Raskaaksi 2020

Mulla tuntuu kans oviksen ainana että ääni olis matalampi mutta oon pistäny luulotaudin piikkiin :hilarious: Semmonen käheä ja karheempi. Ehkä semmonen sit viehättää miehiä ku on kähee aamuäänen kuulonen ääni läpi päivän:laughing001

Monesta paikkaa nyt lueskelin, että naisen ääni nousee korkeammaksi ovulaation lähellä o_O
Mutta joskus oon lukenut syyn sille miksi toisilla ääni madaltuu, ja se johtuisi muistaakseni jotenkin limakalvojen turpoamisesta ovulaation aikoihin :hilarious:

Edit.
Tuon jutun oon lukenut joskus https://anna.fi/hyvinvointi/mista-tiedan-ovuloinko-opi-tunnistamaan-nama-ovulaation-oireet
" Ovulaatio voi madaltaa ääntä
Ääni voi käheytyä ovulaation aikana. Myös käheytyminen johtuu kudosten turvotuksesta. Äänihuuliin kertyy nestettä, ja ne eivät värähtele yhtä nopeasti kuin normaalisti, mikä voi madaltaa puheääntä."

Mut eipä tää turvotus ja jäätävä limaisuuskaan hirveesti itsestä tunnu seksikkäältä ja houkuttelevalt, nii ei tajua miksi oviksen aikaan on tämmöstä :grin
Poskien ja ihon hehku oli ja meni jo päiviä sitte, mut nyt ku h hetki kohdalla nii olo on kuin auton alle jääneellä ja paisuneella limalöllöllä :hilarious:

Tervetuloa Uninalle ja Cheryl! :welcome

jenpppu, tsemppiä, en oikein vain osaa sanoa muuta... :Heartred kovasti kannustan kyllä etsimään keskusteluapua, jos ahdistus on noin kova. Vuosikausia itse kärvistelin kaikkien tuntojeni kanssa yksin, jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt ottaa yhteyttä johonkin jo aiemmin. Eli jos vaan suinkin voimavaroja on, niin kannattaa. Siitä voi olla apua myös sitten sen toivottavasti pian tulevan raskauden käsittelyyn. Onko sulla mitään sellaista tekemistä, harrastusta tai muuta, jonka parissa ollessa ei ahdistaisi? Jos vaan suinkin on jotakin, missä ei ahdista, niin sitä vaan ainakin ensiapuna rutkasti päiviin lisää. Googlailu on kyllä paha, sieltä saa itselleen kyllä melkein kuolemantuomion aina... :stop:

Tääl vetäny vähän kovalle vatsa. Ja ällövaroitus: osaaks joku sanoo voiko vv päätellä mitään suuntaan tai toiseen? Tosi runsasta vuotoa, hajutonta, mut valkosta ja semmosta voidemaista. :anyone

Milalai, samassa vaiheessa mennään, täällä oli lämmöt tänään kp13 vielä alhaalla, mutta eggikset on selkeät ja aamulla nippaili mahaa siihen malliin, että h-hetkiä elellään! ripuli vielä puuttuu täälläkin, mutta ihan joka kierrossa sitä ei oo ollut :hilarious: myöskään tärinäkipu ei oo alkanut, vaikka turvottaakin. yleensä se kyllä pahentuu just oviksen jälkeen. eli epäilen et tänään ovispäivä ja juurikin vikat talletukset vielä tarpeen, toivottavasti mies jaksaa - tässä kierrossa ollaan oltu poikkeuksellisen aktiivisia :)
Täällä myös eletään samassa kohtaa kiertoa. Mies tuli juuri sopivasti kotiin työreissulta, kun aamulla tuli testiin pysyvä hymynaama eli ovis huomenna. Jos tänään ja huomenna vielä tallettelis ja sit jäädään odottamaan. Kiva, että voidaan porukalla piinailla :smiley-bounce013

Moi! Mä liityn vielä mukaan, vaikka tätä vuotta ei olekaan enää niin kamalasti jäljellä.
Olen 29 v ja mieheni kanssa toivotaan meille ensimmäistä lasta. Nyt menossa yk 2.
Onhan tämä aikamoista odottelua ja toivomista.

Mun kierto on hyvin säännöllinen 28 pv, mutta en tunnista ovista, vaikka muutoin osaan kuunnella kehoni viestejä. Ainoa ”merkki” on lisääntynyt vv yhtenä tai kahtena päivänä kierrossa. Kannattaisiko ottaa ovistestit käyttöön?

Mulla ei oo kans ollu mitään tietoa omasta oviksesta... otin siksi tikut käyttöön, kun tykkään tietää missä mennään. Joillain voi lisätä stressiä ja "suorittamisen" tuntua, eli kannattaa varmaan miettiä omalle kohdalle mikä on mieluisin tapa tämän projektin kanssa edetä :) ainahan sitä voi vaikka kokeilla jonku kierron, jos stressaa liikaa eikä tärppää niin jättää sitten pois :)

Moi! Mä liityn vielä mukaan, vaikka tätä vuotta ei olekaan enää niin kamalasti jäljellä.
Olen 29 v ja mieheni kanssa toivotaan meille ensimmäistä lasta. Nyt menossa yk 2.

Mun kierto on hyvin säännöllinen 28 pv, mutta en tunnista ovista, vaikka muutoin osaan kuunnella kehoni viestejä. Ainoa ”merkki” on lisääntynyt vv yhtenä tai kahtena päivänä kierrossa. Kannattaisiko ottaa ovistestit käyttöön?
Ja Daiyaan lisäten, jos haluat kokeilla aamulämpöjen mittausta, niin se on toinen vaihtoehto auttaa bongaamaan ovista. tosin siinähän vasta jälkikäteen tietää koska ovis on ollut, mutta infoa sekin on, jos ei yhtään ole käsitystä mihin se yleensä osuu :) siitä löytyy oma ketjukin täällä, BBT - Basal body temperature.

Tervetuloa! :welcome

Jos on säännöllinen kierto ja vv:a seurannut, niin voisithan halutessasi yhdessä kierrossa tsekata että onko ovis sinä tyypillisenä kp 14 ja osuuko ne limatkin just siihen. Jatkossa sitten tunnistanee ilman testejäkin :)

Ainakin jos haluaa talletteluja ajoittaa, jos ei muuten tule kierron puolivälin paikkeilla joka toinen päivä talleteltua.

Mä olen nyt muutaman kierron tikuttanut kierukan poiston jälkeen ja nyt alkaa tuntua että tuntee kierron ja limat sen verta hyvin, ettei ehkä tarvis noita tikkuja enää. :rolleyes: Kiertokin ollut niin säännöllinen 27-28 päivää ja ovis kp 14-16 ja ekat kanamunalimat n. 3 päivää ennen. :gen014

Tervetuloa Uninalle ja Cheryl! :welcome

jenpppu, tsemppiä, en oikein vain osaa sanoa muuta... :Heartred kovasti kannustan kyllä etsimään keskusteluapua, jos ahdistus on noin kova. Vuosikausia itse kärvistelin kaikkien tuntojeni kanssa yksin, jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt ottaa yhteyttä johonkin jo aiemmin. Eli jos vaan suinkin voimavaroja on, niin kannattaa. Siitä voi olla apua myös sitten sen toivottavasti pian tulevan raskauden käsittelyyn. Onko sulla mitään sellaista tekemistä, harrastusta tai muuta, jonka parissa ollessa ei ahdistaisi? Jos vaan suinkin on jotakin, missä ei ahdista, niin sitä vaan ainakin ensiapuna rutkasti päiviin lisää. Googlailu on kyllä paha, sieltä saa itselleen kyllä melkein kuolemantuomion aina... :stop:

kiitos:Heartpink olen kyllä miettinyt, että pitäis johkuu mennä juttelee, mut tuntuu et tää mun olo ja mietteet on ns turhia. koska joka päivä ei kuitenkaan oo tälläistä oloa. nyt vaa parin viime päivän aikana tunteet heittää toden teolla härän pyllyä kokoajan. yksin ollessa sitä vaa miettii kaikkea ja sit muiden seurassa sitä esittää niin vahvaa ja et kaikki olis kunnossa..
tällä hetkellä ei oo harrastusta, ennen kävin salilla ja se oli kivaa mut nyt korona aikaa en halua mennä :/ joogassa olen käynyt kerran viikkoa mut tänään peruttu. olisi kyllä kiva keksiä jotain mutta en tiedä mitä..

kiitos:Heartpink olen kyllä miettinyt, että pitäis johkuu mennä juttelee, mut tuntuu et tää mun olo ja mietteet on ns turhia. koska joka päivä ei kuitenkaan oo tälläistä oloa. nyt vaa parin viime päivän aikana tunteet heittää toden teolla härän pyllyä kokoajan. yksin ollessa sitä vaa miettii kaikkea ja sit muiden seurassa sitä esittää niin vahvaa ja et kaikki olis kunnossa..
tällä hetkellä ei oo harrastusta, ennen kävin salilla ja se oli kivaa mut nyt korona aikaa en halua mennä :/ joogassa olen käynyt kerran viikkoa mut tänään peruttu. olisi kyllä kiva keksiä jotain mutta en tiedä mitä..

Mulla sisäilmaongelmat aiheutti sitä suunnatonta väsymystä mikä taas pahensi oloja ja oli senki vuoksi erittäin kurja olo henkisesti. Jotenkin extra väsynyt, kaikki tuntu sillon paljon suuremmilta asioita ja pienetki vastoinkäymiset sai välillä purskahtamaan itkuun. Keho kävi jotenki kierroksilla koko ajan, kun oli ties mitä oireita ja niiden takia yleinen hyvinvointi laski. Sit ku oli poissa töistä, niin vointi ja henkinenolo oli paljon parempi. Se oli yhtä vuoristorataa eikä oikein ollu sitä hyvää kultaista keskitietä.

Sen verran pahasti häiritsee tää oviksen venyminen nii kävin ostaa lisää ovistestejä ja ootin että varmasti tulee plussa, koska kivut ja limailu lisääntynyt.
Mutta mitä vielä.. Näin haalura. Haaleampi ku eileen o_O
Ehkä maca ei sit vaan sovi mulle ku vuosi sitten mulla ovis vaihtoi paikkaa macan aloituksesta.
Noo ehkä sit vaan talletuksia tänää ja vielä lauantaina :grin

Liitteet

• IMG_20201029_191144.jpg
    IMG_20201029_191144.jpg
    28.3 KB · Katsottu: 104
Muokattu viimeksi:
Mulla sisäilmaongelmat aiheutti sitä suunnatonta väsymystä mikä taas pahensi oloja ja oli senki vuoksi erittäin kurja olo henkisesti. Jotenkin extra väsynyt, kaikki tuntu sillon paljon suuremmilta asioita ja pienetki vastoinkäymiset sai välillä purskahtamaan itkuun. Keho kävi jotenki kierroksilla koko ajan, kun oli ties mitä oireita ja niiden takia yleinen hyvinvointi laski. Sit ku oli poissa töistä, niin vointi ja henkinenolo oli paljon parempi. Se oli yhtä vuoristorataa eikä oikein ollu sitä hyvää kultaista keskitietä.

juu, mulla tässä tää viikko samanlaista et jotenki väsyny ja itku herkkä tän kamalan päänsäryn lisäks. oon laittanu oireet hormonien piikkiin.. mulla vaihtu töissä ns osasto ni heti aloin oireilee ensimmäisen tunnin aikana.

Hohoo, täällähän on ovistelijat liikkeellä! Ilmoittaudun mukaan, kp 14 ja plussa ovistestissä! Aion hankkia tänään vauvan mahaan! Piste.

Jes! You and me both :joyful: Ja Mrs. S, Milalai, Move88 ja kaikki muut näinä hetkinä ovuloivat. Parin viikon päästä toivottavasti nähdään plussa-aalto. :smiley-bounce016

Täällä yksi lähipäivien ovuloija ilmoittautuu myös :grin. Limat alkanut lisääntyy. Ja nyt ku tein viestejä lukenut, ni "varpusparvi" on ollu liikkeellä (ai oviksen aikoihin?!? En oo tajunnut yhdistää). Kp 11 tänään, ja taas mennään :smiley-bounce013 . Tärpit meille kaikille !

Mä oon omille muksuille sanonu että äitin tikkuihin ei saa koskea, äitin pitää tutkia pissasta juttuja että pysyy terveenä :hilarious: riippuu toki iästä miten onnistuu, omat on 1. ja 4.luokalla.
Eikö oo mitään kaapin ylähyllyä tms piilojemmaa tikuille... Tosin tuo on paha ikä :D

Ihana kun kuulostaa siltä että miehes on onnellinen asiasta! :Heartred
Kyllä mieskin odottaa kovin sitä jälkikasvua ja mahtavasti tukenut joka kuukausi menkkapettymyksen aikaan ja koittanut valaa muhun uskoa, että kyllä me se oma nyytti saadaan vielä. Toi isälleen möläytys oli semmonen ajattelematon sivulause huomautus muun asian yhteydessä:hilarious::angelic:

Takaisin