Raskaaksi 2020

move88, tsemppiä piinailuun, kuulostaa lupaavalta! :rolleyes: Toivotaan nyt sitä plussaa :Heartred

CherryRed, harmi että hoidot siirtyi :sorry: Toivotaan että sitten kun pääsette taas jatkamaan, niin keho on valmis uuteen kyytiläiseen :Heartred

Mulla vaihtui eilen odotetusti haamuilut -> kp 1 eli uutta yritystä kohti vaan. Pahin pettymys oli jo toissapäivänä, niin nyt voi taas suunnata vähän paremmin ajatukset uutta yritystä kohti :)

Kyllä siellä jotain näkyy amandatt! Myös daiyalla näkyy selvästi! Nyt jos päästäisiin me loputkin täältä tonne odottajien ryhmiin :rolleyes:.

Omanapaa sen verran että eilen illalla nukkumaan mennessä hirveä olo, melkein piti käydä oksentamassa. Myös alavatsalla tosi kovat kivut ja olin aivan varma että aamulla alkaisi menkat. Ei oo toistaiseksi näkynyt.

Mikä kierronpäivä sulla on menossa? Ootko testannut josko tulis viivoja? :)

Move88 tuu sitten päivittämään, miltä maanantain testi näytti. Täällä jännäillään...

63F9C6C3-4142-4BF0-9C24-68B84F9E085B.jpeg
Moikka! Mun on ollut pakko pitää lokakuusta saakka hiljaiseloa, kun meni ihan päivätyöstä tämä lapsenteko puuha ja alkoi käymään psyykkeen päälle :sad001 joten keskityin sitten ihan muihin asioihin loppuvuoden ajan.

olen sivusta seurannut ja käynyt välillä lueskelemassa mitä teille kuuluu! Onnea plussanneille ja tsemppiä kaikille yrittäville - ihan hemmetin kovaa puuhaa tämä on <3

keikun vielä hetken teidän matkassa, kunnes on varmempaa että tää kaveri pysyy kyydissä :)

mä menin testaamaan jo sunnuntaina kp27/26-27 ja ihan selkee nega oli. ma-ti yönä alkoi sit menkat. laitan vahvat oireet ja kierron pidentymisen terojen piikkiin...

nyt sitten yk12 alkuun ja ens viikolla meillä on miehellä siemennestelabrat ja yhteinen ensikäynti yksityisellä lapsettomuusklinikalla. katotaan sitten miten se homma lähtee etenemään.

mä menin testaamaan jo sunnuntaina kp27/26-27 ja ihan selkee nega oli. ma-ti yönä alkoi sit menkat. laitan vahvat oireet ja kierron pidentymisen terojen piikkiin...

nyt sitten yk12 alkuun ja ens viikolla meillä on miehellä siemennestelabrat ja yhteinen ensikäynti yksityisellä lapsettomuusklinikalla. katotaan sitten miten se homma lähtee etenemään.

Voi harmi :sorry: Ei voi muuta sanoa.
Mutta onneksi teillä on jatko nyt tiedossa. Yksityisellä asiat voi edetä tosi nopeestikin.
Ties vaikka kuukauden päästä oot raskaana :)

Me päätettiin vähän shoppailla eri klinikoita meidän seuraavaan IVF:ään. Oltiin eka kierros Mehiläisellä, ja käydään vähän juttelemassa nyt Dextralla, josko siellä olis usia ideoita meidän hoitoihin.

Keräilin hetken itseäni ja nyt täällä taas. Sisustuskuume on niiin paljon helpompi näköjään toteuttaa kuin vauvakuume :rolleyes:

Menkkojen pitäisi alkaa alkuviikosta, mutta enteilevä päänsärky tuli jo yöllä. Liekö nyt kierto sitten lyhenemässä entisestään.

Mä täällä olen myös innostunut sisustamaan kotia, on tosiaan helpompi toteuttaa ja saa hyvin ajatuksia muualle :rolleyes:

Millä tollasen sisustusinnon saa päälle? mä en oo koskaan innostunu sisustamisesta ja se vähän jopa harmittaa o_O:hilarious:
Okei, ehkä harrastuksia on muutenkin tarpeeks kun on erilaisia liikuntamuotoja ja haluan ehtiä lukea romaanejakin :)

Mulla taas ei oikein ole mitään harrastuksia mihin uppoutua. Tykkään käydä kävelyillä ja joogailla kotona, mutta varsinaisia harrastuksia ei oikein ole.. Oon viime aikoina yrittänyt jotain keksiä, jotta sais vähän muutakin ajateltavaa kun tämä yrittäminen :shy:

Mulla tää sisustusinto lähti ihan tästä ainaisesta kotona olosta. Alkoi tympiä päivästä toiseen katsella samoja nurkkia ja hups, huone kerrallaan kokee pyörremyrskyn ja remontin. Mies ei kyllä oo ihan yhtä innoissaan, mutta pääasia nyt saada itselle muuta ajateltavaa ennen kuin pää hajoaa.

Mies aina pyörittelee silmiään mun sisustusinnoille :grin Kyllästyn helposti samaan järjestykseen ja sit pakko pyöräyttää sisustus uusiks. Ollaan kesäkuusta asuttu nykyisessä kodissa ja olen jo kerran muuttanut olohuoneen järjestystä :hilarious:

Meillä myös vaihtuu sisustus muutaman kuukauden välein, silloin yleensä tulee myös siivottua urakalla joka nurkka ja matot tampataan yms. Mies huokailee kun rouva taas keksi kesken päivän alkaa riehumaan :hilarious:

Onnea plussanneille ja haamuilijoille :angelic:

Täälä kp 14 ja niin järkyttävät kivut, että heräsin niihin jo aamuyöstä. En oo tikuttanu mutta jos tää ei oo ovis, nii syön hattuni :joyful: Tarvii ostaa viä testi kun kaupas käydään, nii pystyn vahvistaan olettamukseni. Talleteltu on onneksi pitkin viikkoa mutta tänään ei oo mahdollisuutta enää :sorry: toivottavasti riittäis

Ja jos ei riitä, niin mistä alotetaan kun haluaa hoitoihin lähtee?
Mulla ei oo mitään hajuakaan noista, niin vinkkejä otetaan vastaan. Vuosi yrittämistä takana ja sovittiin pari kiertoa vielä ja sit hoitoihin mutta en tiiä mistä alottaa :sorry:

Onnea plussanneille ja haamuilijoille :angelic:

Täälä kp 14 ja niin järkyttävät kivut, että heräsin niihin jo aamuyöstä. En oo tikuttanu mutta jos tää ei oo ovis, nii syön hattuni :joyful: Tarvii ostaa viä testi kun kaupas käydään, nii pystyn vahvistaan olettamukseni. Talleteltu on onneksi pitkin viikkoa mutta tänään ei oo mahdollisuutta enää :sorry: toivottavasti riittäis

Ja jos ei riitä, niin mistä alotetaan kun haluaa hoitoihin lähtee?
Mulla ei oo mitään hajuakaan noista, niin vinkkejä otetaan vastaan. Vuosi yrittämistä takana ja sovittiin pari kiertoa vielä ja sit hoitoihin mutta en tiiä mistä alottaa :sorry:

Soitto ihan omaan terveyskeskukseen. Me alotettiin siitä. Sit saatiin aika yleislääkärille, joka kysyi perusjuttuja ja sen että kauanko on yritetty ja että onhan yritetty oikeaan aikaan. (ilmeisesti jotkut ihmiset ei ymmärrä ovulaation ja hedelmällisten päivien käsitettä). Sitten se teki nopean sisätutkimuksen mulle ja miehelle kans pikatutkimus, ettei mitään helposti nähtävää elimellistä ongelmaa. Sen jälkeen määräsi luidan perustestejä tehtäväksi labrassa, joista pitää olla tulokset ennenkuin hoidot voi alkaa (mm sukupuolitestit/muita verikokeita). Ymmärsin niin että tuosta tapaamisesta lääkäri antaisi lähetteen lapsettomuushoitoihin. Me kun siirryttiin noiden perustestien jälkeen suoraan yksityiselle, koska olen täyttänyt jo 40 (se on julkisen ikäraja hoitaa) niin en tiedä tarkkaan miten siitä eteenpäin julkisella.

Kannattaa kuitenkin tehdä se ensimmäinen soitto heti, vaikka tänään. :wink Koska hoidoissa voi myös olla jonoja, niin odotusaika voi venyä yllättävän pitkäksi. Tsemppiä!! Ja jos hoidot kiinnostaa enemmänkin, täällä on olemassa lapsettomuuspuolella tosi informatiivisia keskusteluketjuja. Tervetuloa!
https://forum.vau.fi/forums/lapsettomuus.141/

Soitto ihan omaan terveyskeskukseen. Me alotettiin siitä. Sit saatiin aika yleislääkärille, joka kysyi perusjuttuja ja sen että kauanko on yritetty ja että onhan yritetty oikeaan aikaan. (ilmeisesti jotkut ihmiset ei ymmärrä ovulaation ja hedelmällisten päivien käsitettä). Sitten se teki nopean sisätutkimuksen mulle ja miehelle kans pikatutkimus, ettei mitään helposti nähtävää elimellistä ongelmaa. Sen jälkeen määräsi luidan perustestejä tehtäväksi labrassa, joista pitää olla tulokset ennenkuin hoidot voi alkaa (mm sukupuolitestit/muita verikokeita). Ymmärsin niin että tuosta tapaamisesta lääkäri antaisi lähetteen lapsettomuushoitoihin. Me kun siirryttiin noiden perustestien jälkeen suoraan yksityiselle, koska olen täyttänyt jo 40 (se on julkisen ikäraja hoitaa) niin en tiedä tarkkaan miten siitä eteenpäin julkisella.

Kannattaa kuitenkin tehdä se ensimmäinen soitto heti, vaikka tänään. :wink Koska hoidoissa voi myös olla jonoja, niin odotusaika voi venyä yllättävän pitkäksi. Tsemppiä!! Ja jos hoidot kiinnostaa enemmänkin, täällä on olemassa lapsettomuuspuolella tosi informatiivisia keskusteluketjuja. Tervetuloa!
https://forum.vau.fi/forums/lapsettomuus.141/

Todella paljon kiitoksia tästä! :) Täytyy ottaa asia miehen kans puheeksi ja soitella lääkäriin

Omaa napaa: Aloin keskiviikosta tikuttamaan ovulaatiota kkm:n jälkeen.
Viime perjantaina kun käytiin jälkitarkastuksessa ultrassa, kaikki follit oli pienen pieniä niin tiesi ettei ovulaatiota ole vielä tapahtunut. Viime pe oli kp16 ja nyt on kp 24 eikä vieläkään hymynaamaa. Eli tulee joko kauheen pitkä kierto tai täysin ovuloimaton. Mutta lääkäri varotteli, että kroppa voi olla vielä aika sekaisin keskenmenosta.

Kerrankin odottaa menkkoja! En ole niitä kohta 4 vuoteen halunnut :grin

Hauskaa, että täällä on näin monta sisustajaa :woot:
Se on hyvä, että on joku luova kanava tai "outlet" mihin laittaa energiansa. Mulla on töiden ohessa maisteriopinnot, eli ei mietitytä, mihin käyttää vapaa-aikansa :grin

Tikutin tänään vilkkuvan hymynaaman, eli just olis ovulaatio (kp 25). Pitää alkaa tallettelemaan ihan huvikseen vaikkei todennäköisyyksiä ole, mutta ainakin on sitte tehny kaikkensa näinä odottelukuukausina ennen hoitoja :smug:
Kiinnostaa nähdä, kuinka pitkä luteaalivaihe tulee tästä ylipitkästä kierrosta.

Jännittelee taas kun tiistaina on folliultraa, Flo ennustaa ovista perjantaille joka on kp12... Hoitajan kanssa juttelin kp2 ja pohdittiin että mikä olisi hyvä päivä ultraukselle, kun mun ovikset vaihtaa aina päivää. Viime kierrossa ovis oli kp12, sitä edellisessä kp 13 ja sitä ennen kp 16! Todettiin että otetaan hyvissä ajoin kp9 ettei vahingossakaan mene ohi. Kp12 olis ihan hyvä päivä inssille :rolleyes: olis perjantai niin ei sotkisi mun työkuvioita ja saisi siihen heti perään rauhallisen viikonlopun. Oispa jo inssi ja pääsisi piinapäiville. Mä tosin vannoin itselleni että nyt en osta kuin yhden testin jonka teen virallisena testipäivänä. Saapa nähdä miten käy, onnistuuko inssi ja maltanko olla testaamatta :hilarious:

Jännittelee taas kun tiistaina on folliultraa, Flo ennustaa ovista perjantaille joka on kp12... Hoitajan kanssa juttelin kp2 ja pohdittiin että mikä olisi hyvä päivä ultraukselle, kun mun ovikset vaihtaa aina päivää. Viime kierrossa ovis oli kp12, sitä edellisessä kp 13 ja sitä ennen kp 16! Todettiin että otetaan hyvissä ajoin kp9 ettei vahingossakaan mene ohi. Kp12 olis ihan hyvä päivä inssille :rolleyes: olis perjantai niin ei sotkisi mun työkuvioita ja saisi siihen heti perään rauhallisen viikonlopun. Oispa jo inssi ja pääsisi piinapäiville. Mä tosin vannoin itselleni että nyt en osta kuin yhden testin jonka teen virallisena testipäivänä. Saapa nähdä miten käy, onnistuuko inssi ja maltanko olla testaamatta :hilarious:

Hyvä, että sovitte ajoissa ultran. Se poistaa stressiä kun ei tarvii jännittää mitä kroppa touhuaa muutaman päivän eroilla, kun näkee jo aiemmin miltä näyttää.

Hyvä, että sovitte ajoissa ultran. Se poistaa stressiä kun ei tarvii jännittää mitä kroppa touhuaa muutaman päivän eroilla, kun näkee jo aiemmin miltä näyttää.
Joo niinpä. On tämä silti kyllä joka kierrossa samanlaista stressaamista, kun se ovis on aina lähellä viikonloppua. Aina saa jännittää että meneekö ovis taas ohi.

Takaisin