Raskaaksi 2020

dpo6, lämmöt koholla ja pari tippaa rusehtavaa vuotoa yön jälkeen :confused004 vatsatuntemuksia on myös, mutta niitä oli viime kierrossakin. rintojen arkuus on helpottanut, mutta väsyttää ja naama kukkii. eiku vaan odottelemaan, onneksi alkaa loma :gen014
No nyt kuulostaa lupaavalta! Ihan kuin minulla toisesta lapsesta kiinnityymisvuoto yms.

Voi kunpa nyt siellä.. :rolleyes:
 
Tuokin joo vielä, että kroppa ja sen toiminta voi muuttua raskauden myötä. Sitä voi itselläkin olla ihan eri meno jos mahdollisesti raskaudun joskus :hilarious: Tsemppiä piinailuun, on kiva tietää että on muitakin samassa veneessä :grin Yhden testin ehkä voisi tehdä dpo12-14 välillä jos iskee fiilis :smiley-angelic006

Joo, tuo on ehkä yks kurjimmista paikoista olla menkkojen aikaan. Se kun ei ole mitään kauhean siistä aikaa...:smiley-ashamed005
Mullakin tuli oviskivut vasta ensimmäisen raskauden jälkeen ja vahvistui toisen raskauden jälkeen.

Luteraalivaihe (siis ovulaation ja vuodon alkamisen väli) voi olla eri pituinen eri ihmisillä. Tavallisin on 12-16 päivää, mutta voi olla pidempikin. Jos luteraalivaihe on 10 päivää tai vähemmän, niin silloin alkio ei oikein pääse kiinnitymään. Mutta se luteraalivaihe on yksilöllä yleensä joka kierrossa sama. Ovulaatio sen sijaan voi vaihdella. Eli kierto pitkittyy yleensä siksi, että ovulaatio pitkittyy. Mulla luteraalivaihe on 14 pv ja vuoto siis on alkanut dpo15. Ovulaatio kp 12-18 kierrosta vaihdellen. Plussa on näkynyt haaleana viimeistään dpo 12.
 
Jaan nyt tännekin tämän eilisen dpo16:

20200629_125056.jpg


Nyt voin edes hengähtää ja uskoa ettei ainakaan jää kemialliseksi.

Siirryn takavasemmalle, mutta luen ja tsemppaan teitä!

Kunpa kaikki pian plussaisitte ja kaikki saisivat omat pienet nyytit syliin asti :Heartred
 
Mullakin tuli oviskivut vasta ensimmäisen raskauden jälkeen ja vahvistui toisen raskauden jälkeen.

Luteraalivaihe (siis ovulaation ja vuodon alkamisen väli) voi olla eri pituinen eri ihmisillä. Tavallisin on 12-16 päivää, mutta voi olla pidempikin. Jos luteraalivaihe on 10 päivää tai vähemmän, niin silloin alkio ei oikein pääse kiinnitymään. Mutta se luteraalivaihe on yksilöllä yleensä joka kierrossa sama. Ovulaatio sen sijaan voi vaihdella. Eli kierto pitkittyy yleensä siksi, että ovulaatio pitkittyy. Mulla luteraalivaihe on 14 pv ja vuoto siis on alkanut dpo15. Ovulaatio kp 12-18 kierrosta vaihdellen. Plussa on näkynyt haaleana viimeistään dpo 12.

Tämä oli todella informaatinen, kiitos :happy093.Saattais tuo clue siis tietää jotain jostain kun laittaa menkat alkavaksi dpo15 kohdalle. Jostain syystä mulla oli ajatus että dpo12 tai dpo13 on menkkojen alkamispäivä (Älkää kysykö miksi, en tiedä :hilarious:). Vähän kyllä kutkuttaisi testata siinä dpo12-14 välillä, tuntuu monella näkyvän niihin aikoihin jo jotain :happy:
 
:wideyed::):)
Tämä oli todella informaatinen, kiitos :happy093.Saattais tuo clue siis tietää jotain jostain kun laittaa menkat alkavaksi dpo15 kohdalle. Jostain syystä mulla oli ajatus että dpo12 tai dpo13 on menkkojen alkamispäivä (Älkää kysykö miksi, en tiedä :hilarious:). Vähän kyllä kutkuttaisi testata siinä dpo12-14 välillä, tuntuu monella näkyvän niihin aikoihin jo jotain :happy:


Täällä mä komppaan myös Marcipaa! Oviskivut ja tuntemukset kasvaneet molempien lasten jälkeen. Ennen ei mitään :)
 
Onnea plussanneille :smiley-bounce016

Mahtavaa Pöllönen et se plussa oli oikea eikä onestepin huijausviivoja :):Heartred
Joku kirjoitti et onesteppien viivanpaikat on olleet värittömiä, niin se varmaan onkin mut ihan värillisiä ja selkeitä viivoja ovat antaneet ilman syytä myös. Mun viime kierron viivaa täällä kans ihmeteltiin et voiko noin selvä punertava viiva olla väärä plussa ja voihan se, ikävä kyllä :sad001

Täällä dpo2 ja tää kierto on kyllä yks niin iso vitsi ettei oo tosikaan enää :wacky::sorry::eek::grin
Ei edes epätoivovarmisteltu eilen kun -tadaa- keskityttiin riitelemään :finger::bored:
Just näin. Ainoa kerta nyt kp6 jälkeen on sit ovisplussapäivänä siittiöillä, jotka oli muhineet neljä vuorokautta ainakin. Ja sen jälkeen muutaman tunnin ikäisillä siittiöillä. Hyvä me! :hilarious::grin:banghead::smiley-angelic002:smiley-angry019:smiley-angelic006
 
Millähän dpolla digin pitäs näyttää sen raskaana 3+? Tein tänää aamusta dpo 23 ja 5+2, nii näytti edelleen raskaana 2-3 o_O
Tosin raskausoireet on aika vahvoja, mulla ei oo ikinä ollu näin vahvoina ei esikoisessa, eikä 2 keskenmenneessä.

Ja nää kotitestiltä tilatut digit oli näitä englannin kielisiä, vaikka toivoin ja luulin että olis ollu suomenkielisiä. Haen varmaan kaupasta vielä yhden ja teen jossain vaiheessa loppuviikosta :rolleyes:
 

Liitteet

  • IMG_20200629_213308.jpg
    IMG_20200629_213308.jpg
    21.5 KB · Katsottu: 79
Millähän dpolla digin pitäs näyttää sen raskaana 3+? Tein tänää aamusta dpo 23 ja 5+2, nii näytti edelleen raskaana 2-3 o_O
Tosin raskausoireet on aika vahvoja, mulla ei oo ikinä ollu näin vahvoina ei esikoisessa, eikä 2 keskenmenneessä.

Ja nää kotitestiltä tilatut digit oli näitä englannin kielisiä, vaikka toivoin ja luulin että olis ollu suomenkielisiä. Haen varmaan kaupasta vielä yhden ja teen jossain vaiheessa loppuviikosta :rolleyes:

rv 5+ voi näkyä 3+ viikkoo, mut sehän on ihan kiinni siitä et kuinka paljon virtsaan erittyy hcg-hormonia :) Toi kertoo siis suurinpiirtein oikein, ihan hyvin noilla viikoilla vielä voi näyttää 2-3 jos vaan virtsaan ei erity niin paljoo sitä hormonia. Kyllä musta voit olma ihan luottavaisin mielin :)
 
Millähän dpolla digin pitäs näyttää sen raskaana 3+? Tein tänää aamusta dpo 23 ja 5+2, nii näytti edelleen raskaana 2-3 o_O
Tosin raskausoireet on aika vahvoja, mulla ei oo ikinä ollu näin vahvoina ei esikoisessa, eikä 2 keskenmenneessä.

Ja nää kotitestiltä tilatut digit oli näitä englannin kielisiä, vaikka toivoin ja luulin että olis ollu suomenkielisiä. Haen varmaan kaupasta vielä yhden ja teen jossain vaiheessa loppuviikosta :rolleyes:

Se arvioi sitä sen hcg:n määrän perusteella. Joillakin se ei nouse niin korkealle kuin muilla. Voi olla että tuo on asetettu havainnoimaan jotain yleistä määrää 2-3 ja 3+ kohdalla. Ehkä sun hcg ei nouse niin nopeasti/korkealle kuin keskimäärin? ( https://www.vau.fi/raskaus/hcg-hormonin-pitoisuudet-raskauden-aikana/ ) en olisi siis huolissani vaan tekisin myöhemmin vielä digin jos mietityttää :happy:

MUOKS: Ja myös tuo Debbin mainitsema virtsaan erittyminen, se on myös yksi syy
 
Mulla yleensä noussu tosi nopsaa hcg hormoni, edellisissä raskauksissa siis o_O
Ja tässäkin nopsaa tummui perus liuska testi. Pitää kokeilla loppiviikosta uudestaan :grin
En oo ennen näytä digejä ees käyttänyt. Pelkkiä perus viiva testejä ja niissä tummunu nopsaa, mut nyt en oo tehnyt perustestejä ollenkaan dpo 15 jälkeen. Pitää varmaan sellanenki tehä
 
On siinä kyllä toinenkin viiva :bored::angelic:


Juu toinen näkyy, mutta paljon epäilen viivan paikaksi.. Ja musta hieman väriä viivassa on:scratch tai tää on tärpännyt myöhää mihin en usko. Tilasin viel itselleni first response testin.. Tää vain hämmentää mua paljon.
 

Liitteet

  • IMG_20200630_104633.jpg
    IMG_20200630_104633.jpg
    12.7 KB · Katsottu: 106
Muokattu viimeksi:
Juu toinen näkyy, mutta paljon epäilen viivan paikaksi.. Ja musta hieman väriä viivassa on:scratch tai tää on tärpännyt myöhää mihin en usko. Tilasin viel itselleni first response testin.. Tää vain hämmentää mua paljon.

Kyllä se musta plussalta näyttää :)
 
Jess oikeen paljon onnea plussanneille! :Heartbigred
Onko muilla plussanneilla jo selviä oireita? Kiitän luojaa että oon tänään ja loppu viikon yksin töissä, sillä tuntuu että laatta lentää ihan just :hilarious: on aika kova närästyskin. Testasin aamulla ja viiva vahvistuu ja testasin huvinkseni myös ovistikullakin kun niitä on jäänyt niin siihen tuli kaksi tosi tummaa viivaa. Oon joskus lukenu että niitäkin voi käyttää rtestinä mutta en pelkästään niihin luottais :grin meillä on kavereiden kanssa tulevana viikonloppuna mökkireissu, jonne tulee vanhoja ystäviä ulkomaita myöten joita en oo nähnyt vuosiin. Ja kerrankin niin että kaikki jättää miehet kotiin:laughing002 en vain tiedä mitä keksin syyksi kun en voi juoda, voi olla aika läpinäkyvää.. Yhdelle heistä oon kertonut että yritetään lasta, niin hän kyllä hoksaa heti... En vain haluaisi kenellekkään vielä kertoa:sad001

Mä käytin esikoisen aikana, että on niin vahvat antibiootit, ettei voi tippaakaan ottaa. Joissain antibiooteissa on meinaan niin vahvat antabusreaktiot alkoholin seurauksena :happy119 Ja sitten otin johki kippoon muutaman tabletin vitamiineja mukaan, että porukka näkee mun jotai tabuja napsivan :hilarious:

Edit... Lainaus apteekin sivuilta: "Alkoholi voi aiheuttaa antabusreaktion yhden antibiootin, metronidatsolin (esim. emätin tulehdukseen), kanssa. Alkoholia ei muutenkaan suositella infektiopotilaalle, koska se rasittaa elimistöä."
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top