Raskaaksi 2021

Nyt alkoi 4. yrityskierto.

Jos siitä tärppäisi niin voisin saada synttärivauvan, kun olen toukokuussa syntynyt, täällä taisi parilla muullakin olla samoin :)

Se olisikin ihanin lahja, pidän peukut pystyssä! ❤️

Jos siitä tärppäisi niin voisin saada synttärivauvan, kun olen toukokuussa syntynyt, täällä taisi parilla muullakin olla samoin :)

Minulla oli esikoisesta sama laskettu aika kuin äidilläni minusta. Onneksi poika sai lopulta ihan oman syntymäpäivän. :)

Täällä myös yksi toukokuun lapsi. Mulla täällä menkkajomotusta ollut useamman päivän ja kauheita repäisykipuja. Kuukautisten alkuun 6-7 päivää.

Dpo 12 ja nega. Harmittaa ihan suunnattomasti, varsinkin kun tämä on meidän viimeinen yrityskierto. Mies suostui neljännen yritykseen ihan mun toiveesta ja alunperin sovittiin et vuosi yritetään ja sit pillit pussiin. No, sain vielä lisäaikaa puoli vuotta ja nyt sekin on huvennut.... Meillä siis ikää 39 ja kolmosen yritykseen meni 5 vuotta joten tsäänssit plussaan jo lähtökohtaisesti oli melko huonot. Silti sitä jaksoi joka kuukausi toivoa. Nyt pitää keksiä elämään uusia kuvioita, yllättävän pahalta luopua lapsihaaveesta, etenkin ku se jo iän puolesta tuntuu olevan enää mahdotonta.

Jään hengailemaan tänne kunnes menkat alkaa. Sit käyn ostaa kiikkustuolin ja odottamaan eläkettä.

Onnea plussista ja pahoittelut negoista! Ja paljon plussatuulia piinapäiviin <3

On: Tylsä vaihe, kp10. Menkat kesti vaan 3pv joten tylsää vaihetta jatkunut jo tovin. Tultiin eilen puolison perheen mökille, eikä täällä saa makuuhuoneen ovea kiinni :D Torstaina tullaan kotiin ja seuraavana maanantaina lähdetään vaeltamaan 5 yöksi. Peukut siis pystyyn että ovis osuis jonnekin noiden kahden ajankohdan väliin :D Vaikka kuinka olis romanttista saattaa lapsi alulle teltassa niin en tiedä kuinka käytännöllistä sit kuitenkaan XD

On: Tylsä vaihe, kp10. Menkat kesti vaan 3pv joten tylsää vaihetta jatkunut jo tovin. Tultiin eilen puolison perheen mökille, eikä täällä saa makuuhuoneen ovea kiinni :D Torstaina tullaan kotiin ja seuraavana maanantaina lähdetään vaeltamaan 5 yöksi. Peukut siis pystyyn että ovis osuis jonnekin noiden kahden ajankohdan väliin :D Vaikka kuinka olis romanttista saattaa lapsi alulle teltassa niin en tiedä kuinka käytännöllistä sit kuitenkaan XD

Melkein samoissa mennään, täällä kp9 ja tylsää. :p Ovis on aikaisintaan tämän viikon lopussa, todennäköisemmin ensi viikon alussa. Haluaisin jo päästä vähän jännäilemään. :grin

mä oon pitäny vähän hiljaiseloa kemiallisen jälkeen mutta nyt ollaan taas (vihdoin, pitkän vuodon odottelun jälkeen) uudessa kierrossa ja tähän kiertoon olis tarkoitus tehdä myös viimeinen inssi. klinikan laskujen mukaan tänään kp5 ja alotan illalla gonal-pistokset.

Dpo 12 ja nega. Harmittaa ihan suunnattomasti, varsinkin kun tämä on meidän viimeinen yrityskierto. Mies suostui neljännen yritykseen ihan mun toiveesta ja alunperin sovittiin et vuosi yritetään ja sit pillit pussiin. No, sain vielä lisäaikaa puoli vuotta ja nyt sekin on huvennut.... Meillä siis ikää 39 ja kolmosen yritykseen meni 5 vuotta joten tsäänssit plussaan jo lähtökohtaisesti oli melko huonot. Silti sitä jaksoi joka kuukausi toivoa. Nyt pitää keksiä elämään uusia kuvioita, yllättävän pahalta luopua lapsihaaveesta, etenkin ku se jo iän puolesta tuntuu olevan enää mahdotonta.

Jään hengailemaan tänne kunnes menkat alkaa. Sit käyn ostaa kiikkustuolin ja odottamaan eläkettä.

Harmittaa ihan hirveästi sun puolesta! :sad001
Toivotan kuitenkin kaikkea hyvää sulle :Heartpink:Heartred
Sun kirjoituksia on ollut ilo lukea!

Voih, kovasti toivoin, että saisitte vielä plussan ja neljännen syliin. Lapsihaaveesta luopuminen vie varmasti oman tovin, mutta jospa nurkan takana odottaisi jotain muuta, mikä on teidän perheelle tarkoitettu :Heartred

Tänhään töissä tuntu alapäässä /alamahassa kolme kertaa sellainen terävä vihlaisu. Ihan outoa. Mitä sekin lie oli

Tiedän tunteen❤️ Taidan joutua muutaman kuukauden päästä myös kiikkustuolin ostoon. Vaikka aikaisemminkaan ei ole helposti raskautunut ja ikää tullut lisää, haave lapsesta pitää helposti toivoa yllä. Ihmeitähän aina tapahtuu, mutta riittääkö onni sellaiseen omalla kohdalla?

Kp6, tää vaihe on niin tylsä :confused: menkatkin loppu jo kp3 nii tuntuu vielä pidemmältä. Arvon täällä tikutanko vai annanko mennä omalla painollaan :scratch

Mää en tässä kierrossa tikuta. Omien tuntemusten mukaan mennään, ja menkoista ku on kulunut ~ 12pv, yritetään parin päivän välein harrastaa seksiä, nii ois hyvät mahikset tärppiin.:rolleyes:

Dpo14. Vittu ku vaihtuis jo kp1 kun kaikki on _vielä_ hengissä!!!! :banghead::banghead::banghead:

Onko kellään kokemusta PMDD stä? (https://www.is.fi/terveys/art-2000006085519.html)

Nää mun oireet ei siis ole ihan tavallisia pms-oireita, vaan oikeesti hengissä selviytymiskamppailua. Eli noin viikko ennen menkkojen alkua tää helvetti alkaa ja itsetuhoiset ajatukset, toivottomuus, silmitön raivo ja tappoajatukset nousee pintaan niin etten mä kykene enää muuhun ku selviytymään minuutti minuutilta etten tappais joko itteeni tai jotakuta muuta. Ja tää ei oo oikeesti edes liioittelua :smiley-angry017

En löydä netistä oikeestaan muuta neuvoa tai apua kuin ehkäisyn tai mielialalääkkeiden aloittaminen. Kun ei tässä näköjään raskaaksikaan tulla. Ja mielialalääkkeet oon saanu alkuvuodesta vaivalla tiputettua raskautta ajatellen.

Yk10 alkaa näillä näppäimillä ja se on ihan suunnaton helpotus ensinnäkin minulle itselle, mutta myös lapsille, koirille ja miehelle koska nää oireet loppuu menkkojen alun myötä kuin seinään ja kaikki voi taas hengittää.

Mutta mä pelkään jo valmiiks tulevaa pmdd-viikkoa. Ehkä en pysty enää hillitsemään itteeni?? Pitäiskö vaan lopettaa lapsen "hankkiminen", jos riskinä on menettää mielenterveys lopullisesti tai jopa henki?

Mä niin tarvitsisin vertaistukeen ja apua :sad010

Täällä kp17, ehkä. Tosiaan se keskenmeno oli juuri (Edelliset menkat alkoi 4.5.) joten en tiedä miten pitkä tämä kierto onkaan. Haamujen näkyminen testistä loppui kp13 tietämissä.

Iphonen apin mukaan oltaisiin ovulaatioviikon lopussa. En ole testannut ovulaatiota ollenkaan vielä. Ennen keskenmenoa mun ovulaatio oli yleensä juuri tähän 17-20 päivää kierrosta akselille. Koko kierto on 30-31 päivää.

Täytyy nyt alkaa tutkimaan tuota liman eritystä ja sen pohjalta päätellä sitten milloin alkaisi ovulaatiota tikuttelemaan.

Säännöllisesti silti touhuttu, jos nyt jotain sattuisi tapahtumaan :D

Onko jollain antaa kokemuksia tästä ensimmäisestä kierrosta, mitä se mahtaisi olla? Toki henkilökohtaisia juttuja nämä, mutta jotain edes mitä voisin pohtia.

Dpo14. Vittu ku vaihtuis jo kp1 kun kaikki on _vielä_ hengissä!!!! :banghead::banghead::banghead:

Onko kellään kokemusta PMDD stä? (https://www.is.fi/terveys/art-2000006085519.html)

Nää mun oireet ei siis ole ihan tavallisia pms-oireita, vaan oikeesti hengissä selviytymiskamppailua. Eli noin viikko ennen menkkojen alkua tää helvetti alkaa ja itsetuhoiset ajatukset, toivottomuus, silmitön raivo ja tappoajatukset nousee pintaan niin etten mä kykene enää muuhun ku selviytymään minuutti minuutilta etten tappais joko itteeni tai jotakuta muuta. Ja tää ei oo oikeesti edes liioittelua :smiley-angry017

En löydä netistä oikeestaan muuta neuvoa tai apua kuin ehkäisyn tai mielialalääkkeiden aloittaminen. Kun ei tässä näköjään raskaaksikaan tulla. Ja mielialalääkkeet oon saanu alkuvuodesta vaivalla tiputettua raskautta ajatellen.

Yk10 alkaa näillä näppäimillä ja se on ihan suunnaton helpotus ensinnäkin minulle itselle, mutta myös lapsille, koirille ja miehelle koska nää oireet loppuu menkkojen alun myötä kuin seinään ja kaikki voi taas hengittää.

Mutta mä pelkään jo valmiiks tulevaa pmdd-viikkoa. Ehkä en pysty enää hillitsemään itteeni?? Pitäiskö vaan lopettaa lapsen "hankkiminen", jos riskinä on menettää mielenterveys lopullisesti tai jopa henki?

Voi ei, paljon voimia sinne! <3 Mitään kokemusta ei ole mut kuulostaa kauheelta ja lähetän kaikkia mahdollisia jaksamista edistäviä ajatuksia sinne! Oiskohan oireisiin mahdollista saada mitään sellasta lääkitystä jota olis mahdollista käyttää raskautta yrittäessä?

Kiitos kun laitoit linkin, itse on ollut edes tietoinen tällaisesta.. itsellä pms-oireet ilmenevät usein itkuisuutena ja kiukkuisuutena, joka sekin jo turhauttaa, mutta kurjaa kuulla näin ’raju’ kokemus siitä mitä pms-oireet voivat pahimmillaan olla :sorry:

En oikein osaa kertoa neuvoja tai apuja, kun oma kohtaista kokemusta ei ole, mutta mielestäni jos tämä aika koituu henkisesti liian raskaaksi, kannattaa ehdottomasti ainakin hakea keskusteluapua. Tuntuisi kurjalta sanoa, että lykätkää haavettanne lapsesta sivuun, koska se varmasti sattuu ihan yhtä paljon kuin tämäkin tilanne. Toivottavasti saat apua tilanteeseesi ja edes joku sana helpottaisi tai toisi lohdutusta :Heartred Paljon tsemppiä, toivon niin että pian raskaudut ja nuo rajut pms-oireet ovat hetkeksi takanapäin :Heartred!

Mää en tässä kierrossa tikuta. Omien tuntemusten mukaan mennään, ja menkoista ku on kulunut ~ 12pv, yritetään parin päivän välein harrastaa seksiä, nii ois hyvät mahikset tärppiin.:rolleyes:

Ajattelin vähän samaa, toki meillä vuorotyö tuo omat haasteensa jatkuvaan seksin harrastamiseen :sad001 mutta kivempi ku ei paineita, jos tärkeinmät päivät menis ohi, ku jos tikuttaisi ja ei samaan aikaan koton

Takaisin