Tottakai saa ottaa aivoon ja tuntea kaikki mahdolliset tunteet, tilanne ei ole helppo kenellekään
eikä ollut tarkoitus vähätellä sinun kokemiasi tunteita ollenkaan
Olen ehkä vähän liiankin paljon järkeilyasenteella liikkeellä tässäkin keskustelussa, koska olen saanut niin paljon sanoittaa näitä asioita puolisolleni ja lähteä ihan perusteista kun olen vääntänyt rautalangasta että lapsi ei tarkoita loukata juuri häntä mainitessaan isänsä syystä x tai y.
Nämä tilanteet ovat vähän tuskallisia minullekin lasten vanhempana kun on välillä pitänyt olla varpaillaan siitä jos lapset sanovat jotain mistä puoliso pahoittaa mielensä mutta en halua kuitenkaan mitenkään rajoittaa lasten oikeuksia puhua heille tärkeistä ihmisistä. Koen usein olevani ns kahden tulen välissä, yrittäen pitää tyytyväisinä sekä lapseni että puolisoni ja huolehtiessani että kaikki tuntevat olonsa hyväksi ja mukavaksi ja riittävän huomioiduiksi. Tästä puolesta en ole paljon kuullut tai lukenut, joten se tuli vähän yllätyksenä ehkä minulle tässä uusperhekuviossa. Koen välillä valtavaa uupumusta siitä, että tunnen olevani kaikkien tulilinjalla, jos jollakulla on huono päivä, niin minä olen tässä perheessä ainut johon se puretaan, eli todennäköisyys saada kestää muiden huono tuuli on kolminkertainen vs perheen muut jäsenet
ja tietysti niitä tilanteita pyrkii sitten jo ennalta kun ehkäisemään kun ei vaan jaksa aina kuunnella "valitusta" ja kritisointia jostain suunnalta.
Mut nyt tää meni vähän ohi aiheen jo :angelic: kiitos silti jenpppu kun avasit tuntemuksiasi. Se auttaa varmasti minuakin taas ymmärtämään paremmin puolisoni fiiliksiä