Raskaaksi 2021

Tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille. Pitäkäähän viiniviikonloppu :rolleyes:

Mulla kp44. Eilen taisin pyyhkäistä ensimmäisen vaaleanpunaisen jäljen paperiin ja tänään myös vähän pyyhittäessä tullut. Josko nämä menkat nyt sitten alkaisivat ennen lauantaita ihan luomuna. Silloin oli tarkoitus aloittaa Terolut kuuri, jotta ei kierto pitkittyisi enää. Harmi, etten yhtään muista kuinka pitkään niitä olisi pitänyt syödä, kun luotin siihen, että luomumenkat tulee :nailbiting: Kivutkin alkavat jo vähän vaivata. Jos nyt luomumenkat tulevat, niin tarkoitus on syödä terolutia kp 15-24. Tuleekohan ovulaatiota ollenkaan ensi kierrossa, kun mulla on se normaalisti ollut tosi myöhään :banghead: Onkohan raskautumisen mahdollisuus menetetty ensi kierron osalta?

Helou. Meillä menossa yk 13 kp 16 ja tänää tuli positiivinen ovulaatiotesti. Eli ovis on huomenna. Eilen käytiin lääkärissä hakemassa lähete lapsettomuuspolille ja lääkäri sano että aika vahva epäily että mulla ois endometrioosi no ei yllättäis oon sitä itsekki epäilly. :sad001 Nyt odotellaan sitä ensikäynti aikaa sinne polille.

Heippa!
Kirjoittelin tänne alkuvuoden ja kevään aktiivisemmin. Onko täällä muita kirjoittelijoita siltä ajalta vielä? :)

Meillä ei tilanne oikein ole muuttunut mihinkään. Sain nyt Terolut reseptin keväällä vaivanneeseen lyhyeen luteaalivaiheeseen. En ole kerennyt aloittaa teroja vielä, mutta nyt mulla katosikin menkat ihan totaalisesti. Viime kierto venyi 36 päivään ja nyt tätä kiertoa mennään jo kp41 :oops: ovulaatio oli tässä kierrossa kp31. Ja viime kierrossa kp 25, että huonompaan suuntaan nyt mennään.

Aloitan ensimmäisen Terolut kuurin neljän päivän päästä, jos ei luomumenkkoja kuulu. Seuraavassa kierrossa sitten kp15-24 olisi terolutit tukemassa kiertoa. Saatiin siis nyt lähete tutkimuksiin ja loppusyksystä olisi tarkoitus käydä ensimmäisellä lapsettomuuspoli käynnillä.

On tämä niin turhauttavaa. Yritin nyt kesän ajatella ihan kaikkea muuta. Nyt saatiin taas lupa aloittaa yrittäminen, niin foorumin vertaistuki tulisi tarpeeseen :rolleyes: Musta tuntuu tällä hetkellä, että ollaan miehen kanssa ainoita, joilla ei onnistu heti ensimmäisestä kierrosta. Tosi epäonnistunut olo, kun joudutaan (päästään) aloittamaan tutkimukset.

Joo mä olen alkuvuodesta muistaakseni liittynyt tänne :happy: Et ole ainoa tuskastunut.. :oops:
Ympärillä on raskautunut monia, viime viikonloppuna olin illanvietossa missä kolme raskaana. Kaksi tullut kk-2kk yrittämisellä ja yksi kahden vuoden :happy:

Helou. Meillä menossa yk 13 kp 16 ja tänää tuli positiivinen ovulaatiotesti. Eli ovis on huomenna. Eilen käytiin lääkärissä hakemassa lähete lapsettomuuspolille ja lääkäri sano että aika vahva epäily että mulla ois endometrioosi no ei yllättäis oon sitä itsekki epäilly. :sad001 Nyt odotellaan sitä ensikäynti aikaa sinne polille.

Meillä eka lapsettomuuspolikäynti ensi viikolla. Alkaa jännittää..Että tuleeko jotain huonoja uutisia :confused: Samalla toki odotan innolla, että nyt saadaan vihdoin apua ja ollaan lähempänä tavoitetta.:p
Mulla diagnosoitu lievä endometrioosi. Siitä ei hirveästi ole ollut haittaa mun elämässä mut nyt pelottaa onko se kuitenkin nyt tämän kahden vuoden raskautumattomuuden syynä ja voiko sille tehdä sitten mitään.. :think005

Täällä dpo1, mitenhän sitä saisi ajan kulumaan. Jotenkin tylsistyttää kaikki, töissä ei ole mitään uutta tai kiinnostavaa, vapaa-ajalla ei ole tiedossa mitään juhlia tai muuta häppeninkiä, lomareissuja ei ole tiedossa. Hiton korona.

Kaiken kaikkiaan nyt jotenkin puuduttaa ihan kaikki. Olis nyt edes se vauva odotettavana!

Auttaisiko jokin jännittävä kirja tai koukuttava tv-sarja? Korona on kyllä kieltämättä tehnyt elämästä tylsempää, kun ei ole juuri mitään, mitä odottaa. :meh:

Auttaisiko jokin jännittävä kirja tai koukuttava tv-sarja? Korona on kyllä kieltämättä tehnyt elämästä tylsempää, kun ei ole juuri mitään, mitä odottaa. :meh:
Viimeksi olin raskaana ja työtön. Silloin ehti ihan turhan paljon miettiä asioita ja googlailla. Kannattaa aloittaa joku uusi harrastus joka vie ajatukset pois tästä odottamisesta. Itselleni se on esimerkiksi ompelu!

Mihin aikaan päivästä testaatte ovista ja montako kertaa päivässä ja missä vaiheessa kiertoa?

Itse nousen oikeastaan aina 4 aamuisin jolloin on helppo testata, sama sitten töiden jälkeen 16 aikaan, että riittääkö. Iltaisin tuppaa testaus turhan herkästi unohtumaan, mutta pitäisikö vielä yrittää iltaisinkin testata? Meinasin aloittaa ensi viikolla kp8 alkaen, kun en tiedä tuota omaa kiertoa ihan varmaksi tällä hetkellä, niin silläkin mietin riittääkö kaksi kertaa ja/tai onko noin aikaiseen aamulla turha testailla. Vähän vielä olen uuno noiden ovistestien kanssa.

Neiti talonmies: testaan 1x päivässä aamun tokasta pissasta yleensä. itellä pitkä kierto niin aloitin testit vasta kp 20 ja kp22 tuli plussa. Ja teen liuskoilla ja mikäli viiva on vahva niin varmistan vielä sen digillä :happy:

on: ovis bongattu, talletettuja ja kohti piinapäiviä :p onneksi maanantaina lähtö toiselle paikkakunnalle niin saa muuta ajateltavaa hetkeksi :grin:grin

Liitteet

• 459C120E-5DA4-4A52-8A61-6797CC037973.jpeg
    459C120E-5DA4-4A52-8A61-6797CC037973.jpeg
    1 MB · Katsottu: 176
Mie oon vasta yhestä kierrosta testannu ja testasin aamun ekasta pissasta 9-10 välillä. Alotin kp11, mutta jos mennään seuraavalle niin alotan kyllä huoletta varmaan vasta kp14, ku selkeä ovisplussa tuli kp18.

Joo mä olen alkuvuodesta muistaakseni liittynyt tänne :happy: Et ole ainoa tuskastunut.. :oops:
Ympärillä on raskautunut monia, viime viikonloppuna olin illanvietossa missä kolme raskaana. Kaksi tullut kk-2kk yrittämisellä ja yksi kahden vuoden :happy:

Tuo on kyllä kova paikka, kun lähipiirissä moni raskautuu niin helposti ja ovat sitten raskaana, kun itsellä yritys päällä ja tulosta ei tapahdu :oops: Yritän kyllä aina olla iloinen muiden puolesta, mutta onhan se välillä tosi hankalaa. Toivottavasti saatte apua lapsettomuus polilta ja kerrothan sitten miten siellä meni? Meilläkin kun se on pian edessä :)

Mie oon vasta yhestä kierrosta testannu ja testasin aamun ekasta pissasta 9-10 välillä. Alotin kp11, mutta jos mennään seuraavalle niin alotan kyllä huoletta varmaan vasta kp14, ku selkeä ovisplussa tuli kp18.
Lapsettomuuslääkäri sanoi että aamupäivällä on hyvä aika testailla, eli ei heti aamupissasta välttämättä :)
Tuo on kyllä kova paikka, kun lähipiirissä moni raskautuu niin helposti ja ovat sitten raskaana, kun itsellä yritys päällä ja tulosta ei tapahdu :oops: Yritän kyllä aina olla iloinen muiden puolesta, mutta onhan se välillä tosi hankalaa. Toivottavasti saatte apua lapsettomuus polilta ja kerrothan sitten miten siellä meni? Meilläkin kun se on pian edessä :)
Noin 5 vuotta sitten se paine saada lapsia oli valtava, itse en nähnyt olevani valmis. Äitikin on lopettanut kyselyt, ehkä se luulee, että olemme tyytyväisiä vuoroviikon pitämään seuraa koululaispojalle. Siskoilla on se "sitten kun on teidän vuoro..." tapa puhua, en ole heille sanonut mitään mun raskausongelmista, koska en jaksa heidän sääliä. "Voi kyllä se teillä onnistuu kohta!" Mikä on pahempaa kuin sääli, joka voidellaan sellaisella kliseisellä kommentilla. Ei ne tiedä meidän tilannetta, ei ne voi luvata että meille tulee lasta!
Ikä on ehkä se ainoa paine nyt, en minä halua välttämättä olla 60 vuotias kun lapsi täyttää 20. Mutta minkäs sille voit. :hungry:

Mihin aikaan päivästä testaatte ovista ja montako kertaa päivässä ja missä vaiheessa kiertoa?

Itse nousen oikeastaan aina 4 aamuisin jolloin on helppo testata, sama sitten töiden jälkeen 16 aikaan, että riittääkö. Iltaisin tuppaa testaus turhan herkästi unohtumaan, mutta pitäisikö vielä yrittää iltaisinkin testata? Meinasin aloittaa ensi viikolla kp8 alkaen, kun en tiedä tuota omaa kiertoa ihan varmaksi tällä hetkellä, niin silläkin mietin riittääkö kaksi kertaa ja/tai onko noin aikaiseen aamulla turha testailla. Vähän vielä olen uuno noiden ovistestien kanssa.

Mä testaan yleensä aamuisin. Sitten kun alkaa ovis selkeesti lähestymään niin saatan testata vielä illalla ettei mee huippu ohi. :)

Lisäys: aloitan yleensä joskus kp 8 tai 9 kun plussa on tullut monesti tosi aikaisin. Nyt aloitin tässä kierrossa kp7 mutta plussa tulikin normaalia myöhemmin kp14.

Testaan yleensä kerran päivässä töiden jälkeen ja aloitan yleensä oireiden perusteella, koska tunnistan jo limoista, milloin on ovis tulossa. Alussa testasin noin kp10 alkaen, mutta nyt en testaa ihan niin aikaisin, jos ei ole mitään merkkejä lähestyvästä oviksesta. Suurimmalla osalla kyllä riittää, että testaa kerran päivässä, mutta voi myös olla mahdollista, että LH-huippu on niin lyhyt, että pitää testata kahdesti päivässä. Sen useammin ei kyllä tarvitse kenenkään testata. Itse olen noudattanut pakkauksen ohjeita, joiden mukaan pitäisi testata vasta kello 10:n jälkeen, mutta moni täällä kyllä bongaa ovisplussat aamuisin.

Omaa napaa:
Saatiin vihdoin miehen siemenneste analyysin vastaus, siittiöitä on oikein hyvä määrä mutta ne eivät liiku eteenpäin.
Tämä selittää miksi mitään ei ole tapahtunut vajaan vuoden yrittämisen jälkeen.
Toki nyt on myös mun tutkiminen vielä edessä, toivottavasti ei myös niissä olisi ns. ongelmia.

Eli meidän tie käy nyt tutkimuksiin ja sitä kautta toivottavasti hoitoihin, koska raskautuminen luonnollisesti ei meidän kohdalla onnistu.

Pidän nyt taukoa foorumilta, varmasti palaan tänne vielä tulevaisuudessa kun omassa tilanteessa ollaan menty eteenpäin. Tällä hetkellä vaan täytyy miettiä jotain muuta, ettei ota liian koville.
Nyt kasataan omia ajatuksia ja yritetään pysyä positiivisena!

Toivon teille kaikille aivan hirveästi plussaa ja muutenkin kaikkea hyvää, täällä on aivan mieletön porukka! Niin suuri tuki ja myötäeläminen.
Kiitos siitä :shy:❤️

Ja kovasti voimia niille jotka ovat kohdanneet vastoinkäymisiä, koittakaa jaksaa! ❤️❤️

@Pillow olet erityisesti ollut mielessä ❤️

Muokattu viimeksi:
Fall, toivotaan, että saatte suunniteltua teille mahdollisimman sopivan hoitopolun ja pääsette oikeanlaisiin hoitoihin pian :Heartred

Muokattu viimeksi:
Stellamom: Mikä on tilanne? Täällä jännitetty sun puolesta :Heartred Kiva kuulla vanhoista tutuista :smiley-angelic003

Ja omaa napaa: Täällä 24/29 dpo 9 ja testasin parjatulla rfsu testillä ja siihen piirtyi selvä viiva :eek: Kun saan isot kouluun niin lähden ostamaan muun merkkistä testiä. Kaiken lisäksi mulla on puhelimen kamera rikki joten en saa edes hyviä kuvia :shifty:

Liitteet

• C12E1572-578A-4BF2-BF3E-8404B83C95B2.jpeg
    C12E1572-578A-4BF2-BF3E-8404B83C95B2.jpeg
    541.1 KB · Katsottu: 255
Huomenta vaan tännekin.
Täällä starttasi kp1 jäätävien kipujen kera :dead:

Kp15 pitäisi sitten terot aloittaa. Lääkäri sanoi, ettei ovista varmaan kannata ensimmäisessä kierrossa metsästää, mutta olisko tähän joltain tietävämmältä kuumeilijalta arvausta, että mitä ovulaatiolla käy tässä kierrossa, kun normisti se on mulla ollut kp15-31 ja nyt tosiaan ne terot käytössä sitten o_O

Takaisin