Raskaaksi 2020

Mitenhän kannattaa tikuttaa, jos kierrosta ei ole hajuakaan? Joka päivä vaan?

Tuntuu sekin turhauttavalta mutta kai se on pakko, jos ei ole mitään käsitystä kierrosta ja mahdollisesta ajankohdasta... :bored: testejäkin menee tosi paljon ja mietin mikä olisi järkevin testi siihen. Haluisin sellasen millä voi testata aamulla ensimmäisenä, olis helpoin... :rolleyes:

Ahdistaa nää kaikenlaiset tuntemukset, kun ei tiedä mitä tarkoittavat. On jomotellut oikein kunnolla alamahaa... toki voi kai kroppa vaan totutellakkin uuteen kun iso määrä hormoneja lopetettu. No, pian stressi helpottaa, sekin varmasti vain hyväksi <3

anteeksi omanapailu, lueskelen kyllä muidenkin juttuja. Niitä vaan niin paljon että vaikea päästä kiinni :D hengessä mukana!

Muokattu viimeksi:
Täällä oletettavasti dpo9 menossa. Ei niin mitään oloja. Ei ollut ovisoloja eikä sen jälkeisiä nännikipuja eikä vielä tässä vaiheessakaan kiertoa ole mitään tuntemuksia. Oliskohan ollut ovuloimaton kierto? Nokka kohti.. öööh... Yk8...? Ehkä? :wacky:

Kylläpä taas nää kasvukivut yllättää, vasemalla nippailee jo ihan kunnolla. Jos en paremmin tietäisi, nii luulisin ovikseksi.
Mulla ilmestyi eilen finnit leukaan, mikä enteilis estrogeenitasojen nousua, ja sylkiovistesti vahvisti asian. Mutta tässä nyt kestää tätä varmaan seuraavat 5-6 päivää, sit pitäs vasta olla ovis, Mulla on tissitkin nyt kumman kipeät ollut vähän väliä koko alkukierron.
Väsymystä ollu paljon joten tallettelut on vähän jääny mut tänää ku aloittaa nii kerkee hyvin vaikka ovis tulis vähän etuajassa :grin kp 9 menossa ja ovista odottan kp 15 jos on normaalisti.
Tänää aloitan tikuttamaan ovulaatiota :grin

Kaislanen, selvä haamu!

Pingviiniemo, sympatiaa ja vertaistukea Kettuskalta. Oma luteaalini jäi seitsemään päivään. Olikos sullakin vauva? Omani on 10 kk ja imetän edelleen, ei ainakaan paranna jo valmiiks huonoa hedelmällisyyttä vanhalla akalla!

Tänään nielaisin ekat geleet ja huomenna meen vielä maca-kaupoille, josko ne jelppais hormonitoimintaa. Imettäjälle ei muita apuja ole tarjolla....

Juu mulla on nyt 11kk vauva. Apua kohta vuoden ikäinen. :nailbiting::Heartblue

Toivon että keho vielä toipuis synnytyksestä. Imettänyt en ole.

Kylläpä taas nää kasvukivut yllättää, vasemalla nippailee jo ihan kunnolla. Jos en paremmin tietäisi, nii luulisin ovikseksi.
Mulla ilmestyi eilen finnit leukaan, mikä enteilis estrogeenitasojen nousua, ja sylkiovistesti vahvisti asian. Mutta tässä nyt kestää tätä varmaan seuraavat 5-6 päivää, sit pitäs vasta olla ovis, Mulla on tissitkin nyt kumman kipeät ollut vähän väliä koko alkukierron.
Väsymystä ollu paljon joten tallettelut on vähän jääny mut tänää ku aloittaa nii kerkee hyvin vaikka ovis tulis vähän etuajassa :grin kp 9 menossa ja ovista odottan kp 15 jos on normaalisti.
Tänää aloitan tikuttamaan ovulaatiota :grin

meillä melkein sama kp! mulla nyt kp12 ja flow ennustaa ovulaation kp15. mulla nyt oikea munis kipuilee enemmän ja vähemmän :grin

Mitenhän kannattaa tikuttaa, jos kierrosta ei ole hajuakaan? Joka päivä vaan?

Tuntuu sekin turhauttavalta mutta kai se on pakko, jos ei ole mitään käsitystä kierrosta ja mahdollisesta ajankohdasta... :bored: testejäkin menee tosi paljon ja mietin mikä olisi järkevin testi siihen. Haluisin sellasen millä voi testata aamulla ensimmäisenä, olis helpoin... :rolleyes:

Ahdistaa nää kaikenlaiset tuntemukset, kun ei tiedä mitä tarkoittavat. On jomotellut oikein kunnolla alamahaa... toki voi kai kroppa vaan totutellakkin uuteen kun iso määrä hormoneja lopetettu. No, pian stressi helpottaa, sekin varmasti vain hyväksi :Heartred

anteeksi omanapailu, lueskelen kyllä muidenkin juttuja. Niitä vaan niin paljon että vaikea päästä kiinni :D hengessä mukana!

Mietitkö siis oviksen tikutusta? Itse lähtisin tikuttamaan kp10 eteenpäin koska harvemmin ovis sitä aikaisemmin tulee, turhaa tuhlata tikkuja sitä varten. :) Ja jos ei ole omasta kierrosta tai oviksesta hajuakaan, niin ostaisin esim. Sofin halpistikkuja + clearbluen digejä. Sitten kun sofin tikut alkaa näyttää jo hyvää viivaa ja voi olettaa oviksen olevan lähellä niin siihen kaveriksi cb testi. Halpistikkuja käyttäisin ihan niin pitkälle että ovis on mennyt, niin näkee miten se viiva itsellään tummuu. :)

Tää on nii perseestä! Mulla on niin varma olo et joku on mukana mut toi testi on tyhmä eikä näytä sitä :smiley-angry017

Vittu jos se ei ensviikol näytä mitään mä revin oikeesti hiukset päästä! Eilen nimittäin tein jotain äkkinäist nii sattu aiva sikana tonne alavatsaan! Ja nännit herkät ku perkeleet. Ja jos olis menkoista kyse, ei mun kroppa tekis tällasta. Ja oli huono olo aamuyöstä.

VITUTTAA :smiley-angry016

Mikä sulla on nyt siis dpo? Eiks tää ole nyt teillä yk1?

Toki se ottaa aivoon, kun toivoo niin kovasti sitä tärppiä, mutta sä oot ihan vasta lopettanut pillerit ja teillä on yritys ihan juuri alkanut. Harvoin se ekassa kierrossa onnistuu, eli malttia nyt vaan vaikka vauvankaipuu on kova. :)

Sori mä oon tosi huono kirjoittamaan koosteviestejä, vastaan aina yhdelle kerrallaan erillisissä viesteissä ja omanapailen omassa viestissä niin sit tulee sata viestiä putkeen. :laughing002

Muttajoo, eipä tässä nyt siis sen kummempia omanapailuja, kuin että hoitaja mulle soitteli ja ilmoitti että me joudutaan nyt välikiertoon. :sorry::shifty:

Tipuin korkealta kun sain paremman haamun dpo8 toissapv kuin tänään, kun ei siinä oikein näy mitään. Tai kun meni ulis luonnonvaloon, näkyi paremmin kuin sisällä ns sinisessä keinovalossa.
Ei tiedä nyt mitä ajattelis.. onko enää toivoa et tuolla joku olis kiinnittynyt vai mitä ajattelette?
Tänään siis DPO10 ja aijaa jonkin verran syö kuvaa
Toinen tikku 3h pidötetystä pissasta ja toinen eilisiltainen

https://aijaa.com/OXAxjw

Edit vielä
Näillä puikkitesteillä en ole koskaan saanut viivanpaikkaa edes, näitä tullut joi 30 tehtyä tässä 6kk sisään

Muokattu viimeksi:
Tipuin korkealta kun sain paremman haamun dpo8 toissapv kuin tänään, kun ei siinä oikein näy mitään. Tai kun meni ulis luonnonvaloon, näkyi paremmin kuin sisällä ns sinisessä keinovalossa.
Ei tiedä nyt mitä ajattelis.. onko enää toivoa et tuolla joku olis kiinnittynyt vai mitä ajattelette?

Edit vielä
Näillä puikkitesteillä en ole koskaan saanut viivanpaikkaa edes, näitä tullut joi 30 tehtyä tässä 6kk sisään
voi siinä joku olla, ja dpo10 on sekin vielä tosi aikainen testipäivä :) eli kyllä mun mielestä toivoa on.

Tää on nii perseestä! Mulla on niin varma olo et joku on mukana mut toi testi on tyhmä eikä näytä sitä :smiley-angry017

Vittu jos se ei ensviikol näytä mitään mä revin oikeesti hiukset päästä! Eilen nimittäin tein jotain äkkinäist nii sattu aiva sikana tonne alavatsaan! Ja nännit herkät ku perkeleet. Ja jos olis menkoista kyse, ei mun kroppa tekis tällasta. Ja oli huono olo aamuyöstä.

VITUTTAA :smiley-angry016

Mikä sulla on nyt siis dpo? Eiks tää ole nyt teillä yk1?

Toki se ottaa aivoon, kun toivoo niin kovasti sitä tärppiä, mutta sä oot ihan vasta lopettanut pillerit ja teillä on yritys ihan juuri alkanut. Harvoin se ekassa kierrossa onnistuu, eli malttia nyt vaan vaikka vauvankaipuu on kova. :)
juuri näin, lisäksi itsellä ainakin oli voimakkaat hormonaaliset oireet varsinkin ekassa kierrossa pillereiden jälkeen, vaikkei mitään raskautumista tapahtunutkaan. silloin sitä seurasi kroppaa tosi tarkasti ja ulkoisten hormonien poisjääminen vaikutti tosi paljon oman kropan toimintaan. myöhemmissä kierroissa on ollut paljon vähäisemmät oireet, vaikka negoja olleet kaikki ekasta vikaan.

itse miettisin voisko noi sun vahvat oireet johtuakin vasta nyt olevasta oviksesta :)? mulla kävi niin, että odotin ovista jo paljon aiemmin, mutta jälkikäteen tajusin että raskausoireiksi kuvittelemani oireet johtukin oviksen tapahtumisesta. itsellä siis eka kierto pillereiden jälkeen kesti 40pv. ovis oli vasta noin kp 28.

Ainoinkeri, minusta tuossa ylemmässä kuvassa näkyy kyllä selvästi jotain! Alemmasta en ihan erota, mutta voi olla että valaistus yms vaikuttaa ja näitä hailuja on oikeasti näköjään yllättävän vaikea saada kuvaan. Toivottavasti lähtisi vahvistumaan:Heartred

Minulla menossa kp 29/32-33, dposta ei hajua kun testailu ei tehnyt mua viisaammaksi sen suhteen. Hailu näkyi silmiin jo ilman kääntelyä testiajan puitteissa. Kuvaan en meinannut saada vieläkään näkymään. Mitäs ihmettä täällä tapahtuu:nailbiting:

IMG_20201022_095034.jpg

Edit vielä

Kyllä minä siellä haamulaisen näen. :) Toivoa on niin kauan kuin menkkoja ei näy!

Ainoinkeri, minusta tuossa ylemmässä kuvassa näkyy kyllä selvästi jotain! Alemmasta en ihan erota, mutta voi olla että valaistus yms vaikuttaa ja näitä hailuja on oikeasti näköjään yllättävän vaikea saada kuvaan. Toivottavasti lähtisi vahvistumaan:Heartred

Minulla menossa kp 29/32-33, dposta ei hajua kun testailu ei tehnyt mua viisaammaksi sen suhteen. Hailu näkyi silmiin jo ilman kääntelyä testiajan puitteissa. Kuvaan en meinannut saada vieläkään näkymään. Mitäs ihmettä täällä tapahtuu:nailbiting:

View attachment 94991
Näkyy viiva. :)

Meillä oli kolmella lapsella Duo edget enkä pahaa sanottavaa löydä. Pistin kuitenkin ne kesällä kiertoon, kun kuopus kävelee jo pitkiäkin matkoja ja säilytystila vähissä. Orat tai Emmaljungat varmaan ostettaisiin, jos käyttöä vielä tulisi:)

Täällä dpo 10 tai 11. Plussana että pääsin edes tännekin asti, mutta yhtään mitään oireita ei ole. Tai väsyttää ja maha turvonnut kuin raskaana olisi, mutta nekin itse aiheutettuja. Olipahan hyviä lohileipiä!

Hei viivabongarit! Vinkkivitonen viivojen bongaamiseen. Ottakaa kuva hieman kauempaa ja toinen läheltä. Tummasta kuvasta mitää ei erota, joten säätäkää näyttönne kirkkauksia kun katsotte kuvia. Läheltä katsottuna myös viivat blurraantuu herkästi, joten kaukaa kuvattuna viivat erottaa helpommin. :)

View attachment 94991

Haamuilee hienosti! Vahvistumisia :gen014

@Ainoinkeri sinulla kans näkyy haamut! Ylemmässä selvemmin ja alemmassakin jotain pilkottaa :happy119 Toivotaan vahvistumista näille!! :smug:

View attachment 94991
Näkyy sulla haamu :angel12:cheers

juuri näin, lisäksi itsellä ainakin oli voimakkaat hormonaaliset oireet varsinkin ekassa kierrossa pillereiden jälkeen, vaikkei mitään raskautumista tapahtunutkaan. silloin sitä seurasi kroppaa tosi tarkasti ja ulkoisten hormonien poisjääminen vaikutti tosi paljon oman kropan toimintaan. myöhemmissä kierroissa on ollut paljon vähäisemmät oireet, vaikka negoja olleet kaikki ekasta vikaan.

itse miettisin voisko noi sun vahvat oireet johtuakin vasta nyt olevasta oviksesta :)? mulla kävi niin, että odotin ovista jo paljon aiemmin, mutta jälkikäteen tajusin että raskausoireiksi kuvittelemani oireet johtukin oviksen tapahtumisesta. itsellä siis eka kierto pillereiden jälkeen kesti 40pv. ovis oli vasta noin kp 28.

Hmm :bored: saattais hyvin ollaki.. jotenkin olin ihan varma et kroppa ei ns. Sekoa lopetuksesta nii pahasti (nana koko ajan menkkoja jne) ja muutenkin ollu nii rauhallinen kk ennen ku alko se mun oletettu ovis ja sit oli hetken rauhallista ja nyt alko tää.. en tiiä. Harmittaa ku ei osaa enää lukea kehoa ja tajuaa sen vasta nyt. :sorry: mut jotenkin aina tienny et jos joskus lopettaa pillerit ni se ei veis kauaa pamahtaa odottavaks. Mut se ajatus tosiaa on murtunut ku on miettinyt ja ihmetellyt. Toivottavasti ne menkat sit alkaa joskus.. jos ei pitkään aikaan näy ni harmittaa vaa.

Mut onhan se hiton hölmöä olla liian positiivinen ja optimisti ku oon yritän aina unohtaa sellaset vastoinkäymiset.. :banghead: ei aina pitäis o_O mut ihanaa ku tääl on niiin paljon ihmisiä jotka pudottaa ja kantaa tarvittaessa. Kiitos ♥️ arvostan! Nyt vaa sit jään kattoo ja ihmettelee ku aika matelee.. tuntuu vaa hölmöltä ku mietin et höh, miten muka ei viel näy mitään - mut ei varmaa näykkää jos ovis tuleeki vasta nyt :oops:

Takaisin