5apila
Oman äänensä löytänyt
Painokeskusteluun. Mullakin olis pudotettavaa n. 30kg et ois painoindeksin mukaan normaalipainonen. Olin ollu koko elämäni ylipainonen, 18-vuotiaana rupesin laihduttamaan ja lopulta laihduin 35 kiloa vuoden aikana, jossain kohtaa siinä matkan varrella menin sairastumaa anoreksiaan. En syöny ku joku 200-300kcal päivässä ja liikuin tosi paljon, vaatekokokin tippu 42:sta 32:teen. Lopulta sit 24-vuotiaana mul kävi niinku pingviiniemolle, vaihdettiin mielialalääkitystä ja rupesin lihomaan 10kg/6kk vauhdilla. Se lääkitys on onneks vaihdettu mut en oo saanu niitä kiloja enää pois, vaik onneks se lihominen pysähty. Nyt oonkin sitte 12 kiloa painavampi ku sillon 18 vuotiaana.. Mutjoo kun on taipumusta syömishäiriöön niin en voi alottaa mitään dieettiä, ku mul käy väkisinki sit niin et vedän sen ihan yli. Karpatessakin mua rupes ne hiilarit ahdistaa niin et söin vaan10g/vrk, lopulta alko ahdistaa rasvat ja rupesin tiputtaa niitäkin ja sit kun laskeskeli jo niitä hiilareita ja rasvoja ni väkisinki rupes laskee kaloreita ja nekin piti saada jonneki alle 600kcal/pv. Siks on vähän hankala tää kun pitäs miettiä "terveellistä elämänmuutosta" eikä "laihdutuskuuria" mut se menee väkisinki stressaamiseks ja kaloreiden laskemiseks ainaku huomaan et paino alkaa pudota.... :arghh:
Joo tämä on muuten hyvä pointti, jota itse en edes tajunnut ajatella, koska en ole kärsinyt syömishäiriöstä. Että jos on taipumusta anoreksiaan niin varmasti on paljon järkevämpää vaan keskittyä syömään terveellisesti ilman kalorien laskua, jos on vaara että laskeminen ja kontrollointi suistaa homman taas liian tiukaksi ja kalorimäärät ihan olemattomiin
.
Alkuraskauden ultraan olen menossa rv 7+0. Taustalla kkm viime elokuussa ja 20+ -vuotias lapsi edellisestä liitosta.
Liian lyhyt luteaalivaihe todella estää alkion kunnollisen kiinnittymisen. Jos luteaalivaihe on liian lyhyt, on kohdun limakalvo on jo hajoamassa silloin, kun alkio yrittää kiinnittyä, ja kaikki tulee menkkavuodon mukana ulos.

tosin pelkään ihan hulluna, että mun haamua ei enää näy sit ku seuraavaksi pissaan tikkuun....