Raskaaksi 2020

Paheni alkuun ja viikoilla 18-19 hellitti. Toki edelleen kärsin kovista kivuista ja suonenvedot pahat mut mulla pahin ollut sokerit eli pelättiin raskausajan diabetesta tosin nyt saatu kuriin. Eli kärsin kauheita kipui mut helpotti ja nyt on taas huonompaan suuntaan mennyt kun tullut lantion seudulle painetta ja repäisee ja nivelet jumissa ja jäykät. Ja nyt tuli vuosisadan ihottuma Eli mun atooppinen ihottuma levisi ja on nyt pari viikkoa ollut huonona. Iho ihan repeilee ja varsinkin nyt mahan seutu... se on tyly mut siihen sain voiteen ja toivottavasti auttaa. Arpia on ilmaantunut nyt vasta kun maha otti spurtin kasvussa .. toivottavasti sulla helpottaa pian mut varaudu pahimpaan kun autoimmuunisairauksia. Lääkityksiä saanut rukata koko ajan

Okei, tsemppiä kaikkeen! :happy:
Ehkä sullakin vielä helpottaa. Mua helpottaa se, että mun ei oo pakko pärjätä ilman lääkkeitä, et niitä on lupa syödä ja tosi hyvä niin :)
Mulla tullut nyt jo arpia, kun mulla jatkuvasti turvottelua liittyen tähän perussairauteen, niin nyt on vaan raskausarpien vauhti lisääntynyt :hilarious: oli siis niitä jo aiemminkin tästä samasta syystä. Täällä toi atopia on kans tuttua, mulla alkoi vatsan ja rintojen seudulta jo rv 6 ja ei meinaa rauhoittua :shifty: Mut en valita, tää on silti lievempi kun vuosiin :grin Radia ei mulle ainakaan vielä tullut, oli nimittäin todella matalat sokerit paastossa ja rasituksessa (4,5 ja 1h jälkeen 5,4 ja sitten tippui 3,4:hilarious:) Nytkin huomaan olosta, että välillä tosi paha pahoinvointi ja se on pahimmillaan kun sokerit on alhaalla eli syön edelleen tosi usein pieniä välipaloja, eikä pahoinvointikaan ole hellittänyt, mut silti sitkuttelen töissä :oops:

Aamu valkeni ja mieli on parempi, yöllä heräsin ja kun kävin vessassa ja iski pahoinvointi kohtaus, en kuitenkaan oksentanut. Ja nyt tein aamun ekasta lähes tasavahvat. Jännä ku yleensä aamun eka ollu huonoin, tässä raskaudessa taas paras. Ehkä kaikki raskaudet on nii erilaisia, ei pitäs vertailla. Digit taidan jättää kauppaan, ei niistä tuu ku huolta :grin
Alaselkäkipu edelleen on ja vasemmalla keltarauhanen tuikkii, mulla on täs nyt ollu molemmin puolin keltarauhas tuikintaa, mikä tietty herättää sit huolen jostain kohdunulkoisestakin, toivottavasti ei. Eikö siinäkin kivut tuu vasta lähempänä rv 6-7.

Ei täs oikein voi muuta kun ootella ja katsoa mihin päin edistyy. Parempi fiilis kuitenkin jo. Vaikkei vielä luottoa oo jatkuvuuteen ja sit jos menee kesken nii uutta yritystä perään. Ei siinä muu auta :rolleyes:
Oletko ollut neuvolaan yhteyksissä? Verikokeella näkyy hormoniarvo ainakin. (Ja jos menee kesken tms niin tuo verikoeraskaustesti lasketaan kliinisesti todetuksi, joita pitää olla kolme ennenkö pääsee tutkimuksiin jos siis on vaikeuksia saada vauva syliin asti). Saattavat tylysti todeta että pitää vain odottaa mutta kunnon perusteluilla saa esim lähetteen labraan. En tiedä näkyiskö ultralla jo jotain?
Toivottavasti kaikki on hyvin kuitenkin.

Okei, tsemppiä kaikkeen! :happy:
Ehkä sullakin vielä helpottaa. Mua helpottaa se, että mun ei oo pakko pärjätä ilman lääkkeitä, et niitä on lupa syödä ja tosi hyvä niin :)
Mulla tullut nyt jo arpia, kun mulla jatkuvasti turvottelua liittyen tähän perussairauteen, niin nyt on vaan raskausarpien vauhti lisääntynyt :hilarious: oli siis niitä jo aiemminkin tästä samasta syystä. Täällä toi atopia on kans tuttua, mulla alkoi vatsan ja rintojen seudulta jo rv 6 ja ei meinaa rauhoittua :shifty: Mut en valita, tää on silti lievempi kun vuosiin :grin Radia ei mulle ainakaan vielä tullut, oli nimittäin todella matalat sokerit paastossa ja rasituksessa (4,5 ja 1h jälkeen 5,4 ja sitten tippui 3,4:hilarious:) Nytkin huomaan olosta, että välillä tosi paha pahoinvointi ja se on pahimmillaan kun sokerit on alhaalla eli syön edelleen tosi usein pieniä välipaloja, eikä pahoinvointikaan ole hellittänyt, mut silti sitkuttelen töissä :oops:
Mäkin olin saikulla vaan 3 viikkoa (!) Ja nyt oon ollut töissä ja ollut hyvä olo. Häiritsee nää sairaudet mut suurimman osan aikaa osaa nauttia kun neiti potkii ja on vilkas tapaus. Välillä säikähdän jos ei tunnu liikkeitä mut sit hän liikkuu taas :)

Huomenta pitkästä aikaa! En ole foorumilla ollut kohta kahteen kuukauteen :oops: En ehtinyt selata nyt kaikki viestejä, enkä siis tiedä ketä vanhoja tuttuja nimiä täällä enää on :happy: Toivottavasti monet ovat siirtyneet jo plussanneisiin!

Mutta kyselisin kokemuksia Clearbluen haamuista. Tein aamulla testin ja omiin silmiin siinä haamu on, mutta tuleeko näihin testeihin helposti vääriä haamuja?

Kuva nyt vähän näköjään heikkenee tänne ladattaessa.

En ainakaan oo kuullut että vääriä juurikaan antaisi. Omalla kohdalla mielestäni tämä testi näytti parhaiten alkaneen raskauden.:happy: Toivotaan että sullakin sielä tosi kyseessä.:happy093

En tiedä miks oli pakko tehdä mutta teinpä silti yhden testin kesken päivän ja vain tunti väliä edelliseen vessakäyntiin ja haamu tuli siitäkin:smiley-angelic002 ei varmaan kyllä tähän saa näkyviin, mut koitan silti. Aamulla kunnon uusintatesti. Ei tätä kyllä meinaa uskoa. Meidän neiti kun kysyi eilenkin iltapalapöydässä voisinko synnyttää meille vauvan :love7

Liitteet

• BC054F0F-427B-481C-9BD0-CD9E2257CB0B.jpeg
    BC054F0F-427B-481C-9BD0-CD9E2257CB0B.jpeg
    31.4 KB · Katsottu: 193
En tiedä miks oli pakko tehdä mutta teinpä silti yhden testin kesken päivän ja vain tunti väliä edelliseen vessakäyntiin ja haamu tuli siitäkin:smiley-angelic002 ei varmaan kyllä tähän saa näkyviin, mut koitan silti. Aamulla kunnon uusintatesti. Ei tätä kyllä meinaa uskoa. Meidän neiti kun kysyi eilenkin iltapalapöydässä voisinko synnyttää meille vauvan :love7

Ihana plussa siellä :Heartpink onnea ja tarrasukkia! Mikä dpo?

Mä kans mietin et maltanko edes odottaa aamuun ton testin teon suhteen. Vaikka eihän se tulos siitä mihinkään kahdeksassa tunnissa muutu.

Oletko ollut neuvolaan yhteyksissä? Verikokeella näkyy hormoniarvo ainakin. (Ja jos menee kesken tms niin tuo verikoeraskaustesti lasketaan kliinisesti todetuksi, joita pitää olla kolme ennenkö pääsee tutkimuksiin jos siis on vaikeuksia saada vauva syliin asti). Saattavat tylysti todeta että pitää vain odottaa mutta kunnon perusteluilla saa esim lähetteen labraan. En tiedä näkyiskö ultralla jo jotain?
Toivottavasti kaikki on hyvin kuitenkin.

En oo ollu enkä kyllä ihan hetkeen ookaan :) Täälä päin ei oo niin kiirettä sillä ajanvarauksenkaan takia. Mulla tosiaan vasta dpo 18 tänään :grin
Ja jos kiinnittyminen oli dpo 8, muissa raskauksissa ollu dpo5-6 tuikintaa. Selittää miksi myöhemmillä dpolla tasavahvat vs edelliset raskaudet. Ja joo, ei sais verrata. Mutta aina sitä kaikenlaisia miettii :hilarious:

Oon kertonut joskus ennemminkin, mutten kauheasti tykkää käydä ylimääräisiä missään julkisissapaikoissa (paniikkihäiriö tausta ym) ennemmin aiheuttaa stressiä sellanen esim. Hcg seuranta. Kyllähän se raskaustesti kertoo, että raskaana ollaan ja koska viivat on kuitenki koko ajan tasaisesti vahvistunut,(48h n. Tuplaantunut viivan vahvuus) vaikkakin muihin raskauksiin verrattuna hitaammin, tai myöhemmillä dpolla, mut ei pitäs vertailla :grin
Enetin täs on tää oma vaisto ja tuntemukset jotka ristiriidassa koko ajan, mutta niille ei voi mitään, aika auttaa, ei mulla mitään stressiä tästä oo, vaan sellanen jännä fiilis. Jos menee kesken, niii sille ei voi sit mitään, valitettavan paljon kokemusta.

Ja ku ollaan miehen kanssa päätetty ettei mihkään hoitoihin lähdetä, vaan että jos meille toinen lapsi suodaan, nii sitten olisi ihanaa. Joten kliinisesti todetuista keskenmenoista ei oo meille silleen hyötyä, vaikka niitä on jo kaksi, mut siksi kun rv10 ja rv 11 olleet keskenmenot vaati ultran ja mahd. seurannan. (3km takana)
Ei kai vielä 4+ jotain näy ultralla mitään o_O tai en oo ainakaan ikinä kuullut että ultrattais näin, alussa :grin
Mä en meinaa siis ees mennä maksulliseen varhaisultraan, (koska se ei takaa että vauva jatkais kasvuaan, monesti lukenut että ultran jälkeen onkin lakannut kasvu ja np ultrassa suru-uutinen, musertavampaa se olis nähdä eloa ja sitten ei) vaan ihan perus np-ultra sitten kun on, ja mahdollisesti voi saada neuvola lääkäriltä ennen sitä ultra-ajan, ainakin esikoisen kohdalla oli rv 11+0, kun np-ultra oli 13+0 tms. Mut neuvolan ultra on nii antiikin aikainen, että näkyvyys oli aika huono :hilarious:

Tänää ainaki raskausoireet, tai väsy ja pissahätä ollu tosi läsnä :grin:sleep011:sleep002
Ja muutenkin raskaana oleva olo, alamaha turvoksissa, housut puristaa ym.

Muokattu viimeksi:
Ihana plussa siellä :Heartpink onnea ja tarrasukkia! Mikä dpo?

Mä kans mietin et maltanko edes odottaa aamuun ton testin teon suhteen. Vaikka eihän se tulos siitä mihinkään kahdeksassa tunnissa muutu.

Kiitos paljon! :Heartred Dpo 7 vasta tänään :confused004 :smiley-angelic002

Suosittelen odottamaan aamuun, ainakin kunnon tauko edellisestä pissasta ja tietty riippuen merkistä mihin aikaan päivästä suositellaan tehtävän :rolleyes: mutta ymmärrän täysin jos ei malta odottaa :grin

Onks tota kuvaa jotenki muokattu? Näyttää et olis eka vpun kohta, sit valkoinen, sit vpun ja sit kontrolliviiva oikealla reunassa. Onks toista kuvaa?

Mulla ainakin älykamera puhelimessa tekee just tuollasta :grin eli ei kyse omasta muokkauksesta, mutta kamera keksii kuvattavasta kohteesta tietyn asian ja asettaa omat säädöt sen mukaan. Mulla testit on yleensä ollu tekstejä ja näin ollen kontrollia on paljon ja niihin tulee myös just noin. Toki en tuosta kuvasta voi tietää, mut näyttää just sellaselta omaan silmään :grin

Kiitos paljon! :Heartred Dpo 7 vasta tänään :confused004 :smiley-angelic002

Suosittelen odottamaan aamuun, ainakin kunnon tauko edellisestä pissasta ja tietty riippuen merkistä mihin aikaan päivästä suositellaan tehtävän :rolleyes: mutta ymmärrän täysin jos ei malta odottaa :grin

No en pystynyt odottaa, 1h pidätyksellä ja blanco:smiley-ashamed005:grin

Mulla ainakin älykamera puhelimessa tekee just tuollasta :grin eli ei kyse omasta muokkauksesta, mutta kamera keksii kuvattavasta kohteesta tietyn asian ja asettaa omat säädöt sen mukaan. Mulla testit on yleensä ollu tekstejä ja näin ollen kontrollia on paljon ja niihin tulee myös just noin. Toki en tuosta kuvasta voi tietää, mut näyttää just sellaselta omaan silmään :grin

Ahaa okei! Kiitos selvennyksestä! :happy:

Tässä tää äskeinen. No, ehkä se huomenna on selkeämpi jos hcgtä.

Liitteet

• IMG_20201118_203523.jpg
    IMG_20201118_203523.jpg
    38.9 KB · Katsottu: 170
Takaisin