J
Julia. 84
Vieras
Mä lueskelin sen verran ketjua, että joku tuskasteli ku:n oireiden kanssa - siihen halusin sanoa vain, että jos se on tai siitä herää epäily, tunnet sen kyllä. Se kipu ei ole mitään pientä jomottelua tai vihlomista, vaan oikeasti tosi syvää toispuoleista kipua, joka säteilee ja siihen liittyy usein myös pahoinvointia, toisilla jopa oksentelua. Eli niin kauan kuin yleisvointi ok en olisi superhuolissani plussan jälkeen :) ja se kipuilu alkaa usein just rv 6 eteenpäin sekä sit on niitä vuotoja, nää kaikki piti mulla ainakin paikkansa, mut onneksi meni seurannalla spontaanisti ohi.
Niin ja mitä tulee siihen varhaiseen ultraan, niin oon sitä mieltä, ettei kannata mennä siihen, ellei ole joku syy, kuten aiempi kohdun ulkoinen raskaus tai epäily siitä, keskenmenot, hoidot yms. Ite sain sillä vain pahan mielen ja ultraaja meinasi tuomita normaalin raskauden tuulimunaksi, kun ei löytänyt sikiökaikua rv 6+6 vaikka pikkuinen oli lähtenyt aluilleen ihan normaalisti, ja rv 9 siellä killuttelikin jo ihan oikea beibi sykkeineen. :bag:
Oikeasti virhearvion riski on tosi suuri noilla aikaisilla viikoilla ja lähes aina tarvitaan seurantaa, pisimmillään se 3 vkon päähän, mut varmaan reilussa viikossakin näkee, että onko kehitystä tapahtunut. Tästä mä opin, etten turhaan kiirehdi tota aikaa ja, että julkiseltakin voi pyytää sen ekan varhaisen ultran, koska oli tosi tympeää mennä pettyen sekä rahastettuna kotiin yksityiseltä. Oikeesti se ovulaatio on saattanut käydä paljon myöhemminkin, kuten meilläkin selvisi, et noin 2 viikkoa myöhemmin olin ovuloinut kun normaalisti. Tää kaikki herätti vaan tarpeetonta huolta ja siksi mietin jatkossa milloin ko. tutkimukseen menen. :bag:
Käsittääkseni se meni ainakin nii @Hankikanto yritti @Milalai ta varoitella kohdunulkoisesta ja vaati kertomaan läheisille raskaudesta kun joku ei ollu kertonut ja nainen pyörtynyt ym, ja hakeautumaan ultraan tai hcg mittaukseen vaikka milalai oli pelkästään huolissaan ala selkäkipujen olevan keskenmenon alkua kun oli niin pienet rvt. Tai Mitä tästä vierestä seurasin ja ymmärsin näin asian menevän? . Eli ei kukaan pelännyt itsensä puolesta vaan toisen vaikka ei kyllä ollut syytä. Kohdunulkoisesta ei itsellä ainakaa tullu alaselkäkipua.
Kun Itsellä myös tämä KU kokemus, et se kipu on sellasta mitä ei voi erehtyä ja ei kyllä heti plussatessa oireile. Tai toki kaikki eivät plussaakaan kohdunulkoisesta.
Asiasta toiseen Keskustelin tänään ystäväni kanssa joka työskentelee naistentautien klinikalla. Hän sanoi että raskauden aikana alussa varsinkin, voi olla todella koviakin kipuja nii selässä kuin alamahalla ja reisissä ja nivusissa ku kohdun kannattimet alkaa välittömästi löystymään se on hormonit jotka saa sen aikaa, eli kroppa antaa käskyn alkaa tehdä valmisteluja tulevaa syntymää varten ja tästä syystä voi olla heti plussatessa koviakin kipuja kropassa. Varsinkin uudelleen synnyttäjillä koska kroppa muistaa. Aika järkeen käypää settii.