Raskaaksi 2020

Minulla on ollut käytössä yrityksen aloittamisesta/kierukan poistosta 5/2019 saakka Multivita raskaus/imetys ja D-vitamiinilisää olen ottanut lisäksi 50 mikrog. aamuisin. Maitohappobakteeria otan ja magnesium,omegat, sinkki+C illalla. Tuolla kombolla ole pysynyt hyvin terveenä. Minä noudatan myös ketogeenistä ruokavaliota, niin täytyy myös huolehtia natriumin ja kaliumin saannista.
 
Tervetuloa uusille! Täällä on nyt kovin hiljaista ollut, mitä kaikille kuuluu? :)

Kiinnostaisi myös tietää millaisia vitamiineja / "raskautumisen apuväineitä" teillä on käytössä?

Täällä alkoi kp1 tiistaina. Nyt lähinnä odottelua ja ihmettelyä. Ensi viikolla aukkari tutkimus ja lääkäri muutoinkin. Amh arvon sain myös tietää ja oli aika surkea, vain 0,25. Katsotaan siis kuinka käy. Päivät menny vähän masis fiiliksissä, mutta onneksi kaikkea mukavaa muuta ajateltavaa tulossa.

Paljon jaksamista tuleviin koitoksiin! Mulla ei oo kokemusta noista tutkimuksista, mutta koitan lohduttaa sillä, että onneksi nykyään on niin kehittynyt lääketiede, että moneen asiaan on olemassa apua ja ratkaisuja :Heartred Mulla otettiin heti avuksi
lääkkeet, kun ovulaatio on myöhäinen. Endometrioosiepäilyn vuoksi mulla kans toi aukiolotutkimus edessä jos ei kahdesta ekasta inseminaatiosta tärppää.

Noista lisäavuista, mulla on käytössä vaan mama multivitamiini ja maitohappobakteeri. Ystävälle gynekologi oli suositellut gluteenitonta & sokeritonta ruokavaliota mut mie en vaa pysty :confused1 Ja myönnän myös juoneeni greippimehua ovulaation aikaan, mut en usko että se auttaa :grin
 
Osaako joku vastata miten selkeä viivanpaikka one stepin liuskoihin tulee?
Kierukan poiston jälkeen eka kierto menossa ja oletettu kp14. Olen kuitenkin käyttänyt raskaustestejä koska ovistesti näyttää vaan selkeää ei vahvistuvaa viivaa ja viime menkat oli tosi niukat.
20191103_062901.jpg
 
Hei kaikille,

pyöriskelin jonkin verran jo tuolla toukokuisissa (tänään olisi 11+2), mutta perjantain (yksityisellä) ultrassa ei löydetty sykettä ja sikiön koko vastasi rv9.
Voin sanoa, että mieli on mustana tällä hetkellä, mutta jätän mieluummin keskenmenon kokeneiden ryhmän välistä sillä en tahdo ruokkia surua vaan mennä eteenpäin. Ja täysin mahdottomana pidän enää tämän vuoden puolella raskautumista.

Mieheni kanssa olemme olleet nyt muutaman vuoden yhdessä ja keväällä jätin e-pillerit pois. Raskautumisen yritys keskeytettiin muutamaksi kuukaudeksi kun mies lähti ulkomaille työrupeamalle ja kun sieltä saapui, saimme pian elämäni ensimmäisen plussan. Ja viime perjantaihin asti tosiaan luulimme kaiken menevän hyvin, kunnes...
Itse saavutan kolmenkympin rajan ensi vuoden puolella, ja pikku hiljaa alkaa pelottamaan onko jo liian myöhäistä esikoiselle vaikka tiedostan kyllä, että saimme luonnollisesti raskauden alkamaan melko helpostikin, ja raskaus lähti etenemään vaikka sitten loppuikin aivan liian aikaisin.

Tällä hetkellä odotan maanantaita, jolloin neuvolan aspa aukeaa ja pääsen soittamaan kuinka tästä edetään. Emme tosiaan kumpikaan mieheni kanssa muista käytännössä mitään, mitä ultrassa neuvottiin tekemään sillä molemmat olimme niin shokissa huonoista uutisista.

Hieman selailin vain mitä olitte aikaisemmin kirjoitelleet, mutta en vielä jaksanut kaikkia viestejä lukea. Jotain puhetta oli ollut vitamiinien käytöstä raskautta yrittäessä ja mietin, kannattaako jatkaa noiden mammavitskujen syömistä myös yrittämisen aikana..?
 
BabyMama, pahoittelut keskenmenosta! Meillä meni myös aikanaan ensimmäinen yritys kesken rv 11, mutta sen jälkeen siunaantui kaksi lasta ilman ongelmia. Ikää oli saman verran kuin sinulla ja esikoinen syntyi pari viikkoa 31v synttäreiden jälkeen. Ei siis mitään kirvestä kaivoon, hyvin on aikaa ja olet parhassa iässä!

Ihan ehdottomasti kannattaa jo nyt alkaa napsia ainakin foolihappoa, koska sen puute voi johtaa kehityshäiriöihin ja siten keskenmenoon. Itse vetelin kuukausia ennen seuraavaa yritystä (odotimme lähes vuoden keskenmenon jälkeen, tosin muista syistä johtuen, mutta jatkoin vitskujen syömistä).

Tsemppiä tähän hetkeen ja pikaista plussaa kun siihen olette taas valmiita!
 
Hei kaikille,

pyöriskelin jonkin verran jo tuolla toukokuisissa (tänään olisi 11+2), mutta perjantain (yksityisellä) ultrassa ei löydetty sykettä ja sikiön koko vastasi rv9.
Voin sanoa, että mieli on mustana tällä hetkellä, mutta jätän mieluummin keskenmenon kokeneiden ryhmän välistä sillä en tahdo ruokkia surua vaan mennä eteenpäin. Ja täysin mahdottomana pidän enää tämän vuoden puolella raskautumista.

Mieheni kanssa olemme olleet nyt muutaman vuoden yhdessä ja keväällä jätin e-pillerit pois. Raskautumisen yritys keskeytettiin muutamaksi kuukaudeksi kun mies lähti ulkomaille työrupeamalle ja kun sieltä saapui, saimme pian elämäni ensimmäisen plussan. Ja viime perjantaihin asti tosiaan luulimme kaiken menevän hyvin, kunnes...
Itse saavutan kolmenkympin rajan ensi vuoden puolella, ja pikku hiljaa alkaa pelottamaan onko jo liian myöhäistä esikoiselle vaikka tiedostan kyllä, että saimme luonnollisesti raskauden alkamaan melko helpostikin, ja raskaus lähti etenemään vaikka sitten loppuikin aivan liian aikaisin.

Tällä hetkellä odotan maanantaita, jolloin neuvolan aspa aukeaa ja pääsen soittamaan kuinka tästä edetään. Emme tosiaan kumpikaan mieheni kanssa muista käytännössä mitään, mitä ultrassa neuvottiin tekemään sillä molemmat olimme niin shokissa huonoista uutisista.

Hieman selailin vain mitä olitte aikaisemmin kirjoitelleet, mutta en vielä jaksanut kaikkia viestejä lukea. Jotain puhetta oli ollut vitamiinien käytöstä raskautta yrittäessä ja mietin, kannattaako jatkaa noiden mammavitskujen syömistä myös yrittämisen aikana..?
Olen pahoillani kokemasta, itsellä tm, kkm ja kemialliset takana. Keskenmeno pidemmällä viikoilla oli kauhein. Jatkoin vitamiinien syömistä mutta vaihdoin ne vain B-complexiin ja helokkiöljykapseleihin. Nyt onkin plussattu ja jännittää ihan tosi paljon seuraava gynekäynti kun ei millään usko että nyt on sitten raskaana.

Toivottavasti teillä nappaa pian uudestaan
 
BabyMama olen pahoillani keskenmenosta, tuo on kauheaa :sad001. Itsellä nyt menossa 4+5 ja kyllä sitä miettii paljonkin, että mitähän tuolla mahassa tapahtuu. Toivoo, pelkää, uskoo vuoronperään.

Minulla ei ole hirveästi oireita, niin sekin mietityttää, että onko kaikki ok. Ei ollut kyllä esikoisestakaan, joka on jo 10-vuotias, joten jospa kaikki menisi hyvin. Rinnat on kyllä kipeytyneet tasaisesti ja lievää pahoinvointia on aamuisin, pitää olla tietysti tyytyväinen, ettei tarvii olla pää pöntössä :yuck:

Mites täällä muut Heinäkuisten odottajat voi?
 
Hei! Täällä kolme viikkoa sitten lääkkeellinen tyhjennys tuulimunan takia (rv 8+5).

Kysymys kuuluu:

Kauan pitää odottaa ennen kun voi alkaa yrittää uudelleen? Jotkut on kirjoitelleet, että heti, jotkut vasta sitten kun testi näyttää negatiivista.

Mistä tiedän milloin on ovulaatio, vai lasketaanko ”tyhjennysvuoto” kuukautisiksi?
 
Hei! Täällä kolme viikkoa sitten lääkkeellinen tyhjennys tuulimunan takia (rv 8+5).

Kysymys kuuluu:

Kauan pitää odottaa ennen kun voi alkaa yrittää uudelleen? Jotkut on kirjoitelleet, että heti, jotkut vasta sitten kun testi näyttää negatiivista.

Mistä tiedän milloin on ovulaatio, vai lasketaanko ”tyhjennysvuoto” kuukautisiksi?

Hei ja pahoittelut tuulimunasta.

Mulla oli lääkkeellinen tyhjennys 3,5 viikkoa sitten (kkm 11+0). Ei olla käytetty ehkäisyä, vaikka niin ohjeistettiin tekemään sairaalalla kunnes raskaustesti näyttää negaa ja vuoto on loppunut. No, tein negatiivisen raskaustestin 31.10. ja vuoto on loppunut eli tyhjennys on onnistunut.

Olevinaan tunsin ovulaation (oon tuntenut ne jo pitkään) viikko sitten ja se kyllä hyödynnettiin ennen ja jälkeen. Nyt siis jännitän, tuleeko ollenkaan menkkoja ensi viikolla vai pääsenkö plussaamaan.

Tsemppiä teille!
 
BabyMama olen pahoillani keskenmenosta, tuo on kauheaa :sad001. Itsellä nyt menossa 4+5 ja kyllä sitä miettii paljonkin, että mitähän tuolla mahassa tapahtuu. Toivoo, pelkää, uskoo vuoronperään.

Minulla ei ole hirveästi oireita, niin sekin mietityttää, että onko kaikki ok. Ei ollut kyllä esikoisestakaan, joka on jo 10-vuotias, joten jospa kaikki menisi hyvin. Rinnat on kyllä kipeytyneet tasaisesti ja lievää pahoinvointia on aamuisin, pitää olla tietysti tyytyväinen, ettei tarvii olla pää pöntössä :yuck:

Mites täällä muut Heinäkuisten odottajat voi?
Mulla on vaan rinnat kipeet ja kovin on huono olo ei silti oo tarvinnut oksentaa. Kesämammoihin kaipaa kauheasti tuttuja foorumilta.. Jotenki vielä kauhean epäuskoinen olo silti rauhallisempi kuin km tai tm raskauksissa.. Selvät erot on..
 
Kiitos osanotoista ja suuret onnittelut @Jesbe ! :Heartred
Paljon tarrasukkia ja toivottavasti kaikki menee hyvin!

ja ihana kuulla että muiden kokemuksista, mahollisuuksia vielä on!
 
Mulla on käytössä mammavitskut raskauteen ja imetykseen, sekä napsin vielä lisäksi Dtä purkista. :)

Täällä on kai yk 1, ei kuitenkaan hampaat irvessä yrittämistä, tai juurikaan laitettu tikkua ristiin. Menkkojen pitäisi alkaa ylihuomenna, mutta minkäänlaista oiretta ei ole. No ei ole raskautumisestakaan, sen puoleen. :rolleyes:

Oli outo kierto muutenkin, tikutin oviksen poikkeuksellisesti jo kp 16. o_O
Kun normaalisti se on kp 20. Joskus jopa kp 24.
 
Kiitti onnitteluista, mulla ei mitään oireita kyl ollu plussaan, lähinnä testin tein että näytän miehelle ja itselleni että turha elätellä toiveita, noh, plussa tuli. Sama testi uudestaan plus ei kovin paljon vahvempi mut hiukan ku vertaa ja verikoe plus. No, nyt ootellaan miten käy mutta en todellakaan päässyt helpolla. Oon hitusen painoa seuraillut ovulaation aikaa jolloin se on pomppinut 56 kilosta noin 600 grammaa ylös. Nyt rv4+ paino on vain 54,4 vaikka syön paljon ja liikun syöntiin nähden oikein. Tosin nyt ei maistu mikään, ei pysy ruuat sisällä kunnolla, tulee huono etova olo ja kahvin haistan kaukaa. Myös ihmiset on ruvennut haisee oudolle.. Eli ilmeisesti mun keho ei siedä noita hormoneja kovinkaan hyvin... Toivomme että hellittää ajan myötä. Kaveri jo tuumi etten tuu pääsee helpolla jos nyt jo näin huono olo.
 
Pitkästä aikaa tänne kuulumisien päivitystä ja ensinnäkin pahoittelut teille keillä ei ole onnistunut ja tsemppiä ihan jokaiselle yritykseen. Monenlaisissa vaiheissa täällä ihmiset.

Itselläni alkoi 2.11. ensimmäistä kuukautiset kierukan poiston jälkeen (joka oli siis 23.10.) ja melko kivuttomat, ei mitään super vuotoa et tosi sellaiset mitä ennekin oli ja nyt just loppuivat. Ensviikolla ovulaation olis tarkoitus tulla, toivottavasti, ja mietin jos vaikka sitten kuitenkin hankin ovis tikkuja että onko kroppani entisellään. Fiilikset positiiviset ja toivon että tästä nyt vaikka jo onnistuisi pienen alku meillä. Loppukuuta odotellen :love7

Niin ja monivitamiinit sekä foolihappo menossa monipuolisen ruokavalion ohella, ei muuta "vippaskonsteja" :)
 
Heippa, 36-vuotias kahden teinin äiti tulee tänne seuraamaan, keskustelemaan ja jännittämään raskautumista. En usko että enään tänä vuonna raskaudun.

Keväällä oli kkm, joka oli kova paikka. Mutta jos jotain positiivista ajattelee, niin kropassa vielä tapahtuu jotain. Vuosi sitten kierukka poistettiin.

Itsellä foolihapot käytössä, mittailen aamulämpöjä melki säännöllisesti ja käytän Flo sovellusta. Epäilen että luteaalivaihe jää lyhyeksi, tammikuussa ajattelin aloittaa ovulaatiotestaukset varmojen päivien varmistamiseksi.
 
Takaisin
Top