Raskaaksi 2021

Pahoittelut pipana! ;( voimia <3

Miten teillä on todettu että tuubat on tukossa?

Mä kävin ennen kakkosta tubaultrassa ja se neste ei mennyt mihinkään.. oltiin siis siinä uskossa että molemmat tukossa. Mutta sanoi että voi myös olla ns kramppi kohdussa, että ei mene läpi. Raskauduin kuitenkin samasta kierrosta jossa olin käynyt siellä aukkarissa..

Mulla todettiin ihan siinä aukiolotutkimuksessa. Myöhemmin esikoisen sektion yhteydessä kävi ilmi, että mulla on yksisarvinen kohtu. Oon itse päätellyt että tuo tuuban tukkoisuus johtuu varmaan tästä. Kun saattaa olla ettei se ole edes yhteydessä kohtuun tms.

Tuon yksisarvisen kohdun vuoksi esikoinen jumittui jalat alaspäin jo rv27 eikä päässyt enää kääntymään eikä kääntäminenkään olis todennäköisesti onnistunut.

On tää ihan syvältä kun niitä raskauden mahdollisuuksia on n.puolet vähemmän kun ei ole toinen tuuba käytössä. Joka kuukausi sitä miettii että kummaltakohan puolelta folli nyt irtoaa.:sad001

Mulla kans toinen tuuba tukossa. Clomeilla/letroilla alkanut kuitenkin viisi raskautta joista kaksi päässyt maaliin saakka. Tätä kolmatta yritetty nyt 1v8kk ja yks km sisältyy tähän aikaan. Ikääkin tosiaan jo 37v, että sekin varmaan tekee tehtävänsä.
Onhan niitä mahdollisuuksia vähemmän kun normaalisti.

Tsemppiä teille.
Kiitos tsempistä, sitä kyllä tarvitaan. Ihana kuulla, että se on mahdollista yhdelläkin tuuballa. Täytyy tutustua noihin lääkkeisiin, josko niitä saisi sitten gyneltä.

Pahoittelut pipana! ;( voimia :Heartred

Miten teillä on todettu että tuubat on tukossa?

Mä kävin ennen kakkosta tubaultrassa ja se neste ei mennyt mihinkään.. oltiin siis siinä uskossa että molemmat tukossa. Mutta sanoi että voi myös olla ns kramppi kohdussa, että ei mene läpi. Raskauduin kuitenkin samasta kierrosta jossa olin käynyt siellä aukkarissa..
Mulle tehtiin aukiolotutkimus röntgenillä ei ultraäänellä. Eli ne ruiskutti sitä varjoainetta ja se aine kertyi oikealle eli ei mennyt läpi. Vasemmasta meni läpi, eli johtopäätös oli, että oikea tuuba on tukkeutunut.

Ovulaatio tuli tosi vahvana kaksi päivää aukkarin jälkeen. Ovistikussa oli tosi vahvat viivat ja selkeät oireet. Oviksen jälkeen ollut tosi paljon valkkaria ja tissit turvoksissa, lämmöt ylhäällä. Sellaista keltaista valkkaria/pieniä jäämiä verta on tullut valkovuodon yhteydessä ja eilen kävin sitten uudelleen sisäultrassa ja gynellä. Kaikki oli hyvin, ei tulehdusta. Varuiksi maanantaina vielä veri- ja virtatesteihin ettei ole kohtutulehdusta tullut siitä aukkarista. Sain kyllä kolmen päivän antibiootit, kun toimenpide tehtiin, ettei tulisi tulehdusta. Sanoivat, että jos kuume nousee pitää lähteä heti päivystykseen.

Kiitos tsempistä, sitä kyllä tarvitaan. Ihana kuulla, että se on mahdollista yhdelläkin tuuballa. Täytyy tutustua noihin lääkkeisiin, josko niitä saisi sitten gyneltä.
Clomifeniä ei enää saa mutta letrozol ajaa saman asian. Mulla on aiemmin raskaudet alkaneet jopa nopeasti kun on nää lääkkeet ollu apuna. Yk 3,2,1,7 ja 8. Nyt on alkamassa yk9 tuon km jälkeen. Uskon että mulla ikä vaikuttaa jo siihen että nyt kestää.

Jouduin lähtemään vielä päivystykseen, kun kuume nousi 37,4. Mitään tulehdusta ei kuitenkaan löytynyt kohdusta tai muualta. Sairaalan gyne sanoi, että niissä mun aukkarin kuvissa on ehkä aavistus oikealla puolella mennyt ainetta läpi. Ultratessa sanoi, että se kuitenkin näyttää siltä, että se on tukossa ja se tuntui araltakin. Hän oli kuitenkin ihana ja rohkaisi, että 38 vuotias on vielä nuori kun toinen munasarja toimii hyvin (amh). Tuli tosi hyvä mieli.

Joku toinen raskaana oleva äiti lähti miehensä kanssa itkien. Raskaus lienee keskeytynyt. Tuli kyllä tosi paha mieli, kun täälläkin monella käynyt niin lähiaikoina. Mieleen palasi myös omat km kokemukset. Paljon voimia teille kaikille km kokeneille. :Heartred

Clomifenia saa vain erityisluvalla, mut tosiaan Letrozole ajaa saman asian :happy: Itellä esikoinen sai alkunsa pitkän yrityksen jälkeen Clomeilla ekasta kierrosta ja nykyinen gyne sanoi että voidaan toki hakea erityislupa siihen, mutta se kestää (ja maksaa), et voi Letrojakin kokeilla. Letroilla hyvä vaste, viime kierrossa ovis ja menkat oppikirjamaisesti alkoi 14 päivän luteaalivaiheella :happy:
Nyt toka kierto letroja ja tiistaina kontrolliultraan:happy:

Mikä niissä on vikana?
En oo yhtään kartalla nykytilasta, muistan vaan et 10+ vuotta sitten niitä määrättiin koko ajan kaikille.
Ei niissä kai mitään vikaa olekaan.
Tämmösen löysin gynekologiyhdistyksen sivuilta silloin kun se on muuttunut erityisluvalliseksi.

"Lopetuspäätöksen taustalla ovat valmisteen tuotantoprosessiin liittyvät haasteet sekä kaupalliset syyt."

Ja nykyään niitä ei saa enää edes erityisluvalla.

Mun lapset on kans saaneet alkunsa clomeilla. Tätä kolmatta on nyt yritetty sitten letrojen kanssa.

Huhtikuussa vielä gyne sanoi et voidaan ne mulle hakea erityisluvalla, kyllä niitä vielä voi saada :happy:
Ei niissä sinänsä mitään vikaa ole, voivat toki ohentaa limakalvoa, mutta ilmeisesti just ne kaupalliset syyt olleet syy siihen miksei niitä enää saa.

Täällä digi alkoi vilkuttaa, kp11 :grin Liuskassakin viiva vahvempi kuin eilen, saas nähdä aikaistuuko ovis :happy:

Käsi pystyyn virheen merkiksi.:greet025
Eli kyllä clomeja saa vielä erityisluvalla.:)

Flo ennustaa menkkoihin vielä 11 päivää. Vielä pitäisi malttaa ennen testailun aloittamista :rolleyes:
Ei oireita, mutta eihän niitä tässä vaiheessa vielä muutenkaan olisi :)
Ei oireita menkoistakaan, mutta niidenkin ilmestyminen vaihtelee paljon.

Hieman tylsä vaihe kierrossa siis menossa.

Heippa pitkästä aikaa taas :grin Olen yrittänyt olla ajattelematta koko raskautumista, joten kahlasin nyt sitten piinapäivillä viime vilkaisu kerran jälkeen tulleet viestit.

Kovasti voimia keskenmenon kokeneille:sad001 Tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille ja onnittelut plussasta. Taisi niitäkin tähän väliin mahtua ainakin yksi :scratch

Oma tilanteeni siis, että tämä kierto on ollut ensimmäinen gelee kierto. Mies on syönyt tässä kierrossa myös foolihappoa. Ovis venyi Kp18, mutta sain kuitenkin sitten lopulta plussan tikkuun. Ei päästy tallettelemaan ovispäivänä, joten en oikein tiedä mitä toivoa. Pupuiltiin kuitenkin päivä ennen ovista ja päivä jälkeen, joten pieni toivo on. Ientulehdus on jo parempaan päin.

Nyt siis dpo 8 ja kp26/27. Kaksi viime kiertoa olleet 27 päivän pituisia. Tiputteluvuoto alkanut dpo 7-8. Ja juurikin kp26. Mulla ollut flunssaa nyt eilisestä. Tiputtelu ei ole vielä alkanut, mutta menkkamaisia tuntemuksia on kyllä mahassa.

Minä olen myös sen verran pessimisti, että testaan vasta, kunhan menkat on selkeästi myöhässä. Petyn vain liiaksi negatiivisesta testistä, niin nyt voisi olla parempi odottaa useampi päivä vielä. Voi tietysti olla, että veristä vuotoa tulee jo tänään illasta. Tulen sitten heti tänne itkemään asiasta. Tuntemuksista päätellen käy juuri niin :smiley-angry017:smiley-angelic001

Heippa pitkästä aikaa taas :grin Olen yrittänyt olla ajattelematta koko raskautumista, joten kahlasin nyt sitten piinapäivillä viime vilkaisu kerran jälkeen tulleet viestit.

Kovasti voimia keskenmenon kokeneille:sad001 Tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille ja onnittelut plussasta. Taisi niitäkin tähän väliin mahtua ainakin yksi :scratch

Oma tilanteeni siis, että tämä kierto on ollut ensimmäinen gelee kierto. Mies on syönyt tässä kierrossa myös foolihappoa. Ovis venyi Kp18, mutta sain kuitenkin sitten lopulta plussan tikkuun. Ei päästy tallettelemaan ovispäivänä, joten en oikein tiedä mitä toivoa. Pupuiltiin kuitenkin päivä ennen ovista ja päivä jälkeen, joten pieni toivo on. Ientulehdus on jo parempaan päin.

Nyt siis dpo 8 ja kp26/27. Kaksi viime kiertoa olleet 27 päivän pituisia. Tiputteluvuoto alkanut dpo 7-8. Ja juurikin kp26. Mulla ollut flunssaa nyt eilisestä. Tiputtelu ei ole vielä alkanut, mutta menkkamaisia tuntemuksia on kyllä mahassa.

Minä olen myös sen verran pessimisti, että testaan vasta, kunhan menkat on selkeästi myöhässä. Petyn vain liiaksi negatiivisesta testistä, niin nyt voisi olla parempi odottaa useampi päivä vielä. Voi tietysti olla, että veristä vuotoa tulee jo tänään illasta. Tulen sitten heti tänne itkemään asiasta. Tuntemuksista päätellen käy juuri niin :smiley-angry017:smiley-angelic001

Ootko edellisissä kierroissa tikuttanut ja mikä päivä sulla on ollut ovis 26/27 pv kierroissa? Että onko sulle tuo kp18 normaalia ja luteaalivaihe yleensäkin noin lyhyt vai voisko kierto olla nyt pidempi?

Ootko edellisissä kierroissa tikuttanut ja mikä päivä sulla on ollut ovis 26/27 pv kierroissa? Että onko sulle tuo kp18 normaalia ja luteaalivaihe yleensäkin noin lyhyt vai voisko kierto olla nyt pidempi?

Joo luteaalivaihe on koko kevään jäänyt tosi lyhyeksi. Ovis on kyllä ollut aikaisemmassa edellisissä kierroissa, mutta luteaali on kyllä ollut tätä samaa :shifty: Soitin jo neuvolaankin tästä, mutta eivät ottaneet kantaa, kun kierto kuitenkin riittävän pitkä, eikä ole sitä vuotta kulunut. Toivoinkin, että tuo gelee auttaisi vähän näihin aikaisiin tiputteluihin. Kahdessa viime kierrossa kunnon vuoto on alkanut jossain dpo 10 paikkeilla, mutta tämä tiputtelu tosiaan pari päivää ennen. Viime kierrossa plussa oli ovistestissä Kp 15, toissa kierrossa kp 16 ja tässä kp 17. Syvällinen analyysi:laughing002

Heippa kaikille, uusi täällä olen mutta olen lukenut melkein jokaisen sivun tästä ketjusta mies on sitä mieltä että saa tulla jos tulee. Tässä kierrossa sain tikitettua oviksen. Valkovuodon määrä on jotain aivan järkyttävää koskaan ole näin paljoa vuotanut. Olemme melkein jokapäivä pupuilleet ihme on ellei tärppi käy. 5päivää olisi kuukautisiin saa nähdä kuinka käy

Miehen sisko kertoi tänään olevansa raskaana. :rolleyes: Laskettu aika joulukuussa, joten jos tässä raskaudun pian, niin eipä tulisi serkuksille paljon ikäeroa. Eipä nyt kyllä ainakaan helpottanut vauvakuumetta tämä.

Rokotusasiakaan ei oikein etene. Aion huomenna soitella gynelle, rokottaako hän ja mainita, että olisi raskaustoive. Vähän ärsyttävää, kun nämä Saksan systeemit ovat niin sekavia. :shifty: Omalääkärillä olisin vuorossa joskus syyskuussa...

Täällä porskutetaan kohti uutta kiertoa!
Ei venynyt onneksi nyt sinne kp40 tienoille vaan jäi melko normaaliksi 30 päivän kierroksi. Jee! Jospa se alkas asettumaan nyt :)

Serkku kertoi raskausuutisia eilen, ekaa kertaa osaan olla onnellinen toisten puolesta aidosti!!!! Ihanaa!. ennen on jäänyt tosi kateellinen olo jos kuulen raskausuutisia, kun meillä ei onnistu raskautumiset niinkun oppikirjassa ikinä. Nyt olen niin onnellinen!!! Varmaankin kun on jo kolme omaa ja tämä neljäs on vähänniinkuin että saa tulla jos on vielä tarkoitettu, mutta ei tarvitse ottaa paineita asiasta <3 Mutta oma vauvakuume kasvoi silti taas ihan hurjasti x)

Mutta voi tosiaan heittää niillä rfsun punasilla liuskoilla vesilintua. En itse ainakaan osta niitä enää ettei tuu turhia toivoja :)

Takaisin