Raskaaksi 2020

Mä joudun varmaan nyt oikeesti tänne 2020 raskaaksi ryhmään
Kierukan poiston kanssa ongelmaa ja lääkärin aikaa odottelen. Kysyin TK:sta poistoa vaan eipä ole aikoja. Koko meidän alueella on pulaa lääkäreistä ja jonot on pitkiä. Sama siis onko neuvolan vai tk jonossa...
 
Mä joudun varmaan nyt oikeesti tänne 2020 raskaaksi ryhmään
Kierukan poiston kanssa ongelmaa ja lääkärin aikaa odottelen. Kysyin TK:sta poistoa vaan eipä ole aikoja. Koko meidän alueella on pulaa lääkäreistä ja jonot on pitkiä. Sama siis onko neuvolan vai tk jonossa...
Eikö neuvolan terkka voi ottaa sitä pois? Minulta terkka ensin yritti ottaa, mut lääkäri sen sit lopulta otti pois. Terkkakin olis saanut sen, mut lääkäri uskalsi ronklata enemmän :joyful:
 
Ompas jännä, että jopa kierukan poistoon on noin kovat jonot. Voin kuvitella kuinka turhauttavaa, koska kun tekee mieli aloittaa yrittäminen niin se on nyt eikä kohta! :whacky011

Eilen käyty lääkärillä joka virallisesti diagnosoi keskeytyneen keskenmenon ja antoi tyhjennystä varten ensimmäisen pillerin. Sunnuntaina sit kotona loput ja siitä pitäisi alkaa tyhjennys. Hiukan erilailla olin kuvitellut isänpäivän menevän... Meillä ensimmäinen toiveissa niin kaikki tuollainen tuntuu tosi isolta ja siistiltä, olin jo suunnitellu tulevalle isälle lahjaa mutta nyt sen tehtävä onkin katsoa että miten mun vointi menee..
Toivottavasti menee kerralla maaliin. Kuulemma jos 4vkn kuluttua raskaustesti nega niin saadaan lähteä yrittämään, ei tarvitse odotella menkkoja. Onko kokemusta kuinka kauan menee että kierto normalisoituu, tai edes alkaa?
 
Ompas jännä, että jopa kierukan poistoon on noin kovat jonot. Voin kuvitella kuinka turhauttavaa, koska kun tekee mieli aloittaa yrittäminen niin se on nyt eikä kohta! :whacky011

Eilen käyty lääkärillä joka virallisesti diagnosoi keskeytyneen keskenmenon ja antoi tyhjennystä varten ensimmäisen pillerin. Sunnuntaina sit kotona loput ja siitä pitäisi alkaa tyhjennys. Hiukan erilailla olin kuvitellut isänpäivän menevän... Meillä ensimmäinen toiveissa niin kaikki tuollainen tuntuu tosi isolta ja siistiltä, olin jo suunnitellu tulevalle isälle lahjaa mutta nyt sen tehtävä onkin katsoa että miten mun vointi menee..
Toivottavasti menee kerralla maaliin. Kuulemma jos 4vkn kuluttua raskaustesti nega niin saadaan lähteä yrittämään, ei tarvitse odotella menkkoja. Onko kokemusta kuinka kauan menee että kierto normalisoituu, tai edes alkaa?
Sain tyhjennyslääkkeet kahteen kertaan kun kohtu ei kunnolla tyhjentynyt ekalla kerralla. Kaikenkaikkiaan 2.5kk meni, että saatiin aloittaa uudelleen yrittäminen.
Ekojen lääkkeiden jälkeen vuosin pari viikkoa ja epäilen että menkat alkoi 3 viikon jälkeen tyhjennyksestä, varmaksi en osaa sanoa oliko ne sit menkat vai sitä tyhjennysvuotoa edelleen.
 
:Heartred
Ompas jännä, että jopa kierukan poistoon on noin kovat jonot. Voin kuvitella kuinka turhauttavaa, koska kun tekee mieli aloittaa yrittäminen niin se on nyt eikä kohta! :whacky011

Eilen käyty lääkärillä joka virallisesti diagnosoi keskeytyneen keskenmenon ja antoi tyhjennystä varten ensimmäisen pillerin. Sunnuntaina sit kotona loput ja siitä pitäisi alkaa tyhjennys. Hiukan erilailla olin kuvitellut isänpäivän menevän... Meillä ensimmäinen toiveissa niin kaikki tuollainen tuntuu tosi isolta ja siistiltä, olin jo suunnitellu tulevalle isälle lahjaa mutta nyt sen tehtävä onkin katsoa että miten mun vointi menee..
Toivottavasti menee kerralla maaliin. Kuulemma jos 4vkn kuluttua raskaustesti nega niin saadaan lähteä yrittämään, ei tarvitse odotella menkkoja. Onko kokemusta kuinka kauan menee että kierto normalisoituu, tai edes alkaa?


Hei, ja pahoittelut keskenmenosta :sad010
Minulla takana tuulimuna nelisen viikkoa sitten, josta otin klinikalla ensimmäisen pillerin maanataina, seuraavat laitettiin keskiviikkona emättimeen ja vuoto alkoi 3-4h päästä runsaana. Kipuja ei juurikaan ollut (tietenkin kipulääkkeitä piti varmuuden vuoksi syödä, ettei kipu pääsisi yllättämään). Vuoto kesti keskiviikon runsaana, torstaina vain illalla ja perjantaina tiputteli jo. Tiputteli kesti varmaan n 2 viikkoa.
Kolme viikkoa tyhjennyksestä tuli raskaustestiin nega ja yritys jatkuu ja menkkoja ei ole vielä tullut.
Vaikka tyhjennys ei fyysisesti ollut niin paha mitä osasin kuvitella, henkinen puoli oli aivan riekaleina.

Tsemppiä tulevaan. :Heartred
 
Lista Raskaaksi 2020-ketjussa kirjoittelevista:

Heitsu1996 /23/kolmas/epävarma ajankohta vielä tällä hetkellä.

tiuhtimus /27/kolmas/yritys alkanee joskus 8/20 tienoilla.

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Mirkki /27/toinen/yritys alkanut

Niemja /27/neljäs/tjot

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_/21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanee loppuvuodesta 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Turvonnut /31/toinen/yritys alkanut 7/19

Hentta88 /30/kolmas/yritys alkanut 9/19

Piitula79/ 40/toinen/yritys alkanut 5/19

Elliephant /25/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19 (loppukuusta)

Alexie /27/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19

Viivi92 /27/ ensimmäinen/ yritys alkaa kesä 2020

Jesbe /29/ esikoinen / yritys alkanut tjot mutta varsinainen yritys ensi vuoden puolella

Peekaboo /34/ toinen/ yritys alkanut 10/19
 
Kiitos tsempeistä!
Aamulla piti ottaa tyhjennyslääkkeet mutta tänään alkoi itsestään vuotaan. Päivystys sanoi, että huomena silti lääkkeet otettava mutta suun kautta, kielen alta.
Ensimmäsen lorauksen jälkeen vuoto rauhoittuiki, joten hyvä että on noi lääkkeet auttamassa niin saapahan ainakin tyhjäksi...
 
Hei kaikille! Lisäänpä itseni tähänkin ketjuun, olen harvakseltaan kirjoitellut tuolla Raskaaksi 2019 -ketjussa. Ensimmäistä yhteistä yritetään mieheni kanssa, vaikka minulla on ikää turhankin paljon raskautumista ajatellen. Minulla on parikymppinen (!) lapsi, miehellä ei vielä yhtäkään. Kesällä jo tärppäsi, mutta raskaus päättyi silloin keskeytyneeseen keskenmenoon (pienen kehitys loppunut rv 7+1).


Lista Raskaaksi 2020-ketjussa kirjoittelevista:

Heitsu1996 /23/kolmas/epävarma ajankohta vielä tällä hetkellä.

tiuhtimus /27/kolmas/yritys alkanee joskus 8/20 tienoilla.

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Mirkki /27/toinen/yritys alkanut

Niemja /27/neljäs/tjot

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_/21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanee loppuvuodesta 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Turvonnut /31/toinen/yritys alkanut 7/19

Hentta88 /30/kolmas/yritys alkanut 9/19

Piitula79/ 40/toinen/yritys alkanut 5/19

Elliephant /25/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19 (loppukuusta)

Alexie /27/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19

Viivi92 /27/ ensimmäinen/ yritys alkaa kesä 2020

Jesbe /29/ esikoinen / yritys alkanut tjot mutta varsinainen yritys ensi vuoden puolella

Peekaboo /34/ toinen/ yritys alkanut 10/19

Alcyone /43/toinen/yritys alkanut 4/2019, kkm 8/2019
 
Lista Raskaaksi 2020-ketjussa kirjoittelevista:

Heitsu1996 /23/kolmas/epävarma ajankohta vielä tällä hetkellä.

tiuhtimus /27/kolmas/yritys alkanee joskus 8/20 tienoilla.

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Mirkki /27/toinen/yritys alkanut

Niemja /27/neljäs/tjot

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_/21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanee loppuvuodesta 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Turvonnut /31/toinen/yritys alkanut 7/19

Hentta88 /30/kolmas/yritys alkanut 9/19

Piitula79/ 40/toinen/yritys alkanut 5/19

Elliephant /25/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19 (loppukuusta)

Alexie /27/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19

Viivi92 /27/ ensimmäinen/ yritys alkaa kesä 2020

Jesbe /29/ esikoinen / yritys alkanut tjot mutta varsinainen yritys ensi vuoden puolella

Peekaboo /34/ toinen/ yritys alkanut 10/19

Alcyone /43/toinen/yritys alkanut 4/2019, kkm 8/2019

KatMa/ 36/ kolmas/kkm kevät-19/yritys alkanut jo syksy - 18
 
Hei, tilannepäivityksiä: tänään kp 11 ja sain ovulaatiotestiin toista viivaa ja flo mukaan ovulaatio olis 3 päivän kuluttua joten tässä testailen nyt päivittäin sinne saakka miten se ovis bongautuu. Eilen tuli pinkkiä vessareissulla paperiin, mietin et varmaan ovulaation liittyy? Jännittävää, miten tässä kuussa käy. Toki olen skeptinen ettei se raskaus välttämättä ala mutta toivekkaana :thumleft
 
Apua osaako kokeneemmat kertoa onko aivan normaalia tälläinen vaaleanpunainen valkovuoto tässä vaiheessa? Olen hyvin hämmentynyt ja sellaisia nipistelyjä alavatsassa. Ovulaatio testi ei vielä täyttä plussaa näyttänyt (toki aamupäivällä jo piti tehdä ennen töitä) ja ylihuomenna flon mukaan vois ovulaatio olla. Vuoto hajutonta ei pitäisi olla mikään tukehduskaan syynä. Hämmentävää mistä johtunee? :confused005
 
Apua osaako kokeneemmat kertoa onko aivan normaalia tälläinen vaaleanpunainen valkovuoto tässä vaiheessa? Olen hyvin hämmentynyt ja sellaisia nipistelyjä alavatsassa. Ovulaatio testi ei vielä täyttä plussaa näyttänyt (toki aamupäivällä jo piti tehdä ennen töitä) ja ylihuomenna flon mukaan vois ovulaatio olla. Vuoto hajutonta ei pitäisi olla mikään tukehduskaan syynä. Hämmentävää mistä johtunee? :confused005
On, joskus voi juuri tuollaista vuotoa tulla kun ovuloi.. Eli munasolu irtoaa ja sen myötä voi tulla ns verta valkovuodon seassa
 
On, joskus voi juuri tuollaista vuotoa tulla kun ovuloi.. Eli munasolu irtoaa ja sen myötä voi tulla ns verta valkovuodon seassa

Ah kiitos super nopeasta vastauksesta ja voi elämä osaa tyhmä olo näiden kysymysten kanssa joskus tulla :oops:
Jotenkin herkemmin nyt vain tutkailee kropan "muutoksia".
 
Ah kiitos super nopeasta vastauksesta ja voi elämä osaa tyhmä olo näiden kysymysten kanssa joskus tulla :oops:
Jotenkin herkemmin nyt vain tutkailee kropan "muutoksia".
Kyllä sitä itsekin tutki kaikkea ku tuli tutkittua ovislimoja sun muuta kun aloitti yrityksen. Kaikki mikä oli joka kuukausi niin tuli eri lailla tutuiksi ku rupesi tarkkailemaan
 
Mä liityn teidän joukkoon! Meillä 9/18 esikoinen ja pikkusisarus olisi toivottu vuodella 2020. Ilman ehkäisyä mennään,mutta ei olla vielä varsinaisesti yritetty. Eilen kp 25/28 ja sain haalean haamun testiin,mutta tänään puhdas nega.
 
Täällä kp9, menkat alkaa olla takana päin. Viime kierrossa flo päätti että ovis olis ollut kp 13, vaikka sillon ennusti kp 22, joten täytyy tässä jo alkaa yrittäminen. Kyllä sen mielialassakin huomaa että menkat on loppunut ja alkaa uusi vaihe: vaikka mies kuinka perseilee ja ottaa päähän sen käytös, niin silti se näyttää niin kuumalta että tekee mieli repiä sen vaatteet pois päältä :joyful:
 
Mulla on nyt kp7 (ilmeisen km jälkeen ja vuoto loppui kuin seinään) ja ovismainen lima alkoi. Outoa. Tosin mulla oli viime km jälkeen 18 pv kierto et varmaan nyt käy samoin ja vuosin tuosta ekat 10 pv.
 
Lista Raskaaksi 2020-ketjussa kirjoittelevista:

Heitsu1996 /23/kolmas/epävarma ajankohta vielä tällä hetkellä.

tiuhtimus /27/kolmas/yritys alkanee joskus 8/20 tienoilla.

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Mirkki /27/toinen/yritys alkanut

Niemja /27/neljäs/tjot

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_/21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanee loppuvuodesta 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Turvonnut /31/toinen/yritys alkanut 7/19

Hentta88 /30/kolmas/yritys alkanut 9/19

Piitula79/ 40/toinen/yritys alkanut 5/19

Elliephant /25/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19 (loppukuusta)

Alexie /27/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19

Viivi92 /27/ ensimmäinen/ yritys alkaa kesä 2020

Jesbe /29/ esikoinen / yritys alkanut tjot mutta varsinainen yritys ensi vuoden puolella

Peekaboo /34/ toinen/ yritys alkanut 10/19

Alcyone /43/toinen/yritys alkanut 4/2019, kkm 8/2019

KatMa/ 36/ kolmas/kkm kevät-19/yritys alkanut jo syksy - 18

Carnation /25/esikoinen/yritys alkanut 9/19
 
Moikka! Lisäsin itseni ketjuun. Täällä kirjottaa 25v nainen, yritys meillä alkanut 9/19 (virallisesti, e-pillerit lopetettu 7/19). Seuraillut olen tuolla Raskaaksi 2019-ryhmässä, mutta tuskin enää tälle vuotta ehdin raskaaksi tulla. Kierto on pillerien lopettamisen jälkeen vihdoin asettunut 27 vuorokauteen ja ovulaationkin olen tikuttamalla ja lämpöjä seuraamalla saanut kiinni. Jostain syystä on vaan semmoinen olo, että ei ihan heti tuu tärppäämään, vaikkakaan mitään vikaa en tiedä meissä olevan. Gynekologillakin oon ultrassa käynyt varmistamassa että kaikki ok. On se vaan jännä, että tähän asti sitä pelkäsi tulevansa raskaaksi yhdenkin pillerin myöhästyttyä ja nyt on aivan varma ettei tuu raskaaksi vaikka olis yhdynnässä just otolliseen aikaan :D
 
Apua osaako kokeneemmat kertoa onko aivan normaalia tälläinen vaaleanpunainen valkovuoto tässä vaiheessa? Olen hyvin hämmentynyt ja sellaisia nipistelyjä alavatsassa. Ovulaatio testi ei vielä täyttä plussaa näyttänyt (toki aamupäivällä jo piti tehdä ennen töitä) ja ylihuomenna flon mukaan vois ovulaatio olla. Vuoto hajutonta ei pitäisi olla mikään tukehduskaan syynä. Hämmentävää mistä johtunee? :confused005

Mulla ainakin kierukan poiston jälkeen oli kierto vähän sekaisin ja vuotoja tuli miten sattui. Eiköhän se siitä tasoitu. Tuskin tarvii olla huolissaan :)

Täällä menossa dpo 7 ja ei mitään oiretta mihkään suuntaan, vaikka kovasti yritän kuvitella kaikenlaista. Tuntuu, että elämä on nykyään yhtä odottamista :D Ensin odottaa menkkoja, sit ovista, plussaa, menkkoja jne. Eikä se odotus taida loppua ees siihen plussaan. Kuis muilla? Tuntuuko aika kans pitkältä?
 
Takaisin
Top