Raskaaksi 2021

Täällä on tainnu km sekottaa kropan hormonitoiminnan kun vihjailee omiaan, aamun testi ihan puhdas nega. Blaah.
Mulla oli oikeasti toiveikas olo, mut eiköhän se uus kierto nyt sit vkl ala, kuinkahan mones jo.
2v2kk yritystä takana nyt nelosta puuhatessa ja 3 km tällä erää. Saaks vaan veetuttaa.
 
Tietääkö joku miten paljon tupakointi ovulaation aikaan voi vaikuttaa ovulaation tapahtumiseen? Ovulaatio varmaan ihan lähipäivinä ja aloin miettimään, mitenhän tuo tupakointi siihen vaikuttaa. Onko täällä joku joka olisi raskautunut siitä huolimatta, että tupakoi ovulaation aikana?
Mää poltan eikä oo vaikuttanu ovikseen mitenkään. Tupakointi toki heikentää hedelmällisyyttä mutta mun molemmat siskot ja äiti ja paljon muitaki on tullu raskaaksi tupakoinnista huolimatta.
 
Just nyt ärsyttää ja paljon :banghead::banghead::banghead:
Ovis aikalailla näinä päivinä ja miehellä yövuorot, eli on niin väsyny ettei halua seksiä ollenkaan. Kuulemma haluaa vaan rentoutua :angry4

Eli eikun vaan seuraavaan kiertoon. Toki joo puhuttu et jos tulee nii sitte tulee, ettei yrittämällä yritetä. Tai mies kuvittelee niin, ite oon kaikki mulle heti nyt tyyppiä :angelic:
 
Onnea plussanneille ja tsemppiä yrittäjille :smiley-angelic003

Tässä kun on käynyt itse läpi tätä yrittämistä kierrosta toiseen, on kerinnyt ajatella kuinka paljon ajatukset on kiinni tässä "projektissa" (lue: kaikkia nipistelyjä ja oloja analysoidessa).

Kuuntelin podcastia raskausajasta ja vauvantekoajasta noin muuten. Siinä nous asia, mikä kolahti koskien ehkäisykulttuuriamme.. naisten harteilla isolta osin ja moni nainen aloittaa pillerit tai muun ehkäisyn jo tyyliin rippikouluiässä ja silloin sitä saattaa ajatella jopa että mitäs kun on miehen kanssa istunu samalla saunan lauteella että apua kunhan vaan ei käy mitään Ja entä jos kumi puhkee ja entä jos unohdan pillerin - sitähän pamahtaa melkein ajatuksesta jo paksuksi (joo tiedän että pillerien läpikin on lapsia syntynyt). Tällä ajatuksella mennään ehkä monta vuotta. Mutta se tunne kun ei tapahdu mitään vaikka jyystää niin perusteellisesti kuukaudesta jopa vuodesta toiseen, eihän tän näin vaikeeta pitäny olla.. senhän piti käydä niin helposti..

Mitä mietteitä herättää?

Kävin eilen lääkärissä ja juuri avauduin tästä aiheesta. Mä itse en ole henkilökohtaisesti koskaan koulutaipaleeni aikana kuullut koulussa puhuttavan lapsettomuudesta, saatikka siitä, että on täysin normaalia yrittää vuoden jopa kaksikin vuotta. Itse olen nämä asiat selvittänyt, sillä itselle hiipi pelko jo viime kesänä siitä, mitä jos tässä kestääkin pidempään. Ja nyt näin kohta 10kk yritystä takana, ovulaation suhteen jokainen kierto osunut täydellisesti nappiin, mutta ei mitään merkkejä raskauden alkamisesta tai edes kiinnittymisyrityksestä. Nyt vasta kun sain lääkäriajan, konkretisoitui, että tosissaan tutkimukset ovat edessä, mikäli ennen marraskuuta ei ala tapahtua. Pelottavaa. Ja etenkin kun itse saanut tällaiset asiat selvittää, ja peloteltu vain raskautumisella, mikäli ehkäisyt eivät ole 100% kunnossa. Ähh, onneksi varmasti on poikkeuksia, mutta itse olisin kaivannut aiheesta tietoa jo etukäteen :sorry:
 
Oon tässä nyt tänään lueskellut paljon primolutista ja terolutista. Molempia mulle on määrätty kiertoja tasaamaan, kun oma kierto tuppaa venymään tosi pitkäksi. Ensin oli terolut melkein vuoden ja sitten kun niilläkin yhtäkkiä kierto venyi, sain primolutit. Välillä tuon terolutvuoden aikana olin kiertoja ilman, mutta sitten taas jouduin ne aloittamaan kun kierto venyi.
Plussaa on odoteltu yli vuosi ja yli vuoden olen myös noita valmisteita käyttänyt. Tosin siis pitänyt taukoja välissä.
Eikä ole mitään oikeaa haamua tai plussaa saatu kertaakaan. Aloin pohtimaan, että voiko niillä olla kuitenkin jotain vaikutusta negatiivisesti raskautumiseen. Vai onko se negatiivinen vaikutus vain silloin jos aloittaa kuurin ennen ovulaatiota?
:inpain:
Ainakin primolutista löytyy aika karua tekstiä.
Nyt olisi molempia kaapissa ja pohdin, että pitäisikö olla tämä kierto syömättä kumpaakaan vai kumpi olisi pienempi paha. Ilmeisesti terolut olisi pienempi paha kun on miedompi.
Tosin gynet on molemmista sanonut, ettei haittaa raskaaksi tulemista. Mutta kaikkea sitä pohtii kun ei plussaa kuuluo_O
Jos jomman kumman aloitan niin varmaan vasta dpo3 olisi hyvä..
Gynen kanssa sovittiin keväällä että katsotaan primojen kanssa muutama kuukausi, eli jos nyt tässä kierrossa ei tärppää niin alkaa olla aika mennä sitten kunnolla tutkituttamaan, että missä vika.
Ajatuksia, kokemuksia? :anyone
 
Muokattu viimeksi:
Oon tässä nyt tänään lueskellut paljon primolutista ja terolutista. Molempia mulle on määrätty kiertoja tasaamaan, kun oma kierto tuppaa venymään tosi pitkäksi. Ensin oli terolut melkein vuoden ja sitten kun niilläkin yhtäkkiä kierto venyi, sain primolutit. Välillä tuon terolutvuoden aikana olin kiertoja ilman, mutta sitten taas jouduin ne aloittamaan kun kierto venyi.
Plussaa on odoteltu yli vuosi ja yli vuoden olen myös noita valmisteita käyttänyt. Tosin siis pitänyt taukoja välissä.
Eikä ole mitään oikeaa haamua tai plussaa saatu kertaakaan. Aloin pohtimaan, että voiko niillä olla kuitenkin jotain vaikutusta negatiivisesti raskautumiseen. Vai onko se negatiivinen vaikutus vain silloin jos aloittaa kuurin ennen ovulaatiota?
:inpain:
Ainakin primolutista löytyy aika karua tekstiä.
Nyt olisi molempia kaapissa ja pohdin, että pitäisikö olla tämä kierto syömättä kumpaakaan vai kumpi olisi pienempi paha. Ilmeisesti terolut olisi pienempi paha kun on miedompi.
Tosin gynet on molemmista sanonut, ettei haittaa raskaaksi tulemista. Mutta kaikkea sitä pohtii kun ei plussaa kuuluo_O
Jos jomman kumman aloitan niin varmaan vasta dpo3 olisi hyvä..
Gynen kanssa sovittiin keväällä että katsotaan primojen kanssa muutama kuukausi, eli jos nyt tässä kierrossa ei tärppää niin alkaa olla aika mennä sitten kunnolla tutkituttamaan, että missä vika.
Ajatuksia, kokemuksia? :anyone
En tunne primojen ja terojen toimintatapaa niin en osaa sanoa, voivatko estää ovulaation jos niitä ottaa väärään aikaan. Mutta onko sulla tutkittu pitkien kiertojen syytä? On mahdollista, että tuossa hoidetaan oiretta eikä ongelmaa. Esim. pco on melko yleinen ja voi aiheuttaa pitkiä kiertoja kun ovulaatio ei koskaan tapahdu. Terot/primot kyllä käynnistää uuden kierron mutta eivät poista mahdollista ovuloimattomuutta.

Ja tähän kohtaan sellainen anekdootti että tavalliset gynet ei aina tunnista mikä vaikuttaa raskaaksi tulemiseen. Kaveri oli yrittänyt silloisen miehensä kanssa lasta vuoden ja meni gynelle. Kaikki ok kuulemma. Kun heille tuli ero, kaveri halusi luovuttaa munasoluja ja meni lapsettomuusklinikalle. Ekassa ultrassa totesivat että selvä pco.
 
Terolut ei sinänsä estä ovulaatiota, mutta jos sen alottaa liian aikasin, se keltarauhashormoni ”viestittää” kohdulle, et munasolu olis jo irronnut ja limakalvo muuttuu ns. Loppukierron limakalvoksi ehkä inasen liian aikaisin, JOS luonnollinen kierto on pitkä. Mulle oma gyne jupisi melko tajutonta mumbojamboa kirosanoin höystettynä, kun sanoi ettei mulla pitkien kiertojen takia pelkkä terolut tee muuta kuin hankaloittaa asiaa entisestään… Etenkin kun sitä on syönyt pitkään (10/20-4/21) eikä vain paria kiertoa kokeilemaan tasaako se sitä vai ei.

Tutkimuksissa tuskin on löydetty yksiselitteistä vastausta siihen että nämä valmisteet estäisivät ovulaation, joten en menisi luottamaan siihen mustavalkoisena, mutta kannattaisin itse sitä aloitusta dpo3 eteenpäin. :happy:
 
Just nyt ärsyttää ja paljon :banghead::banghead::banghead:
Ovis aikalailla näinä päivinä ja miehellä yövuorot, eli on niin väsyny ettei halua seksiä ollenkaan. Kuulemma haluaa vaan rentoutua :angry4

Eli eikun vaan seuraavaan kiertoon. Toki joo puhuttu et jos tulee nii sitte tulee, ettei yrittämällä yritetä. Tai mies kuvittelee niin, ite oon kaikki mulle heti nyt tyyppiä :angelic:
Siis tää osu nyt niin hyvin omaan tilanteeseen! Ymmärrän sua täysin! Tsemppiä ja pitkää pinnaa sulle :Heartred
Meillä kans mies ei jaksanu tänään. Ärsyttää että tuntuu että kärsin "turhaan" kovista ovulaatiokivuista ja toinen tulee kotiin et nyt ei vaan huvita eikä jaksa. Miten osuu just oviksen aikaan tää. :banghead: koitin senkin et nyt pitäis jaksaa, jos haluis tulla raskaaks, ni ei auttanut. Vastas että hänelle kelpaa kesäkuinenkin....
 
Siis tää osu nyt niin hyvin omaan tilanteeseen! Ymmärrän sua täysin! Tsemppiä ja pitkää pinnaa sulle :Heartred
Meillä kans mies ei jaksanu tänään. Ärsyttää että tuntuu että kärsin "turhaan" kovista ovulaatiokivuista ja toinen tulee kotiin et nyt ei vaan huvita eikä jaksa. Miten osuu just oviksen aikaan tää. :banghead: koitin senkin et nyt pitäis jaksaa, jos haluis tulla raskaaks, ni ei auttanut. Vastas että hänelle kelpaa kesäkuinenkin....

Tsemppiä sinnekkin! :Heartpink miten ne osaakin olla väsyneitä oviksen aikaan.. Ja ainaki meillä menee niin et mies kyllä ilmoittaa että ei nyt ei pysty tms. Mutta ite kyllä saattaa lähteä mukaan ku toinen kertoo että haluis vaikka ite oliski väsyny, toisin päin ei kyllä toimi :angryfire

Mutta, mie sain lopulta sen houkuteltua, ku vähä väliä ilmoitin et tekee mieli :smiley-ashamed004 luovutti lopulta ja ilmoitti et jos teen ns. Työn nii antaa mennä sitte. Eihän siihen houkutteluun menny ku puoltoista päivää..
No uudestaan tuskin tän ovulaation aikaan onnistuu ku itekki tän yön töissä :grin
 
Tsemppiä sinnekkin! :Heartpink miten ne osaakin olla väsyneitä oviksen aikaan.. Ja ainaki meillä menee niin et mies kyllä ilmoittaa että ei nyt ei pysty tms. Mutta ite kyllä saattaa lähteä mukaan ku toinen kertoo että haluis vaikka ite oliski väsyny, toisin päin ei kyllä toimi :angryfire

Mutta, mie sain lopulta sen houkuteltua, ku vähä väliä ilmoitin et tekee mieli :smiley-ashamed004 luovutti lopulta ja ilmoitti et jos teen ns. Työn nii antaa mennä sitte. Eihän siihen houkutteluun menny ku puoltoista päivää..
No uudestaan tuskin tän ovulaation aikaan onnistuu ku itekki tän yön töissä :grin
Hyvä ku onnistuit houkuttelussa :thumright Mä koitan purra hammasta ja olla kiukuttelematta eilisestä :smiley-angelic006
 
Onnea uuteen työhön kiwigirl!!
Mullakin tilanne, että meillä on talon sisällä erittäin kiinnostava paikka haussa ja mietin ja puntaroin tässä että haenko. Jos, jos, jos, mitä jos ei, mitä jos ei… siis blah! Ehkä tosiaan vaan haen, ja jos vielä sattuisin paikan saamaan ja raskaus käynnistyisi, niin sit se vaan menisi niin.

Mulla ollut hermonkiristystä noiden ovistestien kanssa ja kp 15 näytti vahvinta viivaa tähän asti, mutta huomattavasti haaleampaa kuin kontrolliviiva. Nyt kp 15:n jälkeen testiviiva haalenee haalenemistaan ja toki tuntuu siltä että se ovis ehkä meni jo. Mutta jatkan testailua josko se plussa sieltä silti vielä tulisi, kun ilmeisesti tämä edestakas sahailu viivojen vahvuuksissa ei ole tavatonta. Viikonloppuna lähden tyttökavereiden kanssa pienelle minilomalle ja mikäli ovis osuisi viikonlopulle, olisi tämä kierto sitten sillä selvä. Jospa loppuviikosta kuitenkin yrittäisi varmistella, että viikonlopulle osuvan mahdollisen oviksen aikaan olis pikkukavereita valmiustilassa odottamassa :D

Kiwigirl, millon sulla pitäis alkaa menkat? Mikä dpo tänään, kun testailit negaa? Älä vielä luovuta! :Heartpink:Heartpink:Heartpink

Toivotan onnea, mikäli aiot hakea paikkaa :thumright Heh, kuulostaa suunnitelmalta tuo, hauskaa reissua tyttöjen kanssa. :happy7 Menkkojen piti alkaa tänään ja niinhän ne alkoikin, eli kp1 täällä :sick009 Dpo oli keskiviikkona 11, ja eilen oli dpo 13 ja minä hölmö menin ja testasin digillä ihan vain nähdäkseni sen tekstin "Not pregnant". Onpahan yks digi vielä kaapissa JOS sille joskus tarvetta tulee. Sain viime kuussa ekan annoksen koronarokotetta mut tää on toisaalta ihan mun normi kierto mikä on ollut aina ennenkin ilman pillereitä. Nyt se jäi 35:teen, joskus ollut 36. Näillä mennään.. Kiitos viestistä ja tsemppiä sinne :Heartred

Nyt ehkä menossa rv 4+1, ja hcg verestä 399.
Viivat tummuu :angelic: DPO 14, puuttuu, koska se oli digi "2-3" tuloksella. Varmaan perjantaina uudestaan verikokeille, ja katsotaan onko tuplaantunut :oops: Kauhee odotus nyt siihen.
Hurjasti onnea Ekr93 en tainnut aiemmin onnitellakaan sinua :smiley-angelic003:love7 onnea matkaan ja tarrasukkia :hello

mymlan onnea siskollesi :love7

UmmuH todella ikävä kuulla :sad001

mymlanille ja litranmitalle onnea uusiin kiertoihinne :smiley-bounce016 teillä optimistinen asenne :angel1

harmaja nyt kovasti onnea matkaan sinne ja toivotaan parasta :angel4

Nyytti itsekin aikoinaan keskenmenon kokeneena kaikki sympatia sinne ja onnea matkaan :angel7:female:sign17:Heartred
 
Jadine naulan kantaan, asiallinen info pläjäys liittyen tupakointiin :signs001
Ekr93 oi ihanaa, ihan himputisti ONNEA isosti :love017:love017:love017:love017:love017:love017:love017:love017:love017:love017:love017

Maakku siis kyllä! mitä ihmettä, eihän tossa oo järkeä :laughing001 mutta vakavasti ottaen, onhan se nyt aika hullua kun toi on monelle niin totta, siinä vaiheessa kun sitä haluais saada vauvan ja tulla raskaaksi niin siinä voikin vierähtää tovi. Vähän aiheen vierestä mutta luin itseasiassa vau:n sivuilta artikkelin jossa tutkimuksen mukaan naisen on epätodennäköisintä saada keskenmeno 27-vuotiaana ja esim 18-19 vuotiaan on paljon todennäköisempää saada km vaikka siinä iässä vielä mietti että voi tulla todella helpolla jo raskaaksi.. en yleistä mutta itsellä oli se ajatuksena vielä silloin. Onhan se raskasta kuten Fall:kin sanoi :sad001
 
Täällä dpo6 ja eilen oli hirveästi tuntemuksia kohdun seudulla. Pitää yrittää nyt olla toivomatta liikoja. Viimeksikin plussakierto oli oikeasti tosi oireeton, ja negakierrossa taas oli olevinaan vaikka mitä oireita. :rolleyes: Mutta ei sitä voi olla miettimättä, että mitäpä jos onkin tärpännyt... :smiley-angelic001
 
Mulla tosiaan kp1/35 ilmeisesti ja yk 3 lähti käyntiin jos lasketaan sekin yrityskierroksi kun lopetin minipillerit.
Mulla alkoi uusi työ torstaina ja olin super stressaantunut, jännittynyt jopa ahdistunut kaikesta uudesta ja siitä miten kokonaan uus homma muutti meidän arkea käytännössä. Mutta eiköhän se tästä, päivä kerrallaan :happy: mä pystyn tähän! Ja jos en niin sitten anon vaihtoa tai vaikka lopetan. Loppujen lopuksi se on vaan työ. Työ sinällään on mielekästä mutta vaatii aikaa sisäistää kaikki uusi/että vastuu on kokonaan mulla eikä esim oo työparia tai muita työntekijöitä jakamassa työtehtäviä. Hyvin kuulemma pärjäsin ja onneks on vähän kokemusta alalta vaikkakin useamman vuoden takaa.
En haluaisi kuulostaa kliseiseltä mutta nyt kuulostan, uskon että kaikella on joku tarkoitus tässä meidänkin yrityksessä.. Nyt ei vaan ollut vielä sopiva aika tulla raskaaksi. Ehkä sitten myöhemmin. Mielellään tässä kierrossa :grin mutta jos ei, niin sillekin on joku syy.
Kumpikin on panostanu elämänlaadun parantamiseen jo useamman kk, kumpikin tekee voitavansa. Enempää ei voida tehdä. Mulla siitä "onnekas" tilanne kotona, että mies tulee vaikka Siperiasta vauvantekopuuhiin ja on ns. aina valmis vaikka monta kertaa päivässä :hilarious: itse koen olevani halukkaampi oviksen aikaan. Mietittiin jos lopettais kaikenlaisen testailun ennen kp 35 ja jos ei ole alkanut kp 36 niin kp 37 sitten tekis vasta rtestin. Se vaan, että mä oon niin malttamaton luonne että.. niin on mieskin :grin

Menkkakramppausten saattelemana toivotan aurinkoista päivää kaikille ja onnea uusiin kiertoihin, piinaajille hermoja :hug013
 
Täällä dpo6 ja eilen oli hirveästi tuntemuksia kohdun seudulla. Pitää yrittää nyt olla toivomatta liikoja. Viimeksikin plussakierto oli oikeasti tosi oireeton, ja negakierrossa taas oli olevinaan vaikka mitä oireita. :rolleyes: Mutta ei sitä voi olla miettimättä, että mitäpä jos onkin tärpännyt... :smiley-angelic001

Suunnilleen samoilla päivillä mennään ja ihan samoilla tuntemuksilla ja ajatuksilla :wacky: Eilen illalla nipisteli ja tuntu hassulta alavatsalla, tottakai heti olin että jee, jospa siellä nyt joku olis tarraamassa kiinni. Onneksi tänään saa muuta ajateltavaa ku haen kohta siskontytön yökylään, ei semmosen 10v. neidin kans oikein ehdi omia murheita miettimään :joyful:
 
Täällä dpo6 ja eilen oli hirveästi tuntemuksia kohdun seudulla. Pitää yrittää nyt olla toivomatta liikoja. Viimeksikin plussakierto oli oikeasti tosi oireeton, ja negakierrossa taas oli olevinaan vaikka mitä oireita. :rolleyes: Mutta ei sitä voi olla miettimättä, että mitäpä jos onkin tärpännyt... :smiley-angelic001


Toi on niin piinaavaa aikaa, kun miettii ja kuulostelee tuntemuksiaan :rolleyes: Ja joo eihän noita kiertoja voi verrata toisiinsa, toivottavasti nyt ois tärpännyt :nailbiting: Ei mee montaa päivää niin pääset testailee :shy:
 
Omaa napaa vielä vähän;
Oli tossa aiemmin kiire niin en kerinnyt kirjoittamaan viime viesteihin tätä. Eli tullut nyt sellainen fiilis ettei omaan kehoon voi luottaa täysin. Ei minkään tuntemuksen perusteella, oli se kuinka vahva tahansa. Viime kierrossakin olin niin tuntevinani kiinnittymisen tms, mikä olikaan kipupiikin joka oli tosi voimakas ja tunne oli lähes identtinen kun viimeksi tulin raskaaksi. Vasta kun saan selkeästi positiivisen testin nokkani eteen, voin alkaa luottaa. On se kovaa "peliä" tämä joillekin, useammalle meistä täällä :confused:

Nostaa tunteita pintaan tämä tämmöinen vaikka joo vasta yk3 Ja aikoinaan sain plussan vasta yk19. Kumpa ei tarttis odotella vuotta tai kauempaa. Onko muuten joku käynyt tarkistuttamassa itsensä/mies käynyt jossain joilla ei mitään häikkää kierrossa tai kropassa niin sanotusti muuten?
 
Omaa napaa vielä vähän;
Oli tossa aiemmin kiire niin en kerinnyt kirjoittamaan viime viesteihin tätä. Eli tullut nyt sellainen fiilis ettei omaan kehoon voi luottaa täysin. Ei minkään tuntemuksen perusteella, oli se kuinka vahva tahansa. Viime kierrossakin olin niin tuntevinani kiinnittymisen tms, mikä olikaan kipupiikin joka oli tosi voimakas ja tunne oli lähes identtinen kun viimeksi tulin raskaaksi. Vasta kun saan selkeästi positiivisen testin nokkani eteen, voin alkaa luottaa. On se kovaa "peliä" tämä joillekin, useammalle meistä täällä :confused:

Nostaa tunteita pintaan tämä tämmöinen vaikka joo vasta yks.. ja aikoinaan sain plussan vasta yk19. Kumpa ei tarttis odotella vuotta tai kauempaa. Onko muuten joku käynyt tarkistuttamassa itsensä/mies käynyt jossain joilla ei mitään häikkää kierrossa tai kropassa niin sanotusti muuten?

jep samaa mieltä! Meillä yk9 käynnissä, oon käynyt verikokeissa ja nyt lääkäri teki lähetteen toisiin kokeisiin. Mies menee lähiviikkoina siemennesteanalyysiin, kustannetaan se ihan itse, ei siis lähetettä, kun sen saataisiin vasta loppuvuodesta ja maltti meinaa loppua :grin Lääkäri kyllä ohjeisti että kannattaa mennä, jos löytyskin jtn niin sais heti lähetettä eteenpäin. Mikäli näissä testeissä ei löydy mitään selittävää, palataan lääkärin kanssa asiaan marras-joulukuussa ja saadaan sit lähete lapsettomuustutkimuksiin :) Tämä meidän kokemus :happy:
 
Omaa napaa vielä vähän;
Oli tossa aiemmin kiire niin en kerinnyt kirjoittamaan viime viesteihin tätä. Eli tullut nyt sellainen fiilis ettei omaan kehoon voi luottaa täysin. Ei minkään tuntemuksen perusteella, oli se kuinka vahva tahansa. Viime kierrossakin olin niin tuntevinani kiinnittymisen tms, mikä olikaan kipupiikin joka oli tosi voimakas ja tunne oli lähes identtinen kun viimeksi tulin raskaaksi. Vasta kun saan selkeästi positiivisen testin nokkani eteen, voin alkaa luottaa. On se kovaa "peliä" tämä joillekin, useammalle meistä täällä :confused:

Nostaa tunteita pintaan tämä tämmöinen vaikka joo vasta yk3 Ja aikoinaan sain plussan vasta yk19. Kumpa ei tarttis odotella vuotta tai kauempaa. Onko muuten joku käynyt tarkistuttamassa itsensä/mies käynyt jossain joilla ei mitään häikkää kierrossa tai kropassa niin sanotusti muuten?
Meillä ei ollut mitään häikkää kierrossa tms. ja varattiin tokaa yrittäessä jo yk 9 yksityiselle lapsettomuusklinikalle ensikäynti, koska haluttiin tietää onko kuitenkin jommassa kummassa jotain kun ekankin saamisessa kesti suht pitkään (yk 28). Mitään ei tutkimuksissa kummastakaan löytynyt ja julkiselle yritettiin myöhemmin siirtyä kun olisi hoidot alkanut yksityisen mielestä tuntua ajankohtaiselta. Julkiselta tuli sitten tuli kirje, että ottavat vasta 3v yrityksen jälkeen hoitoihin, koska vikaa ei löytynyt ja todennäköistä että siinä ajassa luomu raskaus alkaa (kuten alkoikin).
 
Siis voiko päivä paremmin alkaa (okei voi jos tää olis raskaustesti) ekaa kertaa digit käytössä ja limojen perusteella aloitettu testaus jo alkuviikolla tänään hymynaama ja vasta kp 20 tää kierto on normaali!!! Tuntuu ihan lottovoitolta ton 113 päiväisen kierron jälkeen että nyt tapahtuu ovulaatio ajallaan :happy:

Talleteltu on hyvään aikaan että siitä ei pitäisi jäädä kiinni.. olisipa tää meidän kierto :rolleyes:
 

Liitteet

  • IMG_20210815_064201.jpg
    IMG_20210815_064201.jpg
    2.1 MB · Katsottu: 82
Takaisin
Top