi näytti raskaana 1-2 vkoa, mitä se näytti myös viime viikon maanantaina. Eli kesken meni ilmeisesti vkoöa 5+3. Nyt vaan aivan ihmeissäni että mitähän nyt pitää tehdä? Odottaa niin kauan kun r-testi näyttää puhdasta negaa, ja sitten alkaa tikuttaa ovulaatioo? Pitääkö mennä jonnekin ultraan tai verikokeeseen? Ei kai näin pienillä viikoilla vielä. Aivan hirveät on kuukautiskivut, vuoto ei ole mitään erityisen runsasta, ainakaan vielä. Mieli maassa, miten tästä muka ikinä uskaltaa yrittää uudelleen?

Voi ei, kovasti tsemppiä :sad001:Heartred

Paras tapa toipua negasta ja uuden kierron alusta on nauttia kaikesta siitä, mitä ei sitten raskaana saa, oli se sitten viini, sushi, salmiakki, medium-pihvi tai sinihomejuusto. :cool:

Plussatuulia sinulle testailuun! :)
Tämä on hyvä vinkki (# sushia söin viime viikolla, viiniä join vielä viime viikolla ja juustoakin viikonloppuna.) Katsotaan oliko se viimeiset hetkeen taas!

Voi ei Pillow. Ja Sirkkeli kans :arghh: Ihan epäreilua tämä elämä.

Törkeää omanapaa: Voihan piinapäivät. On tässä muutaman päivän nipistelly alavatsaa hassusti (taas), mutta sitten se loppu ku seinään eilen. Dpo7, eli jospa siellä olis kiinnittymiset vaan nipistelly... Menkkojen pitäis alkaa 26. päivä, eli tovin tässä saa vielä malttaa. Ihan tyhmää, en haluuuu.

Nega testattu. Sinällään ei tässä mitään hätää, kun ei varsinaista yritystäkään ole ollut. Mutta testin jälkeen näytti kuin olisi paperiin tullut pientä tuhrua. Eli jos enteilee menkkoja ja tää kierto olisikin tavallista lyhyempi, niin tarkottaisi sitä, että tallettelut onkin tehty ajallaan. Niin se kyllä pistää mielen vähän apeaksi. Tähän asti olen tuudittautunut siihen, että jos ei tärppää, niin johtuu vain huonosta ajoituksesta. Esikoista saatiin odottaa aika kauan, niin jännittää, että onko tässä taas pettymyksien putki edessä päin. :sad001

Mutta pelkkää jossittelua tämä ja etukäteen on turha murehtia! :stop: Mukavaa päivää kaikille! :happy:

Jatkan trendiä, törkeä omanapa: Kp29/27 Flo-apin mukaan. Valkovuotoa holahtaa, muuta ei. Trendinä on ollut, että 2 päivää ennen menkkoja alkaa rusehtavaa/vaaleanpunaista vuotoa joka sitten alkaa kunnolla. Kivut alkavat suurinpiirtein samoihin aikoihin, ovat enemmän viiltäviä kuin jomotuksia, ehkä sekoitus molempia. Nyt ei siis ole tullut vuotoa, menkat myöhässä ja jomotukset keskivatsalla, ei sillai sivulla kuten yleensä ennen menkkoja. Voikohan se olla että ilman oviksen tikuttelua meillä oikeasti olisi tärpännyt? En tehnyt RT tänään koska oli kiire aamu jne. mutta kai myös siksi, että pelkään a) miten minä reagoin asiaan b) miten mieheni reagoi (toki epäillyksistä olen jo kertonut) ja c) miten tästä etenen, koska pessimistisenä en usko että tämäkään tulisi syliin asti kun ei ne kaksi edellistäkään. Te olette kaikki niin ihanan positiivisia vielä, niin minäkin olin 3 vuotta sitten kun olin tietämätön niin monesta ongelmasta ja tulevasta surusta. Haluan olla iloinen mutta pelko estää sitä. Tarvitsenkohan terapiaa? :hilarious: EDIT: Päivällä nyt pyyhkäisin vaaleanpunaista. Pessimistisyys voittaa tämän erän luultavasti!

Muokattu viimeksi:
Halusin tulla sulle toivottamaan paljon Tsemppiä ja plussatuulia :Heartred kirjoiteltiin kuitenkin kauan siellä - 19 toiveilijoissa:love7
Hei! Miten teillä menee? Kerro kaikki! Yllä kerroin juuri tämänpäivän tilanne. Jännittää, pelottaa, itkettää ja naurattaa! Vitsailin aamulla miehelleni, että puhun tulevaisuudessa "me" termillä sitten. Ehkä siis jotain uskoa, toivoa on ....

Kuulostaa sun tilanne kyllä lupaavalta! Seuraan täällä tulisko teille vihdoin pysyvä plussa! Toivon niin :Heartred

Meillä on pian vuoden ikäinen tuo pikkuihme. Helppo vauva, aloitettiin yritys keväällä ja lopetettiin se melkein heti. Mulla on kroppa ollut synnytyksen jälkeen sekaisin, oon juossut lääkäreissä kohta vuoden.. Koitetaan saada mut ensin kuntoon ennenkuin mietitään sitä pakkasvauvan siirtoa. Voi olla et menee vuosia. Ferritiinikin liian alhaineno_O voihan se toki olla et nää mun ongelmat ei parane mut koitan olla positiiviinen:arghh:

Plussatuulia :love7
Ihanaa, että kaikki meni hyvin pikkusen kanssa mutta harmi, että äiti saa nyt ravaa siellä lääkärillä! Mullakin todettiin ferrit alhaisiksi (23 taisi luku olla tammikuussa 2020) ja siitä lähtien söin rautaa. Sitten korona tuli ja verikokeissa en ole hirveästi käynyt tämän jälkeen paitsi lapsettomuuslääkärin määräämät. Pitäisi varmaan niitä tsekkailla, mutta jos tässä tärppiä on tullut, niin sehän tarkoittaa että olisin taas lääkäreiden koekaniini, varsinkin koska a)ylipaino, odottavat että verensokeriarvot menevät kattoon, ja b) kilpirauhanen, pitää tsekata usein raskauden aikana varmaan. Varmaan kannattaa miettiä yksityiselle asiantuntijalle mneoa jos et ole ollut jo, vaikka se maksaa se käynti niin h*lvetti miten paljon helpompaa on päästä tutkittavaksi, ja he kyllä kaiken tutkivat! Jos voi laittaa siihen muutama satanen säästöistä niin se on sen arvoista. Rahaa se vain on... Tsemppiä kuitenkin! PS. mulla on juuri avattu Cb digitaalinen ovispakkaus kotona, siihen meni se 35 euroa ehkä sitten hukkaan :hilarious: A small price to pay for the joy it may bring!

Joo, näinhän se on. Yksityistä miettinyt kun julkisella kestää kaikki ja "naistenvaivoja" ei oikein tunnuta ottavan tosissaan.
Tuntuu et monien vastaus on, et se vaan on nyt näin kun nonstop menkat olleet esim. Puoli vuotta putkeen, runsaudeltaan sellasia et vaatteet sotkeutuu tunnissa jne. Niin vastaus on vaan että voi kurja juttu.. :shifty:

Voithan tehdä ovistestejä sit raskaustestien rinnalla :hilarious:
Mun keskenmenon jälkeen vuosin kuin sika varmaan 6 viikkoa. Hetkellisesti loppui viikolla 4 ja sitten puff taas jatkui! Jos olisi seuraavien menkkojen aikaan tullut vielä samalla lailla olisin mennyt lääkäriin kyllä. Eli kipinkopin yksityiselle vain! Siellä saa yleensä aika jopa seuraavalle päivälle jos on tuuria :cat:
Kävin just vessassa ja tiirustelin paperia, olisikohan ollut vaaleanpunaista siinä limassa mukana? Noh, olen niin pessimistinen, että siinä kaikki optimistiset ajatukset loppuivat sitten kuin seinään.:hilarious: Hätäilen joo, mutta kun ei ole muita oireita...:shifty:

Kävin pyörähtämässä vuoden takaisessa ketjussa, nyt uusi yritys ajankohtaisempaan, vaikkakin -19 epämääräinen tjottailu jo alkanut :grin kopsaan tuohon toiseen kirjoittamani viestin tähän laiskana vaan suoraan:

Uusvanha käyttäjä ilmottautuu mukaan parin vuoden tauon jälkeen (kahta vuotta vanhempana taas, hyh). Saldo eletystä elämästä allekirjoituksessa. Biokemiallinen keväällä herätti sellaisen keskustelun, että yritys alkoi tosissaan. Foolihapot käytössä.

Tänään menossa kp5 ja yk6 aluillaan. Suurinosa yrityksistä mennyt vähän plörinäksi, kun asuttiin eri paikkakunnilla töiden vuoksi hetken aikaa, joten tämä tuleva yk olisi oikeastaan ehkä vasta kolmas todellisuudessa, kun ei välimatkan vuoksi aina päässyt hyödyntämään. Kierto on hieman sekaisin tuon biokemiallisen jälkeen(?), kaikkea 27-34 päivän välillä, vaikka ennen oli tasaisesti 29. (lisäys: onko muilla kokemuksia siitä, että biokemiallisen jälkeen menisi kierrot sekaisin..? menkat oli 2 päivää myöhässä, r-testit näytti haaleaa viivaa, mutta eivät vahvistuneet koskaan huolimatta vahvoista r-oireista, kunnes alkoi vuotamaan ja viivatkin hävisi pois lopulta kokonaan "menkkojen" aikana)

Ovista aloin tikutella viime kierrossa hieman myöhään, enkä tiedä tapahtuiko sitä ollenkaan o_O Lämpöjen perusteella kyllä (droppas ennen ja nousi jälkeen), mutta lämmöt eivät pysyneet laisinkaan ylhäällä, vaikka surullisen kuuluisa Sofi ovisliuskakin näytti aika tummaa viivaa sopivaan hetkeen (josta syystä luulin, että olikin myöhäinen ovis - vasta kp20). Oviksetkin ehkä olleet hieman hukassa biokemiallisen jälkeen, vaikka huhtikuussa olikin vuosikausien parhaimmat limat (viime vuosina limailu aika huomaamatonta).

Biokemiallisessa(kin) oli tosi selkeät raskausoireet. Oireita siis nytkin odotellessa ja toivoessa, että pysyy kyydissä loppuun saakka. Alkaa tätä ikääkin jo olla halusipa tai ei, ettei jää esikoisesta haaveilu vain haaveiluksi.. :angelic:

Mutta juu, terve vaan siis kaikille! Täytyypä alkaa tutkia ketjua ketä ja missä vaiheessa täällä kirjoittelee :happy:

Täällä on jo sen verran vuotoa ja sellaiset krampit, että taitaapa olla tänään kp1 (päivän etuajassa). :sad001 Varmistin negan vielä testillä, etten nyt vahingossakaan elättele toivoa kiinnittymisvuodosta tms. Jotenkin hölmö olo, kun oikeasti oli niin vahva tunne, että olen raskaana. :oops: Ennen oireita en edes pitänyt mitenkään todennäköisenä, että raskautuisin tästä kierrosta, mutta nyt ehti kyllä toiveet nousta ihan liikaa. No, tiedänpähän seuraavassa kierrossa, ettei mikään oire tai fiilis tarkoita yhtään mitään.

No, pidänpä sitten sen sushi- ja viiniviikonlopun. Onneksi on myös tiedossa kivoja juttuja, sillä vanhempani tulevat ensi viikolla käymään ensimmäistä kertaa sitten koronapandemian alkamisen. :happy: Pääsevät vihdoin näkemään, miten nopeasti meidän esikoinen viilettää potkupyörällään ja muutenkin näkemään hänet ns. normaalissa ympäristössä.

@Jadine Voi harmistus! Itse tulen luultavasti perässä, mulla ei ehkä ole paljon oireita muuta kuin menkkojen myöhässä olemista. Tänään aamupäiväinen vaalean haalea tuhru tosiaan vet jalat alta. En uskonut, että olisin noussut noin ylös jo mutta kyllä tässä ollaan kiipeilty kohti pilviä. Rauhassa, mutta hiljaa hiipinyt! Pidähän stressitön viikonloppu, oma vkl on varmasti stressiä täynnä kun odottelee niitä kuukautisia. Vaaleanpunaisen tuhrun jälkeen olen ikään kuin vaihtanut raidetta kohti seuraavaa kiertoa ja laihdutukseen keskittyminen. Kiva myös että vanhemmat pääsevät hieman näkemään esikoistasi, varmasti ollut kova ikävä jo!

Kierto on hieman sekaisin tuon biokemiallisen jälkeen(?), kaikkea 27-34 päivän välillä, vaikka ennen oli tasaisesti 29. (lisäys: onko muilla kokemuksia siitä, että biokemiallisen jälkeen menisi kierrot sekaisin..? menkat oli 2 päivää myöhässä, r-testit näytti haaleaa viivaa, mutta eivät vahvistuneet koskaan huolimatta vahvoista r-oireista, kunnes alkoi vuotamaan ja viivatkin hävisi pois lopulta kokonaan "menkkojen" aikana)

Tervetuloa mukaan :welcome

Mulla oli kesäkuussa kemiallinen. Vieläkin harmittaa se suunnattomasti, jopa enemmän kuin ihan vaan tässä välissä ollut kierto kun ei vaan tärpännyt, jotenkin siinä kemiallisessa ehti jo toiveet nousta niin korkealle. Mutta siis, itse en ole huomannut vaikutusta kiertoihin (nyt menossa siis toinen kierto kemiallisen jälkeen), mutta mulla on muutenkin epäsäännöllinen kierto 24-34 pv, joten vaikea sanoa.

mulla on ollu kaks kemiallista, toisessa raskaustesti oli vielä positiivinen 4+5 mutta vuoto alkoi ja raskaus meni selkeästi kesken. toisessa taas tein jo 4+4 negatiivisen testin mutta vuotoa sai odotella kaks viikkoa. jälkimmäisessä tapauksessa olin ottanu koronarokotteen kierron alussa, vaikea sanoa vaikuttiko asiaan. kummankin kemiallisen jälkeen on ollut lääkkeellinen kierto, eli en osaa sanoa olisko kierto muutoin mennyt siitä sekaisin...

Täällä dpo1, mitenhän sitä saisi ajan kulumaan. Jotenkin tylsistyttää kaikki, töissä ei ole mitään uutta tai kiinnostavaa, vapaa-ajalla ei ole tiedossa mitään juhlia tai muuta häppeninkiä, lomareissuja ei ole tiedossa. Hiton korona.

Kaiken kaikkiaan nyt jotenkin puuduttaa ihan kaikki. Olis nyt edes se vauva odotettavana!

Takaisin