Raskaaksi 2020

Ovulaation jälkeen munarakkulan tilalle syntyy keltarauhanen. Ja jos raskaus alkaa niin keltarauhanen ei kuihdu pois, vaan ylläpitää raskautta niin kauan että istukka alkaa toimia, mut jos raskaus ei ala se kuihtuu pois ja tulee kuukautiset.
Mulla ovulaatiokipu on erilaista kun keltarauhasen tuottama kipu, ovulaatio on jomottavaa, vihlovaa tärinässä pahentuvaa kipua ja koko alamaha turpoaa,ihan kuin ois nestettä täynnä (johtuu varmaan siitä kun tulee pieni sisäinen verenvuoto ovulaation tapahtuessa ja painaa suolisto ym.) kun keltarauhasen aiheuttama on sellasta poltetta.
Kaikki eivät tietenkään tunne ovulaatiota saati keltarauhasen jomotuksia.
Kuulostaa juuri sille mistä voisi olla kyse mullakin. Meinaan 1kk sitten eli edelliskierron aikaan ultrattiin munasarjat ja todettiin oikeassa kasvamassa munarakkula eli follikkeli. Sieltä ovulaatio siis lähtenyt vaiko? Mutta sitten oli 4pv kuukautiset, niukemmat ja muuttui nopeasti niin että loppui. Raskauden yritystä oli 3 krt tuossa oviksen aikaan silloin. Nyt siitä vuodosta jo 14pv joten tämä outo pistely tuossa oikeassa munasarjassa on uutta ja outoa mulle. Oviksen tunnistan samanlaisista oireista eli kovista kivuista alavatsalla. Nyt ei ole sitä vielä ollut mutta pistelyä munasarjassa ollut jo 3pv. Raskaustestiä tehnyt kyllä ja edelleen haamuilee vain. Mutta siis haamut tulleet vasta vko sitten paremmin esiin ja lähipäivinä. Kohdunulkoista pelkään oireista koska miksi tuo pistely.

Kuulostaa juuri sille mistä voisi olla kyse mullakin. Meinaan 1kk sitten eli edelliskierron aikaan ultrattiin munasarjat ja todettiin oikeassa kasvamassa munarakkula eli follikkeli. Sieltä ovulaatio siis lähtenyt vaiko? Mutta sitten oli 4pv kuukautiset, niukemmat ja muuttui nopeasti niin että loppui. Raskauden yritystä oli 3 krt tuossa oviksen aikaan silloin. Nyt siitä vuodosta jo 14pv joten tämä outo pistely tuossa oikeassa munasarjassa on uutta ja outoa mulle. Oviksen tunnistan samanlaisista oireista eli kovista kivuista alavatsalla. Nyt ei ole sitä vielä ollut mutta pistelyä munasarjassa ollut jo 3pv. Raskaustestiä tehnyt kyllä ja edelleen haamuilee vain. Mutta siis haamut tulleet vasta vko sitten paremmin esiin ja lähipäivinä. Kohdunulkoista pelkään oireista koska miksi tuo pistely.

Mulla on kyllä ovis välillä vihlontaa ja välillä sellasta vatsa ja selkäsärkyä, että tuntuu. Tosi erilaisia ja eri vahvuisia kipuja. Enemmän sattuu ovis kun menkat :hilarious:. Kivut kestää joku 3-6päivää, kierrosta riippuen. Tois puoleinen kipu, viittais mun mielestä hyvin ovikseen ja kiertopäivätkin alkaa olla kohdillaan :happy:

Mä oon kerran tikuttanut oviksen. Se pamahti yhtäkkiä positiiviseksi ja iltapäivästä oli ovistesti jo nega. Eli jos olisin vaan kerran päivässä testannut, olis voinut mennä ohi. Raskauduin tosta kierrosta ja neiti nyt 5v, et ovis sillon varmasti oli :p

Muokattu viimeksi:
Mulla on kyllä ovis välillä vihlontaa ja välillä sellasta vatsa ja selkäsärkyä, että tuntuu. Tosi erilaisia ja eri vahvuisia kipuja. Enemmän sattuu ovis kun menkat :hilarious:. Kivut kestää joku 3-6päivää, kierrosta riippuen. Tois puoleinen kipu, viittais mun mielestä hyvin ovikseen ja kiertopäivätkin alkaa olla kohdillaan :happy:

Mä oon kerran tikuttanut oviksen. Se pamahti yhtäkkiä positiiviseksi ja iltapäivästä oli ovistesti jo nega. Eli jos olisin vaan kerran päivässä testannut, olis mennyt ohi. Raskauduin tosta kierrosta ja neiti nyt 5v, et ovis sillon varmasti oli :p
Ok
Mutta eilisillan raskaustesti näytti tälle. Ja taas sumea kuva sorry. En saanut parempaa.
Screenshot_20201202_122954.jpg

Ja tuo testi "meni" vähän pilalle. Ei alkanut imeytymään minuutissakaan, jouduin kastamaan uudelleen että otti virtsanäytteen siihen.. Sitten menikin sutuksi. Näkyykö susta siinä haaleaa viivaa.

Ok
Mutta eilisillan raskaustesti näytti tälle. Ja taas sumea kuva sorry. En saanut parempaa.
View attachment 96834
Ja tuo testi "meni" vähän pilalle. Ei alkanut imeytymään minuutissakaan, jouduin kastamaan uudelleen että otti virtsanäytteen siihen.. Sitten menikin sutuksi. Näkyykö susta siinä haaleaa viivaa.

En näe viivaa. Oon ainakin pari viikkoa nähnyt sun testejä, eikä ne oo mun silmiin muuttuneet mihinkään. Sekä digi testi oli nega, niin uskoisin kyllä siihen jo. Enemmän näen sulla ovulaatio mahdollisuuden, kun sitä vuotoakin oli.

Tällä palstalla joskus joku kertoi, että kierron vaiheesta ja naisen omasta hormoni toiminnasta riippuen raskaus testiin voi saada jotain haamun kaltaista. Jospa sulla olis jotain sellasta? Tiedän että tänne ladatessa kuvat menee sutuksi, hailakimmat viivat ei siis täällä näy. Sitten kun testi on positiivinen se alkaa kyllä jossain vaiheessa näkyä, myös kuvissa ja täällä.

Avena: Jos epäilet testejä, käy ihmeessä mittauttamassa hcg arvo verestä! Sen jälkeen ei tarvitse enää pähkäillä tilannetta ja tihrustaa viivoja.

Täällä ei vieläkään mitään merkkejä oviksesta. Normaalistikin oviskivut vaan toisella puolella, joten voisikohan olla ettei molemmat puolet enää vaan pelaa vaan tää kipuileva ainoastaan o_O

Kaveri sai keskenmenon, kuulin äsken. Tekee pahaa sen puolesta kun kovasti jo iloitsi pienestä! :sad001

Täällä menkkaoireet myllää ja tuli äsken hyvin pikainen huonovoininen aalto mutta se siitä. Kurkku kipee yhä ja vähä vilponen. Menkkoihin 3 päivää mut ehkä uskallan uittaa huomen aamulla. Ja seuraavan kerran vasta myöhemmin ellei menkat ala.. mut on nii vahvat oireet et vähän tekee mieli oikasta. o_O

+ Muoks. Ja pissattaa useammin kuin ennen

Mulla siis joka kierrossa ollu tätä polttoa ja tuikintaa ennen vuotoa, eli siis loppukierroasa, mutta raskautumiskierrossa se vaan jatkunut.
Ja tällä kertaa tuntemuksia on molemmin puolin. Sekä muita kohdun kasvukipuja.
Väsymys ollu valtaisaa, koko kropan voimattomuutta ja pahoinvointia. Ja janottaa paljon ja vessassa saa hypätä koko ajan. Paineen tunne kohdussa on välillä todella voimakasta. Tissit tuli tällä viikolla vasta oikeesti kipeiksi ja tää särky on kyllä todella kovaa verrattuna normi pms. Kipuihin. :hilarious:
Ovislimat ei jäänyt vaan ovislimoiksi vaan niitä on edelleen.

Ootko yhtään seuraillut sun aamulämpöjä? Siitä löytyy netistä aika hyvin tietoa.
Lämmöistä vois saada vähän osviittaa kierrosta myös, toki helpottaa jos yhtään tietää normaalia omaa lämpöä. Mulla tässä raskauskierrossa lämpö ollu vaan 36.6-36.8 vaikka muissa raskauksissa, jotka meni kesken oli 37.0 lämpö.
Mulla siis 36.3 välillä lämpö alkukierrosta, sit n. Päivä ennen ovista käy 35.8 ja nousee oviksen jälkeen 36.8-37 asteeseen, ja jos laskee siitä nii alkaa vuoto. Nyt ne ei oo laskenut alle 36.6, kun oon menossa rv 6+4 tällä hetkellä.

Muokattu viimeksi:
Täällähän on keskustelu käynyt vilkkaana viimeaikoina. En mitenkään ehdi kaikille vastaamaan, mutta lukenut olen jokaisen viestin ja myötäelänyt täällä ruudun toisella puolella teidän kaikkien erilaisissa tilanteissa.

Täällä vuoto kesti sen 6 päivää aika runsaana ja nyt oon tikutellut ovista. Tänään (kp 14) vihdoin pysyvä hymynaama clearbluen testiin ja eikun peitto heilumaan (ollaan kyllä jo ehkä vähän otettu varaslähtöä..:laughing002)! Tsemppiä meille kaikille, pitkää pinnaa piinailijoille ja plussatuulia ihan jokaiselle :Heartred Toivottavasti saatais kaikki se paras mahdollinen joululahja!

Pauliina hyvin näkyy viiva kuvaa avaamatta! Ja aikaisin tullut hyvä viiva! :happy: Vahvistumisia siis!

omanapa,
Kp26, dpo7-8 :smug: tänään illalla mielenkiintoinen kipu keskellä alavatsaa hävyn tienoilla, kerkesin jo hetkellisesti pohtimaan sitä kiinnittymiseksi :hilarious:
Mieliala on ja pysyy seesteisenä, naamassakaan ei vielä perus finnejä mitä ennen menkkoja yleensä :playful:

Tekis mieli kieltämättä jo huomenna dpo 8-9 uittaa testiä, ja hetken mietin että nappaisko kuitenkin puolikkaan teron vielä tänään ja huomenna mutta tulin siihen tulokseen, että koska teroja ei oo määrätty tiputteluun/lyhyeen luteaaliin niin antaa nyt olla :grin jos raskaus oliskin alkanut niin se menee miten menee teroista huolimatta :angelic:

Mutta kuitenkin mietin omaa keskittymiskykyä töissä, jos vaikka saankin haamulaisen - liekö tulisi oikeasti keskityttyä töihin :hilarious: Kuitenkin tarkistelen pyyhkiessä alkaako vuoto ja lauantaina oliskin sit jo dpo9-10, todennäköisempi plussa jos on tullakseen :grin ellei vuoto ala sitä ennen :laughing021

Pauliina hyvin näkyy viiva kuvaa avaamatta! Ja aikaisin tullut hyvä viiva! :happy: Vahvistumisia siis!

omanapa,
Kp26, dpo7-8 :smug: tänään illalla mielenkiintoinen kipu keskellä alavatsaa hävyn tienoilla, kerkesin jo hetkellisesti pohtimaan sitä kiinnittymiseksi :hilarious:
Mieliala on ja pysyy seesteisenä, naamassakaan ei vielä perus finnejä mitä ennen menkkoja yleensä :playful:

Tekis mieli kieltämättä jo huomenna dpo 8-9 uittaa testiä, ja hetken mietin että nappaisko kuitenkin puolikkaan teron vielä tänään ja huomenna mutta tulin siihen tulokseen, että koska teroja ei oo määrätty tiputteluun/lyhyeen luteaaliin niin antaa nyt olla :grin jos raskaus oliskin alkanut niin se menee miten menee teroista huolimatta :angelic:

Mutta kuitenkin mietin omaa keskittymiskykyä töissä, jos vaikka saankin haamulaisen - liekö tulisi oikeasti keskityttyä töihin :hilarious: Kuitenkin tarkistelen pyyhkiessä alkaako vuoto ja lauantaina oliskin sit jo dpo9-10, todennäköisempi plussa jos on tullakseen :grin ellei vuoto ala sitä ennen :laughing021

Millä testillä ajattelit aloittaa testauksen? Toivottavasti tulisi plussa :) lupaavia oireita ainakin!

@Avena1234 Halusin näyttää mun ovistikutukset lokakuulta ja tästä marraskuulta.
Lokakuun kuvassa näkyy jatkuva häilyvä toinen viiva, joka sitten muuttui positiiviseksi o-testiksi vähitellen kp11 aikoihin.
Nyt tän marraskuun osalta testissä ei näkyny ku hyyyyvin hento toinen viiva jos sitäkään (välillä hentona, välillä ei ollenkaan) kunnes se o+ sieltä pärähti kp14 päiväsaikaan.
Kaks kiertoa ja kaks hyvin erilaista tikutussessiota:shy: Molemmissa kierroissa vielä oon tehny aina o+digit kun viivat lähteneet tummumaan yhtä tummiksi.
Eli myös sullakin saattaa helposti kierrot olla erilaisia ja hormonitasot vaihdella isostikin kiertojen välillä

Liitteet

• IMG_20201031_190321.jpg
    IMG_20201031_190321.jpg
    18.1 KB · Katsottu: 192
  • IMG_20201126_160118.jpg
    IMG_20201126_160118.jpg
    24.2 KB · Katsottu: 194
omanapa,

Täällä kans kärvistellään dpo7, kp vasta 24 ja pitäis vielä muutama päivä jaksaa... toki en yhtään tiiä millon täti mahdollisesti tässä kierrossa olis kurvailemassa paikalle :wideyed: en tiiä, aina sitä toiveita elättelee vaikka tietää, että suht. mahdotonta on kun jouduin viime viikolla käydä siellä gynepolilla. Ehkä joku ihan olematon mahollisuus olis että se munasolu olis irronnut niin vasta sillon että olis ollu turvassa jossain ja lisäksi että olis jääny jotain mihin kiinnittyä :facepalm: noh, kohtahan tuon tietää, ainakin nyt ovis oli jo vähän paremmassa vaiheessa kiertoa (kp 17) jos vaan kierron pituus alkaa olla normaali 28-29.

Ihmemaanlapsi, mulla on tossa One stepin herkkiä (10), joilla aattelin ekaks koittaa ja sit vasta jos siinä jotain mikä vahvistuu Sofin 25 herkkysillä liuskoilla ja jos niissä selkeää ni sit nappaan digin apteekista :joyful: Lupaaviltahan nää sinänsä tuntuu, mut voi hyvin olla teroistakin :angelic::hilarious:

daiya, tää on kyllä kans yhdenlaista tää ku pitäis jaksaa oottaa ja tietää että selkeempää se on jos jaksais odottaa :bookworm: muttakun ei malttais toisaalta :hilarious: puhaltelen plussia sinne suunnille :happy:

omanapa,
Ei kiesus, meni tunteisiin poliisien jakson huonosti voivat itsetuhoiset nuoret :oops: Oon pehmo sisältä vaikka olisinkin ”tottunut” näihin, ja herkkäkin sinänsä mutta - mä en itke - juurikaan. Nyt piti pyyhkästä silmäkulmaa ja pala oli kurkussa, vaikka päivittäinhän mä olen työssäni jo 4v kohdannut pahaa oloa ja itsetuhoisuusasioita niin nuorilla kuin vanhoillakin. Hitsin hormonit :scared001Oli ne sitten kiertoon liittyviä tai viitaten plussaan niin eih. Syyskuussa plussaamisesta aukes hanat ja vuosiin en itkenyt yhteensä niin paljon ku yhden illan aikana syyskuussa :laughing021 ja niitä iltoja riitti... :whacky011

Saas nähdä maltanko lauantaihin :rolleyes:

Noi ei oo viel ihan tasavahvat? Testaisin aamulla uusiksi ja jos on haaleempi, niin laskisin huomiseks dpo0, jos tummempi, niin laskisin perjantaiksi dpo0 :)
Eli mitä tarkoittaa? :)
Jos huomenna aamulla tummentunut lisää on ovulaatio koska? Ja jos haalenemaan aamulla mitä tarkoittaa? Koska se ovis siis mulla on? Nyt on kp14.
IMG_20201202_222213.jpg

Piinailija ilmoittautuu dpo7 suureen joukkoon :whacky011 on pientä tukkoisuutta, arat ikenet, munasarjavääntöä ja paljon valkkaria. Ajoittain myös närästystä ja iltapalelu. @Tammenterho91 lailla mäkään en uskalla elätellä toiveita, kun on ekaa kiertoa terot käytössä :rolleyes:

Jos huomenna aamulla tummentunut lisää on ovulaatio koska? Ja jos haalenemaan aamulla mitä tarkoittaa? Koska se ovis siis mulla on? Nyt on kp14.View attachment 96852

Yleensä kun tikkuun tulee ovis+ niin seuraava päivä on ovis eli dpo 0. Toi lh-huippuhan tulee ennen ovulaatiota noin 24 h, toisilla vähemmän toisilla enemmän.

Jos huomenna aamulla tummentunut lisää on ovulaatio koska? Ja jos haalenemaan aamulla mitä tarkoittaa? Koska se ovis siis mulla on? Nyt on kp14.View attachment 96852

Joo sanoisin kans että vielä kannattaa testata että näät mihin suuntaan lähtee, mutta lähellä varmasti jo on :) ja tosiaan jos vielä huomenna tummempi niin sitte ovis vasta seuraavana päivänä tai sitä seuraavana. Esim. noi sovellukset kaikki merkkaa oviksen seuraavalle päivälle siitä, kun merkkaa sinne ovisplussan, koska keskimäärin sillon se on.

Takaisin