Raskaaksi 2020

Rfsut on kyl näyttäny harmaita haamuja aiheetta joillekkin, mutta ihan kun tässä sun testissä olis kuitenkin punasta väriäkin mukana. :think005

Muoks. Ja näkyy siis ihan kuvaa avaamattakin tuo haamu.
Mitäs tästä sanotte?
IMG_20201117_194059-01.jpeg
IMG_20201117_195700.jpg

Liitteet

• IMG_20201117_195604.jpg
    IMG_20201117_195604.jpg
    9.8 KB · Katsottu: 171
Tästä on vielä vaikea sanoa kuvan perusteella onko oikea haamu. Ehkä livenä näkyy paremmin ja toivottavasti huomenna näkyy jo kuvassakin!

Näin myös ajattelen. Silmälle näkyy paremmin mutta on niin hailura että en ota kyllä mitään ajatusta raskaudesta vielä päähäni. Huomenna uutta testiä ja varmaan viimeistään ylihuomenna olisi sitten vahvempi jo jos tosi juttu.

Kyllä näissä kaikissa testi kuvissa tällä sivulla on jotain nähtävää, ettei mielestäni ole täysin selvä nega.
Olen puulla päähän lyöty.. En haluais miehelle paljastaa vielä epäilyä, et saattaa olla kyytiläinen. Haluan saada kunnon varmistuksen testeihin, että voin hänet sitten mukavasti yllättää.
Mulla on sellainen oire mitä ei ole ollut aikaisemmin on paineen tunne alavatsassa ja se on jatkuvaa. Pms oireissa on ollut enemmän aaltoilevaa. Sormet ristiin nyt, et vaaaava tulee tähän taloon!!

Kyllä näissä kaikissa testi kuvissa tällä sivulla on jotain nähtävää, ettei mielestäni ole täysin selvä nega.
Olen puulla päähän lyöty.. En haluais miehelle paljastaa vielä epäilyä, et saattaa olla kyytiläinen. Haluan saada kunnon varmistuksen testeihin, että voin hänet sitten mukavasti yllättää.
Mulla on sellainen oire mitä ei ole ollut aikaisemmin on paineen tunne alavatsassa ja se on jatkuvaa. Pms oireissa on ollut enemmän aaltoilevaa. Sormet ristiin nyt, et vaaaava tulee tähän taloon!!

Ymmärrän ton että ei halua kertoa kumppanille ennen ku asia on varmistunut kunnolla. Vaikka mulla todennäköisesti pelkkä väärä roskishaamu niin silti tekisi jo mieli kertoa kun onhan nää isoja asioita. Toivottavasti saat varmistuksesi:Heartred

En oo ollu enkä kyllä ihan hetkeen ookaan :) Täälä päin ei oo niin kiirettä sillä ajanvarauksenkaan takia. Mulla tosiaan vasta dpo 18 tänään :grin
Ja jos kiinnittyminen oli dpo 8, muissa raskauksissa ollu dpo5-6 tuikintaa. Selittää miksi myöhemmillä dpolla tasavahvat vs edelliset raskaudet. Ja joo, ei sais verrata. Mutta aina sitä kaikenlaisia miettii :hilarious:

Oon kertonut joskus ennemminkin, mutten kauheasti tykkää käydä ylimääräisiä missään julkisissapaikoissa (paniikkihäiriö tausta ym) ennemmin aiheuttaa stressiä sellanen esim. Hcg seuranta. Kyllähän se raskaustesti kertoo, että raskaana ollaan ja koska viivat on kuitenki koko ajan tasaisesti vahvistunut,(48h n. Tuplaantunut viivan vahvuus) vaikkakin muihin raskauksiin verrattuna hitaammin, tai myöhemmillä dpolla, mut ei pitäs vertailla :grin
Enetin täs on tää oma vaisto ja tuntemukset jotka ristiriidassa koko ajan, mutta niille ei voi mitään, aika auttaa, ei mulla mitään stressiä tästä oo, vaan sellanen jännä fiilis. Jos menee kesken, niii sille ei voi sit mitään, valitettavan paljon kokemusta.

Ja ku ollaan miehen kanssa päätetty ettei mihkään hoitoihin lähdetä, vaan että jos meille toinen lapsi suodaan, nii sitten olisi ihanaa. Joten kliinisesti todetuista keskenmenoista ei oo meille silleen hyötyä, vaikka niitä on jo kaksi, mut siksi kun rv10 ja rv 11 olleet keskenmenot vaati ultran ja mahd. seurannan. (3km takana)
Ei kai vielä 4+ jotain näy ultralla mitään o_O tai en oo ainakaan ikinä kuullut että ultrattais näin, alussa :grin
Mä en meinaa siis ees mennä maksulliseen varhaisultraan, (koska se ei takaa että vauva jatkais kasvuaan, monesti lukenut että ultran jälkeen onkin lakannut kasvu ja np ultrassa suru-uutinen, musertavampaa se olis nähdä eloa ja sitten ei) vaan ihan perus np-ultra sitten kun on, ja mahdollisesti voi saada neuvola lääkäriltä ennen sitä ultra-ajan, ainakin esikoisen kohdalla oli rv 11+0, kun np-ultra oli 13+0 tms. Mut neuvolan ultra on nii antiikin aikainen, että näkyvyys oli aika huono :hilarious:

Tänää ainaki raskausoireet, tai väsy ja pissahätä ollu tosi läsnä :grin:sleep011:sleep002
Ja muutenkin raskaana oleva olo, alamaha turvoksissa, housut puristaa ym.
No nuo omat aatokset on pahoja. Ite pelkäsin edellsis kaikenlaista mutta täs viimeses ei tullu mitään sellaista kovin voimakasta tuntemusta vaikka tietysti pelkäsi menetystä hyvinkin pitkälle. Että mene ja tiedä, äidinvaistot, aika näyttää.

Ajattelin vain jos sulla on kovasti jotain kipuja niin KU voi olla hengenvaarallinenkin.

Ymmärrän ton että ei halua kertoa kumppanille ennen ku asia on varmistunut kunnolla. Vaikka mulla todennäköisesti pelkkä väärä roskishaamu niin silti tekisi jo mieli kertoa kun onhan nää isoja asioita. Toivottavasti saat varmistuksesi:Heartred
Mä taas en ymmärrä :D meillä "projekti" oli vahvasti yhteinen. Enkä kyllä osais olla hiljaakaan - en vaan pysyis nahoissani :D

Kysymys babyplanista :) ja onnea kovasti!
Ajattelin tilata sieltä, maksuvaihtoehdoissa oli eri vaihtoehtoja, mutta ei anna kuin pankkikortti vaihtoehdon? En jaksaisi näppäillä sitä ja hakea korttia :hilarious: vaan maksaa verkkopankissa :bored: mutta miten :shifty:
Saitko vastauksen? Tässä ajassa oot varmaan jo hakenu sen kortin. Ellei se asu eri paikkakunnalla sun kanssa :hilarious:

Mä taas en ymmärrä :D meillä "projekti" oli vahvasti yhteinen. Enkä kyllä osais olla hiljaakaan - en vaan pysyis nahoissani :D

Meillä mies on mukana ja ollaan sovittu että ehkäisyä ei käytetä ja kolmas saa tulla, mut ei se jaksa joka kuukausi kun kuumottelen että onko plussa vai ei :grin

Joo tässä täytyy pitää pää kylmänä kun ei menkatkaan ole virallisesti myöhässä. Taustalla on yhteinen yritys kohta vuosi täynnä. Mies on ollut pettynyt ja surullinen kun kuukautiset ovat alkaneet.
Mielestäni miestenkin tunteita pitää kuunnella ja ajatella. Se on heillekin joka kuukausi odotusta ja ajatusta vauvasta..En ole joka kerta kertonut jos olen testannut, ettei toisella herää turhaan toivo.
Raskautta yrittäessä keho tekee tepposia välillä.

No nuo omat aatokset on pahoja. Ite pelkäsin edellsis kaikenlaista mutta täs viimeses ei tullu mitään sellaista kovin voimakasta tuntemusta vaikka tietysti pelkäsi menetystä hyvinkin pitkälle. Että mene ja tiedä, äidinvaistot, aika näyttää.

Ajattelin vain jos sulla on kovasti jotain kipuja niin KU voi olla hengenvaarallinenkin.

Ei mulla oo siis oikeestaan kuin alaselkäkipua eilen joka säteili reisiin, eli supistusmaisia/avaavia kipuja jotka huoletti. Koska se on nimenomaan yleensä aina ennen vuotoa. Ei oo ns. Normaalissa raskaudessa ollu, muuta ku ristiselkäkipua. Onneks yön aikana katosivat, tai muuttivat muotoa häntäluukivuksi.
Keltarauhaskipuja on molemmin puolin tai sit sit toinen on jotain kohdunkannattimien kipua, mitkä on ihan normaaleja.
Ja kohdunulkoinen käsittääkseni oireilee vasta myöhemmällä rv 6-7 -> ja siihen vissii aika usein liittyy verivuoto. Mulla ei oo mitään vuotoa. (google laulanut aina jokaisessa raskaudessa:grin)
Lähinnä tarkoitin, että totta kai täs aina pyörii kaikki mielessä ennen np ultraan, että onko varmasti oikeessa paikassa ja ku viivat oman päänmukaan muka laahaa :grin omaa tahtiaan menevät. Mutta eipä täs oikeen muuta voi ku ootella ja katsoa.
Ja toivoa ettei menis kesken :rolleyes:

Saitko vastauksen? Tässä ajassa oot varmaan jo hakenu sen kortin. Ellei se asu eri paikkakunnalla sun kanssa :hilarious:

Juu tilattu on :hilarious:

Mua harmittaa kun viime hoitokierrossa olin varma raskaudesta, vaikka oli vain hailu viiva. Sain miehenkin uskomaan siihen. Mut se haalistui pois..johtui ehkä vain ovitrellestä. Mutta todella vaikeaa olisi pitää suu kiinni, saa nähdä kuinka seuraavassa hoidossa käy..

Mulla siirtyi gyne, piti olla ensi kierron alkupuolella, mutta se aika peruuntui. Nyt onkin sit jo viikon päästä, kp14. Voi olla et on just taas ovis ollut, mut elättelen toiveita et saisin sen keltarauhasen tuen nyt ja pääsis heti alottaa sen jo tähän kiertoon :)

näin viime yönä ihan ihme unia, toisessa kaveri oli saanut salaa kolmoset, toisessa olin jossain kumppanuusvanhemmuustapaamisessa etsimässä toista vanhempaa tulevalle lapselleni :think005 mistä nää kumpuaa, meilläkin mies kuitenkin oikeesti tässä hommassa mukana :laughing002

Juu tilattu on :hilarious:

Mua harmittaa kun viime hoitokierrossa olin varma raskaudesta, vaikka oli vain hailu viiva. Sain miehenkin uskomaan siihen. Mut se haalistui pois..johtui ehkä vain ovitrellestä. Mutta todella vaikeaa olisi pitää suu kiinni, saa nähdä kuinka seuraavassa hoidossa käy..
Yhtälailla mieskin saa kokea pettymyksen, eikai niitä suojella tarvi pettymyksiltä.
Toivottavasti tarraa pian teillä! <3

Ei mulla oo siis oikeestaan kuin alaselkäkipua eilen joka säteili reisiin, eli supistusmaisia/avaavia kipuja jotka huoletti. Koska se on nimenomaan yleensä aina ennen vuotoa. Ei oo ns. Normaalissa raskaudessa ollu, muuta ku ristiselkäkipua. Onneks yön aikana katosivat, tai muuttivat muotoa häntäluukivuksi.
Keltarauhaskipuja on molemmin puolin tai sit sit toinen on jotain kohdunkannattimien kipua, mitkä on ihan normaaleja.
Ja kohdunulkoinen käsittääkseni oireilee vasta myöhemmällä rv 6-7 -> ja siihen vissii aika usein liittyy verivuoto. Mulla ei oo mitään vuotoa. (google laulanut aina jokaisessa raskaudessa:grin)
Lähinnä tarkoitin, että totta kai täs aina pyörii kaikki mielessä ennen np ultraan, että onko varmasti oikeessa paikassa ja ku viivat oman päänmukaan muka laahaa :grin omaa tahtiaan menevät. Mutta eipä täs oikeen muuta voi ku ootella ja katsoa.
Ja toivoa ettei menis kesken :rolleyes:
Ei kai siinä aina vuotoa ole? Läheisten on kuitenkin hyvä tietää plussasta. Ea-kurssilla vetäjä kerto ambulanssitarinan - nainen oli menny tajuttomaksi eikä ollu siipalleen kertonut raskaudesta. Selvisi mutta hurjasti verta oli tarvinnu. Tällee oikeen pelottelen niin et saa nukuttuakaa kohta... Murehdin täällä sun puolesta :grumpy:

Ei kai siinä aina vuotoa ole? Läheisten on kuitenkin hyvä tietää plussasta. Ea-kurssilla vetäjä kerto ambulanssitarinan - nainen oli menny tajuttomaksi eikä ollu siipalleen kertonut raskaudesta. Selvisi mutta hurjasti verta oli tarvinnu. Tällee oikeen pelottelen niin et saa nukuttuakaa kohta... Murehdin täällä sun puolesta :grumpy:

Siis häh miksi murehdit :hilarious: vasta muutama päivä sitten oon plussannut, ovulaatio tiedossa ja dpo 18 menossa, eli hyvin varhainen raskaus. Kohdunulkoinen ei oireile käsittääkseni näin aikaisin, saati aseta ketään hengenvaaraa koska kyse on jostain riisinjyvänkokoisesta alkiosta :grin joka ei revi kenenkään munanjohdinta.
Ja selkä/menkkakipuja joita on lähes joka raskaudessa. Lähinnä pelottaa että enteileekö se taas keskenmenoa, kuten viimeksi rv 11 tai edelliskerralla rv 7->rv10 kunnes meni kesken, sillonkin oli vuotoja ja hyvin kovia kipuja, muttei sekään ollut kohdunulkoinen.

Ja mun lähinomainen eli mies kyllä tietää tietenkin raskaudesta, miksi eit tietäis? Niin en nyt ymmärrä koko asiaa. Sekoitatko johkin toiseen?
Ei mua kyllä yhtään pelota tällä hetkellä kohdunulkoinen enkä edes ymmärrä miksi pitäs pelottaa?

Mua murehdituttaa kyllä jos tääki menee kesken ku vaisto sanoo olemaan varovainen, mut en mä kyllä kaipaa mitään yritystä pelotella kohdunulkoisesta, koska mun kohdalla olis siihen liian aikaiset viikot ja lisäksi ei edes siihen liittyviä kipuja ja toivon todella ettei tulekaan! :banghead:

Mut hyvää yötä nyt :grin

Mulla ollut kohdunulkoinen. Kivut alkoi rv 7+jotain eli rv 8. Ensin luulin että oli normaalia kipua mut sit alkoi tuhruvuoto jota oli ollu siinä raskaudessa aina välillä . Seuraavana päivänä hartiapisto ja kivut paheni tuntui hyvin kovalta ovulaatiokivulta kunnes illalla vessassa ollessa ponnistaessa jokin napsahti ja verta tuli solkenaan. Kipu vähän hetkeksi helpotti mutta sitten olikin jo kiire sairaalaan kun alkoi pyörryttää ja hartiapistokipu paheni sekä alavatsa alkoi kipeytyä laajemmin. Munatorvi repes siis ponnistuksessa. Se leikattiin pois ja raskauduin yhdellä munanjohtimella kolmannella yrityksellä.

Mutta tuo pelottelu on kyllä turhaa. Suurin osa kohdunulkoisesta hoituu itsekseen ja odottaja luulee normaaliksi keskenmenoksi. Ja ei oireile heti plussatessa muuta ku mahdollisella vuodolla tai just et raskaustesti on nega ja sit vasta myöhään plussa tai vaan haamua

Mahtaakohan olla vain viivanpaikka :banghead::banghead: miksi täytyy olla malttamaton :grin ei oo sofin testi :bookworm: dpo8

Liitteet

• 827EEE7B-FC0C-47A0-BC1D-8D013B950186.jpeg
    827EEE7B-FC0C-47A0-BC1D-8D013B950186.jpeg
    15.7 KB · Katsottu: 186
  • 7F3326E4-2D1D-4E09-89F8-29C015C08438.jpeg
    7F3326E4-2D1D-4E09-89F8-29C015C08438.jpeg
    15 KB · Katsottu: 186
Takaisin